IPB
X   Mesaj de pe site
(Mesajul se va inchide in 2 secunde)

Bine ati venit pe Forumul Hotnews!
Cititi regulamentul Forumului inainte de a publica.

5 Pagini V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Locuri de parcare - Sunt disperat, Vreau si eu sa parchez. Multumesc
Vizitator_Mihu.
mesaj Jul 22 2008, 09:32 AM
Mesaj #1





Guests






Mi-am cumparat anul trecut prima mea masina. Credeam ca problemele principale vor fi cele legate de piese, revizii, costul benzinei etc.. ei bine, nu. Intr-un an de zile am ajuns in pragul disperarii datorita locului de parcare. Mai exact a inexistentei lui.

Am avut parte de toate: tabla zgriata, cauciuc taiat, bilete de amenintare in parbriz etc din partea vecinilor care sustin ca locul de pe trotuar, sau de pe gradina fara gard din fata blocului E LOCUL LUI DE PARCARE. Eu inteleg foarte bine ca locul rezervat, insemnat si platit de primarie este al cuiva si nu am parcat niciodata pe astfel de locuri. Si pot intelege si ca locul de pe trotuar pe care parcheaza de 5 ani vecinul de la etajul (sa zicem 2) este al lui. Bun. Dar eu unde sa parchez? Trebuie sa ma resemnez ca in fiecare seara trebuie sa dau 15 minute ocol blocurilor din cartier pina reusesc sa-mi plantez si eu masina undeva?

Va spun sincer ca in ultimul timp am cam renuntat la a mai merge la serviciu cu masina. Pur si simplu fac mai putin cu metroul. Totusi, nu vrea sa renunt la masina. La sfarsit de saptamana e foarte buna sa te urci in ea si sa pleci hai-hui prin tara. As accepta poate chiar si sa o parchez intr-o parcare cu abonament undeva la marginea orasului. Dar nu exista astfel de parcari. Si atunci ce fac?

Vreau si eu sa parchez. Multumesc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Seleukos.
mesaj Jul 22 2008, 11:15 AM
Mesaj #2





Guests






"As accepta poate chiar si sa o parchez intr-o parcare cu abonament undeva la marginea orasului."

Daca-i asa, ce zici de parcarile supraterane (multi etaj) recent construite:

1. Unirii - abonament 60 euro / luna pe termen scurt (cateva luni) sau 50 euro / luna (cu abonament pe un an)
2. City Mall - abonament 30 euro / luna.
(toate preturile de mai sus includ TVA)

Pe astea doua le cunosc direct, am / am avut abonament acolo.

Ar mai fi parcarea subterana de la TNB (Universitate) - se poate face si acolo abonament dar nu stiu cat costa.
Si trebuie sa mai fie si altele, poate stie altcineva mai mult...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Musafir.
mesaj Jul 22 2008, 12:05 PM
Mesaj #3





Guests






Parcajul subteran de la Obor - 230 RON / luna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Musafir.
mesaj Jul 22 2008, 12:41 PM
Mesaj #4





Guests






E o chestie mica, numita RESPONSABILITATE.

Este masina ta, este responsabilitatea ta sa ii gasesti loc de parcare. Cum ar fi sa te duci la un restaurant de lux, sa cumperi cele mai scumpe mancaruri si apoi sa nu platesti pe motiv ca "nu ai bani" ?

Asa fac si astia care parcheaza aiurea, pe trotuar, pe marginea drumului (sunt atatea bulevarde cu 4 benzi din care se merge doar pe 2 benzi, celelalte 2 fiind ocupate de masini parcate).

Nu e treaba primariei sa faca locuri de parcare. Eventual poate face PENTRU PROFIT.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_k.
mesaj Jul 22 2008, 12:52 PM
Mesaj #5





Guests






340 ron/luna la universitate +25 ron garantie card .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_ihi.
mesaj Jul 22 2008, 01:04 PM
Mesaj #6





Guests






Este si alta chestie - din pacate din ce in ce mai mica, pe cale sa dispara de-a binelea, numita BUN SiMT, care se asorteaza bine cu RESPONSABILITATEA.
Din ce parte a discursului celui fara loc de parcare reiese ca nu e responsabil? Omul e preocupat de problema, si-o asuma, ergo e responsabil. Problema este ca, desi isi asuma raspunderea problemei, nu ii gaseste o rezolvare. Despre asta e vorba.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_cucu.
mesaj Jul 22 2008, 01:35 PM
Mesaj #7





Guests






Citeaza (ihi @ Jul 22 2008, 01:04 PM) *
Este si alta chestie - din pacate din ce in ce mai mica, pe cale sa dispara de-a binelea, numita BUN SiMT, care se asorteaza bine cu RESPONSABILITATEA.
Din ce parte a discursului celui fara loc de parcare reiese ca nu e responsabil? Omul e preocupat de problema, si-o asuma, ergo e responsabil. Problema este ca, desi isi asuma raspunderea problemei, nu ii gaseste o rezolvare. Despre asta e vorba.


Uite din care parte reiese:

"Si pot intelege si ca locul de pe trotuar pe care parcheaza de 5 ani vecinul de la
etajul (sa zicem 2) este al lui. Bun."

Adica vecinul nesimtit parcheaza pe trotuar de ani de zile, pe un loc destinat printre altele
mamelor cu carucioare cu bebelusi, batrinilor sau in general celor care aleg sa mearga pe jos.
Vecinul isi insuseste "haiduceste" un loc al comunitatii. Omul nostru cel responsabil e de acord,
insa problema sa e ca nu mai gaseste inca un loc de asta "neocupat" pe care sa si-l insuseasca.

Apoi:

" Dar eu unde sa parchez? Trebuie sa ma resemnez ca in fiecare seara trebuie sa dau 15 minute
ocol blocurilor din cartier pina reusesc sa-mi plantez si eu masina undeva?"

15 minute e problema? De acord, e greu, dar 15 min e un pret mic pentru un oras aglomerat.

Si apoi, sa fie fericit, in alte parti ar fi platit la greu pentru ca isi lasa masina aiurea. Cind iti cumperi masina
te gindesti ca vei avea cheltuieli cu locul de parcare, daca nu ai curte sau garaj. Daca esti responsabil si ai bun simt.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Musafir_Mihai.
mesaj Jul 22 2008, 02:35 PM
Mesaj #8





Guests






este vina primariei ca da autorizatie de constructie la birouri/locuinte fara locuri de parcare DESTULE.
ok, blocurile vechi n-au ca nu era cazul, dar acum se da pe spaga autorizatia fara sa se respecte legea.
primaria incaseaza o groaza din impozite, este cazul sa ofere si solutii. n-a zis nimeni ca moca, contra-cost, dar sa le ofere
15 min pt a cauta loc de parcare e rezonabil in zona 0, dar nu intr-o zona rezidentiala.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_salut bucuresti.
mesaj Jul 22 2008, 07:43 PM
Mesaj #9





Guests






Citeaza (Musafir_Mihai @ Jul 22 2008, 02:35 PM) *
este vina primariei ca da autorizatie de constructie la birouri/locuinte fara locuri de parcare DESTULE.
ok, blocurile vechi n-au ca nu era cazul, dar acum se da pe spaga autorizatia fara sa se respecte legea.
primaria incaseaza o groaza din impozite, este cazul sa ofere si solutii. n-a zis nimeni ca moca, contra-cost, dar sa le ofere
15 min pt a cauta loc de parcare e rezonabil in zona 0, dar nu intr-o zona rezidentiala.


Vina primariilor de sector/ primariei generale este ca nu ridica masinile parcate neregulamentar.
Asta este primul pas pentru civilizarea traficului.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_bede.
mesaj Jul 22 2008, 08:28 PM
Mesaj #10





Guests






Da, problema parcarii este din ce in ce mai acuta. Solutia este sa ne organizam si sa incercam s-o rezolvam, poate chiar neasteptand autoritatile.

Cateva constatari care creeaza aceasta problema:

-foarte multe masini inregistrate pe o adresa parcheaza de fapt la o alta
-persoane care nu au domiciliul in Bucuresti, desi locuiesc si lucreaza aici (acest fapt impiedica autoritatile sa isi dea seama de amploarea problemelor de transport)
-desi sunt locuri in spatele blocurilor, oamenii refuza sa le foloseasca
-primariile nu vor sa atribuie locurile de parcare de la marginea bulevardelor (daca in bloc sunt 100 masini si in zona sunt si locuri la bulevard, oamenii vor incerca sa le foloseasca, atunci de ce nu vor sa incaseze niste bani pe ele si sa stie fiecare cand vine unde are locul lui de parcare. Cand omul respectiv este plecat, oricine care este in tranzit va folosi locul.)

O varianta ar fi amenjarea a cate 1 loc de parcare pentru fiecare apartament. Locul de parcare sa fie, pe cat posibil, pe aceeasi parte a blocului ca si apartamentului (este lejer sa tragi un ochi pe fereastra sa vezi ce mai e cu masina).

In cazul in care nu se pot amenaja pe aceeasi parte, ca ultima solutie se vor trage la sorti. Poate cei care au alarma pe masina, setata corect - 1 minut, accepta sa foloseasca locul de pe alta parte a blocului.

Cred ca daca am face la fiecare bloc o schita de parcare pentru fiecare masina inregistrata pe adresa respectiva si am cere apoi primariei sa numeroteze si sa amenajeze, nu vom fi refuzati.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_mihai.
mesaj Jul 23 2008, 07:19 AM
Mesaj #11





Guests






Citeaza (salut bucuresti @ Jul 22 2008, 07:43 PM) *
Vina primariilor de sector/ primariei generale este ca nu ridica masinile parcate neregulamentar.
Asta este primul pas pentru civilizarea traficului.

tu ai >2mil de masini inmatriculate si pana in 100.000 de locuri de parcare LEGALE in oras. daca presupui ca mereu 1.900.000 masini circula ai o problema mare de organizare.
este datoria primariei sa asigure spatiile legale necesare. dupa aia poate aplica legea la sange. pana atunci nu are voie sa comenteze. asa cum stie sa incaseze o groaza de bani de pe urma fiecarei masini, asa trebuie sa fie capabila sa gaseasca si solutii
altfel n-am mai avea nevoie de conducere
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_tvl.
mesaj Jul 23 2008, 08:28 AM
Mesaj #12





Guests






Citeaza (salut bucuresti @ Jul 22 2008, 07:43 PM) *
Vina primariilor de sector/ primariei generale este ca nu ridica masinile parcate neregulamentar.
Asta este primul pas pentru civilizarea traficului.


marea majoritate a garajelor existente in Bucuresti sunt amplasate ilegal, fara autorizatie de constructie. Si plus de asta, aceste garaje sunt folosite in oricare alte scopuri decat parcarea masinilor (ca ateliere, depozite, etc). In afara de sectorul 3, nu am mai auzit alte actiuni ale primariilor de ridicare a acestor garaje ilegale, cu toate ca exista o actiune la nivelul Bucurestiului la un moment dat.
o alta modalitate de a elibera locuri de parcare este ridicarea masinilor vechi, care nu au mai fost pornite de ani de zile.
Dar asta presupune actiune din partea primariilor, ceea ce e cam greu de realizat in Bucuresti. Astia sunt primarii pe care i-am ales, din pacate.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_alin.
mesaj Jul 23 2008, 08:54 AM
Mesaj #13





Guests






Citeaza (ihi @ Jul 22 2008, 01:04 PM) *
Este si alta chestie - din pacate din ce in ce mai mica, pe cale sa dispara de-a binelea, numita BUN SiMT, care se asorteaza bine cu RESPONSABILITATEA.
Din ce parte a discursului celui fara loc de parcare reiese ca nu e responsabil? Omul e preocupat de problema, si-o asuma, ergo e responsabil. Problema este ca, desi isi asuma raspunderea problemei, nu ii gaseste o rezolvare. Despre asta e vorba.


Este iresponsabil pentru ca nu si-a pus problema parcarii intainte sa-si cumpere masina! Ar trebui primaria sa asigure din bani publici locuri de parcare? In mod cert acest lucru este posibil, dar ce facem cu cei care nu au masina si nu vor loc de parcare? E de bun simt ca ei nu ar trebui sa participe financiar la obtinerea si intretinerea acestor spatii.
Sunt curios daca esti de acord sa pui banul jos sa inchiriezi cei 6-7mp de teren pe care sa parchezi + costurile de constructie, amenajare si intretinere. Evident ca vorbim de parcari supraetajate, altfel irosim spatiul public. Pe langa toate astea ala de langa tine care merge cu metroul sau cu bicicleta pana la birou ar prefera un spatiu verde in locul parcarii tale. Pe el cum il recompensezi ca te suporta? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_politistu de serviciu.
mesaj Jul 23 2008, 08:58 AM
Mesaj #14





Guests






Trebuie sa stii ca pentru zgarieturi, cauciucuri taiate, geamuri sparte, etc - numite distrugere exista solutia plangerii PENALE pe care o poti face impotriva vecinilor tai. E treaba politistilor sa descopere cine e faptasul. Tu specifici ca esti sigur ca unul dintre vecinii care parcheaza acolo e faptasul. In mod normal o sa-i cheme la audieri - cu citatie si o sa se convinga vecinii ca faptele lor pot fi pedepsite cu inchisoarea. Daca continua faci inca o plangere. Politistii cu cazuri nerezolvate au penalizari si alte kestii interne nasoale asa ca vor incerca sa aplaneze conflictul. In nici un caz sa nu lasi incadrarea faptelor la vandalism. Asta ar insemna ca sunt facute fara motiv si automat pot fi rezolvate mai usor cazurile - nici n-o sa se oboseasca sa faca cercetari. Dar daca insisti ca este cu motiv clar -cum ca i-ai fi ocupat locul "lui" de parcare si ca esti sigur ca e unul dintre vecinii tai ai mari sanse sa se rezolve cumva. Plus ca trebuie sa le explici berbecilor ca ori isi inchiriaza locul de la primarie cu bani - ori e spatiu public pe care poti parca. Succes.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hash
mesaj Jul 23 2008, 09:09 AM
Mesaj #15


Membru
**

Grup: Membri
Postari: 17
Inscris: 3-July 08
Utilizatorul numarul: 1 622



cumpara-ti loc de parcare, proprietate personala. asteapta-te sa dai inte 20.000 si 40.000 de euro pentru asta. asta este adevaratul cost al masinii, nu masina in sine! dar in sfarsit incepeti sa intelegeti ..

bucurestenilor, aveti blocuri de 10 etaje, daca fiecare apartament are o masina (desi unii au cel putin cate 3), este imposibil sa le puteti parca toti langa bloc, la modul cum este construit orasul!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Musafir.
mesaj Jul 23 2008, 10:09 AM
Mesaj #16





Guests






nici eu n-am loc de parcare, desi avem 2 masini pe familie. n-am vrut sa dau spaga la primarie, imi doresc sa pot LICITA pt un loc de parcare. Actualul pret de cateva milioane pe an este ridicol de mic. Pana la urma m-am mutat la casa, unde parchez cand vreau. sa ai masina costa si sunt pt tot felul de taxe care sa limiteze oarecum poluarea (a aerului, fonica, spatiu ocupat etc). sunt prea multe masini in circulatie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Caesaro.
mesaj Jul 23 2008, 10:33 AM
Mesaj #17





Guests






Citeaza (alin @ Jul 23 2008, 08:54 AM) *
Este iresponsabil pentru ca nu si-a pus problema parcarii intainte sa-si cumpere masina! Ar trebui primaria sa asigure din bani publici locuri de parcare? In mod cert acest lucru este posibil, dar ce facem cu cei care nu au masina si nu vor loc de parcare? E de bun simt ca ei nu ar trebui sa participe financiar la obtinerea si intretinerea acestor spatii.
Sunt curios daca esti de acord sa pui banul jos sa inchiriezi cei 6-7mp de teren pe care sa parchezi + costurile de constructie, amenajare si intretinere. Evident ca vorbim de parcari supraetajate, altfel irosim spatiul public. Pe langa toate astea ala de langa tine care merge cu metroul sau cu bicicleta pana la birou ar prefera un spatiu verde in locul parcarii tale. Pe el cum il recompensezi ca te suporta? smile.gif


Cred ca totusi exagerezi! Daca e vorba de o parcare cu abonament titularul PLATESTE anual o taxa (de ex. la marginea Clujului 50RON/an), daca e vorba de trotuar sau alt spatiu se numeste DOMENIU PUBLIC care e intretinut (cica!) de la bugetul local. Ori la bugetul local "cotizeaza" TOATA lumea, nu numai cei care merg cu bicicleta, tramvai, metrou, etc.! Asa cum au mai spus si altii e o chestie de BUN-SIMT! Poate nici eu nu am vrut masina si nici loc de parcare dar te-ai gandit vreodata ce-ar fi sa ajungi la Urgenta pe bicicleta? Sau la serviciu cand te-ai trezit mai tarziu cu metroul? Sau poate la un examen care se da o data pe an si sa fii nevoit sa schimbi 'nspe mijloace de transport in comun ca sa ajungi? Sau cum ar fi sa mergi in concediu la Sapanta, sa zicem, pe bicicleta? Ori poate vrei sa mergi intr-un weekend la tzara sa-ti mai vezi rudele si sa aduci si un sac de cartofi si o punga de prune! Aaa, daca ai si familie unde prinzi scaunu' lu' ala micu' pe bicicleta? S-au inventat cumva bicicletele cu ISOFIX si le tin ascunse? tongue.gif Sunt sigur ca nu.
Oricum in ziua de azi masina e o necesitate nu un lux!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Biciclistul.
mesaj Jul 23 2008, 01:29 PM
Mesaj #18





Guests






Citeaza (Caesaro @ Jul 23 2008, 10:33 AM) *
Cred ca totusi exagerezi! Daca e vorba de o parcare cu abonament titularul PLATESTE anual o taxa (de ex. la marginea Clujului 50RON/an), daca e vorba de trotuar sau alt spatiu se numeste DOMENIU PUBLIC care e intretinut (cica!) de la bugetul local. Ori la bugetul local "cotizeaza" TOATA lumea, nu numai cei care merg cu bicicleta, tramvai, metrou, etc.! Asa cum au mai spus si altii e o chestie de BUN-SIMT! Poate nici eu nu am vrut masina si nici loc de parcare dar te-ai gandit vreodata ce-ar fi sa ajungi la Urgenta pe bicicleta? Sau la serviciu cand te-ai trezit mai tarziu cu metroul? Sau poate la un examen care se da o data pe an si sa fii nevoit sa schimbi 'nspe mijloace de transport in comun ca sa ajungi? Sau cum ar fi sa mergi in concediu la Sapanta, sa zicem, pe bicicleta? Ori poate vrei sa mergi intr-un weekend la tzara sa-ti mai vezi rudele si sa aduci si un sac de cartofi si o punga de prune! Aaa, daca ai si familie unde prinzi scaunu' lu' ala micu' pe bicicleta? S-au inventat cumva bicicletele cu ISOFIX si le tin ascunse? tongue.gif Sunt sigur ca nu.
Oricum in ziua de azi masina e o necesitate nu un lux!



1. Cel putin in Bucuresti, ajungi muuult mai repede la Urgenta pe bicicleta (presupunind ca esti medic) decit cu masina, de oriunde ai veni, in special la o ora de varf.

2. Ideea de a merge la Sapanta pe bicicleta mi se pare chiar buna. Daca ai avut sansa sa calatoresti prin Austria, Germania, Slovenia sau Olanda sint convins ca ai vazut ca sint multi altii care impartasesc aceasi opinie in Europa.
3. De ce sa aduci un sac de cartofi si o punga de prune? Nu le gasesti si aici? smile.gif

4. Eu merg cu scaunul lu' ala micu prins pe bicicleta de un an de zile. Si cu ala micu' pe deasupra. Prin Bucuresti. Si te asigur ca e foarte placut pentru amindoi, ne deplasam rapid, curat si placut. Nu stiu de scaune de bicicleta ISOFIX dar nici nu e nevoie, ala de plastic de la Kettler de 100 de ron e suficient de bun. Oricum, ISOFIX-ul nu iti salveaza pruncul nici in masina daca te izbeste un cretin cu 100 km/h...

In rest, bafta.

Pedalistul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_JohnnyBGood.
mesaj Jul 23 2008, 01:34 PM
Mesaj #19





Guests






Citeaza (bede @ Jul 22 2008, 08:28 PM) *
-foarte multe masini inregistrate pe o adresa parcheaza de fapt la o alta
-persoane care nu au domiciliul in Bucuresti, desi locuiesc si lucreaza aici (acest fapt impiedica autoritatile sa isi dea seama de amploarea problemelor de transport)


Aici sunt de o alta parere.
Intrucat nu mai traim in comunism, orice persoana (fizica sau juridica) trebuie sa fie libera sa isi stabileasca domiciliul sau "adresa oficiala" unde doreste.
Un cetatean, de exemplu, poate sa aibe o casa in Bucuresti, una in Galati si una in Cluj. Daca din motive care il privesc personal prefera sa primeasca corespondenta si sa fie inregistrat la institutiile statului in Cluj, atunci trebuie sa fie liber ca sa aleaga acea adresa drept oficiala. Este treaba lui daca prefera sa stea mai mult la proprietatea lui din Bucuresti, si e normal sa poata sa parcheze.

Nu uitati ca, cel putin in cazul la blocurilor construite inainte de '89, proprietatea unui individ se limiteaza la apartamentul sau si atat. Zona din jurul blocurilor nu apartine locatarilor acestuia.
Asta inseamna ca cineva care locuieste in Drumul Taberei are acelasi drept de a parca in fata unui bloc din Pantelimon, ca si cel care locuieste in blocul respectiv.

Nu e normal sa cautam rezolvari la problema parcarilor ridicand constrangeri colaterale, cu parfum de limitare a libertatilor personale.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_mircea.
mesaj Jul 23 2008, 02:32 PM
Mesaj #20





Guests






Citeaza (tvl @ Jul 23 2008, 08:28 AM) *
marea majoritate a garajelor existente in Bucuresti sunt amplasate ilegal, fara autorizatie de constructie. Si plus de asta, aceste garaje sunt folosite in oricare alte scopuri decat parcarea masinilor (ca ateliere, depozite, etc). In afara de sectorul 3, nu am mai auzit alte actiuni ale primariilor de ridicare a acestor garaje ilegale, cu toate ca exista o actiune la nivelul Bucurestiului la un moment dat.
o alta modalitate de a elibera locuri de parcare este ridicarea masinilor vechi, care nu au mai fost pornite de ani de zile.
Dar asta presupune actiune din partea primariilor, ceea ce e cam greu de realizat in Bucuresti. Astia sunt primarii pe care i-am ales, din pacate.


Erau niste garaje langa Ghencea militar in sec 6. Le-au razuit si pe alea inca din iarna. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pehash
mesaj Jul 23 2008, 06:04 PM
Mesaj #21


Membru veteran
***

Grup: Membri
Postari: 398
Inscris: 27-May 08
De la: London
Utilizatorul numarul: 674



Citeaza (Caesaro @ Jul 23 2008, 10:33 AM) *
Cred ca totusi exagerezi! Daca e vorba de o parcare cu abonament titularul PLATESTE anual o taxa (de ex. la marginea Clujului 50RON/an), daca e vorba de trotuar sau alt spatiu se numeste DOMENIU PUBLIC care e intretinut (cica!) de la bugetul local. Ori la bugetul local "cotizeaza" TOATA lumea, nu numai cei care merg cu bicicleta, tramvai, metrou, etc.! Asa cum au mai spus si altii e o chestie de BUN-SIMT! Poate nici eu nu am vrut masina si nici loc de parcare dar te-ai gandit vreodata ce-ar fi sa ajungi la Urgenta pe bicicleta? Sau la serviciu cand te-ai trezit mai tarziu cu metroul? Sau poate la un examen care se da o data pe an si sa fii nevoit sa schimbi 'nspe mijloace de transport in comun ca sa ajungi? Sau cum ar fi sa mergi in concediu la Sapanta, sa zicem, pe bicicleta? Ori poate vrei sa mergi intr-un weekend la tzara sa-ti mai vezi rudele si sa aduci si un sac de cartofi si o punga de prune! Aaa, daca ai si familie unde prinzi scaunu' lu' ala micu' pe bicicleta? S-au inventat cumva bicicletele cu ISOFIX si le tin ascunse? tongue.gif Sunt sigur ca nu.
Oricum in ziua de azi masina e o necesitate nu un lux!


1. Titularul ala al tau plateste o taxa nerealista pentru ca primarul nu vrea sa-si piarda alegatorii.

2. Daca sunt 10 locuri de parcare la bloc si 30 de masini criteriul economic normal de acordare ar fi licitatia.

3. Si in masina poti sa ajungi la urgenta, dar pentru ca sunt multe masini sunt exista interes suficient ca sa reglementeze traficul, daca ar fi mai multe biciclete ar fi probabil si niste legi care sa-i protejeze mai bine pe cei care aleg sa protejeze mediul, nu sa-l distruga din comoditate.

4. este la limita bunului simt sa spui ca masina te va ajuta in bucuresti sa ajungi la destinatie mai repede ca metroul, poate intre 24 si 5 cand e oprit metroul? esti in tura de noapte?

5. GARANTAT la examen in mijlocul zilei ajungi mai repede pe bicicleta! (asta tot in Bucuresti), dar se va gasi un roman de etnie minoritara care sa ti-o fure sau cel putin vandalizeze pana iesi tu din examen.

6. Daca iti vei petrece tot concediul la Sapanta ai putea sa-ti sui bicicleta in tren (cea mai apropiata statie e la 5km, exista biciclete care se pot plia), evident trenul ala nu merita un sfert din banii pe care ii dai pe el, dar asta tot din lipsa de interes pt ca tot romanul isi ia masina pe credit. "scaunu' lu' ala micu'" il poti descoperi in multiple ipostaze aici: http://www.ski-epic.com/amsterdam_bicycles/ biggrin.gif
nu te pot ajuta cu sacul de cartofi ca probabil e un fel de hobby sau ceva asemanator, altfel trebuie sa fii cu IQ-ul sub nivelul marii ca sa crezi sa crezi ca rudele tale muncesc mai putin pentru el decat ai munci tu pentru banii cu care il cumperi din piata plus ce te mai costa drumul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Caesaro.
mesaj Jul 24 2008, 06:55 AM
Mesaj #22





Guests






Citeaza (Biciclistul @ Jul 23 2008, 01:29 PM) *
1. Cel putin in Bucuresti, ajungi muuult mai repede la Urgenta pe bicicleta (presupunind ca esti medic) decit cu masina, de oriunde ai veni, in special la o ora de varf.

2. Ideea de a merge la Sapanta pe bicicleta mi se pare chiar buna. Daca ai avut sansa sa calatoresti prin Austria, Germania, Slovenia sau Olanda sint convins ca ai vazut ca sint multi altii care impartasesc aceasi opinie in Europa.
3. De ce sa aduci un sac de cartofi si o punga de prune? Nu le gasesti si aici? smile.gif

4. Eu merg cu scaunul lu' ala micu prins pe bicicleta de un an de zile. Si cu ala micu' pe deasupra. Prin Bucuresti. Si te asigur ca e foarte placut pentru amindoi, ne deplasam rapid, curat si placut. Nu stiu de scaune de bicicleta ISOFIX dar nici nu e nevoie, ala de plastic de la Kettler de 100 de ron e suficient de bun. Oricum, ISOFIX-ul nu iti salveaza pruncul nici in masina daca te izbeste un cretin cu 100 km/h...

In rest, bafta.

Pedalistul.


OK. De acord cu tine. Dar nu cred ca ai inteles intru' totul la ce m-am referit!
1. La Urgenta ma refeream ca pacient si nu ca loc de munca! Si stai linistit ca nu numai Bucurestiul are problema traficului in orele de varf!! In scurt timp Clujul il va depasi cu siguranta! Noroc ca are suprafata mai mica! biggrin.gif
2. Ai uitat sa compari si drumurile si civilizatia... rutiera! wink.gif
3. Sa-nteleg ca tu nu ai rude la tara?
4. Bravo si sa-ti traiasca! Dar ma gandesc la saracutzul cum se simte pe ploaie, pe zapada sau cand mai trece vreun "Dorel" cu basculanta pe langa tine si te... inunda! Oricum pt. cei care nu stiu crush-testele se fac la ~60KM/H!!! Asa ca...

Si-as mai avea o intrebare pt tine: Cum e sa pedalezi prin tot orasul cand sunt 40 grade C la umbra???

Sanatate sa fie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Caesaro.
mesaj Jul 24 2008, 07:51 AM
Mesaj #23





Guests






Citeaza (pehash @ Jul 23 2008, 06:04 PM) *
1. Titularul ala al tau plateste o taxa nerealista pentru ca primarul nu vrea sa-si piarda alegatorii. 2. Daca sunt 10 locuri de parcare la bloc si 30 de masini criteriul economic normal de acordare ar fi licitatia. 3. Si in masina poti sa ajungi la urgenta, dar pentru ca sunt multe masini sunt exista interes suficient ca sa reglementeze traficul, daca ar fi mai multe biciclete ar fi probabil si niste legi care sa-i protejeze mai bine pe cei care aleg sa protejeze mediul, nu sa-l distruga din comoditate. 4. este la limita bunului simt sa spui ca masina te va ajuta in bucuresti sa ajungi la destinatie mai repede ca metroul, poate intre 24 si 5 cand e oprit metroul? esti in tura de noapte? 5. GARANTAT la examen in mijlocul zilei ajungi mai repede pe bicicleta! (asta tot in Bucuresti), dar se va gasi un roman de etnie minoritara care sa ti-o fure sau cel putin vandalizeze pana iesi tu din examen. 6. Daca iti vei petrece tot concediul la Sapanta ai putea sa-ti sui bicicleta in tren (cea mai apropiata statie e la 5km, exista biciclete care se pot plia), evident trenul ala nu merita un sfert din banii pe care ii dai pe el, dar asta tot din lipsa de interes pt ca tot romanul isi ia masina pe credit. "scaunu' lu' ala micu'" il poti descoperi in multiple ipostaze aici: http://www.ski-epic.com/amsterdam_bicycles/ biggrin.gif
nu te pot ajuta cu sacul de cartofi ca probabil e un fel de hobby sau ceva asemanator, altfel trebuie sa fii cu IQ-ul sub nivelul marii ca sa crezi sa crezi ca rudele tale muncesc mai putin pentru el decat ai munci tu pentru banii cu care il cumperi din piata plus ce te mai costa drumul.


Prietene cred ca de-abia iesisesi din mare cand ai citit comentariul meu! Scuza-ma ca-ti zic dar mi se pare ca esti un pic frustrat!
1. Daca vrei un exemplu de taxa nerealista iti spun simplu: TAXA RADIO TV!!! Ce beneficii ai tu ca o platesti la SRTV dar tu ti-ai pus, de ex., Dolce?? Si ca un contraexemplu: "titularii aia" circula si prin oras! Nu-si tin masinile numai in fata blocului! Daca ar fi fost o taxa de campanie a primarului, atunci primarul n-ar fi pus amenzi cel putin la fel de mari ca abonamentul de parcare pt. parcarea neregulamentara!!
2. Daca sunt 10 locuri de parcare la bloc fii sigur ca cel putin unul (daca nu chiar doua) sunt rezervate persoanelor cu handicap!! Nu inteleg ideea ta cu licitatia? De ce sa licitez pentru o suma aberanta si sa incurajez "PCR"-ul si spaga cand exista o regula mult mai simpla: Primul venit, primul servit! Dar ce faci cand ai parcare platita dar iti gasesti aproape zilnic locul ocupat??? Si pe deasupra iti mai gasesti si masina zgariata, lovita, etc. etc. pt. ca ai indraznit sa-l blochezi pe nesimtitul din parcarea ta!?
Apropos tu unde-ti "parchezi" bicicleta? Pe scari? Nu de alta da' alea nu-s parcari de biciclete!
3. Sa te vad daca, Doamne fereste, un membru al familiei sau vreun apropiat face vreun atac cerebral sau vreun atac de cord in toiul noptii cum o sa-l duci tu pe bicicleta la Urgenta!Si daca ai mai fi si la 30km de oras!? Nu ma refeream dpdv al angajatului!!!
In privinta mediului te-as intreba cati copaci ai plantat nu cati kilometri ai cu bicicleta! Te-as intreba cati biciclisti "de bloc" ai vazut plantand gazon in fata/spatele blocului? Te-as intreba de ce nu te revolti impotriva Rabelor de 15-20 ani care te baga in ceata cand trec pe langa tine! De ce nu te revolti impotriva mamutilor de beton care mananca din ce in mai mult "spatiu verde" pentru "neshte... baieti cu initiativa"? De ce nu te revolti impotriva romanului care-si aduce Passat din '95 ca e mai ieftin si mai bun decat o masina noua, daca vrei tu luata pe credit, din 2008? Crezi ca ala va polua mai putin? Apropos ai auzit de boom-ul masinilor ecologice? Toyota Prius iti spune ceva?

MEDIUL NU INSEAMNA NUMAI AER! mellow.gif

4. Nu cred ca este vorba de bun simt daca te-apuci sa compari metroul cu masina! Am recunoscut ca metroul te poate duce mult mai rpd decat masina in toiul zilei dar ce faci daca mai trebuie sa mergi inca 'nspe kilometri pe jos sau cu RATBu' de la gura de metrou pana la destinatie!? Si daca mai sunt si vreo +50 C sau -20 C afara? Ca sa nu mai vorbim de celelalte intemperii...
5. OK. Si-aici de-acord cu tine. Dar era vorba de situatii neprevazute, gen : nu te-ai trezit la timp, te-a inundat vecinul, etc etc! Si apropos de asta tie-ti place mirosul de transpiratie sau care-i faza?
6. Bun dar la fel de bine iti poti pune bicicleta pe masina! Si asta nu din alt motiv dar daca tot e sa merg la Sapanta din Bucuresti in concediu vreau sa vad si restul tarii nu numai garile! Asta inseamna LIBERTATEA de miscare! De ce sa fiu conditionat de un program strict si fix si in CONCEDIU?! cat despre conditiile CFR... ai spus totul deja!
7. Cu scaunul lu' ala' micu' ... n-are rost sa discutam daca tu crezi ca e mai in singuranta si are mai mult comfort pe bicicleta decat in masina (am zis masina nu tanc!) n-ai decat! La faza asta exista un raspuns mai sus!Citeste-l!
8. Nu am spus sa-ti faci "piata" la tara si pur si simplu a fost un exemplu banal si general, pentru ca oricum ar fi si oricum ai face cand mergi IN VIZITA omul de la tzara nu te lasa sa pleci de la el cu mana goala!! Asta era Ideea! Cred ca asta a fost peste IQ-ul tau de n-ai inteles-o!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_cucu.
mesaj Jul 24 2008, 10:24 AM
Mesaj #24





Guests






Toata lumea e de acord ca masinile sunt utile. Dar in Buc la ora actuala ne sufocam si ne enervam
din cauza lor.

Trotuarele NU sunt locuri de parcare, asa cum nici scarile blocului nu sunt parcari de biciclete.
E clar, nu? Si atunci de ce aproape toate trotuarele sunt pline de masini parcate? Pentru ca
traim in RO, unde legea nu se aplica, ceea e a incurajat populatia la nepasare.

Apoi, cred ca toate cazurile care necesita masina (urgente, accidente, vacante, plimbari ...)
reprezinta cam 1 la 1000 din timpul in care masina e folosita. Restul e fudulia saracului.
Sa nu spuneti ca nu e asa, macar masina sa aiba bizonul. Si de preferinta ce arunca altii,
dar de marca.

Eu am plantat gazon, apoi radet a schimbat o teava in 2 saptamani, distrugind complet
zona. Aceeasi poveste: TOATE serviciile publice (drumuri, politie, educatie, sanatate, apa,
curent, transport in comun,...) au ajuns la nivel african. Nu Somalia, dar sub Congo, daca
nu credeti inseamna ca nu ati iesit din RO.

La ora actuala cei cu masini in Buc (isi) iau ani de viata concetatenilor lor pentru fudulia
de a avea macar masina. Marea avere de 10 000 -15 000 euro, dar din credite!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_geo.
mesaj Jul 24 2008, 02:25 PM
Mesaj #25





Guests






Citeaza (pehash @ Jul 23 2008, 06:04 PM) *
4. este la limita bunului simt sa spui ca masina te va ajuta in bucuresti sa ajungi la destinatie mai repede ca metroul, poate intre 24 si 5 cand e oprit metroul? esti in tura de noapte?


Imi cer scuze, dar gresesti. Cine locuieste in cartierele periferice ale Bucurestiului (a.k.a. "secotrul agricol") nu are cum sa se bazeze pe mijloacele de transport in comun. Cine are ghinionul (ca mine, inca) sa stea la bloc in militari - da, masina mai mult incurca pentru deplasarea la servici si inapoi. Pe de alta parte un drum la hypermarket cu autobuzul este o gluma proasta, avand in vedere ca drumul amintit mai sus il operez o data pe luna si am, din pacate, multe cumparaturi de facut.

Masina este un lux. Scump. Dar este un lux care, pentru anumite activitati si situatii, isi merita pretul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Marius.
mesaj Jul 25 2008, 08:12 AM
Mesaj #26





Guests






bucurestiul e o jungla, nu exista locuri decente de parcare. eu as pleca din tara asta haotica.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_lupul moralist.
mesaj Jul 25 2008, 08:41 AM
Mesaj #27





Guests






Acum cateva zile am asistat la o scena care, pana la urma, poate fi definitorie pentru marea majoritate a romanilor (nu neaparat "minoritari", dar mai ales a celor cu "educatie de minoritar").
La ora 10 seara un vecin claxoneaza ca disperatul timp de 15 minute pt ca cineva parcase pe locul lui (locul lui este un loc pe trotuar, neamenajat, neplatit).
Peste vreo 2 ore coboara si cel care avusese nesimtirea si tupeul sa parcheze pe locul lui. Urmeaza o "discutie" scurta ... daca asa poate fi numit un schimb de cuvinte intre o persoana civilizata care incearca sa explice ca acel loc de parcare este pe domeniul public si nu este al nimanui si un descendent direct al maimutelor care acum s-au dat jos din copac. Urmarea? in cateva minute zona se umple de prietenii colorati ai "maimutei" care vroiau sa-si faca dreptate cu ciomegele. A aparut si politia (chemata de vreun vecin satul de ragetele "maimutelor" in miez de noapte) si a aplanat conflictul ... adica nu a dat nici o amenda, nu a legitimat pe nimeni, doar a trimis toate animalele in custile lor.
De ce am istorisit asta? simplu... pentru ca acest incident ne caracterizeaza aproape pe toti.
Cati dintre voi nu au oprit in zona semnului de oprirea interzisa sau in alte zone interzise de codul rutier? Cati dintre voi incearca sa respecte codul rutier (bun sau rau - nu vreau sa incep o dezbatere pe tema asta) si, pe langa asta, cateva reguli elementare de bun simt?
Va fi cam greu sa ne dezvatam de aceste apucaturi de haita, indiferent ce vor face sau nu vor face autoritatile ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_capsunar.
mesaj Jul 25 2008, 09:37 AM
Mesaj #28





Guests






Cum adica este responsabilitatea ta sa gasesti loc de parcare si nu e treaba primariei?

Nu incetez sa ma mir zi de zi cata ghiolbanie poate sa fie in Romania, cat de rau merg lucrurile... Situatia asta este numai un semn ca inca nu se poate face nimic, oricum nu cu mentalitatea asta. Mi-as dori sa ma intorc in tara asta, pana la urma aici mi-am trait tineretea, insa mi-e scarba de cat de mandri sunt unii bucuresteni de mizeria in care traiesc. Dragi ex-compatrioti, va meritati orasul in care traiti. Trebuie sa compari situatia ca sa iti dai seama ca viata inseamna si altceva decat nervi cu traficul, mizeria, tiganii, preturile exagerate, fanfaronada, spaga etc...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Musafir.
mesaj Jul 25 2008, 10:32 AM
Mesaj #29





Guests






Nu cred ca e treaba primariei sa asigure locuri de parcare pt toata lumea.

Daca ar fi 2 milioane de oameni care se deplaseaza in bucuresti si fiecare din ei ar avea 1 masina, pur si simplu nu exista loc pt 2 milioane de locuri de parcare. Asa ca oamenii ar trebui sa nu isi mai ia masina fara sa se asigure ca au unde o parca.

Cand o sa ajunga 10 lei litrul de benzina sa vedeti cum n-o sa mai considerati masina atat de necesara.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_ELFHash.
mesaj Jul 25 2008, 11:18 AM
Mesaj #30





Guests






Capsunarule, tu ai mai degraba apucaturi de comunist.

Cand stateam in Militari imi gasisem loc de parcare in curtea unui coleg (la 10 minute de blocul unde stateam). In 2006 m-am mutat intr-un bloc nou si am platit 10.000 Euro + TVA pt loc de parcare. Este masina MEA si este RESPONSABILITATEA MEA sa ii gasesc un loc de parcare. Nu pot sa o cumpar si apoi sa ma lamentez precum o pasarica plouata: "Nu imi face primaria loc de parcare". De ce sa iti faca "CINEVA" loc de parcare cand altii au PLATIT 10, 15, chiar 20.000 euro pt el ?

Primaria are vina ei:
- Nu a AMENDAT suficient pe bizonii care parcheaza pe trotuar / piste de biciclete / treceri de pietoni. Astfel incat toti se gandesc "imi cumpar masina si VAD EU unde parchez, poate chiar pe trotuar, ca MERGE SI ASA".
- Nu a creat suficiente alternative (transport in comun, piste de biciclete, etc)

Un investitor spunea ca NU ARE SENS sa investeasca intr-o afacere cu parcari (sa cumpere teren, sa construiasca parcarea, angajati, etc) atata timp cat inca se permite parcarea ilegala.

Asist zi de zi la scene absurde, oameni care sterg praful de pe masinile parcate pe trotuar, mamici care sunt obligate sa mearga pe partea carosabila cu caruciorul copilului, etc !

Ce putem face? Simplu, sa insistam la Brigada Politiei Rutiere (bpr@b.politiaromana.ro sau telefon 9544), sa -i amendeze pe bizonii care parcheaza pe trotuare, piste de biciclete, treceri de pietoni, etc. Nu numai ca vor primi amenda, dar Politia colaboreaza si cu primaria si se vor monta stalpisori de protectie. Asa s-a intamplat, de exemplu, in fata Institutului Central de Informatica (ICI).
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Pagini V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 Utilizatori care citesc acest topic (1 Musafiri 0 Useri anonimi)
0 Membri:

 



RSS Lo-Fi Version acum este: 22nd July 2014 - 11:26 PM