Help - Cauta - Membri - Calendar
Versiune intreaga: Logan Nou ? Da.
Hotnews.ro Forum > Actualitati > Masini, trafic, motoare si parcari
pagini: 1, 2
Mitruta
Logan sau SH de 10000 de euro?
Acesta este titlul discutiei. Si noi comentam pe marginea lui.

Dar problema nu este daca ai 10.000 de euro si esti pus sa alegi intre Logan si un SH pe care-l poti achizitiona la acelasi pret.
Problema este ca iti doresti o masina si nu ai nici un euro. Trebuie sa faci un credit. Si ai 1500 ron salariu iar sotia 1000 ron. Total 2500 ron lunar.
Ce alegi?
Sa iei un credit de la BRD pe 7-10 ani de 9000 de euro cu o rata de 500 - 800 lei/luna(preferential pentru Renault si Dacia) pentru a cumpara un Logan nou(zero km) cu 2 airbag, ABS, AC, MP3, Servodirectie, Geamuri electrice, casco pe intreaga perioada etc. sau sa iei acelasi credit - 9000 euro pe luna pe aceeasi perioada cu o rata nepreferentiala(nevoi personale) pe 7- 10 ani de 900-1200 lei pe luna fara casco si sa-ti iei o masina SH cu acealeasi dotari dar veche de cel putin 8 ani si cu cel putin 120000 km la bord (o masina care sa fie buna nu punem in discutie fereasca sfantul ca ai putea avea ghinion sa nimeresti una contrafacuta - care a fost accidentata sau "smenuita" la km).
Eu am ales Loganul. Acum un an l-am luat fara sa am nici un leu pe credit. La banii pe care ii pot eu da pe combustibil si la serviciul pe care il am nu fac mai mult de 12000 de km pe an, deci voi face cei 120000 ai auto SH de mai sus in 10 ani. Pe de alta parte, daca nu voi face taxi si voi avea grija de el, cred ca nu voi avea probleme cel putin primii 5-6 ani cu schimbul nici unei piese.
Daca, imi voi propune sa fac 50000 de km pe an probabil ca se va schimba un pic optica. Dar cei 50000 km vor trebui sa-mi aduca multi bani care sa-mi permita sa-mi iau Audi nou. Doamne ajuta.

In rest, fiecare este liber sa faca doar ce vrea el.
Ca doar e libertate si democratie.

Cu stima,
ispy
Citeaza (Mitruta @ Apr 9 2009, 01:49 PM) *
Logan sau SH de 10000 de euro?
Acesta este titlul discutiei. Si noi comentam pe marginea lui.

Dar problema nu este daca ai 10.000 de euro si esti pus sa alegi intre Logan si un SH pe care-l poti achizitiona la acelasi pret.
Problema este ca iti doresti o masina si nu ai nici un euro. Trebuie sa faci un credit. Si ai 1500 ron salariu iar sotia 1000 ron. Total 2500 ron lunar.
Ce alegi?
Sa iei un credit de la BRD pe 7-10 ani de 9000 de euro cu o rata de 500 - 800 lei/luna(preferential pentru Renault si Dacia) pentru a cumpara un Logan nou(zero km) cu 2 airbag, ABS, AC, MP3, Servodirectie, Geamuri electrice, casco pe intreaga perioada etc. sau sa iei acelasi credit - 9000 euro pe luna pe aceeasi perioada cu o rata nepreferentiala(nevoi personale) pe 7- 10 ani de 900-1200 lei pe luna fara casco si sa-ti iei o masina SH cu acealeasi dotari dar veche de cel putin 8 ani si cu cel putin 120000 km la bord (o masina care sa fie buna nu punem in discutie fereasca sfantul ca ai putea avea ghinion sa nimeresti una contrafacuta - care a fost accidentata sau "smenuita" la km).
Eu am ales Loganul. Acum un an l-am luat fara sa am nici un leu pe credit. La banii pe care ii pot eu da pe combustibil si la serviciul pe care il am nu fac mai mult de 12000 de km pe an, deci voi face cei 120000 ai auto SH de mai sus in 10 ani. Pe de alta parte, daca nu voi face taxi si voi avea grija de el, cred ca nu voi avea probleme cel putin primii 5-6 ani cu schimbul nici unei piese.
Daca, imi voi propune sa fac 50000 de km pe an probabil ca se va schimba un pic optica. Dar cei 50000 km vor trebui sa-mi aduca multi bani care sa-mi permita sa-mi iau Audi nou. Doamne ajuta.

In rest, fiecare este liber sa faca doar ce vrea el.
Ca doar e libertate si democratie.

Cu stima,


sa iti traiasca loganu'. nu e o masina rea, e o masina pentru oameni cu buget redus. cocalarii se cam feresc de ea.
ispy
si ai dreptate, puteai sa iei cine stie ce second smenuit. sint multi tepari care pindesc la interval. eu as fi procedat la fel in conditiile descrise de tine.
Musafir
tare frustrati trebuie sa va simtiti cand cineva va arata defectele cotetzului "by renault"... a trebuit sa va faceti un topic numai al vostru... sa-l stapaniti sanatosi!!

bye... biggrin.gif
major_ballsack
Citeaza (Mitruta @ Apr 9 2009, 01:49 PM) *
sa-ti iei o masina SH cu acealeasi dotari dar veche de cel putin 8 ani si cu cel putin 120000 km la bord


Fii, nene, serios. Mergi la Cinema Europa de la intersectia Carol-Mosilor, vezi ca in fata este la vanzare un Mercedes C, 2L, din 2000, 88k km, arata perfect, 8000 euro. Si asta nu e nici macar un deal nemaipomenit, daca te duci sa cauti (eventual direct din Germania), faci rost de una mai ieftina si la care esti mai sigur la kilometraj.

Compara tu asta la nivel de "dotari" cu un Logan, fara a mai discuta despre masina, unde diferenta intre un Logan si un Mercedes e cam ca intre o caruta si naveta Discovery.

Daca ti se pare Mercedes prea scump de intretinut, gasesti masini garla pana-n 5 ani vechime si nu mai mult de 6-7000 euro.
Autogreen
Parca mai avem un topic unde ne certam pe tema asta, cel de al doilea cred ca nu-si mai are rostul.
ANTIQUE
Tre sa fii un pic cu capul sa iti iei logan nou blink.gif Dar dus rau!
Cu 4000E iti iei aceeasi masina, cu aceleasi performante cu maxim 50 de mii km.
Succes! excl.gif
gogu pintenoug
Citeaza (major_ballsack @ Apr 13 2009, 12:21 PM) *
Fii, nene, serios. Mergi la Cinema Europa de la intersectia Carol-Mosilor, vezi ca in fata este la vanzare un Mercedes C, 2L, din 2000, 88k km, arata perfect, 8000 euro. Si asta nu e nici macar un deal nemaipomenit, daca te duci sa cauti (eventual direct din Germania), faci rost de una mai ieftina si la care esti mai sigur la kilometraj.

Compara tu asta la nivel de "dotari" cu un Logan, fara a mai discuta despre masina, unde diferenta intre un Logan si un Mercedes e cam ca intre o caruta si naveta Discovery.

Daca ti se pare Mercedes prea scump de intretinut, gasesti masini garla pana-n 5 ani vechime si nu mai mult de 6-7000 euro.


Deci ... tu chiar crezi ca masina aia are 88k km ?

Hai sa facem un mic calcul ... 88/9 ~ 10k km/an astia-i fac eu in Romania, mergand zilnic la serviciu(10km dus intors) si de vreo 4-5 ori pe an la tara si la mare.
Sansele ca masina aia sa fie adusa de afara sunt peste 95%. Apoi un vestic nu face 10k km chinuiti pe an ... marea majoritate a romanilor fac mai mult de 10k km/an.
Parerea mea (nu dau la nimeni in cap):
Masina aia a facut vreo 300k km in germanica in vreo 4-5 ani, proprietarul a dus-o la un autohaus ... baietii de acolo au intineritoo pana pe la 100k km, dupa care a venit un soi de ghertzoi/cocalar care a adus-o in RO. De atunci probabil ca a mai facut minim 100k km(as zice mai degraba 150k km). Simtind ca-l lasa masina si puterile financiare, proprietarul i-a mai aplicat o rejuvenare si a adus-o la tanara varsta de 88k km (probabil mai putin decat a luat-o).
Acu ... inteleg eu ca e Mercedes ... dar si astea au o fiabilitate si o limita. In concluzie, daca vrei o mancatoare de bani ... go for it !
adip
Ce ma distreaza pe mine cei care-si iau cea mai bengoasa masina pe care isi pot permite sa o cumpere, dupa care isi dau seama ca mai trebuie si un service, si un Casco, si niste cauciucuri noi, si asa mai departe. Nu am fie de par in cap cate q7-uri, cayenne-uri, serii 5 am vazut prin Romania cu cauciucurile praf, cu sarmele iesite smile.gif
germanu
Citeaza (gogu pintenoug @ Apr 13 2009, 03:47 PM) *
Deci ... tu chiar crezi ca masina aia are 88k km ?

Hai sa facem un mic calcul ... 88/9 ~ 10k km/an astia-i fac eu in Romania, mergand zilnic la serviciu(10km dus intors) si de vreo 4-5 ori pe an la tara si la mare.
Sansele ca masina aia sa fie adusa de afara sunt peste 95%. Apoi un vestic nu face 10k km chinuiti pe an ... marea majoritate a romanilor fac mai mult de 10k km/an.
Parerea mea (nu dau la nimeni in cap):
Masina aia a facut vreo 300k km in germanica in vreo 4-5 ani, proprietarul a dus-o la un autohaus ... baietii de acolo au intineritoo pana pe la 100k km, dupa care a venit un soi de ghertzoi/cocalar care a adus-o in RO. De atunci probabil ca a mai facut minim 100k km(as zice mai degraba 150k km). Simtind ca-l lasa masina si puterile financiare, proprietarul i-a mai aplicat o rejuvenare si a adus-o la tanara varsta de 88k km (probabil mai putin decat a luat-o).
Acu ... inteleg eu ca e Mercedes ... dar si astea au o fiabilitate si o limita. In concluzie, daca vrei o mancatoare de bani ... go for it !


domnule gogu pintenoug,

ati trait cumva in germania? de unde stiti cat face un vestic/german anual cu masina?
de unde stiti ca masina aia a facut 300k?
sunteti sigur ca toate masinile din germania au kilometrajul dat inapoi?
ANTIQUE
Uita-te pe site pe mobile.de si vezi ce km au masinile de acolo. Majoritatea au peste 200 de mii. Uita-te si pe site-urile noastre si numara cate masini au mai mult de 130 de mii km biggrin.gif. Ai sa fii surprins sa constati ca is foarte foarte putine.
Si cum majoritatea is aduse din germania poti sa tragi si tu o concluzie
germanu
Citeaza (ANTIQUE @ Apr 14 2009, 07:53 AM) *
Uita-te pe site pe mobile.de si vezi ce km au masinile de acolo. Majoritatea au peste 200 de mii. Uita-te si pe site-urile noastre si numara cate masini au mai mult de 130 de mii km biggrin.gif. Ai sa fii surprins sa constati ca is foarte foarte putine.
Si cum majoritatea is aduse din germania poti sa tragi si tu o concluzie


care majoritate? diesel? ce an de fabricatie? ce marca?

concluzia pe care o trag eu este ca masinile diesel din germania aduse in romania au kilometrajul dat peste cap.
daca acel mercedes este diesel, cred si eu ca nu are 88k

dieselul se cumpara in germania in perspectiva ca il forjezi citeva zeci de mii pe an
altfel nu "renteaza"
deci este putzin plauzibil ca o masina diesel sa aiba 10k/an
in schimb este foarte plauzibil la benzina
ANTIQUE
O benzinara aspirata e o alegere muult mai buna. Macar nu poti sa ai probleme cu turbina smile.gif. Si sunt sanse mult mai mari sa fie si km OK
Radmann
Citeaza (major_ballsack @ Apr 13 2009, 12:21 PM) *
Fii, nene, serios. Mergi la Cinema Europa de la intersectia Carol-Mosilor, vezi ca in fata este la vanzare un Mercedes C, 2L, din 2000, 88k km, arata perfect, 8000 euro. Si asta nu e nici macar un deal nemaipomenit, daca te duci sa cauti (eventual direct din Germania), faci rost de una mai ieftina si la care esti mai sigur la kilometraj.

Compara tu asta la nivel de "dotari" cu un Logan, fara a mai discuta despre masina, unde diferenta intre un Logan si un Mercedes e cam ca intre o caruta si naveta Discovery.

Daca ti se pare Mercedes prea scump de intretinut, gasesti masini garla pana-n 5 ani vechime si nu mai mult de 6-7000 euro.

Va sa zica din 2000 cu doar 88 k km...Cum ar veni in sub 10k Km pe an. Tu crezi ce spui? Masinile cocalaresti au cel putin +250k!!!
PS. NU gasesti in Germania masina sub 100 k km la 8,000 de Euro decat Matiz, C1, etc...Mai lasati basmele si smenurile!
gogu pintenoug
Citeaza (germanu @ Apr 14 2009, 07:43 AM) *
domnule gogu pintenoug,

ati trait cumva in germania? de unde stiti cat face un vestic/german anual cu masina?
de unde stiti ca masina aia a facut 300k?
sunteti sigur ca toate masinile din germania au kilometrajul dat inapoi?


in germania nu am stat , dar am stat canada vreo cateva luni si am constatat cu surprindere ca am facut cam 5k km pe luna, doar mers de-acasa la work si ceva iesit in oras in we. Acum ... daca eu am reusit sa fac 15k km in 3 luni, un om care chiar merge cu masina aia face sigur 25k km in 3 luni adica 100k km/an.
Ramane sa fiu combatut daca unui vestic care merge cu masina 100k km i se pare mult.
exista si exceptii
Sunt si exceptii, de masini bune si ieftine.
Dar exceptiile intaresc regula, nu?

Ca toata lumea sare in sus ca ce bun e secondul ala, ca e masina din Germania, si e perfecta, si e ieftina de numa.

Insa cite cazuri sunt din alea? Citeva.
In rest, masini varza, aranjate pentru vinzare, si apoi sa te ti cu probleme.

Fiecare isi ia masina dupa cum vrea sa fie privit de vecini. Ma rog, la cine conteaza.

Iar de textele ca Logan nu e masina, sa ma lase in pace.
Are 4 roti, volan, motor, caroserie, frine, e masina.
Ca nu are clima, ca nu e cel mai puternic motor, ca frinele nu sunt cu discuri pe spate, ca nu are ESP si alte sisteme de 3 litere, sau nu stiu ce sistem audio cu mufa usb sau iPod, nu o face mai putin masina.
Da, alea nemtesti au multe in standard, dar nu asta le face masina.
Au mai multe in standard, ca neamtul le vrea, si isi permite sa dea pe ele. Si asa traieste si o industrie de chestii auxiliare.
Si uite asa, in mintea unora s-a stabilit un standard.
Autogreen
Ca tot vorbim de masini, ia fiti atenti la cat se vinde un Porsche Cayenne: http://www.autogreen.ro/?p=1728
Wissenmann
Citeaza (exista si exceptii @ Apr 14 2009, 10:02 AM) *
Sunt si exceptii, de masini bune si ieftine.
Dar exceptiile intaresc regula, nu?

Frate, esti caz de targa!
Exista masini ieftine SAU exsta masini bune! SAU este diferit de SI, da' foarte tare!
NU exista "ieftin si bun" asa cum nu exista "te imbogatesti fara sa muncesti" sau "manaci cat vrei si nu te ingrasi" "slabesti fara efort" ETC. ETC. ETC.
Bere ieftina si buna: Berea "Noroc" - NU este NICI ieftina nici BUNA.
Asta este un slogan - scuza-ma - PENTRU PROSTI.
germanu
Citeaza (gogu pintenoug @ Apr 14 2009, 09:56 AM) *
in germania nu am stat , dar am stat canada vreo cateva luni si am constatat cu surprindere ca am facut cam 5k km pe luna, doar mers de-acasa la work si ceva iesit in oras in we. Acum ... daca eu am reusit sa fac 15k km in 3 luni, un om care chiar merge cu masina aia face sigur 25k km in 3 luni adica 100k km/an.
Ramane sa fiu combatut daca unui vestic care merge cu masina 100k km i se pare mult.


ei, din cate stiu eu in canada drumurile sunt mai lungi (sic!)
eu am stat in germania si am facut in medie 7-8000km/an
de ce? pt ca faceam naveta la servici cam 10km
ca mine erau majoritatea colegilor, adica faceau o naveta de 5-10-20-25 km
ceea ce duce la un max aprox de 12000/an
aveam si colegi care facea 150k/zi. astia aveau diesel.

deci exista oameni care chiar merg cu masina 150km/zi
si oameni care nu chiar merg si fac doar 5-10-20km/zi
Gigi Arestatu' Minune
Citeaza (Mitruta @ Apr 9 2009, 01:49 PM) *
Sa iei un credit de la BRD pe 7-10 ani de 9000 de euro cu o rata de 500 - 800 lei/luna(preferential pentru Renault si Dacia) pentru a cumpara un Logan nou(zero km) cu 2 airbag, ABS, AC, MP3, Servodirectie, Geamuri electrice, casco pe intreaga perioada etc. sau sa iei acelasi credit - 9000 euro pe luna pe aceeasi perioada cu o rata nepreferentiala(nevoi personale) pe 7- 10 ani de 900-1200 lei pe luna fara casco si sa-ti iei o masina SH cu acealeasi dotari dar veche de cel putin 8 ani si cu cel putin 120000 km la bord (o masina care sa fie buna nu punem in discutie fereasca sfantul ca ai putea avea ghinion sa nimeresti una contrafacuta - care a fost accidentata sau "smenuita" la km).


Suna foarte interesant, cu unele mici exceptii ca in bancul cu Ivan Ivanovici si masina care era de fapt bicicleta smile.gif creditul pe care il putea lua un om cu venit net de 2500 RON "acum un an" sau chiar in iarna asta pe 10 ani si cu o rata lunara de 700-800 RON nu se limita la 9000 EUR ci putin mai sus, bani cu care se putea lua o Octavia noua sau o masina ceva mai capabila SH, fie "de afara" fie returnata de la leasing... deja e inflatie de topicuri "Logan nou vs. dracu' mai stie ce"
alpha
fratilor urcati-va intr-un logan si dupa aia intr-o sh bine intretinuta.daca puteti incercati sa le si conduceti.dupa aceea nu mai prea sunt discutii.
Musafir
Citeaza (alpha @ Apr 14 2009, 01:15 PM) *
fratilor urcati-va intr-un logan si dupa aia intr-o sh bine intretinuta.daca puteti incercati sa le si conduceti.dupa aceea nu mai prea sunt discutii.



Da, pe bune, urcati-va intr-un Logan si pe urma intr-un S Klasse de 2 ani, bine intretinut, si vedeti daca exista comparatie. Ca asta e scopul Loganului, sa se compare cu clasele mari si scumpe.
Pariez pe 3 verze murate ca toti fanii sh sunt din aia de nu isi permit decat maxim un golf din 95 daca isi fac imprumut de nevoi pe 10 ani, dar e aia e masina domleee. Ca ailalti de isi permit pasat, audi, beemer, mertz etc de 1-3 ani se pihsa oricum pe discutii de genul asta

Morons blink.gif
Jonu
Acum jumatate de an mi-am ales masina, conditiile fiind urmatoarele:

- 10 000 e disponibili
- drum in tara aproape in fiecare weekend (Bucuresti - Iasi cel mai des)

Ce am ales:
- vw bora GT Sport (app 190 cp din 150 stock + chip + evacuare schimbata)
- motor 1.8 turbo, jante 17, clima, etc
- an fabricatie 2004
- 130 000 Km reali (110 facuti in Germania , 20 000 in Ro)
- pret 10300 eur (deci am mai pus 300)

Inainte am condus si un Logan nou , 1.5 dci 85 cp, deci pot sa le compar. Pentru mine nu exista grad de
comparatie. Nu stiu cum as putea sa explic, dar inca ma bucur cand am de facut orice drum cu masina la
cum se comporta pe sosea.

Totusi nu desconsider Loganul, orice ar spune lumea, este o masina de succes care s-a mulat perfect pe nevoile unui mare segment al populatiei, atat aici cat si in afara.

Sa trag o concluzie, ca si performante, confort Loganul de 10 000 nu se compara cu un SH de 10 000. Ca si utilitate, Loganul este de preferat, mai ales daca mergi des cu masina la tara, singurii care ma enerveaza si sunt periculosi sunt cei care au impresia ca Loganul este masina sport.
major_ballsack
Citeaza (gogu pintenoug @ Apr 13 2009, 03:47 PM) *
Deci ... tu chiar crezi ca masina aia are 88k km ?

Hai sa facem un mic calcul ... 88/9 ~ 10k km/an astia-i fac eu in Romania, mergand zilnic la serviciu(10km dus intors) si de vreo 4-5 ori pe an la tara si la mare.
Sansele ca masina aia sa fie adusa de afara sunt peste 95%. Apoi un vestic nu face 10k km chinuiti pe an ... marea majoritate a romanilor fac mai mult de 10k km/an.
Parerea mea (nu dau la nimeni in cap):
Masina aia a facut vreo 300k km in germanica in vreo 4-5 ani, proprietarul a dus-o la un autohaus ... baietii de acolo au intineritoo pana pe la 100k km, dupa care a venit un soi de ghertzoi/cocalar care a adus-o in RO. De atunci probabil ca a mai facut minim 100k km(as zice mai degraba 150k km). Simtind ca-l lasa masina si puterile financiare, proprietarul i-a mai aplicat o rejuvenare si a adus-o la tanara varsta de 88k km (probabil mai putin decat a luat-o).
Acu ... inteleg eu ca e Mercedes ... dar si astea au o fiabilitate si o limita. In concluzie, daca vrei o mancatoare de bani ... go for it !


Nu stiu daca are sau nu, daca intelegi limba romana am scris asta in clar. Oricum, e socant ca un Mercedes C 200 in stare excelenta (cel putin cat era vizibil din afara), costa mai putin decat un Logan nou. Nu stiu daca ai avut prilejul sa conduci un C din 2000, dar sunt masini adevarate. Sa vrei sa dai mai mult pe un Logan e absolut bizar.

Tot in clar am scris si faptul ca poti sa gasesti o gramada de masini foarte bune, mult sub pretul unui Logan, si care nu sunt scumpe la intretinere, daca asta e problema.

Uite aici: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/miniSear...ng=&lang=en

Astea sunt numai Focus-uri dupa 2005, doar la dealer, pana-n 80k km, intre 7-8000 euro. Sute de oferte. E un pret rezonabil, nu e chiar ieftin (gasesti si mult mai ieftin), dar la un pret mai marisor sunt sanse bune ca masinile sa fie foarte ok. Daca te apuci si contactezi cativa dealeri, vei gasi cu usurinta masini care au si istoric documentat de revizii, pe care o poti folosi ca sa verifici daca acei km sunt dubiosi sau nu.

Speculatiile cu cati km conduce cineva pe an sunt doar speculatii. Unii conduc 20k pe an, unii 10, unii 50k. N-ai de unde sa stii ce-a facut neamtul. Starea masinii si modul in care se conduce, certificatele TUV, numarul de fosti proprietari, corelatia cu varsta si cu istoricul de revizii sunt cele mai bune indicatoare.

Eu nu inteleg cum pot unii sa cheltuie sume atat de mari pe un Logan. Daca-r fi macar ieftin! Dar chiar nu suport masinile care scartaie, se flexeaze si vibreaza continuu in interior, pe care le misca o rafala de vant mai puternica (sau un TIR din sensul opus), pentru care orice depasire e o aventura.

Apoi cand ma uit la interiorul ala oribil, nici daca mi-l dai gratis nu ma dau cu el, viata e prea scurta.
adip
Citeaza (Jonu @ Apr 14 2009, 02:48 PM) *
- vw bora GT Sport (app 190 cp din 150 stock + chip + evacuare schimbata)
- motor 1.8 turbo, jante 17, clima, etc
Si cu ambreiajul cum stai? Daca e ala stock mai pregateste-te de un kit, ca nu stii cand pica smile.gif
Arici
Acum a crescut euro si 6400 euro inseamna aprox 26000 lei. Multi bani.
Marius
Daca ai buget de 2500 RON lunar si alegi sa platesti 800 RON pe credit de masina (adica 1 treime) cred ca problemele tale sint in alta parte (poate e mai bine sa bagi banii respectivi in pensie, educatia copilului sau alte investitii pe termen lung, decat intr-un obiect care isi pierde 50% din valoare in max 2 ani).

Pentru cat ai nevoie de masina (iesiri din oras si concedii), daca faci un calcul iesi mai ieftin daca o inchiriezi:
20 zile concediu/an x 15Euro/zi = 300 Euro ~ 1200 RON/an
2 iesiri de 2 zile pe luna x 15Euro/zi = 4 x 52 x 15 = 3000 Euro ~ 12000 RON/an

13200 RON/an /12 luni = 1100 RON /luna daca iesi 2 zile la fiecare 2 saptamani.

15 Euro/zi e pret de lista ptr Logan, daca il iei pe termen mai lung, sau esti client fidel, pretul cade spre 10 (adica ajungi undeva sub 800/luna).


Citeaza (Mitruta @ Apr 9 2009, 01:49 PM) *
Logan sau SH de 10000 de euro?
Acesta este titlul discutiei. Si noi comentam pe marginea lui.

Dar problema nu este daca ai 10.000 de euro si esti pus sa alegi intre Logan si un SH pe care-l poti achizitiona la acelasi pret.
Problema este ca iti doresti o masina si nu ai nici un euro. Trebuie sa faci un credit. Si ai 1500 ron salariu iar sotia 1000 ron. Total 2500 ron lunar.
Ce alegi?
Caron
Subscriu, la 2500RON / luna (buget de familie), noua sau veche masina nu e o idee buna.

Cat despre restul, sunt in masura sa compar un Peugeot 307 1.6 16v (70K km) cu Loganul, iar primul castiga detasat.
Senzatia in Logan a fost de inghesuiala, intuneric si instabilitate. Chiar mi-era frica sa trag de ea un curbe.

Fie si veche, o masina dintr-o clasa superioara va fi mai buna. Acum depinde cat esti de dispus sa bagi bani sa o mentii buna, fiind sh posibil sa crape ... posibil sa mearga fara nici o problema.
Autogreen
Citeaza (Marius @ Apr 15 2009, 10:46 AM) *
Daca ai buget de 2500 RON lunar si alegi sa platesti 800 RON pe credit de masina (adica 1 treime) cred ca problemele tale sint in alta parte (poate e mai bine sa bagi banii respectivi in pensie, educatia copilului sau alte investitii pe termen lung, decat intr-un obiect care isi pierde 50% din valoare in max 2 ani).

Pentru cat ai nevoie de masina (iesiri din oras si concedii), daca faci un calcul iesi mai ieftin daca o inchiriezi:
20 zile concediu/an x 15Euro/zi = 300 Euro ~ 1200 RON/an
2 iesiri de 2 zile pe luna x 15Euro/zi = 4 x 52 x 15 = 3000 Euro ~ 12000 RON/an

13200 RON/an /12 luni = 1100 RON /luna daca iesi 2 zile la fiecare 2 saptamani.

15 Euro/zi e pret de lista ptr Logan, daca il iei pe termen mai lung, sau esti client fidel, pretul cade spre 10 (adica ajungi undeva sub 800/luna).


Ai dreptate pana la un punct doar. Masina o folosesti si in situatii neprevazute nu doar in concedii iar daca te gandesti ca pe un Logan dai 5900 de euro si-l poti folosi lejer 10 ani vezi ca nu mai inseamna asa mult.
Autogreen
Citeaza (Caron @ Apr 15 2009, 11:16 AM) *
Subscriu, la 2500RON / luna (buget de familie), noua sau veche masina nu e o idee buna.

Cat despre restul, sunt in masura sa compar un Peugeot 307 1.6 16v (70K km) cu Loganul, iar primul castiga detasat.
Senzatia in Logan a fost de inghesuiala, intuneric si instabilitate. Chiar mi-era frica sa trag de ea un curbe.

Fie si veche, o masina dintr-o clasa superioara va fi mai buna. Acum depinde cat esti de dispus sa bagi bani sa o mentii buna, fiind sh posibil sa crape ... posibil sa mearga fara nici o problema.


Am mers si eu cu Peugeot (107, Partner, 206 si 406). E o masina a carei intretinere e foarte scumpa. Imi amintesc ca pentru un Partner am dat 15 milioane pentru o bascula si o garnitura de la baia de ulei in service la Eurial Otopeni in conditiile in care masina avea 15.000 de km.

Exceptand 406 2 litri HDi care m-a impresionat la altceva nu m-as baga.
adip
Citeaza (Autogreen @ Apr 15 2009, 11:43 AM) *
daca te gandesti ca pe un Logan dai 5900 de euro si-l poti folosi lejer 10 ani vezi ca nu mai inseamna asa mult.
Loganul ala la 5900 de euro e coaja! Nu are decat roti, usi, volan, motor si portbagaj. De ce s-ar inhama cineva la un credit pe 10 (zece!!) ani pentru o masina "noua", cu zero dotari de confort si siguranta?
Cristi
Eu n-am Logan, am un Seat Cordoba, deci nu este oricum o masina din Bundesliga, desi este mai scumpa decat Loganul.

Loganul mi se pare o masina ok, daca e pe motorina, altfel consuma foarte mult (de fapt, in Bucuresti, am aceeasi problema cu Cordoba). Vreau sa spun insa ca ma enerveaza teribil doua categorii de marlani, unii cu Logan, altii fara:

1. cei cu Logan (unii, bineinteles, nu e vorba despre toti) care se cred in racheta si conduc foarte agresiv, ca de, de la Dacia 1310, cu care mergeai ca in Flinstone's, la Logan e distanta mare.

2. cei fara Logan (unii, bineinteles, nu e vorba de toti) care au senzatia ca toti care au Logan sint de 2 lei si ca ei sint cei mai destepti.

Ceea ce vreau sa spun este ca nu e nicio diferenta intre cele doua categorii: sint niste "oraseni de mahala" frustrati, care-ti baga maneaua la maxim si traiesc doar ca sa arate altora ca ar fi destepti. Indivizi cu probleme de personalitate.
adi
Ia-ti Logan ca e bine asa.
Eu stau in Germania si aici cumpara lumea Logan la greu.
Decat sa dea 10000 pe un SH "cu clasa" mai bine dau 8000 pe un Logan cu garantie de 100 000 km.
In Germania s-a saturat lumea de cocalari cu SH-uri jumulite. Doar turcii mai umbla cu bmw-uri de amorul artei.
Plus ca nu impresioneaza pe nimeni ce masina are vecinul.
Autogreen.ro
Citeaza (adip @ Apr 15 2009, 12:01 PM) *
Loganul ala la 5900 de euro e coaja! Nu are decat roti, usi, volan, motor si portbagaj. De ce s-ar inhama cineva la un credit pe 10 (zece!!) ani pentru o masina "noua", cu zero dotari de confort si siguranta?


Loganul ala de 5900 de euro are: 75CP, airbag sofer, inchidere centralizata, ABS+AFU, euro 4, imobilizator electronic, portbagaj de 510 litri, scut metalic pentru motor, pachet de drumuri grele si reglaj al volanului pe inaltime. Plus 100.000 de km sau 3 ani garantie.

O familie saraca poate opta cu incredere pentru o masina ca asta chiar daca e necesar sa faca credit de 4000 de euro.

La capitolul siguranta are 3 stele, structura deformabila controlat si e mult mai solid decat un BMW din 98 spre exemplu care are abia 2 stele (vezi euroncap) si asta cand e nou.
Vizitator_Alin.
Eu sunt de parere ca acest topic este facut in scop publicitar ..


PS Don't feed the trolls !
Autogreen
Crash test euroncap, BMW serie 3 model 1997, o stea si jumatate pentru protectia pasagerilor adulti (Logan are 4 stele la acest capitol). Nu o spun eu o spun inginerii germani.

http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx
ANTIQUE
Citeaza (Autogreen @ Apr 15 2009, 12:33 PM) *
Crash test euroncap, BMW serie 3 model 1997, o stea si jumatate pentru protectia pasagerilor adulti (Logan are 4 stele la acest capitol). Nu o spun eu o spun inginerii germani.

http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx


Asta era in 97 dude. Vezi dacia 1310 ce stele are. Si loganul are 3 stele btw. Sincer cred ca publicul tinta pt bmw 97 total diferit de cel pt logan! Compara focus 1, 2, astra G, H, golf 4,5,6 , fiesta, corsa, 307, laguna, megane etc dupa 2000 cu loganul. Asta e versusul adevarat!!!
Autogreen
Dude, tu la 5900 de euro nu-ti cumperi BMW serie 7 din 2009 iti cumperi o rabla de Opel, BMW, VW etc din 2000-2001 care e tot la fel de sigura ca si Loganul, daca m-ai pui si rugina care s-a instalat in timp vezi ca de fapt o masina SH e mai nesigura decat un Logan nou. Nu mai vorbim de partea de intretinere care e ucigatoare la un SH.
Acum sa nu-mi spui ca Opel sau VW nu rugineste ca le vad prin oras cum sunt.

Ce zici tu pentru un roman de rand care munceste pe 7-8-10 milioane sa faca rate in banca pentru o rabla de asta?! pai masina aia il saraceste, ramane fara bani de haine.
adip
Citeaza ( @ Apr 15 2009, 01:17 PM) *
Ce zici tu pentru un roman de rand care munceste pe 7-8-10 milioane sa faca rate in banca pentru o rabla de asta?!
La salariu de 8 milioane e o imbecilitate sa faci rate la banca pentru masina. Venitul mic nu e o justificare de a lua Logan in rate. Mai trebuie platite si niste taxe pe ea, un service periodic, diverse consumabile, un Casco fiindca altfel risti sa ramai cu ea in brate daca ai lovit-o, combustibil, diverse amenzi, alte cheltuieli neprevazute, si asa mai departe.
Marius
Am facut calculul strict pe datele date de cel care a startat threadul:
rata de 800 RON/luna x 7 ani (banuiesc ca rata de 500RON /luna era ptr 10 ani).
Banuiesc ca nu ai 1 situatie neprevazuta pe saptamana, iar la bugetul familial al respectivului ma mentin la parerea ca a da 1 treime timp de 7 ani pe un bun care isi pierde 50% din valoare in max 2 ani e o prostie.
Merita achizitionat in cazul in care faci o afacere din asta (taximetrie sau alt domeniu unde masina e esentiala) si castigi suplimentar macar rata lunara.

OT: cumva threaduri de genul asta arata incultura economica a romanului. Ganditi-va la faptul ca negri din Harlem prefera masini mari si scumpe (precum cocalarii si tiganii nostri), in timp ce nemtii, elvetienii si alti de prin zona lor, desi au bugete mai mari decat romanii prefera in numar mai mare transportul in comun decat masina personala.


Citeaza (Autogreen @ Apr 15 2009, 11:43 AM) *
Ai dreptate pana la un punct doar. Masina o folosesti si in situatii neprevazute nu doar in concedii iar daca te gandesti ca pe un Logan dai 5900 de euro si-l poti folosi lejer 10 ani vezi ca nu mai inseamna asa mult.
manolo
Citeaza (Autogreen.ro @ Apr 15 2009, 12:25 PM) *
....
La capitolul siguranta are 3 stele, structura deformabila controlat si e mult mai solid decat un BMW din 98 spre exemplu care are abia 2 stele (vezi euroncap) si asta cand e nou.


In sfarsit cineva care a inteles... cotetzu' "by renault" se compara cu masini din anii '90, nu cu alea de apar acum. Bravo!...BTW, cum arata comparatia cu seria 3 din 2001 care tot o "vechitura" este?!... in rest... numai bine va doresc!
gigel de luxembourg
Discutiile de genul asta sunt similare celor "care sunt mai misto, blondele sau brunetele". Totul e relativ, e vorba de optiuni personale, de prioritati, de gust, de ceea ce-si doreste fiecare de la o masina (unii isi doresc masina noua altii isi doresc masina dotata, chiar si sh).

Vreau sa spun doar ca partea cu "garantia" e relativa, orice producator (nu conteaza ca-i dacia sau bmw) va incerca sa-ti explice ca ceea ce credeai tu ca poti repara pe garantie de fapt nu poti, fie ca ai folosit tu masina prost fie ca nu e defect (daca cumva reclami greierasi). Stiu cazuri concrete atat cu Logan cat si cu VW Passat, ambele noi, unde producatorul incerca sa dea vina pe maniera de condus a soferului (vw) sau pe calitatea motorinei (logan)
ANTIQUE
Citeaza (Autogreen @ Apr 15 2009, 01:17 PM) *
Dude, tu la 5900 de euro nu-ti cumperi BMW serie 7 din 2009 iti cumperi o rabla de Opel, BMW, VW etc din 2000-2001 care e tot la fel de sigura ca si Loganul, daca m-ai pui si rugina care s-a instalat in timp vezi ca de fapt o masina SH e mai nesigura decat un Logan nou. Nu mai vorbim de partea de intretinere care e ucigatoare la un SH.
Acum sa nu-mi spui ca Opel sau VW nu rugineste ca le vad prin oras cum sunt.

Ce zici tu pentru un roman de rand care munceste pe 7-8-10 milioane sa faca rate in banca pentru o rabla de asta?! pai masina aia il saraceste, ramane fara bani de haine.


"o rabla de Opel, BMW, VW etc din 2000-2001" nu e mai rabla ca si Loganul, relax dude.
Costuri de intretinere mici la logan??? Glumesti cred. Piesele renault sunt printre cele mai scumpe!!!
Sa faci credit pe foarte multi ani pentru un logan mi se pare o prostie muult mai mare. Platesti pentru o rabla de logan cat nu face!!!
Fratilor, aveti 7000-10000E, luati-va o masina sh straina. O compacta pe benzina ~100Cp e o alegere ideala!
Autogreen.ro
Citeaza (ANTIQUE @ Apr 16 2009, 06:25 AM) *
"o rabla de Opel, BMW, VW etc din 2000-2001" nu e mai rabla ca si Loganul, relax dude.
Costuri de intretinere mici la logan??? Glumesti cred. Piesele renault sunt printre cele mai scumpe!!!
Sa faci credit pe foarte multi ani pentru un logan mi se pare o prostie muult mai mare. Platesti pentru o rabla de logan cat nu face!!!
Fratilor, aveti 7000-10000E, luati-va o masina sh straina. O compacta pe benzina ~100Cp e o alegere ideala!



Daca aveti 7-10000 de euro si inca 4000 de euro pusi deoparte pentru reparatii, luati o masina SH.

O masina SH e tocmai pregatita pentru o revizie completa (distributie, filtre, cauciucuri, bujii, placute de frana, planetare, pivoti, acumulator, esapament, bucsi, amortizoare, disc ambriaj si placa de presiune ) toate astea costa bani atat piesele in sine cat si manopera. E unul din motivele pentru care neamtul prefera sa puna avans cei 4000 de euro care ar trebui sa mearga in intretinere si sa-si cumpere una noua, fara surprize.

Am vazut destui care pun cauciucuri de 2mil bucata pe masini BMW, deja performantele masinii sunt compromise. Romanul merge cu masina cum se poate, reviziile ca la carte sunt de domeniul SF-ului.

Daca nu ai bani de o masina scumpa si aici vorbesc si de intretinere (revizii, vigneta, impozit, asigurare, combustibil etc). mai bine mergi cu o masina mai modesta dar cu care poti merge distante mai mari pe bani putini.
ANTIQUE
Citeaza (Autogreen.ro @ Apr 16 2009, 08:24 AM) *
Daca aveti 7-10000 de euro si inca 4000 de euro pusi deoparte pentru reparatii, luati o masina SH.

O masina SH e tocmai pregatita pentru o revizie completa (distributie, filtre, cauciucuri, bujii, placute de frana, planetare, pivoti, acumulator, esapament, bucsi, amortizoare, disc ambriaj si placa de presiune ) toate astea costa bani atat piesele in sine cat si manopera. E unul din motivele pentru care neamtul prefera sa puna avans cei 4000 de euro care ar trebui sa mearga in intretinere si sa-si cumpere una noua, fara surprize.

Am vazut destui care pun cauciucuri de 2mil bucata pe masini BMW, deja performantele masinii sunt compromise. Romanul merge cu masina cum se poate, reviziile ca la carte sunt de domeniul SF-ului.

Daca nu ai bani de o masina scumpa si aici vorbesc si de intretinere (revizii, vigneta, impozit, asigurare, combustibil etc). mai bine mergi cu o masina mai modesta dar cu care poti merge distante mai mari pe bani putini.


distributie=e normal sa o schimbi daca vrei sa nu ai surprize. Daca alegi un motor pe lantz nu ai probleme.
filtre=astea se schimba si la o revizie normala
placute = astea se schimba destul de des oricum. Deci va intra si la un logan nou costul asta la un moment dat.
esapament e discutabil. Totusi nu esti ghilimac sa iei una care face ca tractorul.
bucsi, amortizoare, disc abreiaj, etc tin de cati km are masina aia. Daca nu are mai mult de 80 de mii nu e musai sa le schimbi. Ambreiajul poate sa pice si la una noua!

Ai uitat totusi de costurile reviziilor obligatorii la reprezentanta care nu sunt neglijabile totusi.
Sincer nu vad asa de mari diferente de costuri intre o masina sh in buna stare, nu foarte veche, nu foarte uzata si o carutza de logan nou.

Succes!
bubu
Citeaza (Autogreen.ro @ Apr 16 2009, 08:24 AM) *
Daca aveti 7-10000 de euro si inca 4000 de euro pusi deoparte pentru reparatii, luati o masina SH.


4000 de euro pentru o revizie... frate, pe ce lume traiesti??!

Citeaza
O masina SH e tocmai pregatita pentru o revizie completa (distributie, filtre, cauciucuri, bujii, placute de frana, planetare, pivoti, acumulator, esapament, bucsi, amortizoare, disc ambriaj si placa de presiune ) toate astea costa bani atat piesele in sine cat si manopera. E unul din motivele pentru care neamtul prefera sa puna avans cei 4000 de euro care ar trebui sa mearga in intretinere si sa-si cumpere una noua, fara surprize.


aici chiar ca bati campii... auzi la revizie... planetare, disc "ambriaj" SI PLACA DE PRESIUNE... banuiesc ca, la o masina SH (alta decat dacia), astea se schimba LA FIECARE REVIZIE... nu?

Citeaza
Am vazut destui care pun cauciucuri de 2mil bucata pe masini BMW, deja performantele masinii sunt compromise. Romanul merge cu masina cum se poate, reviziile ca la carte sunt de domeniul SF-ului.

Daca nu ai bani de o masina scumpa si aici vorbesc si de intretinere (revizii, vigneta, impozit, asigurare, combustibil etc). mai bine mergi cu o masina mai modesta dar cu care poti merge distante mai mari pe bani putini.


aici ai dreptate, dar... te rog, nu mai bate campii... cei neavizati s-ar putea sa te si creada... biggrin.gif
Autogreen.ro
Nu bat campii, daca analizezi mai bine ce am spus vezi ca e adevarat.
La o masina noua, chiar daca e ieftina ai o garantie care te protejeaza de defectele din fabricatie. Revizia, impozitul, vigneta, asigurarea, ITP-ul sunt ca ciclul la femei, trebuie sa vina ca daca nu vine e de naspa smile.gif

Treaba e ca toate lucrurile astea costa si de multe ori costa destul de mult. O masina noua o poti considera ca un SH cu toate consumabilele inlocuite asta inseamna ca tu nu vei scoate niciun ban din buzunar circa 3 ani.

Costul unui SH nu inseamna doar achizitia lui, inseamna si o revizie care vine destul de repede. Te poti astepta oricand ca mai trebuie sa cumperi ba cauciucuri, ba acumulator, mai schimbi nu stiu ce curea de accesorii, mai vezi ca un plastic a fost rupt etc.

Nu e tocmai rau sa cumperi un SH mai ales daca alegi unul scump a carei valoare a scazut la jumatate in 3 ani dar daca faci asta trebuie sa ai bani ca lumea nu 3000 de euro si restul rata la banca.

Esti sarac sau sa zicem modest din punct de vedere financiar, cumpara o masina cu care sa parcurgi mai multi kilometri si pe care ti-o poti permite.
Nu fa eforturi supraomenesiti ca sa pari ce nu esti, ca in viata nu e bine sa muncesti numai pentru masina.
corect
Citeaza (Autogreen.ro @ Apr 16 2009, 10:38 AM) *
Nu bat campii, daca analizezi mai bine ce am spus vezi ca e adevarat.
La o masina noua, chiar daca e ieftina ai o garantie care te protejeaza de defectele din fabricatie. Revizia, impozitul, vigneta, asigurarea, ITP-ul sunt ca ciclul la femei, trebuie sa vina ca daca nu vine e de naspa smile.gif

Treaba e ca toate lucrurile astea costa si de multe ori costa destul de mult. O masina noua o poti considera ca un SH cu toate consumabilele inlocuite asta inseamna ca tu nu vei scoate niciun ban din buzunar circa 3 ani.

Costul unui SH nu inseamna doar achizitia lui, inseamna si o revizie care vine destul de repede. Te poti astepta oricand ca mai trebuie sa cumperi ba cauciucuri, ba acumulator, mai schimbi nu stiu ce curea de accesorii, mai vezi ca un plastic a fost rupt etc.

Nu e tocmai rau sa cumperi un SH mai ales daca alegi unul scump a carei valoare a scazut la jumatate in 3 ani dar daca faci asta trebuie sa ai bani ca lumea nu 3000 de euro si restul rata la banca.

Esti sarac sau sa zicem modest din punct de vedere financiar, cumpara o masina cu care sa parcurgi mai multi kilometri si pe care ti-o poti permite.
Nu fa eforturi supraomenesiti ca sa pari ce nu esti, ca in viata nu e bine sa muncesti numai pentru masina.

Eu cred ca or cunosti numai persoane care au luat SH fara sa il verifice or esti naiv....

La o masina noua bagi mana in buzunar in primii 3 ani fara probleme: revizii la service agreat + ce nu iti acopera garantia (si slava domnului ca toti incearca sa iti spuna ca de fapt tu esti de vina, sau benzina etc). Tine si de noroc si de cat de atent ai fost la ce ai semnat cand ai luat masina.

La un SH tine de cat de atent ai fost cand l-ai cumparat. Nu inseamna ca toti ne pricepem, dar putem veni cu un specialist, putem merge la un service sa ne dea o opinie etc. Eu de exemplu am luat un SH si in trei ani am schimbat un rulment, am verificat motorul si am facut 3 revizii iar totalul a fost sub 1000 RON. Si am mers cu ea, n-am tinut-o in parcare.

Singura concluzie pe care o poti trage e ca trebuie sa fii foarte atent ce cumperi si in ce conditii.
Musafir
Domle numai poeti scriu pe aici. Am avut 3 ani Logan, costul reviziei obligatorii, anuale, nu a trecut de 2.5 - 3 mil lei (ulei, filtre, placute). Asta a fost singurul lucru pe care l-a consumat masina aia in afara de benzina - Laureate 1.4 MPI. Service facut la Cobalcescu si Meridian, adica printre cei mai mari si oficiali.
Dar evident, nu aveam masina domleeeeee, trebuia sa imi iau un ursulet sau un vw vechi de 10 ani la banii de Dacie noua (7200 cu TVA cu tot) smile.gif
ANTIQUE
Fiecare face ce vrea. Dar nu vreau sa aud ca de ce un microbuz are un comportament mai bun in curbe decat un logan laugh.gif
Aceasta este versiunea "lo-fi". Pentru a vedea versiunea grafica integrala:click aici.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.