IPB
X   Mesaj de pe site
(Mesajul se va inchide in 2 secunde)

Bine ati venit pe Forumul Hotnews!
Cititi regulamentul Forumului inainte de a publica.

19 Pagini V  « < 16 17 18 19 >  
Reply to this topicStart new topic
> Diesel Sau Benzina?
Vizitator_rol.
mesaj Nov 30 2011, 01:27 PM
Mesaj #511





Guests






diesel sau benzina... fiecare motor are avantajele si dezavantajele lui pana la urama... pe mine unu chiar nu ma intereseaza...
cand te hotarasti sa iti cumperi o masina, diesel sau benzina, cel mai mult conteaza ce iti doresti de la ea...

dar imi plac discutiile si comparatiile de genu care motor e mai bun sau nu, sau ca "l-am lasat pe unu cu 5 lungimi cu un diesel", sau alte cacaturi... si, ce?

si eu "lam facut" pe unu care avea un X5 semi nou-nout (probabil diesel) cu un twingo din '99 cu motor de 1.2(benzina) 60 de cai, pe la dambu morii spre brasov pe valea prahovei... si ce? probabil ala mergea asa ca vorbea la telefon...sau citea ziaru... sau chiar il durea in *ula... iar eu nu aveam chef sa merg cu 70-80 la ora dupa el... asa... si, ce?

si in general vorbind conteaza foarte mult si cat de bine sau nu stii sa conduci, cat de mult sau cat de putin vrei sa risti in timp ce esti la volan, si multe alte chestii pe langa discutia motoarelor...
deci...toate comparatiile de genu sunt inutile...

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_ady 000000000000001.
mesaj Dec 10 2011, 09:44 PM
Mesaj #512





Guests






Citeaza (Kawa @ Sep 10 2008, 07:38 AM) *
Eu aleg benzina. Chiar daca nu are acelasi raportul de compresie, aproape jumatate din cel al motorinei. Eu cu benzinara mea fac orice 'dizelache'. Cum? Simplu. Am o Ninja:d...
Ce exemple ai dat cu renault care este una din cele mai proaste marci si se stie ca dieselu este facut pentru drumuri lungi si nu trebuie sa o turezii la maxim in panta ca sa nu moara motorul nu sunt un necunoscator am si diesel si benzina si cind am drum lung prefer dieselu

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Titirezu.
mesaj Dec 14 2011, 06:39 PM
Mesaj #513





Guests






Citeaza (ady 000000000000001 @ Dec 10 2011, 09:44 PM) *
Ce exemple ai dat cu renault care este una din cele mai proaste marci...


Mai ales in Marele Circ, unde si-o ia de la toate Bamveurile si Opelurile. Pai?

Citeaza (ady 000000000000001 @ Dec 10 2011, 09:44 PM) *
...si se stie ca dieselu este facut pentru drumuri lungi


Ihim, se stie foarte bine... rolleyes.gif

Citeaza (ady 000000000000001 @ Dec 10 2011, 09:44 PM) *
...si nu trebuie sa o turezii la maxim in panta ca sa nu moara motorul...


Marea majoritate a dieselurilor moderne au turbosuflanta si intercooler. Ia si tu una cu benzina, turbo si intercooler si vezi cum este sa ai, de exemplu, 300Nm, undeva intre 2000 si 4500 de ture pe o masina de 1350 de kile. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_DANY05.
mesaj Jan 9 2012, 08:21 PM
Mesaj #514





Guests






prefer diesel-urile.consum mai mic am avut 8 masini benzinare si credetima stiu cum e sa ai masina pe benzina ultima era un mercedes S400 benzina acum am un VW cc diesel si e consumul la jumatate la cat era la benzina
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_franz34sm.
mesaj Feb 2 2012, 06:50 PM
Mesaj #515





Guests






cuplu mare dizel - 4500 rpm. cuplu mic benzina - 6000 rpm. cam tot acolo-i. am condus dizel, si n-am fost asa de incintat de el. la ce ma ajuta pe mine cuplu ala mare daca la depasiri se chinuie, si de la 130 incolo iar se chinuie. asa ca mi-am luat benzinar, - la depasiri nu se schinuie, si de la 130 in sus - atunci prinde viteza cu adevarat. atunci e mai nervoasa. deci cine vrea sa conduca ca batrinii - sa-si ie-ie dizel. daca n-ai cel putin 120 de cai sub capota, poti sa uiti de depasiri si viteza. dizelu tot dizel ramine. merge incet si consuma putin. atit si nimic mai mult. de consumat consuma amindoua. si vrajeala ca dizelu consuma jumate cit consuma benzinaru e minciuna. cum a-ti consuma masina , asa si merge. nu prea mai este diferenta de consum intre benzina si dizel. daca n-ai compresie buna la dizel, si ala a-ti consuma cit un benzinar. si sa nu mai vorbim ce des se strica un dizel fata de un benzinar. dizel se merita luat-a de nou. interesant ca toate masinile de epoca sint benzinare. ca dizelu nu rezista atita in timp. dizelu e bun cit e masina noua. cum are un pic de vechime cum nu mai e buna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pustiuady
mesaj Feb 20 2012, 07:46 PM
Mesaj #516


Nou venit
*

Grup: Membri
Postari: 3
Inscris: 20-February 12
Utilizatorul numarul: 31 721



Iti recomand pe diesel, iesi mult mai ieftin.......

__________________________________________________
Retete sanatoase

Aceasta postare a fost editata de pustiuady: Feb 20 2012, 07:51 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_And the prize goes to....
mesaj May 19 2012, 06:43 AM
Mesaj #517





Guests






Raspunsul final l-a dat un reprezentant al firmei Jaguar.
Nu va exista niciodata o masina Jaguar diesel.
Va fi pe benzina sau deloc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_God shave the queen.
mesaj May 19 2012, 06:32 PM
Mesaj #518





Guests






Citeaza (And the prize goes to... @ May 19 2012, 06:43 AM) *
Raspunsul final l-a dat un reprezentant al firmei Jaguar.
Nu va exista niciodata o masina Jaguar diesel.
Va fi pe benzina sau deloc.



Sa-i dai un telefon reprezentantului ala, sa-i spui ca are in batatura un diesel de 3l, V6 si faptul ca prostia nu doare este dar dumnezeiesc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Musafir.
mesaj May 21 2012, 06:37 AM
Mesaj #519





Guests






Citeaza (DANY05 @ Jan 9 2012, 08:21 PM) *
prefer diesel-urile.consum mai mic am avut 8 masini benzinare si credetima stiu cum e sa ai masina pe benzina ultima era un mercedes S400 benzina acum am un VW cc diesel si e consumul la jumatate la cat era la benzina


Ce putere avea Mercedesa si ce putere are fauveul?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_bulibashaavis.
mesaj Jun 4 2012, 12:20 PM
Mesaj #520





Guests






majoritatea ziceti` ca diesel este mai economic are cuplu mai mult si asa mai departe.deci a iesit seria 3 de la bmw ... sa va fac o comparatie.
320d 1995cm3 ,16v ,184cp ,280nm ,v-max 228km/h ,acceleratie 0-100km/h 7.6sec,cutie manuala, consum 6/100km. pret 35000 eur....

328i, 1995cm3, 16v, 245cp, 258nm, v-max 248km/h, acceleratie 0-100km/h 6.1, cutie automata, consum 8.5/100km oras, pret 31000eur.

asa ca va rog frumos nu mai faceti comparatii intre trabant si x5.

sa nu mai vorbim ca la ce motorina avem in romania daca ti` se infunda injectoarele te-ai lins pe bot de cateva sute sau mii de eur(depinde de masina).

v-am dat exemplu concret aici daca credeti ca se merita da dai 4000 eur in plus si o gramada de bani pt reviizii ca sa aveti 22nm in plus si cu 61 cp mai putin bagati mare.

Parerea mea ramane neschimbata BENZINA RULES!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_acelasi.
mesaj Jun 16 2012, 01:48 PM
Mesaj #521





Guests






Citeaza (God shave the queen @ May 19 2012, 06:32 PM) *
Sa-i dai un telefon reprezentantului ala, sa-i spui ca are in batatura un diesel de 3l, V6 si faptul ca prostia nu doare este dar dumnezeiesc.


Da niene, ai observat bine, mi-a alunecat pixu, de fapt era vorba de alta marca (RR sau alte din astea, nu conteaza).

Ideea era ca si-ar strica imaginea si oricum nu ar avea clienti pt diesel.

Exista tari in care sunt inca interzise fumigenele (SUA) si tari in care se moare pe capete de cancer pulmonar din cauza ponderii lor. Acum se discuta degeaba, au aparut benzinarele de mic litraj, cu putere specifica mare si cuplu maxim la turatii mici. Nu mai ramine nici un avantaj de partea fumigenelor.

(PS: multumesc pt aprecieri. cred ca faci parte din cei care nu au beneficiat de caderea cortinei de fier pt imblinzirea apucaturilor proaste)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_God shave the queen.
mesaj Jun 16 2012, 10:08 PM
Mesaj #522





Guests






Citeaza (acelasi @ Jun 16 2012, 01:48 PM) *
(PS: multumesc pt aprecieri. cred ca faci parte din cei care nu au beneficiat de caderea cortinei de fier pt imblinzirea apucaturilor proaste)



Aprecierile erau indreptate, direct, spre tantalaii aia de la Jaguar, ce faci, citesti in diagonala?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_ok.
mesaj Jun 17 2012, 07:51 AM
Mesaj #523





Guests






Citeaza (God shave the queen @ Jun 16 2012, 10:08 PM) *
Aprecierile erau indreptate, direct, spre tantalaii aia de la Jaguar, ce faci, citesti in diagonala?

Eroarea imi apartine (nu J), de aia mi-am luat-o, indirect. No problemo, inteleg ca nu a fost "personala", eu imi retrag presupunerea,scuze!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_God shave the queen.
mesaj Jun 17 2012, 09:21 AM
Mesaj #524





Guests






Citeaza (ok @ Jun 17 2012, 07:51 AM) *
...inteleg ca nu a fost "personala"...



Corect. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_pope.
mesaj Jun 20 2012, 02:09 PM
Mesaj #525





Guests






In citiva ani, sa speram, dieselul pe masina mica va deveni istorie.
OMS a trecut produsele rezultate in urma folosiri motoarelor diesel ca si cancerigene (inainte erau posibil cancerigene)
Sper ca in urma acestei clasificari sa urmeze si introducerea de restrictii la producerea si utilizarea acestor motoare.

Pina atunci poate apar pe scara larga masinile electrice, la care, cel putin teoretic, cuplu maxim este disponibil in toata plaja de turatii, nu doar la minim, mijloc sau maxim.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Marcus.
mesaj Jul 19 2012, 08:30 PM
Mesaj #526





Guests






n cazul motoarelor de putere mica (pana in 150 cp) diesel-ul m-i se pare mai sprinten (cu conditia sa fie turbo k alea vechi aspirate norma sunt f. puturoase) . Dupa ce trecem de acest prag(150-200cp) deja nu se mai simte asa de mult diferentza de cuplu,si cu cat urca in putere,cu atat benzina pare mai sprintena. Si mai ramane o problema comuna la mai moate diesel-urile turbo de azi: Lag-ul mare la accelerare datorat turbinei... bineinteles,dupa ce intra turbina, sensatia e de motor mult mai puternic... Un avantaj major in cazul benzinarelor e k urca mult mai repede in ture si asta se simte in primele 2 trepte... Deci la liniutze scurte in trefic,s-ar putea k "tractorasul" sa ramana in urma...

Always enjoy tigara electronica
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Mario.
mesaj Jul 19 2012, 08:33 PM
Mesaj #527





Guests






Oricum in ultimul timp dieselul a luat teren, si vine tare din urma... Dupa cum stim anu' trecut cursa de la Le Mans a fost castigata se audi tdi cu 750 cp, motoru care e si pe Q7 in versiunea de 500 cp, asta nu inseamna ca dieselul ala o sa consume mai putin, nu, consumu e acelasi ca la benzina, dar e vorba de regimul de lucru, dieselul ofera un cuplu mult mai mare la turatii mult mai mici fata de benzina, si de aceea motoarele diesel sunt mai fiabile. tigara electronica - un motor de turatie cum e pe subaru de ex trebuie turat pentru a da cuplu bun, pt ca atunci cand m-am urcat pe sti am avut neplacuta experienta sa mi se opreasca motoru la relanti.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_lory.
mesaj Jul 21 2012, 11:02 AM
Mesaj #528





Guests






Citeaza (Mario @ Jul 19 2012, 08:33 PM) *
... un motor de turatie cum e pe subaru de ex trebuie turat pentru a da cuplu bun, pt ca atunci cand m-am urcat pe sti am avut neplacuta experienta sa mi se opreasca motoru la relanti.

sa stii ca la fel am patit si eu, bine, incercam sa pornesc de pe loc cu a cincea!
dar motorina miroase urat si este murdara, ca si in viata, prefer un cuplu mare la turatii ridicate tongue.gif
p.s. iar tigarile electronice sunt ca sanii cu silicon, nu te ajuta sa te lasi, doar denota gusturi indoielnice...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Warrington.
mesaj Jul 22 2012, 04:54 PM
Mesaj #529





Guests






Citeaza (Marcus @ Jul 19 2012, 08:30 PM) *
... bineinteles,dupa ce intra turbina, sensatia e de motor mult mai puternic...

Dupa ce intra turbina, motorul chiar este mult mai puternic, nu e doar senzatie. Fa un efort sa intelegi ce se intampla sub capota aia, nu se rezuma totul la liniute.

Citeaza (Marcus @ Jul 19 2012, 08:30 PM) *
Un avantaj major in cazul benzinarelor e k urca mult mai repede in ture si asta se simte in primele 2 trepte... Deci la liniutze scurte in trefic,s-ar putea k "tractorasul" sa ramana in urma...

Cand ai sa traversezi in sub 4 ore Austria sau in sub 5 ore Ungaria, ai sa-ti dai tu seama cate de ridicol esti si cu liniutele, nu doar cu "k"-urile de pe mess.

Daca liniutele au ajuns argument intr-o discutie despre diesel sau benzina, cred ca discutia a devenit un pic cam prea democratica tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Warrington.
mesaj Jul 22 2012, 04:58 PM
Mesaj #530





Guests






Citeaza (Mario @ Jul 19 2012, 08:33 PM) *
dieselul ofera un cuplu mult mai mare la turatii mult mai mici fata de benzina, si de aceea motoarele diesel sunt mai fiabile.

Poti explica relatia dintre cuplu mare la turatii mici si fiabilitate? Intelegi conceptul de fiabilitate? tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_daciotu.
mesaj Jul 23 2012, 10:03 AM
Mesaj #531





Guests






Citeaza (Warrington @ Jul 22 2012, 04:58 PM) *
Poti explica relatia dintre cuplu mare la turatii mici si fiabilitate? Intelegi conceptul de fiabilitate? tongue.gif


Cred ca se refera la ceva de genul asta:

http://auto.howstuffworks.com/auto-parts/t...ation/fpte5.htm

Citand cu ghilimele ca sa nu fim acuzati de plagiat:

"Now you might be wondering, why don't big trucks use small gas engines instead of big diesel engines? In the scenario above, the big Caterpillar engine is loafing along at 1,200 rpm, nice and slow, producing 377 horsepower. Meanwhile, the small gas engine is screaming along at 5,600 rpm. The small gas engine is not going to last very long at that speed and power output. The big truck engine is designed to last years, and to drive hundreds of thousands of miles each year it lasts."

Ca sa obtii acelasi cuplu un motor pe benzina "munceste" mai din greu, la turatii mai mari decat un diesel.
Exemplul dat mai e dus pana la extrem, diferentele dintre motoarele diesel si otto de autoturism nu-s chiar asa de mari. Si oricum, motorul diesel pierde la fiabilitate ptr. ca are o complexitate mai mare (cu turbina, intercooler etc.)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Warrington.
mesaj Jul 24 2012, 05:37 PM
Mesaj #532





Guests






Citeaza (daciotu @ Jul 23 2012, 10:03 AM) *
Ca sa obtii acelasi cuplu un motor pe benzina "munceste" mai din greu, la turatii mai mari decat un diesel.

Asta are si nu are legatura cu fiabilitatea. Un motor pe benzina nu are de ce sa fie folosit in aplicatii unde e nevoie de cuplu mare la turatii scazute. Tocmai fiindca motorul pe benzina dezvolta cuplu la turatii mai ridicate, iar asta ar necesita demultiplicari suplimentare. De aceea nu se folosesc motoare pe benzina la nave sau locomotive, dar in aceasta situatie problema cu fiabilitatea (reliability) e rezolvata chiar din proiectare, alegand tipul potrivit de motor pentru solicitarile la care va fi supus in exploatare.

Dar fiabilitatea este o notiune foarte complexa. Crezi ca montarea pe o furgoneta a unui motor diesel de locomotiva (el insusi foarte fiabil, in sinea lui tongue.gif ) ar face furgoneta mai fiabila? tongue.gif . Te asigur ca nu.

Notiunea de fiabilitate este folosita in mod gresit de neprofesionisti. Faptul ca unele componente se defecteaza mai rar (deci chiar sunt mai fiabile) nu face neaparat ca agregatul complex pe care sunt montate sa devina si el mai fiabil.

http://en.wikipedia.org/wiki/Reliability_e...eering#Overview
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_daciotu.
mesaj Jul 25 2012, 06:14 AM
Mesaj #533





Guests






Citeaza (Warrington @ Jul 24 2012, 05:37 PM) *
Asta are si nu are legatura cu fiabilitatea. Un motor pe benzina nu are de ce sa fie folosit in aplicatii unde e nevoie de cuplu mare la turatii scazute. Tocmai fiindca motorul pe benzina dezvolta cuplu la turatii mai ridicate, iar asta ar necesita demultiplicari suplimentare. De aceea nu se folosesc motoare pe benzina la nave sau locomotive, dar in aceasta situatie problema cu fiabilitatea (reliability) e rezolvata chiar din proiectare, alegand tipul potrivit de motor pentru solicitarile la care va fi supus in exploatare.

Dar fiabilitatea este o notiune foarte complexa. Crezi ca montarea pe o furgoneta a unui motor diesel de locomotiva (el insusi foarte fiabil, in sinea lui tongue.gif ) ar face furgoneta mai fiabila? tongue.gif . Te asigur ca nu.

Notiunea de fiabilitate este folosita in mod gresit de neprofesionisti. Faptul ca unele componente se defecteaza mai rar (deci chiar sunt mai fiabile) nu face neaparat ca agregatul complex pe care sunt montate sa devina si el mai fiabil.

http://en.wikipedia.org/wiki/Reliability_e...eering#Overview


Ti-am spus ca exemplul e dus pana la extrem. In lumea autoturismelor, insa, exista diferenta asta dintre un motor pe benzina de autoturism si un motor diesel de autoturism: dieselul functioneaza la turatii mai scazute. De aici si conceptia ca e mai fiabil (de altfel si producatorii garanteaza mai mult un diesel). Iti repet inca o data, diferenta nu e atat de mare ca cea din exemplul pe care l-am dat mai sus si oricum motorul pe benzina compenseaza prin simplitatea constructiva.

In rest ai dreptate, am vazut destui romanasi cumparand "esdeiuri" pe motiv ca alea sunt cele mai fiabile motoare, dand un purcoi de bani pe un SH (SDI-urile nu se mai fabrica din cate stiu) si apoi schimband pe masina tot ce nu avea legatura cu motorul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_ciprian.
mesaj Sep 3 2012, 08:13 PM
Mesaj #534





Guests






eu am un megane 2 1.5 dci de 106 cai, 126000k, cat credeti ca mai merg cu ea? ( pana acum am mers cam 50% in oras si 50 afara, si am turat-o pana spre 3300 rpm ) multumesc anticipat.

PS: o parere despre motoarele de genul 1225 cc 85 cai de pe ( corsa, punto, fiesta, i20 etc)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_schumi.
mesaj Sep 9 2012, 04:31 PM
Mesaj #535





Guests






performanta cu bani putini, ecologica, aratoasa si merge cat de tare puteti voi!
http://www.youtube.com/watch?v=ISEGDWpKAeY
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_nik.
mesaj Oct 20 2012, 09:57 PM
Mesaj #536





Guests






Citeaza (ciprian @ Sep 3 2012, 08:13 PM) *
eu am un megane 2 1.5 dci de 106 cai, 126000k, cat credeti ca mai merg cu ea? ( pana acum am mers cam 50% in oras si 50 afara, si am turat-o pana spre 3300 rpm ) multumesc anticipat.

PS: o parere despre motoarele de genul 1225 cc 85 cai de pe ( corsa, punto, fiesta, i20 etc)

daca continui sa o conduci asa nu foarte mult
dai frate blana mai des sa se curete
ori de cate ori ai ocazia dai si peste 3500.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_nik.
mesaj Oct 20 2012, 10:12 PM
Mesaj #537





Guests






Citeaza (pope @ Jun 20 2012, 02:09 PM) *
In citiva ani, sa speram, dieselul pe masina mica va deveni istorie.
OMS a trecut produsele rezultate in urma folosiri motoarelor diesel ca si cancerigene (inainte erau posibil cancerigene)
Sper ca in urma acestei clasificari sa urmeze si introducerea de restrictii la producerea si utilizarea acestor motoare.

Pina atunci poate apar pe scara larga masinile electrice, la care, cel putin teoretic, cuplu maxim este disponibil in toata plaja de turatii, nu doar la minim, mijloc sau maxim.

Dupa cum am spus motorul Diesel este motorul economiei fara el nu se poate.
Tot aud abureala asta dar niciodata insotita de argumente sau dovezi. Un unchi de al meu a lucrat 40 de ani pe macara si nu are nimic nici el nici vreun coleg de-al lui. Nici unul nu sufera de vreo boala de la motoarele diesel. Si daca astia nu ai nimic cand toata viata au fost inconjurati de motoare diesel extrem de poluante cum poti sa te imbolnavesti de la un motor diesel euro 5 sau euro 6??
Am citit si tentative de studii pe aceasta problema, studii care nu au putut fi concludente.
In cazul in care nu are o baza serioasa pe care sa mearga OMS ii da in judecata producatorii auto de nu se vad cu tot cu speculatiile lor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_daciotu.
mesaj Oct 25 2012, 06:11 AM
Mesaj #538





Guests






Citeaza (nik @ Oct 20 2012, 10:12 PM) *
Dupa cum am spus motorul Diesel este motorul economiei fara el nu se poate.
Tot aud abureala asta dar niciodata insotita de argumente sau dovezi. Un unchi de al meu a lucrat 40 de ani pe macara si nu are nimic nici el nici vreun coleg de-al lui. Nici unul nu sufera de vreo boala de la motoarele diesel. Si daca astia nu ai nimic cand toata viata au fost inconjurati de motoare diesel extrem de poluante cum poti sa te imbolnavesti de la un motor diesel euro 5 sau euro 6??
Am citit si tentative de studii pe aceasta problema, studii care nu au putut fi concludente.
In cazul in care nu are o baza serioasa pe care sa mearga OMS ii da in judecata producatorii auto de nu se vad cu tot cu speculatiile lor.


Argumentele si dovezile vin din statistici. Si eu pot sa-ti dau exemple de oameni care au fumat toata viata si n-au facut cancer pulmonar si invers, nefumatori care au murit din asa ceva. Dar asta nu inseamna nimic, pentru ca, statistic vorbind un fumator ARE SANSE MAI MARI sa moara de cancer pulmonar decat un nefumator.

Referitor la motorul diesel: nu faptul ca stai langa un astfel de motor te imbolnaveste, ci, de exemplu, traiul intr-un oras cu f. multe masini diesel (si nu numai) unde aerul e viciat. SI nu e vorba numai de cancer ci si de o groaza de alergii si alte boli.

Motoarele diesel erau o alternativa economica acum vreo 20 de ani sau chiar mai bine, inainte sa fie dotate cu turbine, DPF si alte chestii care sa le faca mai potrivite la condus si la ecologie. In ziua de azi, pentru drumuri scurte e mai potrivit un motor mic pe benzina care face consumuri doar putin mai mari decat un diesel si economii in alte aspecte (pret de achizitie, revizii s.a.m.d.). Si daca are turbina si cuplul se imbunatateste suficient.
Motorul diesel probabil va ramane o alternativa pentru drumuri lungi in afara orasului si, bineinteles pentru vehicule mari. Pentru utilizatorul normal probabil ca isi va pierde treptat importanta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_alex.
mesaj Jan 2 2013, 02:50 PM
Mesaj #539





Guests






Citeaza (Dan @ Sep 12 2008, 11:54 AM) *
Si benzinarii vor merge cu produse de distilerie (alcool etilic) laugh.gif Si vor continua si atunci razboiul care pe care tongue.gif

.......................cu tuica?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_slabu' la fizica.
mesaj Mar 13 2013, 05:01 PM
Mesaj #540





Guests






Citeaza (puii_mei @ Sep 21 2008, 10:18 PM) *
Ma intreb ce varsta aveti si mai ales ce v-a placut in special la scoala.In nici un caz fizica.Dragutilor , amatori de liniute si depsiri, daca asa incercati sa comparati eficienta unor motoare, ar fi cazul sa va potoliti.Si ca sa raspund stimabilului de mai sus , Kia ceed , 1600 CRDI , 1400Kg +incarcat maxim pt concediu, viteza de croaziera constanta 150Km/h , consum mediu distanta Salonic-Atena (540 Km) 5,4l .Logan 1400 Laureat, o singura persoana in masina , distanta Cernavoda -Bucuresti , viteza constanta 140 Km/h, consum 8,2 l/100Km.Si apropos, consumul in oras cu traversare centru ora de varf dimineata si seara, pt Ceed este de 6,2l/100Km.De ce revizia este mai scumpa? Pt ca un motor diesel are in burta cu peste 2l de ulei mai mult(intre 5 si 6 l) in rest totul costa la fel . Iar despre viteze si cuplu ....Pai daca un diesel are cuplu mai mare la o turatie mai mica, la o turatie mai mare cum va fi ?Oare mai mic???


Cuplul = F x r unde F e forta data de presiunea exploziei exercitata pe suprafata pistonului. Aceasta misterioasa forta e in fapt o integrala a unui proces de ardere combustibil. Acest proces depinde mult de turatie la orice motor (diesel ori benzina ori ce-o mai fi cu ardere interna). supraalimentarea si alte smecherii ale tehnicii au imbunatatit aceasta varianta dar graficul Cuplu-Turatie nu e niciodata palier asa cum niciodata nu e uniform crescator. mainile au ca date de referinta, cupluri nominale (puteri nominale) date la turatia nominala. vorbind de nominaluri vorbim de idealuri smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

19 Pagini V  « < 16 17 18 19 >
Reply to this topicStart new topic
3 Utilizatori care citesc acest topic (3 Musafiri 0 Useri anonimi)
0 Membri:

 



RSS Lo-Fi Version acum este: 31st October 2014 - 07:32 AM