Help - Cauta - Membri - Calendar
Versiune intreaga: Propunere modificare Cod Rutier
Hotnews.ro Forum > Actualitati > Masini, trafic, motoare si parcari
pagini: 1, 2, 3
Calin
Salut!

Nu are rost sa fac aici si acum o lista a contraventiilor/inractiunilor pe care le vedem zilnic in trafic. In schimb as vrea sa fac cateva propuneri de inasprire a codului rutier:

1. Neacordarea de prioritate soldata cu un accident: permisul retinut imediat si fara posibilitatea de a fi returnat pentru o perioada de cel putin 3 ani.
2. Patrunderea pe culoarea galben in intersectie: permisul retinut pentru 3 luni.
3. Nerespectarea semnificatiei culorii rosii a semaforului: permisul retinut pentru cel putin 3 ani.
4. Oprirea in mijlocul drumului: permisul retinut pentru 3 luni.
5. Depasirea neregulamentara: permis retinut pentru cel putin 3 ani.

Daca mai aveti alte propuneri ...

PS. Nu as vrea ca discutia sa cada pe panta "organu va face abuzuri" ... pur si simplu m-am saturat de toti bizonii din trafic care pe langa faptul ca isi pun viata lor in pericol mai omoara si persoane nevinovate.
abc
Citeaza (Calin @ Aug 26 2008, 06:41 AM) *
Salut!

Nu are rost sa fac aici si acum o lista a contraventiilor/inractiunilor pe care le vedem zilnic in trafic. In schimb as vrea sa fac cateva propuneri de inasprire a codului rutier:

1. Neacordarea de prioritate soldata cu un accident: permisul retinut imediat si fara posibilitatea de a fi returnat pentru o perioada de cel putin 3 ani.
2. Patrunderea pe culoarea galben in intersectie: permisul retinut pentru 3 luni.
3. Nerespectarea semnificatiei culorii rosii a semaforului: permisul retinut pentru cel putin 3 ani.
4. Oprirea in mijlocul drumului: permisul retinut pentru 3 luni.
5. Depasirea neregulamentara: permis retinut pentru cel putin 3 ani.

Daca mai aveti alte propuneri ...

PS. Nu as vrea ca discutia sa cada pe panta "organu va face abuzuri" ... pur si simplu m-am saturat de toti bizonii din trafic care pe langa faptul ca isi pun viata lor in pericol mai omoara si persoane nevinovate.


poate ca o varianta ar fi monitorizarea video in intersectii. asa nu ar mai avea organu cum sa faca abuzuri.
in rest numai bine. unde semnam?
disperata
Citeaza (abc @ Aug 26 2008, 06:56 AM) *
poate ca o varianta ar fi monitorizarea video in intersectii. asa nu ar mai avea organu cum sa faca abuzuri.
in rest numai bine. unde semnam?


...cum ar fi doar o modificare in cod care sa oblige politia sa-si faca datoria si doar sa amendeze toate infractiunile...iar modul de plata al politiei sa fie ca pentru cei de la sales: salariu minim pe economie si de rest procent din amenzi....si pe viitor camere si un sistem automat care sa-ti trimita acasa amenda cu un calculator din care sa nu se poata sterge punctele......
pacat ca astea sint SF din tari in care legea ti se impune de catre autoritati si nu te roaga nimeni sa o respecti
Musafir
Mai nea Calin, esti dus cu pluta...ma mir ca n-ai propus inchisoarea pe viata in loc de retinerea pe 3 ani a permisului.
Propunerea mea ar fi ca cei ca tine, care sufera de agresivitate refulata, sa fie identificati dupa adresa de IP si sa fie internati la Spitalul 9 vreo 6 luni.
GOGU
Nu codul rutier trebuie schimbat ci rapiditatea si impartialitatea aplicarii amenzilor.
Si pentru ca nici un bizon ce are pe tacsu' mare stab sa nu poate contesta in instanta masura aplicata (ai bani ai si avocati tari) orice auto de politie de la circulatie sa fie dotata ca in USA cu camere video care sa poata inregistra atat contraventia cat si modul in care a fost aplicata amenda.
Examenul de conducere trebuie sa contina ca acum ceva timp atat examinare teoretica cat si practica si anume: traseu de zi, traseu de noapte si poligon (doar vedeti in fiecare zi ce distrusi incearca sa parcheze in orase distrugand alte masini). Examinarea teoretica pe calculator (asa cum au inceput sa faca) iar cea practica sa fie inregistrata, iar inregistrarea sa faca parte din dosarul noului conducator auto.
Masurile administrative sa fie mai aspre, fara sa se tina cont de salariul mediu pe economie.
Conducerea sub influenta alcoolului sa conduca automat la anularea permisului de conducere si la efectuarea de ani buni de detentie.
La trei abateri grave (alcool, trecere pe rosu, neacordare de prioritate etc.), indiferent de perioada in care s-au savarsit, permisul sa fie anulat.
Depasirea vitezei cu mai mult de 50 km/h sa duca la anularea permisului de conducere.
Rog a se retine: anularea nu suspendarea.
Daniel
Citeaza (Calin @ Aug 26 2008, 06:41 AM) *
Salut!

Nu are rost sa fac aici si acum o lista a contraventiilor/inractiunilor pe care le vedem zilnic in trafic. In schimb as vrea sa fac cateva propuneri de inasprire a codului rutier:

1. Neacordarea de prioritate soldata cu un accident: permisul retinut imediat si fara posibilitatea de a fi returnat pentru o perioada de cel putin 3 ani.
2. Patrunderea pe culoarea galben in intersectie: permisul retinut pentru 3 luni.
3. Nerespectarea semnificatiei culorii rosii a semaforului: permisul retinut pentru cel putin 3 ani.
4. Oprirea in mijlocul drumului: permisul retinut pentru 3 luni.
5. Depasirea neregulamentara: permis retinut pentru cel putin 3 ani.

Daca mai aveti alte propuneri ...

PS. Nu as vrea ca discutia sa cada pe panta "organu va face abuzuri" ... pur si simplu m-am saturat de toti bizonii din trafic care pe langa faptul ca isi pun viata lor in pericol mai omoara si persoane nevinovate.


NU CODUL SARACUL E DE VINA.

EL E F BUN, CE TREBUIE SCHIMBAT E MODUL DE APLICARE. SE POATE INASPRI SI MAI MULT CODUL RUTIER, DAR DACA NU SE APLICA TOT DEGEABA................

SOLUTIA.........................O POLITIE MAI DRASTICA SI MAI EFICIENTA
George
Sunt atat de multe chestii care ar trebui modificate/aplicate cum trebuie ... si nici nu vad vreo posibilitate ca acele modificari sa aiba loc in aceasta viatza ... poate in urmatoarele.

O modificare pe care eu o vad binevenita:
- pietonul sa nu aiba prioritate, nici macar pe trecere, daca-i vine o masina din stanga. Este o regula pe care eu o respect atunci cand sunt pieton si nu am avut niciodata stupiza sa franeze cineva ca disperatul langa mine.

S-ar evita o caciula de accidente stupide, in care, desi soferul nu are nici o vina dar, conform legii actuale, pica vinovat.

Probabil multi vor sari de ... in sus ... cum sa nu aiba piertonul prioritate ... dar ii rog sa-si inchipuie cum e sa-i sara un pieton pe capota, direct de pe trotuar, pentru simplul motiv ca el stie ca legea il incrimineaza pe sofer, iar in plus ii mai iese si o suma de bani, ca sa nu depuna plangere (vezi si cazurile in care tiganii isi arunca copii pe capota masinilor pe trecere).

Eu am fost o singura data in aceasta situatie, mergeam pe o strada cu o banda pe sens, cu masini parcate inclusiv pe trecere, si m-am trezit cu unu' iesind in fuga dintre masini direct in fata mea (nu am avut cum sa-l vad pentru ca a iesit prin fata unui microbuz ... cu geamuri fumurii). Eu am reusit sa franez, dar cel din spatele meu m-a facut garaj sad.gif Distrugerile au fost mari (dauna totala) si pentru ca nu am ridicat piciorul de pe frana in momentul impactului ... ca daca-l ridicam, il luam si pe nefericitu' ala pe capota si era mai groasa. In situatia in care pietonul STIA ca trebuie sa se asigure in stanga, pentru ca legea nu-l apara, poate ca nu sarea in fata masinii ... poate sad.gif
Horia
Citeaza (Calin @ Aug 26 2008, 06:41 AM) *
Salut!

Nu are rost sa fac aici si acum o lista a contraventiilor/inractiunilor pe care le vedem zilnic in trafic. In schimb as vrea sa fac cateva propuneri de inasprire a codului rutier:

1. Neacordarea de prioritate soldata cu un accident: permisul retinut imediat si fara posibilitatea de a fi returnat pentru o perioada de cel putin 3 ani.
2. Patrunderea pe culoarea galben in intersectie: permisul retinut pentru 3 luni.
3. Nerespectarea semnificatiei culorii rosii a semaforului: permisul retinut pentru cel putin 3 ani.
4. Oprirea in mijlocul drumului: permisul retinut pentru 3 luni.
5. Depasirea neregulamentara: permis retinut pentru cel putin 3 ani.

Daca mai aveti alte propuneri ...

PS. Nu as vrea ca discutia sa cada pe panta "organu va face abuzuri" ... pur si simplu m-am saturat de toti bizonii din trafic care pe langa faptul ca isi pun viata lor in pericol mai omoara si persoane nevinovate.


Din pacate asemenea prevederi ar duce clar la abuzuri, nu e ok ca aplicarea unor asemenea pedepse sa fie lasate la latidutinea unui simplu agent - decizia de suspendare peste 3 luni, respectiv anulare trebuie sa ramana la latidudinea unei instante judecatoresti.

In schimb am urmatoarele propuneri:
1. orice contraventie rezultata cu accident usor (in care nu au rezultat victime - cele mai frecvente) sa atraga dupa sine 3 luni de suspendare pentru soferul vinovat, fara posibilitatea de scurtare a perioadei, iar returnarea permisului sa se faca dupa ce soferul da un examen identic cu cel pentru obtinerea permisului (teorie + practica, impreuna cu cei care dau examenul de obtinere a permisului).
2. admiterea ca probe pentru aplicarea sanctiunilor contraventionale a fotografiilor si filmarilor facute de orice participant la trafic - daca eu fotografiez o masina parcata aiurea in drum, sau filmez un bizon care circula ca dementul cu depasiri pe contrasens, neacordari de prioritate, etc. si merg la politie, politia sa sanctioneze automat soferul respectivei masini.

Stiu ca o sa-mi atrag multe injuraturi pentru aceasta a doua propunere, dar realitatea e ca raportul intre numarul contravenientilor si agentii constatatori este total defavorabil celor din urma. In plus, agentii de circulatie sunt ocupati in principal cu panda cu radarul, panda la linii continue si fluidizarea traficului.
Un sofer
Problema Codului Rutier pleaca tocmai de la cei care trebuie sa vegheze la aplicarea lui. Marea problema este ca acest Cod a fost elaborat de Politie. E ca si cum intr-o stana de oi regulile de convietuire le-ar face cainii si nu ciobanul. Intr-un Stat normal legile sunt elaborate de societatea civila iar institutiile specializate (cu structura militara sau civila) sunt puse sa vegheze la aplicarea acestor legi. La noi se pastreaza obiceiul sovietic ca P(M)ilitia sa reglementeze si sa vegheze la tot ce misca. Poate ca era normal ca Ministerul Transporturilor sa elaboreze Codul Rutier (in colaborare cu reprezentantii diverselor organizatii ale soferilor si transportatorilor) si eventual Politia Rutierea sa fie doar consultata (ca avand oarece experienta in anumite aspecte). Astfel, poate, ar fi aparut sanctiuni si pentru "Garcea" in cazul in care ar fi luat decizii gresite. O alta problema e ca oamenii din justitie isi tocesc coatele pe bancile facultatilor intre 4 si 10 ani ca sa ajunga sa judece vinovatia sau nevinovatia cuiva, iar Garcea dupa 3 ani de inalte studii de pas de defilare si bataie cu bulanul e pus sa judece si sa dea amenzi (aici nu e vina lui). O alta problema e ca la votul in Parlament asupra Codului Rutier, si-au spus parerea alesii neamului care multi dintre ei nici nu au carnet de conducere, sau daca au, sunt doar soferi de duminica sau concediu (in rest circula cu masina cu sofer platit, iar in timpul mersului sunt preocupati de cu totul altceva decat sa observe traficul si drumul), iar parlamentarii mai tineri (care se presupune ca sunt oleaca mai implicati in soferie) nu au voie sa-i contrazica pe "maiestrii". Poate ca si aici se poate aplica vorba romaneasca: "pestele de la cap se impute". Si mai sunt multe de zis.....
JohnnyBGood
Si eu sunt de parere ca primul pas trebuie sa-l constituie aplicarea cu strictete si fara nici o "exceptie" pentru demnitari/pilosi/etc. a actualului Cod Rutier.
Abia dupa aceea, daca se constata limitari ale Codului Rutier, poate fi oportuna modificarea lui.

A modifici o lege care se aplica incorect este o actiune lipsita de sens, pentru ca nu exista un feedback realist asupra eficientei sau ineficientei legii respective.
decenu
Eu cred ca totul trebuie luat "de la radacina". Da intr-adevar sunt multi soferi slabi si prosti dar toate incep de la scoala de soferi. Elevilor nu li se da o educatie adecvata, iar permisul il obtin muuuult prea usor (unii nici macar nu invata sa parcheze). Ar trebui luat exemplul german de scoala de soferi si examinare. Da, scolile de soferi ar fi mult mai lungi si costisitoare dar eu cred ca este un inceput pentru disciplina in trafic.
prepian blanaru
Citeaza (decenu @ Aug 27 2008, 03:43 PM) *
Eu cred ca totul trebuie luat "de la radacina". Da intr-adevar sunt multi soferi slabi si prosti dar toate incep de la scoala de soferi. Elevilor nu li se da o educatie adecvata, iar permisul il obtin muuuult prea usor (unii nici macar nu invata sa parcheze). Ar trebui luat exemplul german de scoala de soferi si examinare. Da, scolile de soferi ar fi mult mai lungi si costisitoare dar eu cred ca este un inceput pentru disciplina in trafic.



da, hai sa facem o scoala de soferi care sa dureze un an, si sa trebuiasca sa stii sa conduci si avioane pe permis de B.
in legatura cu inasprirea sanctiunilor, nu vad nici un sens. cei care se plang aici pe forum ca sanctiunile sunt prea blande, sunt probabil din bucuresti, unde nu se respecta nimic. daca mergi oriunde in restul tarii, se conduce cu mult mai mult bun simt, si daca treci pe rosu chiar ramai fara carnet, spre deosebire de bucuresti unde ai sanse mari sa mori pe verde.
Misu
Cel mai bine ar fi sa fie precum in tarile europene civilizate. De ex. Franta, Spania sau Italia, nu de alta dar suntem cam latini toti!
Musafir_Doctor
Incalcarea marcajului continuu: zece bice pe spate!
Depasire neregulamentara: un glont in picior!
Neacordarea prioritatii soldata cu un accident: pedeapsa capitala prin spanzurare!

Diverse alte variante, cu lapidare, dezmembrare, alte forme de schingiuire... dupa gust.

Punem pariu ca nu mai iese nimeni pe strada si Vizitator_Calin o sa fie linistit? Ma rog, ar mai fi si varianta cu pastile... poate, de preferat.
Musafir
inasprirea legilor nu duce automat si la respectarea lor. eu zic ca mai corect e sa se lungeasca perioada de scolarizare iar atat scoala cat si examenele sa fie pe bune. dar pe bune si de o parte si de alta.

ex: la scoala de soferi, tantea instructorul de teorie ne-a zis ca: "pe strada regulile de circulatie trebuie respectate, dar galanteria este obligatorie" (citat aproximativ ca a fost cu ceva ani in urma).

@Vizitator_George: cu ce viteza mergeati in deptul acelei treceri de pietoni?
gigel
Problema nu este codul rutier ci drumurile. Daca drumurile ar fi bune ar scadea foarte mult si numarul accidentelor. Daca majoritatea traficului ar fi pe autostrazi automat ar scadea numarul de accidente deoarece este dovedit statistic ca autostrazile sint mult mai sigure decat drumurile cu multe curbe care nu au benzi despartite. Un exemplu foarte bun in acest sens este Germania,unde se circula cu viteze foarte ridicate si totusi nu sint multe accidente.
Musafir
Apai tu esti prost! Vezi de ce D-zeu a dat putere la cine are si minte?
MATRIX
Sau, alte sanctiuni ce mai pot fi aplicate:minchisoarea pe viata, un sejur pe scaunul electric, schingiuirea, trasul in tzeapa, smulgerea ochilor din cap cu patentul, spanzuratoarea, trasul pe roata. Si altele. Printre acestea, ar mai putea fi omorarea tuturor rudelor, pana la cele de gradul 3. Asa, mai tantalaule, la asa propunere, asa comentariu!
Stiu eu de ce n-ai putere ca sa schimbi codul rutier: ca n-ai nici minte!!!!!!!!!!!!!
George
Citeaza (Musafir @ Aug 28 2008, 01:03 PM) *
@Vizitator_George: cu ce viteza mergeati in deptul acelei treceri de pietoni?

In dreptul trecerii nu aveam nici o viteza ... pentru ca n-am ajuns pe ea ... franasem deja. Dupa ce m-a lovit cel din spate, m-a impins cam pana la jumatatea trecerii.

In momentul in care l-am vazut pe pieton ... aveam in jur de 40, ridicasem piciorul de pe acceleratie si ma pregateam sa franez pentru ca dupa trecerea de pietoni urma sa fac dreapta (deja semnalizam). Eu eram intr-un Tico ... iar masina din spate era o duba de marfa. Eu am putut frana, duba mai putin. Probabil ca daca era ea in locul meu ... pietonu' era acum ingerash sad.gif

Si ... de obicei, indiferent ca sunt in localitate sau in afara, nu depasesc limita maxima pe sectorul respectiv + 9 km/h biggrin.gif

O mai calc pe autostrada si pe sectoarele de drum unde stiu sigur ca nu sta garcea la spaga, dar numai in afara localitatilor.

Revenind la subiect ... nici daca dam prea multe drepturi gaborilor nu castigam nimic. Abuzurile (destul de multe si acum) ... se vor inmulti.

O modalitate de a mai imputina aceste abuzuri ar fi si eliminarea obligativitatii de a contesta amenda/suspendarea de permis etc. in judetul unde s-a constatat infractiunea.
Sa se faca ceva de genul: m-ai prins pe radar cu 70 km/h in localitate si-mi dai amenda. Eu sunt dintr-un colt de tara iar amenda o iau in celalalt. Nu-mi convine sa pierd o zi pe luna si cate o zi la fiecare infatisare doar pentru ca vreau sa contesc amenda. In plus, banii cheltuiti sunt mult mai multi decat amenda sad.gif.
Corect mi s-ar parea sa depun plangerea in localitatea de domiciliu, sa-mi iau de acolo dovada de la politie si, daca se dovedeste ca nu am avut dreptate SA PLATESC DE SA-MI SARA CAPACELE (de 10 ... 20 ... 100 ori amenda initiala). Dar daca am dreptate, sa nu cheltui de zeci de ori valoarea amenzii numai ca sa-mi gasesc dreptatea.

Eu pana acum am avut 4 amenzi: una pentru un accident pe care nu l-am provocat (era pe sistemul vechi, cand cel care lovea din spate era vinovat indiferent de imprejurarile in care a avut loc accidentul) si la care nu am avut ce sa contest, legea imi era potrivnica, o neacordare de prioritate la care nu aveam cum sa vad ce-mi vine din stanga (tir parcat in intersectie) dar care nu s-a soldat nici macar cu o frana din partea celuilalt, da' garcea vroia spaga ... si nu i-am dat-o, asa ca am platit amenda si am stat pe dreapta o luna sad.gif si 2 amenzi de viteza in localitate, una de 62 si una de 71 (pe sector cu limitare la 60 km/h). Daca la a doua probabil chiar aveam acea viteza, asta e ... la prima ... eu cautam o strada laterala sa fac stanga, intr-un sat pe care-l vedeam pentru prima data in viatza mea, noaptea. Sigur nu aveam acea viteza, in situatia in care in poza erau 2 masini, cea din spate venea mai repede si-mi tot dadea flash-uri sa ma dau pe prima banda ... desi semnalizam stanga sad.gif. In toate cazurile, cu exceptia accidentului, eram in alte judete!!! Fiind prima treapta de amenda, nu merita nici macar sa ma duc sa depun contestatia, despre proces nici nu se pune problema.
Calin
Interesante raspunsuri si comentarii ...
Intr-adevar, in Bucuresti se circula ca in jungla, fiecare cu legea lui. Si in alte parti, in Romania, se circula la fel ... dovada stau accidentele pe care le vedem zilnic la TV ...
Pana in acest moment nu am luat nici o amenda de circulatie, nu am avut nici un accident. Conduc de 10 ani si am o medie de 50.000km/an din care 40% in Romania iar restul prin alte tari.

Ce ma deranjeaza foarte tare este ca vad inconstienta celor mai multi soferi romani care nu au nici un fel de respect pentru ceilalti participanti la trafic. Daca vrei neaparat sa mori, intra cu masina intr-un zid de beton si te duci numai tu si cei care accepta sa mearga cu tine in masina. Dar cand esti pe sosea trebuie sa respecti regulile... bune sau rele... nu trebuie sa omori si alti oameni nevinovati.

Cred ca acesti asa-zisi "soferi" ar trebui sa treaca pe pastile si sa fie internati nu stiu pe unde.

O alta propunere ar fi ca soferii care conduc masini de transport persoane (taxi, microbuze, autocare) si primesc 3 amenzi (pt viteza, neacordare de prioritate, trecere pe rosu, depasire unde nu are voie) sa-si piarda dreptul de a conduce masini de transport persoane.
mihaiu
De nenumarate ori ne confruntam cu nesimtirea intentionata a unor soferi care "isi permit" sa greseasca pentru ca au bani si ii ajuta avocatii.
Propunerea mea este ca la acordarea amenzilor pt situatiile clare de nesimtire de genul depasirii coloanei la semafor sau cu incalcarea liniei continue, nerespectarea semnificatiei culorii rosii a semaforului, viteza excesiva in localitate (sa zicem ca "excesiva" ar putea insemna peste 70km/h in localitate) sau alte situatii asemanatoare, sa se tina cont si de valoarea masinii conduse.
Cu alte cuvinte amenda se va constitui dintr-o suma fixa, cea actuala, la care se adauga (sa zicem) 10% din valoarea masinii.
Rezultatul va fi acela ca cei cu masini scumpe care isi permiteau sa fie nesimtiti se vor gandi de doua ori inainte sa "greseasca" intentionat, iar aceia care sunt nesimtiti si au masini mai ieftine sa plateasca mai mult decat acela care e gresit pt ca e incepator sau poate chiar nu stie omu sa conduca ca "Schumacherii"Romaniei

Drum bun si conduceti cu grija, ca altfel moartea e dupa prima curba!
sa fie bine
Sunt de acord cu masurile drastice, cine le-a propus nu este nebun. Cand intri in intersectie pe rosu, la volanul unui autovehicol, acesta este un act de vointa, deliberat. Ca atare, o astfel de persoana trebuie trasa pe dreapta. Ce ar trebui sa asteptam, sa omoare pe altii in acest fel, de la n cadavre in sus apoi sa ii luam dreptul de a omori oameni ?

Daca omori pe cineva in trafic, trebuie sa fii arestat imediat de organele de politie si dus in fata unui judecator. Eu am bagat de seama ca in alte tari asa se intampla.

Daca esti gasit beat la volan, sa fii dus in celula, cel putin 24 de ore, pana iti revii. Apoi urmeaza sanctiunile. In alte tari asa se procedeaza. Betia la volan este un act deliberat, intai ca nimeni nu iti toarna booz pe gat, in al doilea rand, nimeni nu te-a urcat cu forta la volan, a pornit motorul si apoi te-a dat huta pe sosea.

Mersul pe contrasens, trebuie pedepsit foarte aspru. Daca scapa cu viata.

Si sa nu uitam, sa incurajam victimele sa ii dea in judecata in civil pe acei indivizi/individe care i-au lasat infirmi pe viata. De la autoritati astepti prea putin in ziua de azi.
Blorin
Citesc unele comentarii si nu-mi vine sa cred...

Citez:
"indiferent ca sunt in localitate sau in afara, nu depasesc limita maxima pe sectorul respectiv + 9 km/h biggrin.gif " comentariul lui George;

Intrebarea mea este: De ce +9????? Daca limita e 50, de ce 59? Ca esti mai smecher?

Am circulat mii de km in tari civilizate, inclusiv Germania, care este amintita in posturile de mai sus. Acolo se respecta limitarile! Daca apare un indicator de restrictie a vitezei maxime, inclusiv pe autostrada, TOTI franeaza inainte, astfel incat au viteza indicata in momentul in care ajung in dreptul indicatorului. Si accelereaza dupa depasirea indicatorului care indica sfarsitul restrictiei. Asta indiferent de masina, valoarea ei sau viteza maxima pe care o poate atinge. Singurele abateri (!!) erau ale romanilor!

Traversand Germania am vazut doar putine masini care circulau cu viteze mari, peste 150km/h! In rest, se circula cu 130-140 km/h.
De ce?? I-am intrebat pe unii cu care am intrat in contact: pai e scump sa mergi repede!

Cei care mergeau tare erau proprietari de masini scumpe, puternice, la care nu conta ca ard 20-25l/100km.
In rest, marea (dar exagerat de marea!) majoritate conduc cu viteza normala, care asigura un consum economic.

Am circulat pe drumuri nationale, si situatia e aceeasi! In aproximativ 400km aproape nimeni nu a intrat in depasire! Toti circulau cu viteza maxima admisa pe portiunea respectiva si nu era cazul de depasiri!

Acelasi lucru e valabil in toate tarile civilizate!

La noi, daca nu ar exista limite de viteza (inclusiv pe autostrada), toti nebunii, indiferent de masina, ar merge blana.
De cate ori nu am vazut disperati cu Logan, care, in cretinismul lor, isi inchipuie ca au cine stie ce masina...
O calca cu 150-160 km/ora, indiferent de limita fizica a masinii, limita data de pneuri, sistem de franare, sisteme de siguranta, etc.
Si nu am nimic cu Loganul si/sau cu soferii care respecta legea!

Dar respectarea legii se aplica in toate directiile:
1. Folosirea luminilor - de ce majoritatea celor care au in dotare circula cu proiectoarele de ceata aprinse ATUNCI CAND NU ESTE CEATA? Pentru asa ceva exista amenda! Folosirea necorespunzatoare a sistemului de lumini constituie contraventie! De ce imi forteaza retina cu 4 faruri in loc de doua, cate e legal???
2. De ce se forteaza depasirea? Ca unii "e" mai smecheri si nu suporta sa circule in spatele altora?
3. De ce nu se respecta regulile privind prioritatea?
4. De ce se arunca gunoaie din masini (aici intrand inclusiv tigara!!!!)?
Si lista poate continua...

PENTRU CA SE POATE!!
PENTRU CA NIMENI NU IA MASURILE LEGALE PERMISE!
PENTRU CA SMECHERII AU VOIE, EI SUNT SUPERIORI NOUA, MURITORILOR DE RAND!

In strainatate e riscant sa nu respecti legea! Te poate costa foarte mult, iar smechereala nu tine! Nici ai nostri
nu prea incearca.

Incerc sa initiez, in Tm, o actiune colectiva, in care sa se implice mass-media, oficialii locali, politia si, nu in ultimul rand, populatia, directionata catre diminuarea numarului de smecheri de pe strazile/soselele locale.

Daca va aduceti aminte, in urma cu o saptamana, un nemernic s-a urcat cu un Ferrari peste doi tineri, PE TROTUAR, din care unul a murit, pentru ca el, smecherul, avea voie sa depaseasca pe contrasens, in mijlocul orasului, in plin trafic, cu o viteza mult peste maximul admis...
Deja evenimentul e considerat depasit, timpul trece, dar nimic nu se mai aude despre criminal!

E momentul ca lucrurile sa se schimbe!


Legat de pedepse? Desi regulamentul stabileste un nivel al amenzilor, mult prea mic (sunt smecheri care ar plati amenda in avans, pe un an de zile!) asta nu schimba nimic.
Pot fi adoptate hotarari in Consiliile locale, care sa stabileasca: "Depasirea vitezei in municipiul.... se pedepseste cu 1.000 RON". Suplimentar amenzii contraventionale! In plus, "timp de ... saptamani, contravenientul trebuie sa presteze munci in folosul comunitatii"!

Aplicate, ar putea da rezultate!
Nicky
Citeaza (Calin @ Aug 26 2008, 06:41 AM) *
Salut!

Nu are rost sa fac aici si acum o lista a contraventiilor/inractiunilor pe care le vedem zilnic in trafic. In schimb as vrea sa fac cateva propuneri de inasprire a codului rutier:

1. Neacordarea de prioritate soldata cu un accident: permisul retinut imediat si fara posibilitatea de a fi returnat pentru o perioada de cel putin 3 ani.
2. Patrunderea pe culoarea galben in intersectie: permisul retinut pentru 3 luni.
3. Nerespectarea semnificatiei culorii rosii a semaforului: permisul retinut pentru cel putin 3 ani.
4. Oprirea in mijlocul drumului: permisul retinut pentru 3 luni.
5. Depasirea neregulamentara: permis retinut pentru cel putin 3 ani.

Daca mai aveti alte propuneri ...

PS. Nu as vrea ca discutia sa cada pe panta "organu va face abuzuri" ... pur si simplu m-am saturat de toti bizonii din trafic care pe langa faptul ca isi pun viata lor in pericol mai omoara si persoane nevinovate.

Esti dus cu pluta baiete!
Blorin
De ce sa fie dus cu pluta?

Permisul de conducere nu e un drept obtinut prin nastere, ci este o licenta!
Se poate acorda in conditii specifice si, tot in conditii specifice, sa poata fi retras - provizoriu sau definitiv!

De ce sa mai poata circula un nemernic pe drumurile publice dupa ce a ucis, DIN CULPA, un om? Indiferent daca si-a ispasit, prin executare sau nu, pedeapsa?
Numai asa poate fi stabilit un cadru in care ceilalti (adica noi toti) sa putem trai linistiti!

Pana la urma, libertatea trebuie inteleasa ca dreptul de a face orice, FARA A DERANJA/AFECTA pe cei din jur!
George
Citeaza (Blorin @ Aug 29 2008, 09:00 AM) *
Citesc unele comentarii si nu-mi vine sa cred...

Citez:
"indiferent ca sunt in localitate sau in afara, nu depasesc limita maxima pe sectorul respectiv + 9 km/h biggrin.gif " comentariul lui George;

Intrebarea mea este: De ce +9????? Daca limita e 50, de ce 59? Ca esti mai smecher?

Nu ... din contra ... pentru ca nu sunt suficient de smecher. Daca tata era bashtan cu buzunaru' doldora ... poate atunci eram schmecher sad.gif

"+9" pentru ca legea imi da voie. Daca aveai curiozitatea sa citesti codul rutier inainte sa-ti dai cu parerea ai fi aflat si tu asta. Pentru ca draga noastra militie nu este interesata de fluidizarea traficului ci numai de buzunarul propriu. Pentru ca imi muta limitele de localitati cate 2-3 km in camp (ca sa-si bage terenurile cumparate pe nimic in intravilan si apoi sa le vanda de sute de ori mai scump) dar mie nu-mi dau voie sa merg pe bucatile alea cu macar 70 km/h ... cat le da legea voie sa fixeze limita de viteza in localitati ... ci, din contra, stau cu radaru' sa ma prinda. Pentru ca pe drumuri cu 4 benzi sunt obligat sa ma tarai prin toate satele uitate de lume cu 50 km/h desi ala e drum european ...

Pot sa mai scriu cateva pagini de "pentru ca" ... da' mi-e foame ...
danutz
vere.. esti cu capu'.. pai pot sa pun pariu ca ai incalcat regulile enumerate de tine cel putin o data... si toti o facem. buna idee.. ce-ar fi sa facem inchisoare pe viata daca ne urcam in masina..?! cine stie ce urmeaza sa facem, mai bine sa nu sufere nimeni
danutz
Citeaza (George @ Aug 26 2008, 09:10 AM) *
Sunt atat de multe chestii care ar trebui modificate/aplicate cum trebuie ... si nici nu vad vreo posibilitate ca acele modificari sa aiba loc in aceasta viatza ... poate in urmatoarele.

O modificare pe care eu o vad binevenita:
- pietonul sa nu aiba prioritate, nici macar pe trecere, daca-i vine o masina din stanga. Este o regula pe care eu o respect atunci cand sunt pieton si nu am avut niciodata stupiza sa franeze cineva ca disperatul langa mine.

S-ar evita o caciula de accidente stupide, in care, desi soferul nu are nici o vina dar, conform legii actuale, pica vinovat.

Probabil multi vor sari de ... in sus ... cum sa nu aiba piertonul prioritate ... dar ii rog sa-si inchipuie cum e sa-i sara un pieton pe capota, direct de pe trotuar, pentru simplul motiv ca el stie ca legea il incrimineaza pe sofer, iar in plus ii mai iese si o suma de bani, ca sa nu depuna plangere (vezi si cazurile in care tiganii isi arunca copii pe capota masinilor pe trecere).

Eu am fost o singura data in aceasta situatie, mergeam pe o strada cu o banda pe sens, cu masini parcate inclusiv pe trecere, si m-am trezit cu unu' iesind in fuga dintre masini direct in fata mea (nu am avut cum sa-l vad pentru ca a iesit prin fata unui microbuz ... cu geamuri fumurii). Eu am reusit sa franez, dar cel din spatele meu m-a facut garaj sad.gif Distrugerile au fost mari (dauna totala) si pentru ca nu am ridicat piciorul de pe frana in momentul impactului ... ca daca-l ridicam, il luam si pe nefericitu' ala pe capota si era mai groasa. In situatia in care pietonul STIA ca trebuie sa se asigure in stanga, pentru ca legea nu-l apara, poate ca nu sarea in fata masinii ... poate sad.gif


cum sa nu fratzica.. vad ca vine ala cu masina, si il las sa treaca, ca plm, e fucker, are masina. sunt si eu sofer, si cum opresc eu la treceri, poate sa opreasca oricine. hai sa ii lasam pe pietoni sa treaca pe trecere doar cand nu e nicio masina pe strada, ca sa fim siguri ca nu sunt idioti carora sa le fie sila sa reduca viteza. dar.. acum ai dreptate.. una e sa opresc cu dacia mea la trecere, ca franez usor de la 50-60km/h, si una e sa opreasca nenea cu bmw-u de la 120.. hai sa ii iertam, si sa schimbam codul rutier..
si tu esti cu capu fratzica.. hai.. care mai veniti cu idei superi tari? de parca nu ati fi incalcat nicio regula niciodata, nu ati fost pietoni niciodata, si nu aveti niciun defect. hai sa mai recunoastem din cand in cand ca intr-o zi proasta sau chiar din greseala, oricine se transforma intr-un "bizon"...
pentru nenea care a inceput topicu... ti-ai facut vere examenu psihologic cand ai dat permisu? (e o intrebare retorica, evident ca nu astept raspuns)

hai sa fiu on-topic.
propun pur si simplu sa renunti la iluzia de a crea un topic sub pretextul schimbarii codului rutier, pentru a refula. esti nervos in trafic, injura, musca-ti buzele, da cu pumnu in bord, claxoneaza, da nu mai veni tu cu idei sexy
George
Citeaza (danutz @ Aug 29 2008, 12:59 PM) *
cum sa nu fratzica.. vad ca vine ala cu masina, si il las sa treaca, ca plm, e fucker, are masina. sunt si eu sofer, si cum opresc eu la treceri, poate sa opreasca oricine. hai sa ii lasam pe pietoni sa treaca pe trecere doar cand nu e nicio masina pe strada, ca sa fim siguri ca nu sunt idioti carora sa le fie sila sa reduca viteza. dar.. acum ai dreptate.. una e sa opresc cu dacia mea la trecere, ca franez usor de la 50-60km/h, si una e sa opreasca nenea cu bmw-u de la 120.. hai sa ii iertam, si sa schimbam codul rutier..
si tu esti cu capu fratzica.. hai.. care mai veniti cu idei superi tari? de parca nu ati fi incalcat nicio regula niciodata, nu ati fost pietoni niciodata, si nu aveti niciun defect. hai sa mai recunoastem din cand in cand ca intr-o zi proasta sau chiar din greseala, oricine se transforma intr-un "bizon"...
pentru nenea care a inceput topicu... ti-ai facut vere examenu psihologic cand ai dat permisu? (e o intrebare retorica, evident ca nu astept raspuns)

hai sa fiu on-topic.
propun pur si simplu sa renunti la iluzia de a crea un topic sub pretextul schimbarii codului rutier, pentru a refula. esti nervos in trafic, injura, musca-ti buzele, da cu pumnu in bord, claxoneaza, da nu mai veni tu cu idei sexy


Ioooo eee putiiiiin duuus cuu capuuuu ... totusi ... ce dracu' ai vrut sa spui ???? In primul rand, nici macar nu te-ai obosit sa citesti ce am scris ... probabil ti s-a pus pata prea devreme.

Eu am descris o situatie reala si modalitatea in care o "rezolv" eu. Daca ai alta idee ... prezint-o intr-o forma citibila. Daca nu esti in stare, zii asa cum te pricepi si te ajutam sa o faci citibila.

Am scris undeva ca-s perfect ? Ca nu o dau niciodata in bara ? Poate am devenit perfectionist tocmai pentru ca, la un moment dat, am dat-o-n bara. Da' nuuu, noi nu trebuie sa gandim. Putin noroi (din fericire, pentru noi ... ceilalti, virtual), cateva plm-uri si gata, te lauzi la toata gasca ce comentarii inspirate ai facut tu.

In final, iti recomand ca atunci cand ai de traversat o strada sa te arunci in fata masinii, nu e nevoie sa te uiti spre stanga, ala care vine TREBUIE sa banuiasca intentiile tale, sa-ti citeasca gandurile negandite inca si sa puna frana. Ai grija ca in masina in fata careia te arunci sa fie un manelist cu lantzu' de juma' de kil la gat. Dupa ca o sa-ti revii, daca se va intampla asta ... poate-mi vei da dreptate.

PS Tu ai carnet? Da' varsta pentru ati sui dosu' pe un scaun de sofer o ai ???
gigel cel mare
NU codul e problema ..... Politia e problema. Nu se aplica nici un cod. Degeaba se schimba codul.
Se depaseste coloana la semafor cu politistul in intersectie si nu se intampla nimic.
George
Citeaza (gigel cel mare @ Aug 29 2008, 02:43 PM) *
NU codul e problema ..... Politia e problema. Nu se aplica nici un cod. Degeaba se schimba codul.
Se depaseste coloana la semafor cu politistul in intersectie si nu se intampla nimic.

Ba se intampla ... in buzunarul politistului ... da' nu pe loc sad.gif

In general, un politzai din mijlocul unei intersectii care vede o infractiune nu o rezolva el ... ci o da prin statie la urmatorul. Am vazut de multe ori situatia asta. E riscant pentru el sa o ia la fuga din locul unde este pana la "infractor" ... vezi situatia de ieri cu politistu' lovit in intersectie in Bucuresti.

Nici macar in intersectiile cu camera nu se intampla nimic. Eu stau intr-o intersectie mare, 4 x 4 benzi + 4 x 2 benzi + 3 linii de tramvai. In intersectie sunt montate 18 camere. SI CE DACA!!! Se trece pe rosu in draci. Ieri chiar am vazut o faza care m-a lasat masca: O masina de politie (nu de la rutiera ... da' politie) venea pe verde si s-a trezit in fata cu un A6 care a trecut agale pe rosu. Nici in ... nu l-a durut pe manelist ca aia e masina de politie (putea sa fie si de gunoi ... circula regulamentar). I-a scos si degetul pe geam. Credeti ca o sa peteasca cineva ceva. Politistu' probabil s-a oprit dupa colt sa-si schimbe chilotii sad.gif
Blorin
Si nu, nu sunt dus cu capul! Cel putin, pana acum, nici un medic nu a certificat asta...

Asa mi-as dori, ca si la noi sa pot circula in liniste si siguranta pe strada/trotuar, sa nu-si bubuie un bizon/smecher/idiot basii supradimensionati in oras, sub fereastra mea, sa aiba toti tobe la masina, sa se circule in limita de viteza si in orase si in afara, sa fie curat si la noi in orase, asa cum poate fi afara.

Insa, din pacate, civilizatia se face/intretine cu forta!
In orice sistem, fara forte exterioare, haosul e starea naturala.
In cazul nostru, al oamenilor, forta este asigurata prin legi si masurile adoptate pentru respectarea lor.
Sunt dispus sa respect legea si o fac!

Vreau sa pot fi cat se poate de sigur ca ajung intreg la destinatie atunci cand circul cu masina, fara frica ca un cretin intra in depasire fara sa se asigure si ma nimeresc in fata lui sau ca viteza vreunui viteaz nu poate fi controlata.

Circul destul de mult si in tara si in afara tarii, insa atunci cand plec la drum in tara sunt nelinistit...
George
Citeaza (Blorin @ Aug 29 2008, 03:22 PM) *
Daca-mi indici unde scrie ca ai voie, mananc codul rutier!!!

E vorba de faptul ca nu se dau amenzi pentru depasirea vitezei cu pana la 10km/h ci, cel mult, avertismente!
Iar asta nu e stipulat nicaieri in lege, ci e o hotarare a politiei rutiere!

Ia uita-te la articolul 108, a), 4. din OUG 195/2002 modificata la zi (adica ultima data ... mai tare ... in 2006) si vei gasi acolo raspunsul.

Deci, nu stiu care dintre noi este un pericol mai mare pe sosea??? Eu care STIU codul rutier si il respect, in mare masura ... sau tu, care habar n-ai ce scrie in el, da' o faci pe lupul moralist.

Crede-ma ca, in general, stiu ce vorbesc. Inainte sa apara aceasta "scapare" in codul rutier, mergeam cu limita maxima + 2-3 ... maxim ... sa intru in eroarea metrologica a radarului biggrin.gif.
Calin
Citeaza (George @ Aug 29 2008, 03:45 PM) *
Ia uita-te la articolul 108, a), 4. din OUG 195/2002 modificata la zi (adica ultima data ... mai tare ... in 2006) si vei gasi acolo raspunsul.

Deci, nu stiu care dintre noi este un pericol mai mare pe sosea??? Eu care STIU codul rutier si il respect, in mare masura ... sau tu, care habar n-ai ce scrie in el, da' o faci pe lupul moralist.

Crede-ma ca, in general, stiu ce vorbesc. Inainte sa apara aceasta "scapare" in codul rutier, mergeam cu limita maxima + 2-3 ... maxim ... sa intru in eroarea metrologica a radarului biggrin.gif.


Ai dreptate. Si sunt multe alte prevederi in Cod de care multi nu au habar ... De exemplu este ceva ce se numeste "prioritate de dreapta".

Si mai este ceva mult mai important: orice drept de a face sau a avea ceva iti creeaza obligatii!!!!!!!!
Nimic nu este gratis in lumea asta.

Cred ca ar trebui sa se faca o diferentiere intre tipurile de infractiuni/contraventii rutiere:
- cele care sunt intentionate (condus baut, trecere pe rosu, depasiri periculoase, circulatia pe contrasens, oprirea (parcarea) in intersectie, neacordare de prioritate etc)
- cele care nu sunt intentionate (depasirea vitezei cu max 20km/h, folosirea incorecta a luminilor etc).
danutz
Citeaza (George @ Aug 29 2008, 02:40 PM) *
PS Tu ai carnet? Da' varsta pentru ati sui dosu' pe un scaun de sofer o ai ???


Daca nu ai fi sarit sa dai reply, ai fi vazut ca am zis ca si eu sunt sofer, deci automat am si carnet, si am si varsta pentru am sui dosu' pe scaunul de sofer. Ti-am zis tie ca esti cu capul pentru idea geniala de a lua prioritatea pietionilor chiar daca sunt pe trecere. e adevarat ca sunt cretini care iti sar dintre masini in fata, si am patit-o si eu de cateva ori, dar inca nu am luat pe nimeni. nu zice nimeni ca nu sunt cretini iresponsabili, dar m-a deranjat ideea cu trecerea de pietoni, pentru ca de cateva ori era sa fiu lovit de niste ...-i pe trecere, chiar daca aveau spatiu de franare din plin. preferau sa isi mentina viteza constanta, in speranta ca o voi lua la fuga la un moment dat; nici macar nu trebuiau sa imi cunoasca intentiile, trebuiau doar sa incetineasca, ca sunt si eu constient ca masinile nu au parasuta de franare.

Repet, tie ti-am zis ca esti cu capul si atat, din cauza ca ori exprimarea ta a fost ciudata, ori ideea ta a fost proasta. Partea cu greselile si perfectiunea era destinata lu nenea care inceput topicul si a inceput sa arunce cu luni de suspendare in stanga si dreapta, si a unora care au fost foarte de acord cu el.

Am vorbit strict de trecerea de pietoni, nu de sarit in strada aiurea. Nu am vrut sa improsc cu noroi, am vrut doar sa subliniez faptul ca altii improasca cu noroi fara sa gandeasca.

oki?
danutz
Citeaza (Blorin @ Aug 29 2008, 03:32 PM) *
Si nu, nu sunt dus cu capul! Cel putin, pana acum, nici un medic nu a certificat asta...

Asa mi-as dori, ca si la noi sa pot circula in liniste si siguranta pe strada/trotuar, sa nu-si bubuie un bizon/smecher/idiot basii supradimensionati in oras, sub fereastra mea, sa aiba toti tobe la masina, sa se circule in limita de viteza si in orase si in afara, sa fie curat si la noi in orase, asa cum poate fi afara.

Insa, din pacate, civilizatia se face/intretine cu forta!
In orice sistem, fara forte exterioare, haosul e starea naturala.
In cazul nostru, al oamenilor, forta este asigurata prin legi si masurile adoptate pentru respectarea lor.
Sunt dispus sa respect legea si o fac!

Vreau sa pot fi cat se poate de sigur ca ajung intreg la destinatie atunci cand circul cu masina, fara frica ca un cretin intra in depasire fara sa se asigure si ma nimeresc in fata lui sau ca viteza vreunui viteaz nu poate fi controlata.

Circul destul de mult si in tara si in afara tarii, insa atunci cand plec la drum in tara sunt nelinistit...


Corect omu. din punctu asta de vedere ai dreptate. Asta si-ar dori orice om normal la cap ca sa imi contrazi ipoteza facuta anterior.

Doar ca.. tin sa te contrazic iar. In orice sistem(fizic, natural, orice nu contine oameni smile.gif) ), fara forte exterioare, echilibrul e starea actuala. Orice forta exterioara daca nu are o forta egala si opusa, duce la dezechilibrul sistemului.

Intr-un sistem in care exista oameni, corect, legile sunt cele care mentin echilibrul. dar... uite un exemplu:

link wink.gif)

de ce crezi ca nu exista accidente? pentru ca toti stau cu frica ca exista unu mai smecher decat ei. asa, sansele sunt atat de mari sa fie produs un accident, incat pana si in creierul unui bizon apare frica sa nu vina alt bizon si sa intre in el... corect? si am mai auzit de o regiune, poate chiar tara mai mica, in care se aplica exact aceeasi idee, pe undeva prin india. ideea e ca... accidentele sunt foarte rare acolo. tocmai pentru ca orice haos creaza o noua ordine.
George
Citeaza (danutz @ Aug 29 2008, 04:35 PM) *
...

oki?

OK!
MATRIX
Citeaza (George @ Aug 28 2008, 03:46 PM) *
In dreptul trecerii nu aveam nici o viteza ... pentru ca n-am ajuns pe ea ... franasem deja. Dupa ce m-a lovit cel din spate, m-a impins cam pana la jumatatea trecerii.

In momentul in care l-am vazut pe pieton ... aveam in jur de 40, ridicasem piciorul de pe acceleratie si ma pregateam sa franez pentru ca dupa trecerea de pietoni urma sa fac dreapta (deja semnalizam). Eu eram intr-un Tico ... iar masina din spate era o duba de marfa. Eu am putut frana, duba mai putin. Probabil ca daca era ea in locul meu ... pietonu' era acum ingerash sad.gif

Si ... de obicei, indiferent ca sunt in localitate sau in afara, nu depasesc limita maxima pe sectorul respectiv + 9 km/h biggrin.gif

O mai calc pe autostrada si pe sectoarele de drum unde stiu sigur ca nu sta garcea la spaga, dar numai in afara localitatilor.

Revenind la subiect ... nici daca dam prea multe drepturi gaborilor nu castigam nimic. Abuzurile (destul de multe si acum) ... se vor inmulti.

O modalitate de a mai imputina aceste abuzuri ar fi si eliminarea obligativitatii de a contesta amenda/suspendarea de permis etc. in judetul unde s-a constatat infractiunea.
Sa se faca ceva de genul: m-ai prins pe radar cu 70 km/h in localitate si-mi dai amenda. Eu sunt dintr-un colt de tara iar amenda o iau in celalalt. Nu-mi convine sa pierd o zi pe luna si cate o zi la fiecare infatisare doar pentru ca vreau sa contesc amenda. In plus, banii cheltuiti sunt mult mai multi decat amenda sad.gif.
Corect mi s-ar parea sa depun plangerea in localitatea de domiciliu, sa-mi iau de acolo dovada de la politie si, daca se dovedeste ca nu am avut dreptate SA PLATESC DE SA-MI SARA CAPACELE (de 10 ... 20 ... 100 ori amenda initiala). Dar daca am dreptate, sa nu cheltui de zeci de ori valoarea amenzii numai ca sa-mi gasesc dreptatea.

Eu pana acum am avut 4 amenzi: una pentru un accident pe care nu l-am provocat (era pe sistemul vechi, cand cel care lovea din spate era vinovat indiferent de imprejurarile in care a avut loc accidentul) si la care nu am avut ce sa contest, legea imi era potrivnica, o neacordare de prioritate la care nu aveam cum sa vad ce-mi vine din stanga (tir parcat in intersectie) dar care nu s-a soldat nici macar cu o frana din partea celuilalt, da' garcea vroia spaga ... si nu i-am dat-o, asa ca am platit amenda si am stat pe dreapta o luna sad.gif si 2 amenzi de viteza in localitate, una de 62 si una de 71 (pe sector cu limitare la 60 km/h). Daca la a doua probabil chiar aveam acea viteza, asta e ... la prima ... eu cautam o strada laterala sa fac stanga, intr-un sat pe care-l vedeam pentru prima data in viatza mea, noaptea. Sigur nu aveam acea viteza, in situatia in care in poza erau 2 masini, cea din spate venea mai repede si-mi tot dadea flash-uri sa ma dau pe prima banda ... desi semnalizam stanga sad.gif. In toate cazurile, cu exceptia accidentului, eram in alte judete!!! Fiind prima treapta de amenda, nu merita nici macar sa ma duc sa depun contestatia, despre proces nici nu se pune problema.





SALUTARE MOSHULE! Zi-mi si mie o situatie in care nu esti vinopvat daca lovesti din spate si nu esti vinovat. Eu stiu ca la ala din fata i se poate gripa motorul, sau poate tre' sa opreasca urgent pe loc (poate chiar pe banda 2) din ceva motiv (intemeiat, sure) . . . Daca imi zici o situatie clara, si eventual o mai si sustii cu codul rutier, sa bei o bere, si sa nu iei ce-am scris ca pe-o ironie. Waiting
MATRIX
Citeaza (Calin @ Aug 28 2008, 05:45 PM) *
Interesante raspunsuri si comentarii ...
Intr-adevar, in Bucuresti se circula ca in jungla, fiecare cu legea lui. Si in alte parti, in Romania, se circula la fel ... dovada stau accidentele pe care le vedem zilnic la TV ...
Pana in acest moment nu am luat nici o amenda de circulatie, nu am avut nici un accident. Conduc de 10 ani si am o medie de 50.000km/an din care 40% in Romania iar restul prin alte tari.

Ce ma deranjeaza foarte tare este ca vad inconstienta celor mai multi soferi romani care nu au nici un fel de respect pentru ceilalti participanti la trafic. Daca vrei neaparat sa mori, intra cu masina intr-un zid de beton si te duci numai tu si cei care accepta sa mearga cu tine in masina. Dar cand esti pe sosea trebuie sa respecti regulile... bune sau rele... nu trebuie sa omori si alti oameni nevinovati.

Cred ca acesti asa-zisi "soferi" ar trebui sa treaca pe pastile si sa fie internati nu stiu pe unde.

O alta propunere ar fi ca soferii care conduc masini de transport persoane (taxi, microbuze, autocare) si primesc 3 amenzi (pt viteza, neacordare de prioritate, trecere pe rosu, depasire unde nu are voie) sa-si piarda dreptul de a conduce masini de transport persoane.




Mai, Calinutz, a vazut toate lumea ca tu ai luat-o razna. Nu trebuie sa revii cu tot felul de comentarii, sa te tot straduiesti sa ne convingi ca e mai grav (cu tine) decat credem, ca ne-am prins din prima. Da' oricum, pana o sa modifici tu codul asa cum vrei tu, poti sa-ti faci singur dreptate fata de cel care greseste si - eventual - te lezeaza: eu zic sa-i rupi geaca. Daca omu' nu stie de respect, macar sa stie de frica. High, pa! Pana mai vb, tine bine de covrig, ca tare-mi pare ca e unul din putinele chestii la care te pricepi. Se vede ca te afecteaza negativ, da' nah, acuma ce sa faci . . . ? Si Eminescu e cel mai mare poet roman, desi era dus rau de tot . . .
adrian
Altii si-au construit drumuri si autostrazi pe care sa poti merge civilizat si apoi cand a inceput lumea sa isi faca de cap pe ele au venit cu camere si radare sofisticate si alte chestii punitive.

Noi ca intotdeauna "invers" - adica pe drumurile de rahat care le avem hai sa mai punem si plin de camere si radare si sa-i bagam si la inchisoare pe aia care au mers cu 100 km/h pe o portiune libera de drum intre Constanta si Oradea (ceva de genul 800km tarati pe nationale). Ce e - plateste impozite si tot - si taraste-te pe ce avem si nu zice nimic. Si daca dupa 600km facuti la 70km/h iti pierzi rabdarea ca deh ti s-a "rupt spatele in scaun" mai fa si parnaie ca intr-o localitate dupa ce ai trecut de tabla de intrare si nu vezi nici o casa pe langa drum inca 5km in fata ai calcat-o cu 100km/h.

Nu mi-o luati in nume de rau. Si eu sunt pt pedepsirea smecherilor si pentru corectitudine. Dar dupa ce am mers 12 ore cu faruri in ochi si aproape bara in bara pe nationale la 70km/h raman corect dar ma imbolnavesc de nervi sau fac accidente nu din cauza vitezei ci a faptului ca sunt rupt de oboseala.

Ia sa ne dati autostrazi care sa conecteze toate orasele din Romania, sa asigure un transfer extern facil astfel incat atunci cand ma duc la mare sa ajung cu nervii intregi dupa ce am parcurs 700-800 km si sa discutam atunci de penalizari - dupa ce oamenii au si conditii.

Toata lumea vorbeste orase europeene (sic Paris) unde lumea circula foarte mult cu transportul in comun. De ce nu il luati si in Romania ? Care transport in comun caci ce avem pe aici nu prea se poate numi asa ?!? Daca ma urc in costum vara in transport in comun cand ajung la destinatie trebuie sa il schimb inainte de ma intalni cu cineva.

Haide ca incep sa deviez de la subiect si mai mult.... sa vb fara rost... tot tara de balcanici suntem - no ofense.

Adrian
George
Citeaza (MATRIX @ Aug 29 2008, 07:27 PM) *
SALUTARE MOSHULE! Zi-mi si mie o situatie in care nu esti vinopvat daca lovesti din spate si nu esti vinovat. Eu stiu ca la ala din fata i se poate gripa motorul, sau poate tre' sa opreasca urgent pe loc (poate chiar pe banda 2) din ceva motiv (intemeiat, sure) . . . Daca imi zici o situatie clara, si eventual o mai si sustii cu codul rutier, sa bei o bere, si sa nu iei ce-am scris ca pe-o ironie. Waiting

Cazul meu:
Mergeam linistit pe o strada cu 2 benzi pe sens ... nu era nimic in fata mea, cel putin pana la curba urmatoare ... vreo 3-400 m ... deci ... nu aveam ce distanta sa pastrez. Doua maxi-taxi au iesit simultan din alveola direct in banda 2 (desi codul rutier le permite sa iasa doar pe prima banda fara sa se asigure ... da' nu conta, erau ale unui politzai ... am aflat mai tarziu), fara sa semnalizeze plecarea de pe loc (oops ... si asta trebuia), fara sa semnalizeze schimbarea de banda (din nou ... trebuia). Practic, se intreceau care sa ajunga primul in urmatoarea statie. In momentul in care i-am vazut am franat ... in mod normal aveam timp sa-i evit ... dar idiotii s-au ciocnit intre ei iar eu am intrat in cel din spate. Distantele ... intre statie si locul accidentului erau cca 30 m ... iar cel de-al doilea ma lua pe sus daca nu franam in momentul in care l-am vazut ca-mi taie calea.

Mai pe intelesul tuturor: eu mergeam pe banda mea si m-am trezit cu 2 masini venind din lateral calare peste mine.
Bafta lor si ghinionul meu a fost ca in momentul impactului, cel din spate, in care am intrat eu, s-a rotit putin si a ajuns paralel cu axul drumului. Daca ramanea putin rotit, eu intram in coltul lui, buleam mai tare masina ... probabil, dar era evident ca mi-a taiat calea. Asa ... politzaiu' care a venit la constatare (chemat de mine pentru ca idiotii incercau sa ma "convinga" ca, de fapt, eu am intrat cu o masina de nici o tona ... o dacie 1310 veche ... in cel din spate si l-am impins in cel din fata smile.gif ) a ridicat din umeri si mi-a zis ca, desi e foarte probabil sa fie cum am zis eu si inca vreo 10 pasageri din cele doua maxi-taxi, daca gasesc pe undeva o inregistrare video a incidentului pot face contestatie. Probabil din cauza "martorilor" am ramas cu carnetu' in buzunar ... pentru ca, in aceeasi perioada, un amic care lovise din neatentie o masina in spate ... a ramas fara carnet 30 zile sad.gif . Acum stiu sigur ca nu se mai ia carnetul pentru nepastrarea distantei ...

N-am mai stat sa caut unde scrie in codul rutier ... dar stiu sigur ca e pe undeva o chestie ...

PS Calin nu e sarit de pe fix cu chestia cu transportul de persoane. Cum te-ai simti daca, pe autostrada, mergand cu 150 km/h esti depasit lejer de un microbuz ticsit de oamenii, multi in picioare. Ala avea probabil peste 180. Ti se pare normal ?? In plus, am vazut cu ochii mei accidentul de la N. Balcescu (Constanta - Harsova), de acum cativa ani, si nu era deloc o priveliste placuta sa vezi urmarile vitejiilor unui idiot.
In plus, tot aici ar fi de adaugat si soferii de masini mari. Nu mai departe de duminica, intre Sacele si Cheia, pe DN 1A, un astfel de "profesionist" m-a scos din drum pentru ca el vroia sa ia curba mai repede decat putea masina si a
Calin
Vineri, 29 august, ora 19,10 pe E85 un sofer a efectuat o depasire neregulamentara. Din pacate, din sens opus venea un alt autoturism. Rezultatul 5 morti.
Alt exemplu: in timp ce conduceam pe drumurile patriei (undeva intre Urziceni si Slobozia) soferul unui microbuz plin cu pasageri a intrat in depasire fara sa-i pese ca eu veneam regulamentar pe contrasens si el nu avea timp sa efectueze depasirea... rezultatul: am preferat sa rup masina si am iesit pe camp. credeti ca a oprit cineva? sau ca soferul acelui microbuz a avut macar vrea intentie de a frana? NU.

Nu vreau sa fac aici o lista a situatiilor pe care le intalnesc zilnic in trafic. Sunt sigur ca fiecare sofer intalneste zilnic cel putin un astfel de dobitoc.

Pentru cei care imi spun sa ma tratez sau ca sunt cu pluta: puteti sa va argumentati propunerile? Altfel am sa consider ca faceti parte dintre cei care cred ca daca au permis de conducere si masina sunt stapanii soselelor.
George
Citeaza (Calin @ Aug 30 2008, 07:34 AM) *
Alt exemplu: in timp ce conduceam pe drumurile patriei (undeva intre Urziceni si Slobozia) soferul unui microbuz plin cu pasageri a intrat in depasire fara sa-i pese ca eu veneam regulamentar pe contrasens si el nu avea timp sa efectueze depasirea... rezultatul: am preferat sa rup masina si am iesit pe camp. credeti ca a oprit cineva? sau ca soferul acelui microbuz a avut macar vrea intentie de a frana? NU.

Aici ai gresit ... putin ... Inainte de a iesi in camp trebuia sa "culegi", pe cat posibil, o dovada a infractiunii. Era suficient sa-l atingi cu oglinda, ramanea un semn si puteai cere politiei sa-l opreasca.

Eu am patit asta cu un TIR, intre Slobozia si Braila, acum 7-8 ani. La o trecere peste un canal de irigatii, era noapte, m-am trezit ca din partea cealalta se vad lumini pe ambele benzi, pentru ca masinile nu se vedeau. Cum eram la 2-300 m am incetinut si ... stupiza pe pod au aparut 2 tiruri unul langa celalalt ... Am tras pe dreapta (acostamentul era la acelasi nivel cu asfaltul deci nu a fost o problema sa scot 2/3 din latimea masinii in afara asfaltului ... numai ca nu era suficient ... daca mai insistam ma rasturnam in sant + canal de desecare ... adanc de 3-4 m) insa cel care era in depasire nu putea depasi (celalalt accelera) dar nici nu se lasa pagubas sad.gif
Intr-un final ma lovit cu bara pe care era sortzul de la rotile din spate. Nu a fost ceva grav ... o zgariatura care a iesit la chit+vopsit si oglinda facuta praf.
Normal ca nu a oprit ... doar el e mare, iar din punctul lui de vedere eu nu m-am dat la o parte suficient de mult sad.gif ... asa ca am sunat la 112 si l-a oprit politia la Insuratei ... in urma. Am intors si eu si ... dupa ce l-am ameniuntat putin pe militianu' care vroia sa-l faca scapat pe ala (cica, de fapt, el mergea linistit pe banda lui si eu m-am bagat peste el). Cand i-am "poftit" sa mergem sa vedem unde sunt urmele si resturile de la oglinda ... a lasat-o mai moale si l-a lasat fara carnet. Pot spune ca am avut noroc ... maaare noroc ... pentru ca eram in Tico. Daca ma agata mai zdravan si ma arunca in sant ... ala eram sad.gif
Nicu din Bucuresti
Da, sunt perfect de acord, dar as mai adauga pentru celelalte tipuri de contraventii amenzi adevarate, nu glume. Cea mai mica amenda sa fie de 2000 lei (vorbit la telefon, claxonarea abuziva, apostrofarea pietonilor pe trotuare, blocarea completa a trotuarelor inguste prin asezarea in "spic" a autoturismelor astfel incat pietonii fiind nevoiti sa ocoleasca pe partea carosabila, etc) iar cea mai mare de 5000-10000 roni pentru delicte grave care pot pune in pericol viata celorlalti participanti la trafic (depasiri riscante) sau daca nu s-au produs accidente, predarea sau distrugerea benevola a permiselor fara drept de a mai conduce vreodata in Romania. Pentru curse ilegale sau simpla goana pe strazi pe timpul noptii (masini sau motociclete) ridicarea pe viata a permiselor de conducere, fara drept de a mai obtine un nou permis in Romania
George
Citeaza (gica contra @ Aug 31 2008, 01:39 PM) *
Pai ai gresit....
Era unul dintre putinii care au scapat cu viata 10 ca tine numai in cursa aia...
Cel putin asta este media mea... Un fraier care trebe" scos depe' sosele ca sa poata cei ca voi sa se plimbe.
Bine ca sunteti prieteni cu Picard si la comanda "engage" o forta superioara va teleporteaza apa minerala, rahatul din fosa, masina cu care(place cucafonia?) comiti plimbarea, etc...
Mda, am circulat cateva sute de mii de Km afara, dar gigi-lor sunteti siguri ca pe "drumurile" patriei circulati la fel?
Daca afara cineva ma vede cu un camion cum ma inscriu pe autostrada, sunt convins acel cineva constientizeaza ca se afla in pericol, chiar daca eu il caut in oglinzi si nu am cum sa-l vad.TU gigi faci chestia asta si in Romania? Sau bruma de civilizatie care este de fapt o coaja subtire se formeaza la "soferia" ta doar in afara granitelor?....

Bararea mea brreee...

Hac ... sa intru in atmosfera in care, se pare, a fost scris comentariul de mai sus ... hac ...

Ce ai vrut sa spui ????Pentru ca nu am priceput mare lucru. Ori frazele sparte in propzitii ... ori invers ... ceva nu se leaga. Iti raspund doar pentru ca ma simt direct vizat de comentariul tau (m-ai citat).

Din ce ai scris tu am inteles ca trebuia sa ma arunc singur in sant ... cum sa am tupeul sa nu las un cretin cu un camion de 30-40 tone sa zburde linistit in continuare pe sosele. Ce nerusinare din partea mea ... ar trebui sa-mi trag singur cateva bice pe spinare laugh.gif

Din pacate mentalitatea ta o au o buna parte din soferii "profesionisti" de la noi sad.gif Noi suntem mari, ne-am tras sosea cand am dat spaga sa ne luam carnetu' ... voi, ceilalti ... paaaartiiiieeeeee ... ca "vineeee noooooi"!!! Imi cer mii de scuze exceptiilor, cunosc si eu destule ...

Ce n-am inteles este ... de ce sunt eu vinovat ca idiotii aia se intreceau cu ditamai camioanele ... pe pod???
A ... aia erau profesionisti iar eu, un amarat de amator, fara milioanele lor de km la bord, cum sa am tupeul sa apar pe strase cand ei isi urla nesimtirea. Imi cer scuze, imi torn si cenusa-n cap iar maine, la primul tir pe care-l vad promit solemn ca, daca face cel mai mic gest ca ar vrea sa se suie pe mine, ma indrept de buna voie spre cel mai zdravan copac de pe marginea drumului ... nu cumva sa-l deranjez cu ceva si sa ramana bietu' sofer fara carnet.

Daca era sa fie o situatie "de inteles" ... ok, intelegeam ... de cele mai multe ori sunt cu mult mai intelegator decat e cazul ... dar in momentul in care singura lor grija era ... a mea e mai mare ... nu aveam ce sa inteleg. Din pacate nu am putut sa-l incalt si pe celalalt de o suspendare, pentru ca singurul care putea face asta era cel pe care l-am "ajutat" eu sad.gif

In final ... la mai mare ... si, cu mandrie patriotica sa anunti pe forum cand ajungi la 10 (ca mine)/ 100 km ... ca acu', cu doar 10 (ca mine) / cursa ... esti amator laugh.gif Eu demult incetinesc si ma lipesc de marginea drumului de fiecare data cand trece unu' ca tine pe langa mine pentru ca, in orice moment, poate sa-si aduca aminte ca are o treaba pe banda mea ... deci sunteti buni si la "educat" elementele negative (mama lor de amatori) ... asa ca mine.

PS Pe vremea aia aveam statie pe masina (masina era de firma ... iar firma se ocupa, printre altele, de ... montat statii pe camioane rolleyes.gif ) si am ascultat "comentariile" celorlalti "profesionisti" la "patania" bietului lor coleg. Mare noroc am avut ca am ajuns intreg acasa ... ca nu mi-a mai incercat si altul "reflexele" ... pentru ca la ce avant patriotic pentru stirpirea elementelor negative de pe soselele patriei aveau ... ma asteptam sa ma culeaga legistii cu penseta dintre fiarele masinii. Normal ca s-au linistit in momentul in care "pe fir" a intrat si un politzai care le-a spus sa se linisteasca ... chicken ... lol
blorin
Citeaza (George @ Aug 29 2008, 03:45 PM) *
Deci, nu stiu care dintre noi este un pericol mai mare pe sosea??? Eu care STIU codul rutier si il respect, in mare masura ... sau tu, care habar n-ai ce scrie in el, da' o faci pe lupul moralist.


Din cauza de sfarsit de saptamana, am ramas dator...

Tu, care STII codul rutier, de fapt il interpretezi asa cum iti convine, ceea ce e tipic pentru majoritatea celor ce incalca legea. Atasez textul OUG:

"Art.108. - (1) Săvarşirea de către conducătorul de autovehicul sau tramvai a uneia sau mai multor contravenţii atrage, pe langă sancţiunea amenzii, şi aplicarea unui număr de puncte de penalizare, după cum urmează:
a) 2 puncte de penalizare pentru săvarşirea următoarelor fapte:
4. depăşirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate metrologic;"

Cum ai dedus tu ca ai voie sa circuli cu +10km/h?????
Interpretarea textului spune ca, in afara de sanctiunea amenzii, daca depasesti cu peste 10km/h iei si 2 puncte penalizare. Atat!

Asa ca lupul moralist de fapt instiga la nerespectarea legii, in cazul nostru a semnificatiei indicatoarelor rutiere.

Mi-e sila de toti cei care o fac pe desteptii, care, pentru a-si justifica indolenta, invoca subterfugii si interpretari personale ale legilor.
Si, ca sa argumentez, citez din nou din OUG-ul indicat:

"Art. 49. (1) Limita maxima de viteză in localităţi este de 50 km/h.

(4) Limitele maxime de viteză, in afara localităţilor, sunt:
a) pe autostrăzi - 130 km/h;
cool.gif pe drumurile expres sau pe cele naţionale europene (E) - 100km/h;
c) pe celelalte categorii de drumuri - 90 km/h."

Iar MAXIM, conform dictionarului - o chestie, de altfel foarte utila, care explica ce semnificatie au cuvintele atunci cand exista dubii:

"MAXIM (despre dimensiuni, intensitate, durată, valoare etc.) Care constituie un maximum; in gradul cel mai inalt; maximal." (sursa: DEXONLINE)

Ce spuneai, stii legea si o respecti?
George
Citeaza (blorin @ Sep 1 2008, 08:12 AM) *
Tu, care STII codul rutier, de fapt il interpretezi asa cum iti convine, ceea ce e tipic pentru majoritatea celor ce incalca legea. Atasez textul OUG:

"Art.108. - (1) Săvarşirea de către conducătorul de autovehicul sau tramvai a uneia sau mai multor contravenţii atrage, pe langă sancţiunea amenzii, şi aplicarea unui număr de puncte de penalizare, după cum urmează:
a) 2 puncte de penalizare pentru săvarşirea următoarelor fapte:
4. depăşirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate metrologic;"

Cum ai dedus tu ca ai voie sa circuli cu +10km/h?????
Interpretarea textului spune ca, in afara de sanctiunea amenzii, daca depasesti cu peste 10km/h iei si 2 puncte penalizare. Atat!

Poate atat vezi tu. Eu stiu ca, daca cumva sunt prins cu 59 in loc de 50 ... militzaiu poate doar sa ma salute ... ca legal nu are ce sa-mi faca. E adevarat ca nu scrie in clar ca poti merge cu 9 km/h in plus ... dar arata-mi tu o lege in care portitza de ocolire a unei prevederi este subliniata cu 2 linii, incadrata cu beculete si descrisa pe indelete laugh.gif

Citeaza (blorin @ Sep 1 2008, 08:12 AM) *
Asa ca lupul moralist de fapt instiga la nerespectarea legii, in cazul nostru a semnificatiei indicatoarelor rutiere.

Nu dragule ... eu nu incalc legea ... eu o folosesc in favoarea mea ... e o maaare diferenta.

Citeaza (blorin @ Sep 1 2008, 08:12 AM) *
Mi-e sila de toti cei care o fac pe desteptii, care, pentru a-si justifica indolenta, invoca subterfugii si interpretari personale ale legilor.
Si, ca sa argumentez, citez din nou din OUG-ul indicat:

"Art. 49. (1) Limita maxima de viteză in localităţi este de 50 km/h.

(4) Limitele maxime de viteză, in afara localităţilor, sunt:
a) pe autostrăzi - 130 km/h;
b ) pe drumurile expres sau pe cele naţionale europene (E) - 100km/h;
c) pe celelalte categorii de drumuri - 90 km/h."

Iar MAXIM, conform dictionarului - o chestie, de altfel foarte utila, care explica ce semnificatie au cuvintele atunci cand exista dubii:

"MAXIM (despre dimensiuni, intensitate, durată, valoare etc.) Care constituie un maximum; in gradul cel mai inalt; maximal." (sursa: DEXONLINE)

Ce spuneai, stii legea si o respecti?

Da ... o stiu si o folosesc in favoarea mea. Respectarea legii nu-mi aduce nici un beneficiu imediat. La modul general ... e bine sa fie legi dar la nivel individual, orice om ar dori sa poata face tot ce vrea fara sa fie ingradit de nimic.. Faptul ca, desi nu o respect intotdeauna, nici nu o incalc ... asta e altceva, se aplica chestia aia cu ... legea e o bariera ...

Daca ti se pare atat de "grav" ca, la fel ca marea majoritate a soferilor care s-au obosit sa INTELEAGA codul rutier, ma folosesc de lipsurile lui ... afla ca si pe partea economica exploatez din plin bubele din legislatie. Si, de multi ani, am salvat o caciula de bani pe care nu i-am aruncat aiurea in gaura neagra numita buget ... dar niciodata nu am luat nici o amenda "pe bune", in afara de cele ... necesare (de obicei ma faceam ca uit cativa lei in plus la sfarsitul zilei peste plafonul de casa ... acu' nu mai tine asta ... m-am reprofilat) ... ca doar nu pleca nenea de la control cu deshtu-n ... buzunar ... sa riste sa-l dea sefu' afara ca a venit fara amenda din control. Si asta tocmai pentru faptul ca in momentul in care venea cu cine stie ce avion il pocneam cu legea peste ochi ... isi inghitea galushca si pleca cu coada intre picioare biggrin.gif

Termenul de "respectat legea" este foarte relativ. Eu, de obicei, nu ma agit sa o respect, am grija sa ma feresc sa o incalc. E mai simplu. Daca ajungem la judecata, pe nimeni nu intereseaza ce n-am respectat ci ... ce am incalcat (adica ... ei trebuie sa-mi dovedeasca vinovatia ... nu eu sa-mi dovedesc nevinovatia). Iar in legislatia romaneasca nu este neaparat nevoie ca sa incalci o prevedere daca nu ai respectat o alta biggrin.gif

Eu zic sa ne oprim aici ... pentru ca ar trebui sa discutam despre ce ar trebui schimbat ... nu despre cum sa sarim peste ceea ce este.

Chiar si asta e un bun inceput: ce prevederi care se bat cap in cap in actualul cod rutier ar trebui schimbate ... in afara de asta cu viteza, nu va legati de ea ... e singura care ma ajuta sa mai cresc si eu viteza medie cu 5-6 km/h la drumurile lungi, fara sa fac 15 puncte la fiecare 500 km parcursi biggrin.gif Cand o sa avem si noi 50% din densitatea de autostrazi din Germania ... pot sa o scoata, nu o sa mai fie nevoie de ea laugh.gif
blorin
Aici ai dreptate si, crede-ma, stiu ca, de multe ori, e dificil sa te incadrezi in spiritul legii pentru a-ti putea face treaba bine.
In schimb, ceea ce vreau sa accentuez este faptul ca respectul (fata de lege - ca instrument care poate si trebuie sa garanteze linistea tuturor, fata de ceilalti din jur si, nu in ultimul rand, fata de tine insuti) este un "ceva" ce ne lipseste.

Faptul ca unii ne fura pe toti, pe fata, si, in loc sa avem autostrazi avem o datorie externa, printre altele, nu e o mandrie. Dar ei o fac PENTRU CA POT, pentru ca noi, ceilalti, ii lasam sa o faca.
De aici ar trebui inceput!

Modul in care TOTI intelegem sa respectam ansamblul regulilor de convietuire in grup/societate/trib este determinant pentru lumea in care vor trai copiii nostri. Si asta e un lucru de care chiar ca imi pasa!

In Timisoara, intr-o zona foarte buna a orasului, saptamanal politia raporteaza cate 3-4 batai in trafic...
Oameni care sunt luati la bataie pentru au avut nemarginitul tupeu sa deranjeze smecherii in trafic.
Iar asta este doar una din consecintele lipsei de respect de care vorbeam.
Fii sigur ca, intrebati, au explicatii, gasesc tot felul de chichite care le scapa pielea.

Cam acelasi lucru e si cu +9km/h; era doar o chestiune de principiu.
Atata vreme cat ii injuram pe cei care ne fura pe fata, speculand scapari ale legii, de sa facem la fel ca ei?

Acelasi principiu sa stii ca il aplic si eu, dar numai in afara localitatii! E adevarat ca nu m-a oprit nimeni pana acum, dar stiu ca nu voi avea dreptate intr-o disputa cu politia.
Daca viteza ta e pana in 59, de exemplu, iti poate da avertisment, daca vrea sa fie exigent. Dar are dreptul sa o faca, pentru ca legea ii permite.
Daca accidentezi un pieton in localitate si se stabileste ca masina circula cu 59km/h apare culpa!
Intreaba daca nu crezi!
Lucrez cu politia rutiera si stiu ce spun, crede-ma! Nepenalizarea la +9km/h e doar o chestie tolerata, dar numai in RO.

Oricum, esenta discutiei noastre priveste respectarea regulilor si nu gasirea de scuze pentru a justifica incalcarea lor.
De asta codul rutier ar trebui modificat in sensul inaspririi lui.
Vad ca unii se infurie cand aud asta, dar eu (si sunt sigur, nu numai eu!) ma infurii cand vad aproape zilnic in jurnalele de stiri oameni morti pe sosele!
Toti din cauza nerespectarii regulilor: alcool, depasiri neregulamentare, exces de viteza, neacordare de prioritate, defectiuni grave, intr-un cuvant - ma doare-n cot de lege!

Faptul ca toata lumea (inclusiv conationalii nostri) respecta regulile in afara tarii, spune ceva! Politia nu glumeste, spaga nu merge (decat in tari apropiate noua ca mentalitate), amenzile sunt foarte mari.
Deci asta e factorul de convingere care trebuie aplicat si la noi.

Stiu ca nu avem autostrazi, infrastructura e varza, ceea ce inseamna ca riscurile in trafic sunt mult mai mari.
In conditiile astea creste riscul de accident numai si din cauza aglomeratiei, gropilor, semnalizarii proaste a drumurilor, etc.
Respectand regulile putem diminua numarul accidentelor si al celor care o patesc din cauza asta!

Ce propun?

Sa ii scoatem in ochii societatii civile si a mass media pe cei care incalca flagrant legea in trafic! In momentul in care se va intampla asta, organele statului se vor sesiza, pentru ca vor evita publicitatea negativa. Atragerea acestor institutii in jocul asta va fi usoara, pentru ca si ei au nevoie de sprijin si imagine.
George
Ma bucur ca, intr-un final ne intelegem smile.gif

"Respectul" meu fata de lege a disparut in momentul in care, dupa multe rabufniri ale mele impotriva diverselor chestii anormale din aceasta tara, am realizat ca, de fapt, iubitii nostru conducatori si-au atins scopul: eu ii injur iar ei se imbogatesc.

De aici pana la folosirea legii in loc de respectarea legii, nu a fost decat un pas. Folosind principiul minimei rezistente ... e mai rentabil sa facem si noi ca ei. Eroi care sa schimbe lumea ... or sa mai fie ... eu am o singura viatza de trait sad.gif

Si eu sunt de acord cu inasprirea pedepselor.

Un bun inceput ar putea fi (am mai citit pe undeva chestia asta ... nu e creatie proprie): punctul de amenda sa fie calculat ca procent din valoarea masinii (cea de catalog ... nu cu cat a luat-o de la autohaus) sau din veniturile anuale ... care dintre ele este mai mare.

Veniturile ... si le ia politia de la fisc (ar fi cazul sa poata face asta) iar pretul masinii ... e banal de gasit.

Gata, mi-am pus armura anti-injuraturi, am inchiriat o camera frigorifica la abator ... astept reactiile laugh.gif
calin
Citeaza (abc @ Aug 26 2008, 06:56 AM) *
poate ca o varianta ar fi monitorizarea video in intersectii. asa nu ar mai avea organu cum sa faca abuzuri.
in rest numai bine. unde semnam?

Conducerea sub influenta alcoolului sa duca la anularea permisului de conducere si CONFISCAREA masinii.
Aceasta este versiunea "lo-fi". Pentru a vedea versiunea grafica integrala:click aici.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.