Help - Cauta - Membri - Calendar
Versiune intreaga: Troleibuze in Bucuresti
Hotnews.ro Forum > Actualitati > Viata din orasul meu frumos
calatorul_turmentat
(topicul e despre bucuresti)

cu ocazia refacerii caii de rulare a tramvaielor, pe calea vacaresti se schimba stalpii de iluminat. foarte frumos. dar tot cu acest prilej se poate observa montarea liniilor electrice pentru troleibuze.

in cartierul berceni exista 3 linii de troleibuz, toate avand capatul in piata sudului - de unde incepe calea vacaresti. se preconizeaza prelungirea traseului unuia/unora din acestea pana la intersectia cu mihai bravu.

in principiu acoperirea unui traseu cu mai multe mijloace de transport nu poate avea decat un efect benefic. dar nu se tine cont de faptul ca acelasi traseu (calea vacaresti - de la pta sudului pana la mihai bravu) este deja acoperit de 3 autobuze ale caror trasee COINCID cu ale celor 3 troleibuze existent.

traficul pe calea vacaresti este infernal (nu acum, e vacanta wink.gif dimineata intr-un sens, pana la pranz in sens contrar, iar seara din nou spre centru cozile de autoturisme sunt pe toata lungimea lui. troleibuzele nou introduse nu au cum sa contribuie decat la inasprirea aglomeratiei. sa nu mai vorbim de ocolirea autovehiculelor parcate.

iar despre viteza lor proverbiala - cine se va urca intr-un troleibuz cand poate face acelasi drum de doua ori mai repede cu autobuzul?

personal nu vad utilitatea investitiilor in aceasta solutie. ar fi trebuit folosite mai multe autobuze pe liniile deja existente, oferind mai mult confort (viteza) si flexibilitate

oricum e tarziu. liniile sunt deja montate. poate data viitoare...
eu
Nu stiam de lucrul asta, dar mi se pare o mare prostie!!! Intr-adevar, viteza lor lasa de dorit si traficul e infermal pe Vacaresti...Oare la ce s-au gandit cand au hotarat asta??????
Nu e adevarat
Nu sunt deloc fanul RATB sau al planurilor urbanistice date peste cap dar locuiesc pe Calea Vacaresti si chiar nu mi se par juste reprosurile aduse aici.
Nu exista nici macar un autobuz care sa lege Mihai Bravu de Piata Sudului - exista niste curse speciale care inlocuiesc pentru moment tramvaiele. In plus, noile troleibuze vor ajunge merge spre Piata Unirii, cel putin pana la Tineretului. E adevarat ca aici liniile se suprapun peste traseele 313, 312 si 381... dar troleibuzul nu are teava de esapament cu noxe!!!
Se misca incet? Da... Nici autobuzele nu sunt prea rapide, mai ales ca e aglomerat. Si cred ca Bucurestiul incepe incet-incet sa renunte la vechile modele cu burduf si gauri in podea care scartaie din toate balamalele si adopta din ce in ce mai mult modele suficient de performante.

Doar o parere. Spun cel putin ca nu tot ce se construieste este prost si negandit, atat.
trafic
Daca se preconizeaza sa se introduca troleibuze pe bd. Tineretului... numai progres nu este. Sunt 2 benzi pe sens, dintre care prima este ocupata de masini parcate.

Noxele, poluarea - de acord, dar atunci sa inlocuiasca complet autobuzele, nu sa le suprapuna traseele.
pieton
Toti astia care comentati negativ aici circulati cu masina personala. In orice oras civilizat transportul public are prioritate fata de transportul privat; atata timp cat transportul public nu acopera cererea, e normal sa fie extins, cu atat mai mult cu cat e vorba de introducerea unor mijloace de transport nepoluante si care presupun cheltuieli mici de exploatare. Asa ca .. felicitari RATB si primarie, la mai mare.

Cat despre voi, astia cu masinile personale, care va plangeti ca nu mai aveti loc sa mergeti cu ele, nu va obliga nimeni sa locuiti in acest oras, sa va cumparati autoturism si nici nu este nimeni obligat sa va faca drumuri (cu toate astea vi s-a facut ce s-a putut, chiar destul de mult in ultima vreme); daca nu va convine situatia aveti la dispozitie multe alternative, printre care mutarea intr-un oras mai putin aglomerat, vanzarea masinii, folosirea transportului public, mersul pe jos.
adi
Citeaza (pieton @ Aug 7 2008, 10:06 PM) *
Toti astia care comentati negativ aici circulati cu masina personala. In orice oras civilizat transportul public are prioritate fata de transportul privat; atata timp cat transportul public nu acopera cererea, e normal sa fie extins, cu atat mai mult cu cat e vorba de introducerea unor mijloace de transport nepoluante si care presupun cheltuieli mici de exploatare. Asa ca .. felicitari RATB si primarie, la mai mare.

Cat despre voi, astia cu masinile personale, care va plangeti ca nu mai aveti loc sa mergeti cu ele, nu va obliga nimeni sa locuiti in acest oras, sa va cumparati autoturism si nici nu este nimeni obligat sa va faca drumuri (cu toate astea vi s-a facut ce s-a putut, chiar destul de mult in ultima vreme); daca nu va convine situatia aveti la dispozitie multe alternative, printre care mutarea intr-un oras mai putin aglomerat, vanzarea masinii, folosirea transportului public, mersul pe jos.



Foarte adevarat!
Este o idee foarte buna introducerea "troleului": nu polueaza, cu face zgomot. Pe Calea Vacaresti ar putea chiar sa fie lasata o banda numai pentru transport in comun si taxiuri. La fel si pe alte strazi/bulevarde mai largi. Sa apara acele culoare unice ptr transportul in comun. In toate orasele civilizate din "afara" se aplica aceasta regula.
Trebuie incurajat transportul in comun. Poate se mai renunta astfel la masina personala.

Desteptarea!!
cccp
tu nu te oftici ca faci 5 ore din Berceni in Pipera, tractoristule?
koudos
Citeaza (calatorul_turmentat @ Aug 5 2008, 07:09 PM) *
(topicul e despre bucuresti)


Nu se misca incet troleibuzele, am vazut unele si cu 100 km/h in Bucuresti + faptul ca nu polueaza = love
Musafir
da, dialog pe masura orasului....
civilizatia si respectul rasar odata cu trecerea secolelor (asta daca l-a sadit cineva..)
apropo, la subiect, am remarcatde curand in Londra functionarea autobuzelor suspendate, si nu pricep de ce o idee asa de buna nu a fost preluata de intraga lume.
Argumente.
In partea etajata sunt foarte multe locuri pe scaune ce sunt folosite de ei care parcurg distante mai mari, de acolo au si ceva priveliste si in plus nu sunt deranjati de cei care urca-coboara pe distante scurte.
Jos sunt deasemenea locuri pe scaune si totodata exista loc suficient pentru cei cu bagaje voluminoase , aici calatoresc cei ce merg o statie doua.
Autobuzul opreste in daca apasa cineva pe butoanele de atentionare pentru coborare sau daca cineva face semn din statie.
Este foarte compact, si circula cel putin prin centru pe linia unica cu taxi-urile.
Isi respecta frecventa, are scaunele plusate calatorii parfumati, politicosi si zambitori. Este o placere sa calatoresti cu el. Daca cineva -strica atmosfera- soferul opreste intre statii de unde anumiti indivizi numiti politisti vin si pun individului care are probleme de civilizatie niste dispozitive numite catuse. Sa nu fim curiosi vom vedea lucrurile astea si in Bucurestiul anilor 2300......Reincarnare usoara.
samsam
Asta cu troleibuzele pe Vacaresti e o glumita pe langa liniile de tranvai montate exact deasupra liniilor de metrou pe tot traseul de la Piata Victoriei la Drstor. Aici sunt banii dvs, aici sunt sutele de milioane de euro aruncate, asta e marea afacere a primarilor de care mai toate ziarele nu o baga inseama, aici sunt lucrarile unde se lucreaza in dorul lelii si care nu se mai termina odata. Ce bine s-ar fi circulat pe acest traseu fara liniile si statiile de tranvai!
pieton
Citeaza (samsam @ Aug 8 2008, 07:05 PM) *
Asta cu troleibuzele pe Vacaresti e o glumita pe langa liniile de tranvai montate exact deasupra liniilor de metrou pe tot traseul de la Piata Victoriei la Drstor. Aici sunt banii dvs, aici sunt sutele de milioane de euro aruncate


te invit sa circuli cu metroul cand ai de mers, de exemplu, de la spitalul Colentina pana la calea Dorobanti ... sa vezi cum e cu "glumita" asta pe pielea si mai ales transpiratia proprie

Citeaza (samsam @ Aug 8 2008, 07:05 PM) *
Ce bine s-ar fi circulat pe acest traseu fara liniile si statiile de tranvai!


ce liniste si ce aer curat ar fi fost daca in loc de cele 3 benzi de circulatie pe sens s-ar fi facut niste spatii verzi, s-ar fi plantat niste pomi ... opa, uite unde erau sutele de milioane de euro, bagate in betoane si asfalt

PS: (asta se invata in clasa I la scoala) se scrie "tramvai" nu "tranvai"
cameleon
Citeaza (samsam @ Aug 8 2008, 07:05 PM) *
Asta cu troleibuzele pe Vacaresti e o glumita pe langa liniile de tranvai montate exact deasupra liniilor de metrou pe tot traseul de la Piata Victoriei la Drstor. Aici sunt banii dvs, aici sunt sutele de milioane de euro aruncate, asta e marea afacere a primarilor de care mai toate ziarele nu o baga inseama, aici sunt lucrarile unde se lucreaza in dorul lelii si care nu se mai termina odata. Ce bine s-ar fi circulat pe acest traseu fara liniile si statiile de tranvai!


daca ai stii cate ceva despre managementul traficului, ai stii ca statile de tramvai sunt mult mai dese decat cele de metrou si al doilea lucru ce te faci cu ei care sufera de claustrofobie!!!
Musafir
Nu este deloc o idee proasta. Eu locuiesc in Berceni, si pot spune ca de multe ori liniile de autobuz si chiar si cele de tramvai, impreuna, nu fac fata, mai ales dimineata si dup-amiaza, uneori chiar si in weekend dimineata. Cerere este imensa, in fiecare dimineata un flux enorm de oameni se duce spre centrul Bucurestiului, asadar o linie RATB in plus, pe deasupra nepoluanta, nu poate fi decat un lucru benefic.
calator_turmentat
vad ca discutiile s-au incins, si au cam deviat de la subiect. de asemenea, am constatat ca liniile de troleibuze (cablurile) parcurg intreg bd. tineretului... wow! dar sa le luam pe rand

- multumiri hotnews pt. expunerea la scara nationala a unei probleme de cartier. totusi cum am putea trage la raspundere (sau mai simplu: intreba/primi raspunsuri de la "stat") in cazul unor astfel de probleme "cetatenesti"? pe vremuri scriai la ziar. astazi reporterii primesc orice altceva decat raspunsuri (vezi conferinta lui oprescu)

- topicl este despre "suprapunerea traseelor". exista deja autobuze pe acest traseu. troleibuzele nu ar aduce nimic in plus. poate cei care nu doresc sa se inghesuie le-ar prefera - dar ar plati pretul prin durata dubla a drumului

- poluarea: sa fim seriosi, inca nu suntm la nivelul de a lua decizii ecologice. nu as dori sa intru in polemica pe aceasta tema. pur si simplu nu vad rostul unui astfel de principiu in cazul de fata: nu se elimina nici un autobuz. dimpotriva, se ingreuneaza circulatia automobilelor si autobuzelor

- prioritate fata de "prioritate fata de transportul privat" - sunt foarte de acord. dar unde? cine a implementat-o in bucuersti? nu mai vorbiti in clisee, e o problema clara (DE CE SE INTRODUC TROLEIBUZE PE CALEA VACARESTI SI PE BD. TINERETULUI?) si nu vad care e banda de transport in comun in aceste locuri

- BD TINERETULUI - pentru cine nu-l cunoaste, are 2 benzi pe sens, din care prima e complet blocata de autoturisme parcate (de multe opri chiar si in statiile de transport in comun - 3-4 pe sens). ganditi-va la timpul petrecut de un troleibuz in statie - se blocheaza complet traficul. iar autobuzele care nimeresc in spatele unui troleibuz sunt condamnate - nu au cum sa-l depaseasca

- eu locuiesc in berceni, si merg pe traseul acesta zilnic. mi-e geru sa-mi inchipui cum se va circula in ziua de 15 septembrie...

RATB ne-ar putea da mai multe amanunte. poate copilul unui functionar il trage de maneca pe tati (daca nu e in concediu) si ne lamureste...

-
PMP
"poluarea: sa fim seriosi, inca nu suntm la nivelul de a lua decizii ecologice. nu as dori sa intru in polemica pe aceasta tema. pur si simplu nu vad rostul unui astfel de principiu in cazul de fata: nu se elimina nici un autobuz. dimpotriva, se ingreuneaza circulatia automobilelor si autobuzelor"

Tu cand crezi ca ajungi la nivelul de a lua decizii ecologice? Nu se elimina nici un autobuz? In primul rand habar n-ai dc 312 / 313 /381 raman la fel. Si chiar daca ar ramane la fel, ai avea mai multe mijloace de transport in comun, ai circula mai lejer. Tu nu simti ca aerul devine din ce in ce mai imbacsit? Se taie copaci pt masini sa aiba lumea parcari, aceleasi masini care blocheaza autobuzele si troleibuzele in trafic. Cand o sa va treziti la realitate? Cand va veti da seama ca nu e bine asa? Cate transplante de creier sunt necesare?


"ganditi-va la timpul petrecut de un troleibuz in statie - se blocheaza complet traficul. iar autobuzele care nimeresc in spatele unui troleibuz sunt condamnate - nu au cum sa-l depaseasca"


N-am inteles, un autobuz sta mai putin decat un troleibuz in statie? Cei cu Mercedes Citaro rareori depasesc 40km/h, si stai linistit, un troleibuz prinde usor aceasta viteza. Singurele locuri unde merge mai incet: la incrucisari, in curbe, etc.

In concluzie, e o idee cat se poate de buna. Iar suprapunerea cu o line de autobuz nu e o tampenie, astfel in cazul unei probleme la retea, calatorii nu raman in statii. De fapt troleibuzele achizitionate ar fi trebuit sa aiba si motor diesel pt situatii exceptionale, dar asta e alta poveste.
Lili Marleen
am remarcat si io de vreo doo saptamani liniile de troleibuz pe vacaresti.
nu cred ca exista o idee mai proasta din n motive. iarna, cand nametii vor ocupa o banda de circulatie troleibuzele mai lipseau.
nu ma luati cu "nu sint poluante" ca e o iluzie, curentul electric nu se produce in hidrocentrale ci cu carbuni. de aici poluare.
iar pe tineretului va fi un calvar. o banda deja e ocupata cu masini parcate, trole oricum nu poate face depasiri decat pe banda a doua, ca-i sar antenele.
ocpa
In conditiile in care autobuzele respective circula la interval de 30 minute si poate mai bine (!!!), faptul ca vor baga si troleibuze pe acelelasi trasee nu poate sa fie decat un lucru bun. Sa astepti 15 minute in loc de 30 mie mi se pare un lucru bun, pt ca o mare parte din bucurestenii ce nu au masini trebuie sa ajunga si ei la serviciu, sau acasa, sau pe unde au ei treaba. Oricat de bun ar fi mersul pe jos pentru sanatate biggrin.gif ... uneori nu se poate. Poate si din cauza ca in unele locuri nu mai ai efectiv pe unde sa mergi pe jos - nu mai exista trotuare ci parcari wink.gif

Asa este ... nu tot bucuresteanul are masina si trebuie si acestia sa circule; si n-o pot face decat cu RATB. Ne-ar place sa existe metrou peste tot dar astea inseamna al naibii de multi bani, pe care nu-i avem. Si atunci trebuie bagate troleibuze si autobuze in plus, ca sa nu mai asteptam 2 ore ci doar una, nu 30 minute ci 15, etc ...

Si o intrebare de baraj: la orele 11-14 se presupune ca grosul "clasei muncitoare" bucurestene e la munca (pe santier, sau la birou, sau in fabrica sau mai stiu eu pe unde). Atunci cum se face ca orele de trafic maxim tocmai astea sunt ? De ce nu sunt oamenii astia la munca, doamne iarta-ma ?? Ce cauta pe strada sa incurce troleibuzele, pompierii si ambulantele, care si asa vin de vai mama lor ? ohmy.gif

Mie unul imi vine greu sa cred ca tot bulucul asta de lume din traficul de la orele 11...14 face munca de teren, sau au probleme personale, toti iau/duc copiii (de) la scoala sau fereasca sfantul - la spital. Si mereu mereu, in fiecare zi. Sa nu se inteleaga gresit, e clar ca exista si astfel de oameni in trafic dar nu cred ca TOTI fac treburi de genul asta.

Mie unul s-ar parea normal ca orele de trafic maxim sa fie dimineata pana la 9 si dupa amiaza incepand cu ora 16 pana spre ora 20. Insa dimpotriva ... traficul maxim in Bucuresti e la orele 11...14. Nu cumva treaba asta arata cat de mult se freaca menta in orasul/tara asta ? huh.gif
4lexandrion
eu stau in tineretului si in fiecare dimineata (cu exceptia vacantei) se merge pe jos mai rapid decat orice masina fie ea automobil, camion sau autobuz. si asta pentru ca dimineata pe bd. tineretului pur si simplu se sta pe loc, inaintandu-se cate un metru. acum, sincer sa fiu, am vazut prin oras de multe ori troleibuze carora le sarea macaraua (sau ii zice) de alimentare. stateau pur si simplu in mijlocul drumului 5-10 minute pana reusea soferul sa o puna la loc. imaginati-va ce s-ar intampla pe bd. tineretului unde nu exista decat o singura banda pe sens circulabila!
au fost, de mult, troleibuze pe tineretului. dar ceausescu le-a scos pentru ca ingreunau traficul. traficul comunist cu 2 masini/ora!!! dar acum!??!?
aaaa... si sa nu uit... in tineretului de la revolutie incoace ni s-au tot promis locuri de parcare. stiu, veti spune ca nu sunt deloc in bucuresti samd. dar peste tot au fost facute parcari in spic, parcari private... mai putin in tineretului unde ne punem masinile pe cate 2-3 randuri si tot nu gasim locuri... aaaa... blocul are 3 locuri de parcare private de la primarie - unul pt domnu' administrator, unu pt domnu' presedinte de bloc si unu pentru vecinu lu domnu admistrator. atat! si nu imi spuneti ca am vrut masina sa ma spal pe cap cu ea! am nevoie de masina si fara ea nu m-as descurca caci am serviciul in afara bucurestiului si ar trebui sa schimb 5 mijloace de transport si sa mai si merg pe jos vreo juma de ora.
asa ca... multumesc domnului primar pentru troleibuz... pentru iesirile din bucuresti... pentru parcarile pe care NU le avem... poate cand s-o face autostrada aia pe raza semicercului sau cum naiba era...
Vlad
Ontopic: Troleibuzele nu au viteza mai mica decat autobuzele, mergeti cu un troleu de la Opera la Universitate sau pe alt traseu si veti vedea ca e totul ok. Partea cu poluarea reprezinta cert un avantaj (chiar daca energia electrica se produce tot prin arderea carbunilor in termocentrale, macar termocentralele sunt departe si nu respiram direct gazele arse cum este cazul autobuzelor). Si dupa cum au spus si altii, la orele de varf autobuzele existente sunt depasite de situatie. Singura problema este atunci cand se desprinde troleul de linia electrica, si se pierd cateva minute pana il reataseaza soferul. Vom vedea ce va fi pana la urma... eu zic ca va fi ok.

Offtopic: Este o problema in Tineretului cu parcarea, intr-adevar. Asa au fost construite blocurile acolo (10+ etaje, stradute mici, inghesuite), incat n-o sa rezolve prea curand nimeni parcarea acolo. Asta nu inseamna ca e normal ca pe bd. Tineretului care e foarte circulat si care reprezinta parte a axei de circulatie Nord-Sud, sa fie masini parcate pe o banda. Nu e normal. Nu e normal sa faci dimineata cate juma de metru in sensul spre Unirii si seara cate 2 metri in sensul spre Piata Sudului. Personal mi-ar placea ca primaria sa ridice masinile, sa dea amenzi, sa aiba bulevardul de 2 benzi circulabile.
Si tot personal, daca as avea nevoie de masina in fiecare zi, NU mi-as cumpara un apartament in Tineretului! (Sau in Militari)
tavi1977
cand serviciul e la ns-pe ore distanta de casa atunci masina e necesitate, intr-adevar. dar dupa cum spunea cineva pe topic mai sus, oare toti cei din trafic chiar au nevoie de masina ? parerea mea e ca cei mai multi o folosesc 'de smecherie si de fitze'. unii se duc cu masina sa-si ia shaorma de la colt, altii se duc sa-si ia ziare. fostul meu patron se ducea cu masina la BRD Victoria (turnul ala mare din piata victoriei) cu toate ca sediul firmei era la 2 pasi si anume pe strada dr. felix, langa rompetrol. si exemplele pot continua. daca toti acestia ne-ar scuti pe restul cei care avem nevoie de masina ca de aer, de prezenta lor in trafic ... atunci cred ca situatia pe strada ar fi mult mai aerisita si poate ca si troleibuzele si autobuzele or sa poata circula mai bine. sau macar la un nivel acceptabil. dar ce te faci cu toti figurantii care si pentru 200 metri se pun cu c...l in masina ?
Moshu
O solutie practica, moderna pt transportul in comun, pe care am vazut-o aplicata si pe la alte state mai "vestice" si cu state de plata mai vechi ca noi in ale urbanismului, ar fi culoarele dedicate pt transportul in comun. Concret - banda pt trolee autobuze etc. separata de restul strazii. Eventual, si suprainaltata cu vreo 30 cm. Cei cu masini mici surprinsi de politie pe acolo nu ar mai avea nici o scuza ... ca nu puteau s-o ia prin alta parte. Sa vedem atunci, care s-ar mai incumeta sa-si rupa masina pe acolo sau sa-si fure vreo amenda grasa de la domnu' organ agent de politie smile.gif)))))
4lexandrion
Citeaza (Vlad @ Aug 14 2008, 09:42 AM) *
Nu e normal sa faci dimineata cate juma de metru in sensul spre Unirii si seara cate 2 metri in sensul spre Piata Sudului. Personal mi-ar placea ca primaria sa ridice masinile, sa dea amenzi, sa aiba bulevardul de 2 benzi circulabile.
Si tot personal, daca as avea nevoie de masina in fiecare zi, NU mi-as cumpara un apartament in Tineretului! (Sau in Militari)



Citeaza (tavi1977 @ Aug 14 2008, 02:56 PM) *
cand serviciul e la ns-pe ore distanta de casa atunci masina e necesitate, intr-adevar. dar dupa cum spunea cineva pe topic mai sus, oare toti cei din trafic chiar au nevoie de masina ? parerea mea e ca cei mai multi o folosesc 'de smecherie si de fitze'. unii se duc cu masina sa-si ia shaorma de la colt, altii se duc sa-si ia ziare. fostul meu patron se ducea cu masina la BRD Victoria (turnul ala mare din piata victoriei) cu toate ca sediul firmei era la 2 pasi si anume pe strada dr. felix, langa rompetrol. si exemplele pot continua. daca toti acestia ne-ar scuti pe restul cei care avem nevoie de masina ca de aer, de prezenta lor in trafic ... atunci cred ca situatia pe strada ar fi mult mai aerisita si poate ca si troleibuzele si autobuzele or sa poata circula mai bine. sau macar la un nivel acceptabil. dar ce te faci cu toti figurantii care si pentru 200 metri se pun cu c...l in masina ?


Offtopic: Vlad, poate ar fi bine sa se realizeze un ghid de optiuni imobiliare - vrei sa ai parcare cumpara-ti apartament in Dristor, vrei sa ai bicicleta, cumpara in colentina, vrei sa mergi pe jos stai in militari. dar ce faci cu astia care poate stau intr-un apartament de foarte multi ani nu vor sa se mute din proprietatea lor? propun sa ii luam pe sus cu forta si sa ii ducem la ploiesti...

Ontopic: Nimeni nu contesta ca sunt multi bucuresteni ce merg cu masina din fitza sau comoditate. Dar ce putem face intr-o democratie? Sa facem niste reclamatii sa le fie luate carnetele pe vecie???? Sau sa gandim solutii de trafic - sensuri unice si parcari in spic private. Tineretului, pe care il stiu foarte bine ca de 28 de ani ma plimb zilnic pe el, ar putea fi cu sens unic de la intersectia cu Vacaresti si pana la pasajul Unirii, cu revenite prin Splaiul unirii si calea vacaresti tot pe sens unic. Asa am avea loc si de troleibuze si autobuze si biciclete si/sau trotinete....
tavi1977
Citeaza
Nimeni nu contesta ca sunt multi bucuresteni ce merg cu masina din fitza sau comoditate. Dar ce putem face intr-o democratie? Sa facem niste reclamatii sa le fie luate carnetele pe vecie???? Sau sa gandim solutii de trafic - sensuri unice si parcari in spic private. Tineretului, pe care il stiu foarte bine ca de 28 de ani ma plimb zilnic pe el, ar putea fi cu sens unic de la intersectia cu Vacaresti si pana la pasajul Unirii, cu revenite prin Splaiul unirii si calea vacaresti tot pe sens unic. Asa am avea loc si de troleibuze si autobuze si biciclete si/sau trotinete....


Cred ca daca s-ar face o statistica a celor care incalca cel mai des regulile de circulatie am vedea ca acestia sunt figurantii aia de care vorbeam mai sus. Deci treaba cu suspendarea carnetelor s-ar rezolva de la sine, si pe buna dreptate - ai incalcat regula, bye bye carnet. Dar cu conditia ca AGENTII DE POLITIE sa procedeze corect, dupa litera regulamentului, si sa nu ia spagi. Sau sa faca pe ei cand afla ca cel prins e nepot de nus' ce mare bashtan.

Personal sunt de acord cu sensurile unice. Am lucrat ani buni in Olanda si am vazut sistemul pus la treaba, gandit cu cap, cu sensuri unice in 'inel', sa poti ajunge din orice punct al inelului in orice alt punct.

Dar romanul 'inventiv' va gasi si aici solutii ca sa eludeze regulile de circulatie. Caz real: a vazut careva reportajul ala de la TV, despre cei care dadeau cu spatele pe sensul opus, pe E85 dinspre Eforie spre Constanta, pt ca pe sensul direct era coada ?? biggrin.gif Si politzaii cica n-au ce sa le faca, cica nu ii ajuta legea ohmy.gif ... parca stiam ca nu ai voie sa dai cu spatele decat cel mult 50m, nu kilometri intregi. Concret - solutia gasita de 'fitzosi' va fi sa mearga in marsarier pe sensul unic nou introdus ... ca manevra e permisa smile.gif))) cred ei ...

Solutia ar fi sa avem mai multa intelegere fatza de partenerii de trafic si sa intelegem ca orasul asta e sufocat, sa nu-i mai adaugam si noi picatura chinezeasca. Adica sa ies cu masina doar daca am neaparat nevoie de ea.
santiago
Solutii exista, cine sa le puna in practica? Idiotii astia din primarii si administratii? Nici daca ar vrea n-ar sti cum... Sensuri unice, culoare pentru RATB, etc. Transportul public ar trebui sa aiba prioritate, nu exista oras dezvoltat cum trebuie fara ca acest serviciu sa functioneze. Probabil ca si aglomeratia de automobile s-ar mai reduce daca oamenii ar avea optiunea de transport public. Cu toate ca la comoditatea bucuresteanului care stramba din nas sa mearga cu metroul 2 statii....
In fine, pana la urma mare parte din aglomeratia din trafic e cauzata de soferi. Cine a condus in tarile din Europa stie ce spun. Toti sunt disperati sa ajunga primii (dracu stie unde), blocheaza intersectiile ca tampitii si dupa aia tot ei claxoneaza pana surzesc. Mai mitocan ca soferul bucurestean nu exista...
Polutiamann
Ce imi place mie de tot romanu' care isi da cu parerea!
Torlebuzele NU polueaza??? De ce? Ca nu se vad noxele cu ochiu' liber?
Hai sa va spun un mic secret: poluarea cu CO2 este datorata, cca 65% din totalul emisiilor de CO2, producerii de energie PRIN ARDEREA COMBUSTIBILILOR FOSILI. Adica energia electrica este, de departe, mult mai poluanta decat motoarele cu ardere interna (la ora actuala responsabile cu "doar" 25% din totalul emisiilor de CO2).
Oricum, efectel incalzirii globale LA ORA ACTUALA=cand nu s-a luat nici o masura pentru stoparea acestui fenomen!!! SUNT IREVERSIBILE. Copii vostri, ai celor care va dati piloti pe Calea Vacaresti NU VOR MURI DE MOARTE NATURALA. Vor crapa intr-o mare de betoane si flacari! Pentru ca nota de plata (pentru emisiile de CO2) o vor plati copii vostri!
Mai sunt cca 35de ani...
Moshu
Citeaza (Polutiamann @ Aug 15 2008, 06:36 PM) *
Ce imi place mie de tot romanu' care isi da cu parerea!
Torlebuzele NU polueaza??? De ce? Ca nu se vad noxele cu ochiu' liber?
Hai sa va spun un mic secret: poluarea cu CO2 este datorata, cca 65% din totalul emisiilor de CO2, producerii de energie PRIN ARDEREA COMBUSTIBILILOR FOSILI. Adica energia electrica este, de departe, mult mai poluanta decat motoarele cu ardere interna (la ora actuala responsabile cu "doar" 25% din totalul emisiilor de CO2).
Oricum, efectel incalzirii globale LA ORA ACTUALA=cand nu s-a luat nici o masura pentru stoparea acestui fenomen!!! SUNT IREVERSIBILE. Copii vostri, ai celor care va dati piloti pe Calea Vacaresti NU VOR MURI DE MOARTE NATURALA. Vor crapa intr-o mare de betoane si flacari! Pentru ca nota de plata (pentru emisiile de CO2) o vor plati copii vostri!
Mai sunt cca 35de ani...


Stai tu linistit, incalzirea globala e inca departe de a fi ajuns la apogeu, si mai ales, departe de a fi ajuns in punctul cel fara de intoarcere. Alternative viabile la combustibilii fosili exista: termocentrale pe gaz metan (in Transilvania exista cateva, cam vreo 11), centrale nucleare (chiar si in Romania functioneaza la Cernavoda o astfel de centrala) ... mai invata nitzica geografie ca nu strica wink.gif. Ar mai fi hidrocentralele dar saracele nu mai au cu ce sa functioneze, pe seceta asta ... Eu unul m-as ingrijora mai mult de taierea abuziva a padurilor din Romania, decat de faptul ca ardem carbuni in termocentrale. Prin defrisari masive contribuim infinit mai mult la efectul de sera decat prin arderea blestematilor aia de carbuni. Clima nu s-a schimbat prea mult in ultimii 20 ani in SUA, producator de gaze de sera de mii de ori mai mare decat noi. In schimb s-a schimbat la noi, pt ca in Romania de dupa 1970 ne-am batut joc pana la paroxism de mediul inconjurator; l-am poluat cu ce ne-a venit la mana, am construit fara cap cartiere intregi de betoane ... si acum taiem padurile sa-i dam lovitura de gratie. Sau ne-o dam noua insine ??

Ca sa revin la subiect ... energia necesara alimentarii troleibuzelor si tramvaielor nu se produce aici langa noi, la CET Sud/Militari/Berceni cum ar crede unii smile.gif ci in alte puncte din tara asta, sau nici macar: la orele de consum de varf, fluxul de energie electrica e negativ, adica Romania mai mult consuma decat produce; iar deficitul vine "din afara" - de pe la tarile vecine. Pt ca sistemele energetice nationale sunt interconectate. Situatia se reglementeaza cand se iese din orele de varf, cand incepem sa producem mai mult decat consumam si dam astfel inapoi ce am consumat mai devreme.

Asa ca sa lasam apocalipsa dupa 'Polutiamann', ca mai e inca pana acolo si drumul pe care am pornit nu e fara intoarcere. Terra are o nebanuita capacitate de a se autoregenera, daca e lasata in pace. Asa ca sa incercam macar aici langa noi sa ne mai aerisim viata, daca nu pt noi, macar pt copiii si nepotii nostri. Renuntarea la tot ce inseamna motor cu ardere interna in transportul public e un prim pas.
Rares
Citeaza (samsam @ Aug 8 2008, 07:05 PM) *
Asta cu troleibuzele pe Vacaresti e o glumita pe langa liniile de tranvai montate exact deasupra liniilor de metrou pe tot traseul de la Piata Victoriei la Drstor. Aici sunt banii dvs, aici sunt sutele de milioane de euro aruncate, asta e marea afacere a primarilor de care mai toate ziarele nu o baga inseama, aici sunt lucrarile unde se lucreaza in dorul lelii si care nu se mai termina odata. Ce bine s-ar fi circulat pe acest traseu fara liniile si statiile de tranvai!

Nu, ce bine s-ar circula fara masinile dvs. Aia care circula in toata Europa pe biciclete sunt niste "tractoristi"?(cum spune un amic mai "inteligent")
Musafir
Am observat ca se monteaza liniile de troleibuz pana la Budapesta. Stie cineva care va fi traseul acestor linii? Unde vor intoarce?
Moshu
Citeaza (Tot polutiamann @ Aug 19 2008, 08:42 AM) *
Esti prost de bubui!!! Gazul este TOT combustibil fosil!!! Prin arderea sa, TOT CO2 se emite in atmosfera.
LUCREZ LA O COMPANIE CARE PRODUCE CENTRALE ENERGETICE. Ia ghici de unde stiu daca efectele incalzirii globale sunt sau nu ireversibile?
Si ca sa te umilesc definitiv: cate carti ai citit in viata ta?


Mai multe decat tine in orice caz biggrin.gif se pare ca tu ai lipsit chiar si de la orele de chimie elementara din liceu !

Daca zici ca lucrezi la asa companie cum se face ca nu stii ca prin arderea carbunilor se degaja si H2S, si HCN (nu e nevoie sa explic ce sunt astea, ca daca te dai asa destept ar trebui sa stii !) care sunt infinit mai daunatoare decat CO2, si in plus au si au efecte pe termen scurt ? Si ca prin arderea gazului natural nu rezulta decat CO2 si apa ?

Esti constient ca si tu cand respiri elimini CO2 in atmosfera ?? Ce-ar fi sa te abtii si tu de la viata ca sa reduci efectele incalzirii globale ...
HTML
Citeaza (Musafir @ Aug 19 2008, 08:43 AM) *
Am observat ca se monteaza liniile de troleibuz pana la Budapesta. Stie cineva care va fi traseul acestor linii? Unde vor intoarce?

Salut. Reteaua se termina imediat dupa intrarea in pasaj iar troleibuzele vor intoarce in dreptul hotelului horoscop, o idiotenie dupa parerea mea, un loc de intoarcere care nu are cum sa reziste mult timp. Ca sa adaug la ce se scria mai sus - ca liniile vor dubla autobuzele - ideea e ca in timp sa le inlocuiasca, treptat pentru ca momentan nu sunt prea mult troleibuze disponibile iar linia se va limita deocamdata la Unirii, 313 si mai ales 381, merg mai departe. Ziceam "deocamdata" pentru ca ratb vrea sa duca noua retea mult mai departe, pe Magheru ohmy.gif , pana spre Piata Presei. huh.gif , atunci cu siguranta pa 381, probabil ca va mai ramane un 313 spre sfanta Vineri, cateva autobuze, in rest numai trolee. tongue.gif . Acum din ce am auzit si de la niste soferi, din septembrie ar duce 74 pana la Unirii in locul lui 312 care nu se stie ce se va intampla cu el, daca mai ramane si pe unde va circula.

Proiectul era bun daca nu puneam caruta inaintea cailor, daca faceam mai intai parcari pentru a debloca banda 1 de pe strazile care vor fi traversate de trolee. Altfel, ne vom chinui si noi, calatorii, stand mai mult in trafic si se vor chinui si soferii. Dumnezeu cu mila !
tavi1977
Citeaza (HTML @ Aug 19 2008, 03:05 PM) *
Salut. Reteaua se termina imediat dupa intrarea in pasaj iar troleibuzele vor intoarce in dreptul hotelului horoscop, o idiotenie dupa parerea mea, un loc de intoarcere care nu are cum sa reziste mult timp. Ca sa adaug la ce se scria mai sus - ca liniile vor dubla autobuzele - ideea e ca in timp sa le inlocuiasca, treptat pentru ca momentan nu sunt prea mult troleibuze disponibile iar linia se va limita deocamdata la Unirii, 313 si mai ales 381, merg mai departe. Ziceam "deocamdata" pentru ca ratb vrea sa duca noua retea mult mai departe, pe Magheru ohmy.gif , pana spre Piata Presei. huh.gif , atunci cu siguranta pa 381, probabil ca va mai ramane un 313 spre sfanta Vineri, cateva autobuze, in rest numai trolee. tongue.gif . Acum din ce am auzit si de la niste soferi, din septembrie ar duce 74 pana la Unirii in locul lui 312 care nu se stie ce se va intampla cu el, daca mai ramane si pe unde va circula.

Proiectul era bun daca nu puneam caruta inaintea cailor, daca faceam mai intai parcari pentru a debloca banda 1 de pe strazile care vor fi traversate de trolee. Altfel, ne vom chinui si noi, calatorii, stand mai mult in trafic si se vor chinui si soferii. Dumnezeu cu mila !


Corect ... bine spus ! Dar speranta moare ultima ... poate ca o sa le dea prin cap totusi sa optimizeze totusi traficul in zona. Altfel troleibuzele vor fi scoase in scurt timp. RATB e la urma urmei o regie care urmareste sa aiba un profit sau macar sa isi minimizeze pierderile. Si daca troleele vor merge prost in zona respectiva, calatorii le vor ocoli, deci se vor dovedi nerentabile. Si uite asa vor fi scoase la fel de repede cum s-au introdus. Si nu din cauza ca introducerea troleelor nu ar fi o miscare buna, ci din cauza ca nu e sincronizata cu realitatea si e facuta fara cap. Voila!
tavi1977
Citeaza (Tot polutiamann @ Aug 19 2008, 08:42 AM) *
Esti prost de bubui!!! Gazul este TOT combustibil fosil!!! Prin arderea sa, TOT CO2 se emite in atmosfera.
LUCREZ LA O COMPANIE CARE PRODUCE CENTRALE ENERGETICE. Ia ghici de unde stiu daca efectele incalzirii globale sunt sau nu ireversibile?
Si ca sa te umilesc definitiv: cate carti ai citit in viata ta?


In primul rand, din cate stiu eu - centralele de care amintesti sunt numite fie "electrice" fie "termice", "energetice" sunt numite mai putin. In al doilea rand, o asa companie (producatoare de centrale !!!) - ar fi suficient de prestigioasa sa i se mentioneze numele, nu ? Ca nu cred ca-s prea multe companii de acest gen in europa sau in lume. Sau confunzi cumva "centralele energetice" cu "generatoarele electrice" sau mai corect spus cu "grupurile electrogene" ?

Sa fiu sincer, daca eu as fi patron de companie producatoare de centrale (sic !) electrice (adica ceva de genul: General Electric - SUA, sau ASEA - Suedia), nu as angaja persoane care nu stiu diferenta dintre un grup electrogen si o centrala, decat, poate, ca maturatori smile.gif Asa ca in locul tau as fi mai atent cum ma exprim, ca mi-as putea da de gol adevarata mea ocupatie smile.gif

NU in ultimul rand, regnul vegetal e renumit printr-un proces numit "fotosinteza". Pt cei care nu stiu, asta inseamna ca plantele (iarba, copacii, arbustii etc...) absorb CO2 atmosferic, asimileaza C - carbonul sub forma de biomasa lemnoasa, si elimina O2 adica oxigenul. Oxigenul pe care il respiram noi. Procesul de fotosinteza e cu atat mai accelerat cu cat lumina si caldura mediului ambiental sunt mai intense. Deci natura are la dispozitie un mecanism de autoreglare adecvat, pt reglarea efectului de sera si al incazirii globale. Marea problema este, asa cum a mai zis cineva inainte, ca se suprima acest mecanism de autoaparare prin defrisarile masive. Natura nu mai are cum sa se apere. Insa, cata vreme vor mai exista paduri, incalzirea globala si efectele ei nu sunt ireversibile. In orice tratat de ecologie cred ca se poate citi asta smile.gif Ca suntem aproape in al 12-lea ceas in care se mai poate face ceva, asta e cam adevarat ... deci cu atat mai mult nu ne-ar mai trebui poluanti in plus pe strazile oraselor noastre, gen autobuze. Orasele sunt deja PREA poluate. Orice tehnologie care ne permite reducerea noxelor emise in orase, fie si cu 1%, sunt binevenite. Dar cu conditia ca totul sa se faca cu cap, si aici ma tem ca RATB nu o gandeste suficient de bine ...
Stirile ProTV :))
Citeaza (Polutiamann @ Aug 15 2008, 06:36 PM) *
Ce imi place mie de tot romanu' care isi da cu parerea!
Torlebuzele NU polueaza??? De ce? Ca nu se vad noxele cu ochiu' liber?
Hai sa va spun un mic secret: poluarea cu CO2 este datorata, cca 65% din totalul emisiilor de CO2, producerii de energie PRIN ARDEREA COMBUSTIBILILOR FOSILI. Adica energia electrica este, de departe, mult mai poluanta decat motoarele cu ardere interna (la ora actuala responsabile cu "doar" 25% din totalul emisiilor de CO2).
Oricum, efectel incalzirii globale LA ORA ACTUALA=cand nu s-a luat nici o masura pentru stoparea acestui fenomen!!! SUNT IREVERSIBILE. Copii vostri, ai celor care va dati piloti pe Calea Vacaresti NU VOR MURI DE MOARTE NATURALA. Vor crapa intr-o mare de betoane si flacari! Pentru ca nota de plata (pentru emisiile de CO2) o vor plati copii vostri!
Mai sunt cca 35de ani...


Mai polutia (nocturna?) mann, in caz ca nu lucrezi deja la ProTV sau Antena 1, eu zic sa-ti trimiti rapid CV-ul acolo, ca te vor angaja pe loc ... la cat de mare talent ai sa prezinti starea de fapt astfel incat sa para ca vine sfarsitul lumii. Ia ascultati aicea: "Copii vostri, ai celor care va dati piloti pe Calea Vacaresti NU VOR MURI DE MOARTE NATURALA. Vor crapa intr-o mare de betoane si flacari!". Parca si vad oameni zbatandu-se arsi de vii intre niste pereti de beton. Na, ca mi-ai taiat pofta de mancare pe 2 zile! Mai ramanea sa adaugi "si atunci vezi tu pe dracu, Basescule" si gata, te angajau garantat !

Mai scuteste-ne cu remarci de genul "totul e pierdut, nu mai avem ce face" ca risti sa suni a emo-kid. Lasa-ne sa discutam asupra problemelor reale si muta apocalipsa aia pe alt forum ...

Lasam pe ultimul loc faptul ca nu stii sa scrii. Torlebuze ??? ce-s alea ??
ocpa
Citeaza (samsam @ Aug 8 2008, 07:05 PM) *
Asta cu troleibuzele pe Vacaresti e o glumita pe langa liniile de tranvai montate exact deasupra liniilor de metrou pe tot traseul de la Piata Victoriei la Drstor. Aici sunt banii dvs, aici sunt sutele de milioane de euro aruncate, asta e marea afacere a primarilor de care mai toate ziarele nu o baga inseama, aici sunt lucrarile unde se lucreaza in dorul lelii si care nu se mai termina odata. Ce bine s-ar fi circulat pe acest traseu fara liniile si statiile de tranvai!



Nu stiu daca sunteti la curent, probabil ca nu: in Constanta s-au eliminat unele trasee de tramvai, si anume - cele mai circulate dintre ele - si s-au inlocuit cu niste rable de autobuze, fabricate prin ucraina. Gurile rele zic ca asta a fost afacerea lui Mazare. Parintii mei locuiesc acolo, si ii mai vizitez lunar; asa mai aflu ce se mai intampla si prin coltul ala de tara, cu toate ca sunt bucurestean "cu acte" de ceva ani ...

Drept efect, la orele de varf, pe unul din bulevardele pe care treceau pana acum 3 ani liniile de tramvai, circulatia e acum la fel de intensa ca si pe Splaiul Independentei, in zi lucratoare, intre Eroilor si Unirii. Nu are rost sa mai mentionez ca atunci cand circulau tramvaiele nu era atata inghesuiala; tramvaiele circulau bine si chiar te puteai baza pe ele sa ajungi unde aveai nevoie. Singurele momente in care circulatia lor era intrerupta era atunci cand ploua mai consistent; pt ca in anumite locuri linia ajungea sa fie acoperita de pana la 30 cm de apa smile.gif ... deh ... constructie gandita pe vremea comunistilor, cand nu ploua asa de mult ca azi (oare ??)

Sincer sa fiu, scoaterea tramvaielor din Constanta mi s-a parut cea mai proasta miscare cu putinta ! Atunci cum de unii bucuresteni spun "Ce bine s-ar fi circulat pe acest traseu fara liniile si statiile de tranvai!" ?? Eu cred ca pur si simplu cateodata unii oameni nu gandesc ...
Moshu
Citeaza (Tot Polutiamann @ Aug 19 2008, 05:38 PM) *
PROSTANE! Ai uitat sa mentionezi "centralele alea din Transilvania". Dupa ce le mentionezi, numeste una care ARE TURBINE PE GAZ. Mult succes, sau pe limba ta Bahto delo delo!
Pentru centrlele nucleare iti TREBUIE o sursa de racire=apa cu un debit MINIM CONSTANT (=se reduce dramatic nr. de locuri unde ai putea construi asa ceva, si pentru ca tot a venit vorba, daca sursa nu este in apropierea consumatorului rezulta...pierderi in retea, pret, ineficienta, etc. etc. etc.)
Apropos de chimie: pentru cultura ta generala, exista ceea ce se cheama GHG (da-i un serach pe Google ca sa nu crapi prost!!!) si ai sa vezi cam cat din emisii reprezinta CO2 si cat alte gaze (CH4, NOx (de aici vine cuvantul NOXE!!!- iti vine sa crezi???), SFx, HFCs PFCs etc. NU INSA SI CELE MENTIONATE DE TINE)
Celuilalt dobitoc: centrale de energie=centrale care produc ATAT curent cat si CALDURA. Centrale care sa produca DOAR curent electric sau DOAR energie termica exista doar in capul unor dobitoci care nu stiu ce ce se manaca energia...sau cum se produce...(Mai cauta si tu pe net, iti sugerez "ciclu combinat", cauta cuvantul "randament" etc. etc. etc.)
PS. Sunt doar cativa producatori de CENTRALE in lumea asta. Te las pe tine sa ghicesti pentru care lucrez...ca tot esti ata de cunoscator! Dar pun pariu pe 1,000,000 de euri ca in afara de BMW, OPEL si PORSCHE nu stii nici un producator de CENTRALE...


Interesant cat de multe chestii ai gasit pe referate.ro, nu ? Chiar si ce e ala randament, dar sunt sigur ca habar nu ai cu ce litera se noteaza, cu ce se mananca si cum se calculeaza smile.gif asta ca sa vorbim de chestii simple, nu de alte "minuni" ce implica producerea si transportul de energie si anume: tirajul fortat, diagrame H-S pentru abur, diagrame H-S pentru agentul de racire (asta la centralele nucleare), regimul tranzitoriu la cuplarea grupurilor generatoare in S.E.N., cu tot ce presupune el: probleme de sincronism, contracurenti, armonici de gradul 1, 2 etc ... si cum se rezolva ele asa incat sa nu ti se prajeasca calculatorul ala pe care scrii toate prostiile.

Chiar, ai habar in ce forma pleaca curentul din centralele alea pe care zici le produci ? Si ce solutie s-a introdus pt minimizarea pierderilor pe traseul de transport , de care ai vorbit ? Baiete linisteste-te, ca aici sunt ani grei de stiinta si toceala de coate, si un simplu browse prin referate.ro nu are cum sa te ajute biggrin.gif

Mai bine vezi-ti de polutia ta aia nocturna smile.gif) relaxeaza-te, asculta o manea doua, si mai reflecteaza asupra conditiei vietii tale in lumea asta. Poate cand va produce BMW centrale nuclearo-electrice, atunci sa-ti vina si tie mintea la cap ... si tot ar fi bine. Apocalipsa placuta !
tavi1977
A aparut un rahat ... ma rog ... serverul astora de la forum e si el facut tot de oameni si are si el bug-urile lui ... sa nu facem caz de asta smile.gif

Pe scurt, ideea din postul meu ar fi fost ca NOXA/NOXE vine din latinescul 'noxa' care inseamna pe romaneste "vatamare". Nicidecum de la NOx cum gresit sugereaza un asa zis stiutor numit polutie care se da constructor de centrale. Respectivul, dupa ce ca e PROST mai pune si frane, vorba romanului.

In locul lui m-as duce sa ma ascund ... esti veriga slaba ... la revedere, drum bun.
Moshu
Citeaza (Musafir @ Aug 20 2008, 05:31 AM) *
Daca prostia ar durea...
Nu am spus CE INSEAMNA NOXE, ci de UNDE PROVINE CUVANTUL...Alt DOBITOC care se vrea baga in seama.
Nu am vazut NICI UN NUME DE CENTRALA din Transilvania MOSHULE. OARE DE CE??? Dupa cum spuneam ESTI DOAR UN PROST din milioanele prezenti pe net.
Aluia cu veriga slaba: Mai citeste si tu o carte, ca te-a TAMPIT poteveu. E si normal, cand nu ai creier te poate cretiniza orice. Chiar si un LABAGIU ca Andrei Gheorghe...


Ai dormit bine, d-le Polutie nocturna sau ai patat cearceaful si de data asta ? Daca l-ai patat, te las in pace; fuga rapid si spala-l pana nu te vede maica-ta, ca altfel nu te mai lasa la calculator sa scrii prostii !

In timp ce-l speli reflecteaza la treaba asta: stiau oare latinii ce inseamna oxizi de azot si ca au formula NOx ?? Mai sa fie ... inseamna ca aia aveau stiinta in ei nu gluma. Cand colo ei de abia banuiau ca poate exista ceva numit atom (Democrit, care nici macar roman nu era; era grec). Nu vere, NOXA vine din latina, unde se scrie si se pronunta la fel, si are fix acelasi inteles ca si in romana ! Ai nota 4 pe ziua de azi.

In al doilea rand: Intr-o sedinta de guvern de prin aprilie anul asta (habar nu am ce numar
are sedinta asta - sa stii ca-s numerotate, ca sa se stie ce s-a vorbit si cum ... dar daca te roade poti
sa gasesti pe Monitorul Oficial), s-a lansat ideea ca compania germana SIEMENS si cea austriaca VERBUND vor
sa se implice in constructia a doua noi grupuri generatoare la termocentrala pe GAZ METAN din Iernut. Iernut
e judetul Mures, din Transilvania, Romania (nu Ungaria !!!) daca nu stii. Centrala aia exista de prin anii 1970 din cate stiu eu si produce cam vreo 800 MW. Destul de mult aport la S.E.N. nu ?

Cat despre citit, pune TU mana si citeste, daca nu o carte, macar niste 'almanahe' smile.gif)) si lasa manelele ca de asta esti asa de dobitoc. Poti lucra ca maturator la compania aia producatoare de centrale (o fi vreuna din astea doua: Siemens, Verbund ? sau o fi General electric sau ASEA ?) si te poti holba in timp ce maturi la graficele si planurile de productie zile intregi ca tot nu vei pricepe nimic din ele. Cum dracu sa pricepi, daca nici macar ce e aia "cosinus de phi" nu stii ce e ?? Si asta se invatza la fizica in clasa a 11-a ...
hbunny
Hai ca am auzit-o si pe asta "ai avea mai multe mijloace de transport in comun, ai circula mai lejer" biggrin.gif
adica mai multe mijloace de transport inseamna trafic mai lejer. Intr-adevar va fi nevoie de multe creiere schimbate. Apropo de viteza, de la piata sudul spre obregia si turnu magurele, pe traseele 73, 76 parca, mi se intampla de multe ori sa merg si cu 10- km pe ora in spatele unui "troleu" si nu e vorba de curba, viraje sau alte alea.
alex
Ar fi bine sa se bage troleibuze, numai sa nu uite sa le bage aer conditionat si la astea.

Desi am masina, as folosi transportul in comun mai des daca ar circula decent si ar fi si confortabil cat de cat, deci e posibil ca o crestere calitativa si calitativa a transportului public sa duca la un trafic mai lejer. La marimea si densitatea Bucurestiului, nu se poate ca fiecare sa mearga cu masina proprie peste tot, insa la ora actuala, dat fiind faptul ca oricum stai in trafic, e mai rentabil sa stai la tine in masina decat la gramada cu 100 de insi transpirati.
HTML
De sambata se da drumul la linia 76, Piata Resita - Piata Unirii, care va circula la interval 4 minute la ora de varf, fata de 2-3 cat este acum, cu trolebuzele vechi (alea verzi), ce aer conditionat alex ? smile.gif
Musafir
4 minute la ora de varf? cand pe calea vacaresti e coloana de la mihai bravu pana la pta sudului?

Citeaza (HTML @ Sep 3 2008, 10:58 AM) *
De sambata se da drumul la linia 76, Piata Resita - Piata Unirii, care va circula la interval 4 minute la ora de varf, fata de 2-3 cat este acum, cu trolebuzele vechi (alea verzi), ce aer conditionat alex ? smile.gif
4lexandrion
Citeaza (Musafir @ Sep 3 2008, 12:01 PM) *
4 minute la ora de varf? cand pe calea vacaresti e coloana de la mihai bravu pana la pta sudului?


acolo se circula bine - fa stanga pe tineretului sa vezi cum ajungi la sincai mai repede pe jos decat cu masina...
e bine ca acum si 76-ele merge alaturi de 313,312,381 ca sa nu se simta singuri soferii atunci cand stau pe loc probabil....
si ca tot veni vorba de 381 - sa ne mai intrebam de ce oare 76-ele are acelasi traseu ca 381? sa fie unul pentru femei si unu pentru barbati??? sau unul pentru tineri si unul pentru pensionari??? offf... as propune sa se mai faca niste linii speciale de troleibuze speciale pentru angajatii ratb - nu pentru ca ar avea nevoie de transportat neuroni dintr-o parte in alta.... ci doar asa.... sa fie acolo la urmatoarea campanie.... parca vad - "am mai inaugurat 'nspe linii de troleibuze pentru voi. ca sa le vedeti mai bine le-am pus pe acele trasee in care nu trebuie sa se deplaseze - doar sa stea pe loc pentru a fi admirate..."

offffff......
HTML
Citeaza (Musafir @ Sep 3 2008, 12:01 PM) *
4 minute la ora de varf? cand pe calea vacaresti e coloana de la mihai bravu pana la pta sudului?

Nu au trolee destule (dar s-au apucat sa extinda retele de troleibuz). Dupa ora 21 vor circula la 19 minute... inca un motiv sa renunti la transportul public. link -> intervale linia 76
Pizsta
Citeaza (Musafir @ Aug 19 2008, 08:43 AM) *
Am observat ca se monteaza liniile de troleibuz pana la Budapesta. Stie cineva care va fi traseul acestor linii? Unde vor intoarce?


Pai traseul va fi: Oradea, ..., Budapest Nyugati-Palyaudvar, Budapest Keleti-Palyaudvar, Budapest-Zugl
Aceasta este versiunea "lo-fi". Pentru a vedea versiunea grafica integrala:click aici.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.