IPB
X   Mesaj de pe site
(Mesajul se va inchide in 2 secunde)

Bine ati venit pe Forumul Hotnews!
Cititi regulamentul Forumului inainte de a publica.

 
Reply to this topicStart new topic
> Legea sanatatii - Art. 222
Vizitator_bbk.
mesaj May 21 2012, 08:46 AM
Mesaj #1





Guests






Conform articolului 222 din legea 95/2006:

Fiecare asigurat are dreptul de a fi informat cel putin o data pe an, prin casele de asigurari, asupra serviciilor de care beneficiaza, a nivelului de contributie personala si a modalitatii de plata, precum si asupra drepturilor si obligatiilor sale.

Ce inseamna asta? Eu inteleg ca ar trebui sa primesc o scrisoare, de la CAS, prin care sa imi spuna diverse chestii, legat de drepturile si obligatiile pe care le am. Adica, sa zicem, sa fiu informat ca anul trecut am platit o suma de la asigurarile de sanatate, (plata integrala, eventuale restante/penalizari), si am beneficiat de un numar de servicii medicale acoperite de aceasta asigurare.
Eu personal nu am auzit pe nimeni sa fi primit vreodata o astfel de informare, decit in cazul in care a avut intirzieri mari (de citiva ani) la plata contributiei iar informarea respectiva de fapt era o somatie de plata a contributiei plus penalizari consistente.

1. este normal ca cineva, firma sau institutie, sa emita o somatie de plata, cu penalizari, fara sa fi emis inainte o notificare legata de platile respective ?
2. in cazul in care primeste cineva o astfel de somatie, se poate contesta cu succes ?

De la finante, primesti la inceputul anului o scrisoare in care esti informat cit ai de plata, impozit, pe anul urmator (daca ai declarat diverse activitati impozabile), cu datele limita de plata.
De la o firma privata primesti factura, pe baza careia platesti.
De la radio-tv primesti pe factura de la electrica suma de plata pentru taxa radio-tv, chiar daca nu ai contract direct cu ei.
De la sanatate nu primesti nimic, nici o notificare, decit eventual cind s-au adunat suficient de multe penalizari. O fi asta o tactica sa adune mai multi bani? Sau pur si simplu e incompetenta, si din cind in cind, se trezesc ca sa mai adune bani de ici de colo?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_bbn.
mesaj May 21 2012, 06:06 PM
Mesaj #2





Guests






Fiecare asigurat are DREPTUL sa SOLICITE aceste informatii, nu este OBLIGATIA lor sa trimita tuturor asiguratilor scrisori informative, care nu ar face decat sa consume inutil bani.
Mi se pare o incercare aberanta de a "planta o samanta de scandal".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_659F1B.
mesaj May 22 2012, 07:31 AM
Mesaj #3





Guests






Citeaza (bbn @ May 21 2012, 06:06 PM) *
Fiecare asigurat are DREPTUL sa SOLICITE aceste informatii, nu este OBLIGATIA lor sa trimita tuturor asiguratilor scrisori informative, care nu ar face decat sa consume inutil bani.
Mi se pare o incercare aberanta de a "planta o samanta de scandal".



Aici se descriu niste situatii, cu instiintari de plata + penalizari, ajunse in instanta, care a hotarit anularea penalizarilor, pe motiv ca cel care trebuia sa plateasca nu a fost informat la timp.

Acum multi ani m-am contrazis cu cineva care lucra la primarie, care sustinea ca fiecare trebuie sa isi plateasca impozitul pe casa+masina, si ca trebuie sa mearga la primarie sa se intereseze, si apoi sa plateasca.
Eu intrebam de ce nu poate primaria sa trimita la fiecare om o scrisoare cu situatia de plata, un fel de factura. Mi s-a raspuns asa cum ai raspuns si tu, ca ar fi cheltuiala inutila, bla bla, ca omul stie ca trebuie sa plateasca, si gata.
Dupa aproximativ 2 ani de la discutie am inceput sa primesc acasa de la primarie o scrisoare cu ce am de plata, cu termene de plata, si cu un mic sumar cu ce s-a facut si cu ce se va face in oras. E o ocazie ca primarul sa isi faca reclama, dar, cel putin e o chestie civilizata, nu?

Asa ar putea sa faca toti: sa trimita anual o scrisoare cu termene de plata, sumele, eventual si conturi, sa nu se aglomereze toti la ghisee, si sa plateasca si prin ordin de plata, sau card, daca prefera chestia asta.

Daca ignori notificarea de plata, e problema ta, plateste penalizari. Dar eu nu sunt pensionar, sa stau toata ziua la cozi, si sa ma gindesc ca am de plata una sau alta. Primesc facturile, le platesc. Am gaz, curent, telefon, dar nu cred ca trebuie sa ma gindesc in fiecare luna, oare trebuie sa mai platesc aia sau alta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Musafir.
mesaj May 22 2012, 07:32 AM
Mesaj #4





Guests






Citeaza (659F1B @ May 22 2012, 07:31 AM) *
http://opiniijuridice.blogspot.com/2011/01...-nationala.html

Aici se descriu niste situatii, cu instiintari de plata + penalizari, ajunse in instanta, care a hotarit anularea penalizarilor, pe motiv ca cel care trebuia sa plateasca nu a fost informat la timp.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_bbk.
mesaj May 22 2012, 08:00 AM
Mesaj #5





Guests






Cind a fost Eugen Nicolaescu ministru, a venit cu o idee, ca fiecare pacient, la externare, sa primeasca o factura, cu ce s-a cheltuit pentru spitalizarea lui, cu detalii (proceduri, materiale, mincare, etc), iar la final se pune cu minus toata suma, ca e acoperita de casa de asigurari, adica pacientul nu trebuie sa plateasca nimic.

Teoretic, nu trebuia facut mare lucru, pentru ca oricum in spital se contabilizeaza toate chestiile astea, pentru a fi apoi platite de CAS. Trebuiau doar puse intr-un formular, grupat dupa fiecare pacient, si listat. Costa o listare pe pacient, plus ceva modificare in softul de contabilitate.

De ce nu s-a implementat aceasta propunere? De ce nu sunt informati oamenii de costurile de sanatate? Poate asa lumea ar fi mai constienta de cit costa sanatatea.

Insa o astfel de masura ar fi avut un efect negativ, pentru unii dintre ei (directorii de spitale, sau administratorii), daca nu pentru toti, pentru ca ar fi fost mult mai greu sa umfle costurile pentru anumite materiale sau proceduri, nu?

Asa ca se continua politica de totala opacitate: ei nu ne spun nimic, doar cer bani, gramada, si cind sunt intrebati, raspunsul este: sanatatea costa.

Legat de notificarile de plata: ok, nu trebuie neaparat informati toti, desi ar fi frumos, dar macar atunci cind se afla de o intirziere la plata, sa nu se stea cu anii, si abia cind se aduna penalizar si majorari consistente sa fi informat, ci in anul urmartor, sa zicem, cel tirziu.

In situatia asta cred ca sunt multi PFA sau alte forme de acest fel, care lucreaza independent, nu au contabili, sau firme care sa le plateasca taxele la angajati. Si toti acesti PFA, dupa cum am citit pe forumuri, trebuie sa se lupte singuri in instante, daca ai idee ca se poate contesta, si daca gasesc un avocat bun sa ii reprezinte.

Ori, nu cred ca e normal asa ceva. Legile ar trebui aplicate sa ii ajute pe oameni, si sa ii penalize doar cind fac ceva cu rea vointa, nu?
Da, legea trebuie cunoscuta de fiecare, iar necunoasterea ei nu scuza neaplicarea, insa, in cazul in care nici cei de la casa de asigurari de sanatate nu isi fac datoria, de ce trebuie sa plateasca asiguratii penalizari?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_pehash.
mesaj May 22 2012, 03:51 PM
Mesaj #6





Guests






mda, si la sfarsitul anului sa-i trimita romanului o scrisoare cu suma facturilor vs suma impozitelor platite de el de-a lungul vietii... sa se minuneze si amaratii aia care vor 'decenta' cand vad cat trebuie sa munceasca altii ca sa plateasca aceste servicii
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_222.
mesaj May 22 2012, 08:19 PM
Mesaj #7





Guests






CNAS cheltuie de ceva vreme o gramada de bani pe un soft integrat, SIUI, facut cu Siveco, pentru a urmari toate procedurile efectuate prin spitale, toate retelete scrise de medicii de familie, si alte chestii ce trebuie decontate.
Acest soft este lunar modificat (probabil contra cost)

Din acest soft se pot scoate tot felul de rapoarte, mai mult sau mai putin instant.

Motivatia acestui SIUI a fost sa stopeze fraudele si scurgerile de bani din sistem. A reusit sau nu, nu stiu. Probabil ca ceva ceva s-a reusit.

Acum, avind la indemina acest soft, se pot face, mai mult sau mai putin automat, diverse situatii, legat de situatia platilor pe care le fac asiguratii. Si daca CNAS tot are protocol cu ANAF sa primeasca baza de date cu contribuabillii, si veniturile impozabile, pe baza carora se poate calcula daca este cazul de plata a celor 5.5%, de ce nu fac treaba asta eficient? Ar creste si gradul de colectare.

Insa CNAS cred ca e un fel de dinozaur, care cere niste legi cu dedicatie, pentru a-si ascunde ineficienta si impotenta, poate chiar si reaua-vointa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Contribuabil.
mesaj May 22 2012, 11:16 PM
Mesaj #8





Guests






Citeaza (bbn @ May 21 2012, 06:06 PM) *
Fiecare asigurat are DREPTUL sa SOLICITE aceste informatii, nu este OBLIGATIA lor sa trimita tuturor asiguratilor scrisori informative, care nu ar face decat sa consume inutil bani.
Mi se pare o incercare aberanta de a "planta o samanta de scandal".


Serios? Adica au bani sa plateasca functionari care ne poarta pe la diverse institutii sa le ducem documente jutificative (ca sa ne putem plati contributia), ne tin la cozi ca pe vite, iar daca nu esti vita sa stai la coada - au bani sa solicite informatiile necesare pentru a ne calcula contributia cu majorari + penalitati (apropo, tu intelegi logica acestor 2 termeni folositi in tandem? eu nu.).

Pai si banii pe care ii au, tot de la noi ii au! Deci nu inteleg de ce ar trebui sa decida ei cum sa-i cheltuiasca, si nu noi, cei care le platim contributiile?!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_pfa.
mesaj May 23 2012, 08:01 AM
Mesaj #9





Guests






Acum 10-15 ani, cind functionarii nu aveau calculatoare, sau programe, si totul se facea manual, cautind prin tot felul de registre, inteleg, era greu sa faci ceva de genul asta.
Insa acum, practic, trebuie doar sa scoti un raport in excel si sa vezi cine si cit are de plata.

In cunoscut a solocitat de la ceva finante sau registru comertului o hirtie, dovada la ceva. A fost intrebat cum doreste, pe loc, cu taxa de urgenta sau peste 3 zile, fara taxa de urgenta. A intrebat care e diferenta, a zis ca nici una, ca in ambele cazuri se da tiparire la document, doar ca la taxa de urgenta o face atunci, si taxeaza suplimentar.
Adica idea a ramas de pe vremea cind se facea probabil prin dactilografiere, si cine avea nevoie imediat platea suplimentar, insa acum, chestia respectiva ar trebui desfintata, insa ramine, pentru ca probabil majoritatea opteaza pentru taxa de urgenta, sa nu mai vina si peste 3 zile sa ridice respectiva dovada. Asta ar fi un alt exemplu de jaf birocratic al contribuabilului.


Revenind la asigurarea de sanatate, o sa gasiti pe net ca sunt destui care au primit notificare de plata dupa citiva ani, desi, cel mai probabil, cei de la CNAS stiau de ei ca nu si-au platit, dar au preferat sa lase pina in ultimul moment, adica cu citeva luni inainte de termenul de prescriere, sa se adune cit mai multe penalitati.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_eu.
mesaj May 24 2012, 07:24 AM
Mesaj #10





Guests






Citeaza (bbn @ May 21 2012, 06:06 PM) *
Fiecare asigurat are DREPTUL sa SOLICITE aceste informatii, nu este OBLIGATIA lor sa trimita tuturor asiguratilor scrisori informative, care nu ar face decat sa consume inutil bani.
Mi se pare o incercare aberanta de a "planta o samanta de scandal".


Cred ca formularea asta e altceva decit cea initiala.

Citeaza (bbk)
Fiecare asigurat are dreptul de a fi informat cel putin o data pe an, prin casele de asigurari.....


"A solicita" este diferit de "a fi informat"

"A solicita" presupune ca eu trebuie sa fac ceva.
"A fi informat" nu presupune ca trebuie sa fac ceva, desi nu exclude ca as putea face ceva.


Atunci cind cumperi din magazin un produs alimentar ai o eticheta pe care scrie compozitia produsului. Foarte multi nu citesc ce scrie acolo, iar din cei care citesc nu toti inteleg ce scrie. Intrebare retorica: oare nu era mai simplu, pentru producator, sa trimita compozitia doar la cerere ?

La telefonie mobila este ceva reglementare (sau poate inca nu e aprobata), care spune ca daca mergi in roaming, si iti consumi nu stiu cit din traficul de net, sa fi avertizat ca vei avea costuri mai mari. De ce trebuie asa ceva? Doar cel care foloseste netul pe mobil ar trebui sa stie ca costa mai mult, si daca nu stie, de ce sa nu fie ars la portmoneu, ca sigur data viitoare va invata, nu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_fisc.
mesaj May 28 2012, 06:17 AM
Mesaj #11





Guests






Citeaza (bbn @ May 21 2012, 06:06 PM) *
Fiecare asigurat are DREPTUL sa SOLICITE aceste informatii, nu este OBLIGATIA lor sa trimita tuturor asiguratilor scrisori informative, care nu ar face decat sa consume inutil bani.
Mi se pare o incercare aberanta de a "planta o samanta de scandal".


Cei de la fisc trimit scrisori la cei care au de platit ceva (decizia de impunere, probabil si somatii de plata)
Ar putea ca cei de la CNAS sa vorbeasca cu cei de la fisc, ca atunci cind trimit decizia de impunere sa trimita in acelasi plic si impunerea pentru sanatate (eventual si pensie, daca e cazul).Asa ar economisi niste bani, pentru trimiterea prin posta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_asigurat.
mesaj Jun 5 2012, 06:41 AM
Mesaj #12





Guests






Cei de la CNAS sunt niste nesimtiti. Li se rupe de orice informare, dar te prind la inghesuiala. Adica, daca sa zicem ai intirzieri la plata, sau ai uitat, sau nu ai stiut, si treci pe la ei, ca ai nevoie de ceva, act, sau avizare, pac, iti baga in fata ce ai de plata plus penalizarile de rigoare.
Vrei actul? Platesti, cu penalizari cu tot, altfel nu primesti. Nu iti convine, faci contestatie in contengios administrativ, si poti scapa de penalizari, dar dupa citeva luni de proces. Ori, daca ai nevoie de actul respectiv imediat, nu ai ce face decit sa accepti plata.
Niste nesimtiti oridinari. De aia nu o sa primesti vreo instiintare sau ceva, ca doar ajungi la mina lor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_un inceput.
mesaj Jun 5 2012, 10:07 AM
Mesaj #13





Guests






Citeaza (bbn @ May 21 2012, 06:06 PM) *
Fiecare asigurat are DREPTUL sa SOLICITE aceste informatii, nu este OBLIGATIA lor sa trimita tuturor asiguratilor scrisori informative, care nu ar face decat sa consume inutil bani.
Mi se pare o incercare aberanta de a "planta o samanta de scandal".



Gresesti! Eu locuiesc in Germania, am asigurare de stat, si iti pot spune ca periodic primesc astfel de informari, prin care sunt anuntata de exemplu, ca este in desfasurare un program national de preventie si am obligatia de a ma prezenta la medicul de familie. Mai mult ,acum un an sotul meu a primit scrisoare nesolicitata de la asigurator, care il instiinta ca, datorita faptului ca a cotizat cu suma X la asigurarile de sanatate si nu a beneficiat de servicii decat in valoare de suma Y, are dreptul la returnarea sumei de 500 euro ( care a doua zi au si trimis-o in cont)

Copilul meu care este co-asigurat si este prescolar primeste informari prin posta, personal pe numele lui constant in legatura cu diverse programe care sunt in derulare, avand obligatia de a merge la doctor dar si o data pe an, prompt, in jurul datei de nastere, pentru controlul obligatoriu anual.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Dan23.
mesaj Jun 7 2012, 11:36 AM
Mesaj #14





Guests






Citeaza (un inceput @ Jun 5 2012, 10:07 AM) *
Gresesti! Eu locuiesc in Germania, am asigurare de stat, si iti pot spune ca periodic primesc astfel de informari, prin care sunt anuntata de exemplu, ca este in desfasurare un program national de preventie si am obligatia de a ma prezenta la medicul de familie. Mai mult ,acum un an sotul meu a primit scrisoare nesolicitata de la asigurator, care il instiinta ca, datorita faptului ca a cotizat cu suma X la asigurarile de sanatate si nu a beneficiat de servicii decat in valoare de suma Y, are dreptul la returnarea sumei de 500 euro ( care a doua zi au si trimis-o in cont)

Copilul meu care este co-asigurat si este prescolar primeste informari prin posta, personal pe numele lui constant in legatura cu diverse programe care sunt in derulare, avand obligatia de a merge la doctor dar si o data pe an, prompt, in jurul datei de nastere, pentru controlul obligatoriu anual.



Pacat ca Romania nu e Germania....Romania mai are mult pana sa ajunga la nivelul Germaniei.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_asigurat.
mesaj Jun 7 2012, 12:58 PM
Mesaj #15





Guests






Citeaza (un inceput @ Jun 5 2012, 10:07 AM) *
Gresesti! Eu locuiesc in Germania, am asigurare de stat, si iti pot spune ca periodic primesc astfel de informari, prin care sunt anuntata de exemplu, ca este in desfasurare un program national de preventie si am obligatia de a ma prezenta la medicul de familie. Mai mult ,acum un an sotul meu a primit scrisoare nesolicitata de la asigurator, care il instiinta ca, datorita faptului ca a cotizat cu suma X la asigurarile de sanatate si nu a beneficiat de servicii decat in valoare de suma Y, are dreptul la returnarea sumei de 500 euro ( care a doua zi au si trimis-o in cont)

Copilul meu care este co-asigurat si este prescolar primeste informari prin posta, personal pe numele lui constant in legatura cu diverse programe care sunt in derulare, avand obligatia de a merge la doctor dar si o data pe an, prompt, in jurul datei de nastere, pentru controlul obligatoriu anual.


Deci se poate. Nu e chiar aberant sa speri ca si la noi, cindva, vom avea astfel de servicii.
Depinde de ce politician, cu ce interese, ajunge la Minister.

Dintre toti ministrii ce s-au perindat pina acum, pe unul il tin minte, Nicolaescu, care ne-a pus pe toti sa ne facem analize obligatorii si gratuite. Unii au comentat de chestia cu obligatoriu, ca iti incalca dreptul la intimitate. Pentru mine au fost utile, au gasit ceva probleme cu trigliceridele, si am putut reactiona.

Poate ca ar trebui sa se gaseasca fonduri, ca sa se reintroduca acest program. Plus, ca ar fi bine ca sa fim informati din cind in cind ce programe de preventie se mai fac. A, stai, la noi nu se fac, deci scrisoarea aia ar fi cam goala.

Iar ca sa sper ca statul vine si imi da inapoi 500 de euro, sau lei, ca am cotizat prea mult, asta ar fi chiar SF.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_pop.
mesaj Jun 7 2012, 07:53 PM
Mesaj #16





Guests






Marea problema a tot ce tine de stat este transparenta. Adică mai degrabă lipsa acesteia. Celor din instituţiile publice le place că totul să fie cît mai opac, că lumea da nu ştie ce manevrează ei acolo. Iar asta s-a generalizat în aşa măsură că unii uită să îţi mai comunice şi chestiile de baza, ce ţin de dreptul la informare.

Cred că dacă ar fi mai proactivi legat de comunicare, şi colectarea banilor ar fi mai eficientă. Un vecin zicea că are probleme cu cei de la CNAS că acum cîţiva ani a avut ceva pauze în servici, cînd nu a lucrat pe nicăieri. Conform legii sănătăţii, trebuia să plătească singur ceva bani, că să aibe continuitate. Păi omul era fără servici, îi ardea lui de plătitla sănătate. Plus că nici nu a bănuit că ar trebui să plătească. În fine, după cîţiva ani, a aflat că e dator peste 1000 de lei, plus penalizări. E normal aşa ceva? Dacă ar fi primit o notificare, din timp, sunt sigur că dacă nu imediat, atunci la scurt timp după revenirea la servici ar fi plătit sumele respective, fără să lase să se adune prea mult. Însă, adunate în câţiva ani, plus penalizări, acum are de plătit aproape un salar odată. Şi de ce? Fiindcă cei care adună banii nu le-a păsat să-l anunţe.

În situaţia asta pot fi mulţi, pentru că cei dare sunt angajaţi nu au treaba cu asigurările de sănătate, fiindcă lor le plăteşte firma.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_pop.
mesaj Jun 7 2012, 08:08 PM
Mesaj #17





Guests






De ce nu se eficinentizeaza informarea/colectarea.
În legea sănătăţii scrie că eşti obligat să plăteşti în funcţie de venit.
Dar dacă uiţi, sau nu ştii, nu îţi spune nimeni nimic. Chiar poţi să primeşti şi amendă.

Cum ar fi că la circulaţie, unde ai limita de viteză, cînd incalci limita să se emită automat amendă, şi să nu se trimită la cel care a încălcat. Că doar respectivul ştia care e limita, ştia şi că a încălcat, deci ar trebui că el singur să meargă la poştă şi să plătească, nu? Si dacă nu plăteşte, să primească majorări şi penalizări iar la un moment dat când sumele sunt destul de mari, poate fi executat silit.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_abc.
mesaj Jun 7 2012, 08:14 PM
Mesaj #18





Guests






Ştie cineva care ar fi paşii unei contastari de penalizări pe motiv de lipsa de informare a creanţelor? Nu contest sumele de plata, dar vreau să contest penalizările care s-au adunat. Dacă ştiam de ca trebuie plătit, plateam demult, dar aşa trebuie să plătesc şi mult, şi penalizări.
Am înţeles că se poate rezolva ceva cu contengios administrativ. Ce şanse ar fi?

Mulţumesc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Dan23.
mesaj Jun 11 2012, 12:23 PM
Mesaj #19





Guests






În pofida faptului că noua echipă ministerială și-a luat angajamentul că fiecare capitol al noului proiect privind Legea Sanatatii va fi publicat pe măsură ce este elaborat, în vederea dezbaterii publice, pe site-ul Ministerul Sanatatii este afișat doar capitolul referitor la spitale.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_ema.
mesaj Jun 12 2012, 07:46 AM
Mesaj #20





Guests






Cum se contesta amenzi multiple pentru rovinieta:

http://forum.softpedia.com/lofiversion/ind...t856268-25.html

In cazul in care esti filmat de o camera automata si nu ai rovinieta, primesti amenda. Pina aici e totul ok.
Insa amenda vine dupa citeva luni. Putin aiurea.
In intervalul de citeva luni, tu poti fi prins de zeci de ori de camerele automate fara rovinieta.
Asa cum prima data nu ai stiut ca trebuie sa ai, sau ai uitat, asa e si a doua oara, si a 10 oara.
Ori, daca nu ti se aduce la cunostinta, chiar si prin amenda, e aiurea sa fi penalizat de fiecare data.

In cazul penalizarilor la plata contributiilor de sanatate, fara sa fi informat macar o data de acele contributii ar trebui sa fie cam la fel. Poate ca textul din linkul de mai sus ajuta pe cineva sa formuleze o contestatie, si poate sa o puna aici pe forum.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vizitator_Musafir.
mesaj Jun 18 2012, 09:39 PM
Mesaj #21





Guests






Că să informeze, CAS ar trebui să ştie ce are în propria ograda. Dar nu cred că ştie. Păi dacă ar trimite anual cîte o scrisoare, atunci ar fi că un fel de raport , o dovadă legată de ce plăti şi datorii are fiecare. Însă ei nu prea ştiu ce are fiecare de plătit, si atunci aşteaptă că fiecare contribuabil să îşi declare la ei câştigurile, că să ştie citi bani să ii ceară.

Dacă ar trimite informarile din care ar rezultă de exemplu că cineva şi-a achitat toate datoriile, apoi ar descoperi nişte venituri suplimentare, nu ar mai putea să dea penalizări.

Au dat o grămadă de bani pe sistemul informatic integrat şi tot nu prea ştiu ce se întîmplă. Medici de familie trebuie să îşi cumpere calculatoare , conexiuni de mare viteză la net, cititoare de cipuri, token de semnătura digitală, că să poată prescrie nişte amărîte de reţete compensate, deci teoretic cei de la CAS ar trebui să ştie în orice moment situaţia banilor, a asiguraţilor, şi cr îi mai interesează.
Iar de aici pînă la o scrisoare e doar puţin.
Dar se pare că nu la noi.

Asigurările trebuie ţinut în ceaţă, să nu ştie ce se întîmplă.

Eu ştiu că dau mulţi bani la CAS, dar cînd am o problema, tot la privat ajung, privaţi care de multe ori lucrează in două locuri, la cabinetul personal şi la clinica de stat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Utilizatori care citesc acest topic (1 Musafiri 0 Useri anonimi)
0 Membri:

 



RSS Lo-Fi Version acum este: 27th August 2014 - 08:48 AM