Help - Cauta - Membri - Calendar
Versiune intreaga: Diesel Sau Benzina?
Hotnews.ro Forum > Actualitati > Masini, trafic, motoare si parcari
pagini: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
GOGU
Citeaza (io @ Sep 10 2008, 07:44 AM) *
In cunostinta de cauza pe dracu! Nu mai visa frumos. Bucura-te de tractorasul tau si nu te mai da rotund in fata altora. Mai erau unii care credeau ca 90cp diesel sunt mai multi decat 90cp benzina. Ma faceti sa rad. In scoala elementara te mai intreba invatatoarea daca 1kg de lana este egal cu 1kg de fier. Asa si voi, cu diesel-ul. smile.gif)))))) Apropos, cuplul ala absolut mirific nu este la roata, asa ca e fix pix. Uite-te la ultimele motoare pe benzina. 1.4-1.6L la 170-200cp. Vezi si aspiratele montate pe versiunile sport de la Renault (Clio, Megane), cu mai multi cai putere decat diesel-urile echivalente, lasand la o parte faptul ca au turbina.

Asa cum ai mentionat, cuplul motor este cuplu motor, la roata acesta creste, atentie creste si asta datorita demultiplicarilor din cutia de viteze si angrenajelor din diferential (nu mai consideram si o cutie de transfer, vorbim de turisme). Asa cum majoritatea am invatat la scoala, 250 nm x cu 2 (sa zicem doi pentru simplificare) este mai mare decat 125nm x cu 2. Deci si la roata cuplul este mai mare. Noile motoare pe benzina (te referi probabil la cele apartinand grupului VW) au un cuplu ce incepe sa se apropie de o motorina. Asteptam ca in viitor acestea sa le depaseasca pe cele diesel (deocamdata asteptam). Consumul insa a ramas suficient de mare. Ca randament in functionare motoarele se impart in trei mari categorii (vorbim de motoarele uzuale) : motor electric, diesel si ... otto. Asa cum observi benzinarul are randamentul cel mai mic (am pus puncte puncte nu pentru suspans ci pentru a sublinia diferenta mare).
90 cp diesel inseamna exact 90cp benzina sau orice alt motor. Diferenta este facuta de cuplu, de turatia la care este obtinut, randament (tradus prin consum) si de plaja pe care se obtine cuplul maxim, de obicei o curba ''plata'' (constant) pentru diesel intre 1.900 rot/min si 2.500 rot/min.
O benzina cu 90 cp (valoare aleasa de tine) are un demaraj mai ''vioi'', dar pentru reprize puternice ai insa nevoie de cuplu mare pe o plaja larga de turatii (cazul unui motor diesel).
Pe scurt pentru liniute si viteza ai nevoie de CP iar pentru reprize (necesare in depasiri) ai nevoie de cuplu. Pentru o deplasare normala si economica ai nevoie de diesel, pentru liniute de benzina. Vrei sa depasesti un prost frustrat care accelereaza cand vrei sa-l depasesti ai nevoie de diesel, pentru a nu fi nevoit sa retrogradezi si sa-ti omori motorul.
La 18 ani aveam nevoie de benzina pentru plecari cu scart de roti (asa ma gandeam ca dau fetele pe spate pana mi-am dat seama ca timpul pierdut pentru o atentie mai mare in astfel de cazuri putea fi folosit pentru pregatirea terenului wink.gif nu pentru a inspaimanta saraca fata). Acum am familie (una bucata nevasta si un plod) si am un diesel din motivele enumerate mai sus.
Succes !
benzinar deocamdata
Citeaza (nashu_mare @ Sep 12 2008, 08:34 PM) *
Daca nu ati mai merge cu benzinarele in rampe la 2000-2500 de ture ci la turatiile unde aveti cuplul maxim, nu ati mai spune ca sunt lenese la deal. Si ati consuma si mai putin. Stiu ca pare incredibil da'...


Eu sunt pe benzina, cel putin deocamdata (un umil motoras de 1.4/75CP/120Nm@2800rpm). Vreau sa subliniez ce zice nasu_mare legat de turatia cu care se urca un deal cu benzinara. De multe ori am avut polemici cu apropiati care imi reprosau ca merg cu motorul prea turat. In schimb eu la deal in loc de a 5-a @ 2200rmp, de exemplu, merg cu a 4-a @2800-3200 rpm si urca foarte frumos, ba chiar imi permit sa depasesc masini mai lente. De asemenea, vitezele le schimb la turatia de cuplu maxim, desi multi " cunoscatori" considera ca merg prea turat. Mai nou, si pe nevasta-mea am invatat-o sa schimbe vitezele cum trebuie si nu la 2200 rpm.
Asa ca, consider ca cei care se chinuiau la deal cu O II sau cu Astra benzinare, sigur le tineau subturate.

Cu toate acestea, dizelarii sa nu inteleleaga ca sunt benzinar convins. Ba chiar imi doresc ca urmatoarea masina sa fie o dizelara, pentru consum si cuplu.

In concluzie, va sugerez sa nu va mai certati legat de care motoare sunt mai tari: mai bine dati sfaturi legat de modul cum trebuie condus un dizelar, respectiv benzinar pentru o exploatare corespunzatoare.
Suny
Citeaza (Bogdan @ Sep 12 2008, 09:17 AM) *
Sa presupunem ca as face cam 25 de miii de km pe an maxim si puterea sa fie intre 140 si 180 CP, ce recomandati...diesel sau benzina?

O benzina cu puterea asta te va seca de bani.( e adevarat, nu iau in considerare FSI-ul care cred ca este destul descump)

Cine vrea putere rezonabila, silentiozitate si consum infim ( da, la jumate fata de benzina) sa incerce 1,6 HDI de la Citroen.
Deocamdata cred ca diesel-ul e mai avantajos si mai practic.
GOGU
Citeaza (benzinar deocamdata @ Sep 22 2008, 09:58 AM) *
Eu sunt pe benzina, cel putin deocamdata (un umil motoras de 1.4/75CP/120Nm@2800rpm). Vreau sa subliniez ce zice nasu_mare legat de turatia cu care se urca un deal cu benzinara. De multe ori am avut polemici cu apropiati care imi reprosau ca merg cu motorul prea turat. In schimb eu la deal in loc de a 5-a @ 2200rmp, de exemplu, merg cu a 4-a @2800-3200 rpm si urca foarte frumos, ba chiar imi permit sa depasesc masini mai lente. De asemenea, vitezele le schimb la turatia de cuplu maxim, desi multi " cunoscatori" considera ca merg prea turat. Mai nou, si pe nevasta-mea am invatat-o sa schimbe vitezele cum trebuie si nu la 2200 rpm.
Asa ca, consider ca cei care se chinuiau la deal cu O II sau cu Astra benzinare, sigur le tineau subturate.

Cu toate acestea, dizelarii sa nu inteleleaga ca sunt benzinar convins. Ba chiar imi doresc ca urmatoarea masina sa fie o dizelara, pentru consum si cuplu.

In concluzie, va sugerez sa nu va mai certati legat de care motoare sunt mai tari: mai bine dati sfaturi legat de modul cum trebuie condus un dizelar, respectiv benzinar pentru o exploatare corespunzatoare.

Orice benzina are turatia de cuplu max undeva in jurul valorii de 3.500 rot/min. O caracteristica importanta este faptul ca acest cuplu max este ca un pustan fara experienta care urca repede in ''ture'' si sfarseste lamentabil cu o ejaculare precoce. Imediat dupa acesta turatie cuplul scade la fel de repede cum a crescut. Ca o concluzie, pentru benzina tineti motorul turat cat mai aproape de valoarea de cuplu max pentru performate ridicate, fie ca vorbim de demaraj fie ca vorbim de reprize sau de urcari in rampa.
Dieselul mentine cuplul maxim pe o plaja mai mare de turatie, de obicei 1.900 rot/min - 2.500 rot/min, deci nu aveti nevoie de retrogradare pentru manevrele enumerate mai sus.
In ambele cazuri, benzina si diesel, nu lipiti pedala de acceleratie de podea, nu faceti decat sa-i dati motorului sa ''manance'' mai mult decat poate si nu o sa obtineti decat combustibil aruncat pe evacuare inutil si va avea ca rezultat doar depunerea de calamina si reducerea duratei de viata a motorului in cauza.
Fumul scos pe evacuare de catre diesel la acceleratii in forta denota faptul ca la volan este un fraier care nu stie ce sa faca cu motorul de sub capota.
Bogdan
Citeaza (GOGU @ Sep 22 2008, 10:44 AM) *
Orice benzina are turatia de cuplu max undeva in jurul valorii de 3.500 rot/min. O caracteristica importanta este faptul ca acest cuplu max este ca un pustan fara experienta care urca repede in ''ture'' si sfarseste lamentabil cu o ejaculare precoce. Imediat dupa acesta turatie cuplul scade la fel de repede cum a crescut. Ca o concluzie, pentru benzina tineti motorul turat cat mai aproape de valoarea de cuplu max pentru performate ridicate, fie ca vorbim de demaraj fie ca vorbim de reprize sau de urcari in rampa.
Dieselul mentine cuplul maxim pe o plaja mai mare de turatie, de obicei 1.900 rot/min - 2.500 rot/min, deci nu aveti nevoie de retrogradare pentru manevrele enumerate mai sus.
In ambele cazuri, benzina si diesel, nu lipiti pedala de acceleratie de podea, nu faceti decat sa-i dati motorului sa ''manance'' mai mult decat poate si nu o sa obtineti decat combustibil aruncat pe evacuare inutil si va avea ca rezultat doar depunerea de calamina si reducerea duratei de viata a motorului in cauza.
Fumul scos pe evacuare de catre diesel la acceleratii in forta denota faptul ca la volan este un fraier care nu stie ce sa faca cu motorul de sub capota.



Din ce in ce mai multe "benzine" au cuplul pe o plaja de turatii ma larga,nu ca acum 20 de ani(cand graficul de cuplu arata ca un V intors). Toate masinile sunt bune,dar depinde prea mult de ce planuri ai pentru masina. Kick down la un diesel in treapta 2 duce la un nor negru, motorina avand viteza de ardere mai mica si mare parte din ce intra in motor iese prin evacuare in aceeasi stare in care a intrat(nearsa).
Toata lumea compara benzina aspirat cu turbo diesel. Daca esti amator de senzatii tari,ia-ti o benzina(eventual turbo),daca esti unul cu un stil relativ calm de sofat(eventual si care parcurge distante mari anual) iti recomand un diesel.
Sebastian Olaru
Baieti nu va mai agitati asa, fiecare tip de masina isi are rostul ei in functie de conditiile de xploatare ale celui care o achizitioneaza (mod de conducere, km/an etc..) dar va rog sa ma credeti ca e diferenta de consum foarte mare si de asemenea si de putere, cat despre viteze va rog sa va interesati la Le Mans in ultimii ani cine a castigat cursa (viteza + anduranta(se traduce fiabilitate), insa nu o sa va las sa munciti asa mult, va spun tot eu un Audi 8 (S sau RS) DIESEL.
In 20000km am facut o economie de combustibil de 500l (diesel) care raportat la pretul benzinei ar insemna cam 450l benzina (e mai eftina decat motorina cu aprox 10%). Eu am facut 2 revizii, cu benzina faceai una, a mea a fost mai scumpa la achizitie cu aprox 1000euro decat benzina, insa daca tinem cont ca eu acum 4 zile am facut revizia de 50000km si o am din dec2007 (adica de 7,5luni) eu zic ca si-a acoperit costurile de pe la 40000km si de atunci sunt pe plus...asa ca va las sa comparati...Mentionez ca din 2005 de cand am permisul am peste 250000km parcursi cu 4 matiz-uri, un clio3 benzina 1,4 100cp, un megane 1,5dci 85cp si in momentul de fata am symbol 1,5dci 70cp. Vreau sa va spun ca in 5 revizii la clio cea mai scumpa a fost la 30.000km cand am schimbat filtru motorina si placutele de frana 640ron. Asa ca va las sa compareati, insa va mai spun ceva eu il am pe frate-meu care a avut multe masini, insa toate sh. Cand isi cumpara o masina, ca a lui nu mai avea nimeni...asa ca va inteleg pe uni de ce sunteti asa de legati de benzina, insa daca vi se ofera ocazia sa aveti diessel cred ca l-ati apara cu aceeasi indarjire....
jools
diesel, categoric - !!!!
Thheo
As vrea sa va atrag atentia asupra catorva informatii importante
legate de Audi, un renume in domeniul auto si mai ales in motorizarile Diesel:

1. Audi A5 3.0TDI Quattro de 240CP si 500Nm este mai performant (0-100km/h ..etc)
decat Audi A5 3.2FSI 250CP ( deci diesel mai rapid ca benzina desi benzina are putere
maxima mai mare )
2. Audi R8 V12 TDI .. daca ei au considerat ca un diesel are loc intr-o supersportiva,
poate ca ar trebui sa studiem mai cu atentie Dieselul..
( justificarea este evident in modelul R10 TDI din Le Mans .. si de curand
si Peugeot a bagat asa ceva ).

Personal conduc detin si diesel (150cp) si benzina ( 200 cp) si sincer sa fiu imi place
mai mult violenta cuplului mare (350Nm) pe care o are dieselul in depasiri decat
cei 280Nm de la 200cp turbo benzina.. si cand trag linia si vad consum la diesel
de 9,5l/100km versus 18l/100km ( cand trag de rup de masini 300km pe autostrada )
nu pot sa fiu decat fericit cu Dieselul.

Singura problema de care nu scap usor este ca dieselul are niste vibratii mai suparatoare,
iar eu avand motorizare de tip vechi (PD) asta ar fi defectul.. dar astept un CR(Common-Rail)
sa vad daca scap de asta.
amadeus
Citeaza (Musafir @ Sep 12 2008, 10:38 AM) *
Fratilor multi au uitat ca la inceputuri Wolfang Diesel a creat motorul Diesel ca sa mearga pe ulei de alune. Datorita faptului ca s-a dezvoltat in timp industria comb fosili,s-a trecut pe motorina.Asa ca in momentul cand benzina o sa fie o raritate,eu o sa mai merg vreo 10 ani sau 100 cu ulei de la cartofii prajiti sau ulei de plaja. wink.gif
amadeus
Citeaza (Musafir @ Sep 12 2008, 10:38 AM) *
Fratilor multi au uitat ca la inceputuri Wolfang Diesel a creat motorul Diesel ca sa mearga pe ulei de alune. Datorita faptului ca s-a dezvoltat in timp industria comb fosili,s-a trecut pe motorina.Asa ca in momentul cand benzina o sa fie o raritate,eu o sa mai merg vreo 10 ani sau 100 cu ulei de la cartofii prajiti sau ulei de plaja. wink.gif


Rudolf parca, Wolfgang era altul ! tongue.gif
FAR EASTERN
Salut!
Eu m-am hotarat greu. Adica ceva peste 6 luni. Ei, cand m-am hotarat al ales: benzina+..........electric. smile.gif
GOGU
Citeaza (Bogdan @ Sep 22 2008, 11:35 AM) *
Din ce in ce mai multe "benzine" au cuplul pe o plaja de turatii ma larga,nu ca acum 20 de ani(cand graficul de cuplu arata ca un V intors). Toate masinile sunt bune,dar depinde prea mult de ce planuri ai pentru masina. Kick down la un diesel in treapta 2 duce la un nor negru, motorina avand viteza de ardere mai mica si mare parte din ce intra in motor iese prin evacuare in aceeasi stare in care a intrat(nearsa).
Toata lumea compara benzina aspirat cu turbo diesel. Daca esti amator de senzatii tari,ia-ti o benzina(eventual turbo),daca esti unul cu un stil relativ calm de sofat(eventual si care parcurge distante mari anual) iti recomand un diesel.

Ai perfecta dreptate in ceea ce priveste cuplul cu o diagrama ceva mai plata si la noile benzine, numai ca acestea sunt supraalimentate (turbina sau compresor mecanic). Insa o data cu supraalimentarea creste si pretul autovehiculului in cauza. Mai mult decat atat, la turatii joase, asemanatoare cu cele ale dieselului motorul supraalimentat pe benzina este ''timid'', urmand ca dupa un ''gol turbo'', moment de panica pentru motor blink.gif acesta sa se deslantuie. Insa la un asemenea stil de conducere, consumul creste si mai mult lucru putin important insa pentru doritorii de senzatii tari.
In cazul benzinelor cu compresor mecanic, cuplul este f bun si la turatii joase, dar costul de fabricatie este mare (din cate stiu doar Mercedes foloseste asa ceva pe AMG).
VW a ales solutia considerata de ei ca fiind salvatoare, cu incercarea de a satisface si capra si varza si a montat pe un motor de 1.4 si compresor mecanic (pentru turatii joase) si turbina (pentru turatii inalte). Dar chiar si asa nu au reusit sa ajunga la caracteristici de diesel (sunt sigur ca acesta a fost scopul), iar costul de fabricatie este inca prea ridicat. Trebuie sa recunosc ca urmaresc cu interes evolutia acestui tip de motoare pe benzina. Viitorul suna bine. Pana atunci ma multumesc cu dieselul meu.
zuzulica
salve,

Diselica shure...
Cuplul de buldozer(320N/m am eu), face masina mai elastica si mai plina de viata.
Avind in vedere ca bintui destul prin muntii Europei, fac cam 30k/an zic ca merita disel.
Pina acum 3 ani am avut numai benzine, nu am nimic cu ele, dar de pe disele parca nu m-as mai da jos smile.gif.
In fine.... parerea mea...
Musafiru nepoftit
electrica bre forumistilor

http://www.teslamotors.com/
Vlad
Buna seara,

Am sa incep prin a va spune ca am una cu benzina si una diesel. Astea fiind spuse, am sa incerc sa ma detasez de "lupta eterna" ce s-a dat, se da si se va da intre posesorii de Diesel si cei de Otto. Citeva lucruri as vrea sa precizez, nu din dorinta de a contrazice sau corecta pe unul sau pe altul, nu de aia postez aici, ci din dorinta de a face lucrurile un pic mai clare, fara matematica si principii fizice.
Un motor Otto ca si un motor Diesel, ambele aspirate, au curbele cuplu-turatie de aceeaisi forma, oarecum ca o parabola cu un maxim. Era cineva care intreba, retoric, ca daca un motor Diesel are cuplu mare la turatii joase cum va avea cuplul la turatii mai mari? Nu am sa intreb "mai mari decit ce?" ci am sa spun ca cuplul scade dupa atingerea turatiei (sau interval de turatii) de cuplu maxim.
Un motor Diesel poate avea o curba cuplu-turatie de tip palier in anumite conditii (se poate si pentru Otto dar e lucru' dracu, scuza-ta sa-mi fie expresia): cea mai usor de indeplinit este aceea in care NU se foloseste elementul total neliniar, cunoscut de toata lumea: turbosuflanta (ex. motorul diesel natural aspirat 1KZ Toyota, 4,5 l, 6cil. in linie, 120CP, 290 Nm in plaja 1500-2300 rot/min - a se vedea ce inseamna ca putere si cuplu un motor Diesel destul de mare, 4,5l, fara turbo si intercooler...). Acest element neliniar este unul dintre responsabili principali de "ascutirea" palierului. Daca Marketingul spune ca trebuie sa fie turbo si se doreste totusi o caracteristica de tip palier pronuntat lucrurile incep sa se scumpeasca. Cu sau fara turbo Otto are curba respectiva ascutita oricum... Nu vreau sa insist mai mult pentru ca nu cred ca este locul si momentul...
O comparatie intre Otto si Diesel, dpdv al cuplului si puterii, ar trebui facuta, cred eu, folosind motoare "congruente"... Respectiv, ambele sa aiba aceeiasi cilindree, ambele aspirate sau turbo. In cazul turbo, Dieselul este un pic mai "smecher", pentru ca poate face pe prostul si se prezinta la test si cu un intercooler. Nu are nimic pentru ca, din pacate, inca, nu-l poate ajunge pe Otto iar comparatiile sint la indemina tuturor: pur si simplu comparati un turbodiesel cu intercooler cu un Otto turbo, ambele de 3l sa zicem si eventual de la acelasi producator. Comparati graficele cuplu-turatie, pentru ca este interesant ce poate face o turbina, in cazul motoarelor Otto, dpdv al cuplului. Ma fac ca am uitat de compresoarele mecanice in cazul Otto...
As vrea sa fiu bine inteles, nu fac analiza de costuri: achizitie, intretinere, consum de combustibil, etc! Si in nici un caz nu am sa trag o concluzie: Otto sau Diesel este peste celalalt! Pina la urma va urez fiecaruia sa va traiasca si sa stapiniti sanatosi ce aveti sau urmeaza sa aveti in curte!

La sfirsit un sfat pentru cei care, mai ales tineri, au bani si vor masini puternice: este adevarat ca motoarele cu puteri mari de virf (este foarte important cuvintul "virf" in aceasta exprimare) vind masinile dar motoarele cu puteri medii mari cistiga cursele...
marmota
Citeaza (George @ Sep 9 2008, 12:16 PM) *
sad.gif

Inca unu' caruia ii pute urma ... iar eu trebuie sa merg cu geamurile inchise si ventilatia pe recirculare sad.gif

Diesel-ul e pentru locomotive, vapoare, tractoare, combine si alte utilaje. Nu-si are locul pe sosea, cel putin nu la noxele pe care le scoate (si aici ma refer la alte noxe, nu la co2 ... ca ala nici nu conteaza raportat la tonele de particole emise in atmosfera de "verzile" masini diesel).

Atat timp cat nu fac nici o economie (la o utilizare "normala" a masinii ... pana in 30-40k km/an) ... de ce sa ma leg la cap fara sa ma doara.

Cand o sa vad motor diesel ASPIRAT la aceleasi performante si aceleasi emisii de particole ca un benzinar ... putem incepem discutia. Daca a avut cineva curiozitatea sa conduca un sdi ... imi va da dreptate laugh.gif .

Pana atunci insa ... cine vrea sa faca "economie" (iluzorie, de fapt la diesel ... in afara situatiei in care are de unde sa "faca rost" de motorina furata ... mai ieftina) ... sa-si puna gaz, macar ramane cu ceva in buzunar, chit ca-i pute urma a aragaz biggrin.gif .

PS Eu am benzina ... si nu o sa-mi pun niciodata nici gaz, nici nu o sa-mi iau motorina biggrin.gif



mai citeste frate....
diesel = emisii mai putine la aceiasi capacitate
consum mai mic de combustibil
putere si mai ales cuplu motor mai mare la aceiasi capacitate cilindrica
fiabilitate net superioara fata de un motor pe benzina

daca tu ne spui ca un diesel "pute" nu esti decat un tractorist care n-a vazut niciodata un alt motor diesel decat "imputitul" lui de la tractor...

respect!
George
Citeaza (marmota @ Sep 22 2008, 08:23 PM) *
mai citeste frate....
diesel = emisii mai putine la aceiasi capacitate
consum mai mic de combustibil
putere si mai ales cuplu motor mai mare la aceiasi capacitate cilindrica
fiabilitate net superioara fata de un motor pe benzina

daca tu ne spui ca un diesel "pute" nu esti decat un tractorist care n-a vazut niciodata un alt motor diesel decat "imputitul" lui de la tractor...

respect!

laugh.gif

Nenea ... cred ca ar fi mai bine sa te intorci la invelit ciocolata in staniol.

Dupa ce termini, pune mana pe carte si citeste si tu cate ceva despre principiile de functionare ale motoarelor. Lasa reclamele si caracteristicile de pe site-urile producatorilor ... alea-s doar chestii ce tin de marketing.

Pleaca de la faptul ca motorina este un combustibil inferior benzinei, d.p.d.v. calitativ. Emisiile de CO2 sunt o idee mai mici decat la un motor pe benzina COMPARABIL (adica daca iei in calcul un benzinar aspirat de 2l ... baga si un diesel fara turbina, intercooler etc. ... tot de 2l) dar problema mare este data de CELELALTE emisii. Convinge-ma ca dardaitorile alea numite masini cu motor diesel au filtru de particule si, in cazul ipotetic in care au avut odata, ca proprietarii l-au schimbat la timp si o sa-ti dau dreptate ca diesel-urile sunt mai putin poluante.

Acelasi lucru este valabil si pentru cuplu. Am avut "fericirea" sa conduc, pe A2, un VW Polo Variant cu motor SDI. Dupa 5 km ajunsesem, intr-un final ... la 150 km/h ohmy.gif Cu "rabla" mea pe benzina, tot aspirat, 1.6 16V, 104 CP, 135 nm/3500 ... inainte de primul km ajung la 180 km/h. Daca ma compar cu un diesel TURBO cum sunt marea majoritate ... e posibil sa o iau in barba ... da' nu-i sigur. Ieri un nene cu un Open Astra Clasic 1.7 cdti mi-a vazut luminitele de la numar, la plecarea de la semafor, pe max 150 m. N-am putut sa-i dau mai tare pentru ca a trebuit sa franez ... faceam la dreapta. Am vazut ce motorizare are cand m-a "provocat" ... la semaforul precedent.

Cat despre fiabilitate ... iar te "inspiri" din reclame. Daca le compari cu motoarele de pe nave/locomotive ... DA, ai dreptate. Diesel-ul e mai fiabil ... numai ca omiti un mic amanunt ... acele motoare functioneaza in regimuri relativ constante. E cam greu sa tii un motor in regim urban la regim constant ... nu crezi ? D-aia apare "fumu'" ... da' e normal ca tu sa nu-l vezi ... il simte amaratu' din spatele tau care trebuie sa respire "parfumurile" pe care le scoti pe teava sad.gif
Daca tot spui ca benzinarele nu-s fiabile ... cum se poate numi fostul meu Tico, coreean ... cumparat in feb. 1996 ... caruia i-am facut segmentarea la 240k km ... facuti cu pedala la podea. Iar segmentarea am facut-o atunci doar pentru ca intre 230 si 240 k imi "mancase" juma' de litru de ulei ... mecanicii spuneau ca mai pot sa merg pana papa 2l intre 2 schimburi ... dar n-am vrut sa risc ... masina era/este o nevoie nu o fitza. Vedea in mod curent 140 km/h iar 120 era viteza normala de mers. L-am vandut la 350 k km, merge si acum ... a mai vazut o segmentare la cca. 600k km laugh.gif ... iar acum are aproape 700k km.

PS Demonstreaza, daca poti, ca cel putin jumatate din diesel-urile din .ro nu polueaza ... si te cred ... ma las de meserie, vand tot si ma fac tractorist. Dar daca nu poti ... mai ia o rola de staniol si treci la invelit laugh.gif
Musafir
si mie imi place dieselul. Dar eu lucrez in domeniul feroviar si mai precis la locomotive. Daca aveti posobilitatea veniti la depoul de locomotive bucuresti calatori sa vedeti cum stau retrase 2 locomotive cu motoare caterpilar. De ce credeti? pentru turbosuflante. E a doua oara cand se prajesc turbosuflantele. La sageata albastra stiti ce probleme apar la motor? printre altele turbinele. Tostusi ganditiva bine cand alegeti si nu comparati cu trenurile. locomotivele cu motoare caterpilar erau folosite doar pt trenuri scurte maxim 6 vagoane. Sagetile albastre sunt trenuri usoare 70 de tone.
Musafir
acum mai sunt si locomotivele disel cu motoare sulzer 12LDA 28 cu tehnologie din 1950. Dar aici nu vorbim pentru ca astea nu se strica orice ai face . De aia a vandut ceausescu pe toate continentele tipul asta de locomotive. merg cu ulei monograd (nici nu au auzit de sintetic sau multi grad) si sa nu spuneti la nimeni. Dar cand se infunda filtrele dau gauri cu surubelnita s atreaca uleiul si merge trenul mai departe. bune locomotive.
marmota
Citeaza (George @ Sep 22 2008, 10:20 PM) *
laugh.gif

Nenea ... cred ca ar fi mai bine sa te intorci la invelit ciocolata in staniol.

Dupa ce termini, pune mana pe carte si citeste si tu cate ceva despre principiile de functionare ale motoarelor. Lasa reclamele si caracteristicile de pe site-urile producatorilor ... alea-s doar chestii ce tin de marketing.

Pleaca de la faptul ca motorina este un combustibil inferior benzinei, d.p.d.v. calitativ. Emisiile de CO2 sunt o idee mai mici decat la un motor pe benzina COMPARABIL (adica daca iei in calcul un benzinar aspirat de 2l ... baga si un diesel fara turbina, intercooler etc. ... tot de 2l) dar problema mare este data de CELELALTE emisii. Convinge-ma ca dardaitorile alea numite masini cu motor diesel au filtru de particule si, in cazul ipotetic in care au avut odata, ca proprietarii l-au schimbat la timp si o sa-ti dau dreptate ca diesel-urile sunt mai putin poluante.

Acelasi lucru este valabil si pentru cuplu. Am avut "fericirea" sa conduc, pe A2, un VW Polo Variant cu motor SDI. Dupa 5 km ajunsesem, intr-un final ... la 150 km/h ohmy.gif Cu "rabla" mea pe benzina, tot aspirat, 1.6 16V, 104 CP, 135 nm/3500 ... inainte de primul km ajung la 180 km/h. Daca ma compar cu un diesel TURBO cum sunt marea majoritate ... e posibil sa o iau in barba ... da' nu-i sigur. Ieri un nene cu un Open Astra Clasic 1.7 cdti mi-a vazut luminitele de la numar, la plecarea de la semafor, pe max 150 m. N-am putut sa-i dau mai tare pentru ca a trebuit sa franez ... faceam la dreapta. Am vazut ce motorizare are cand m-a "provocat" ... la semaforul precedent.

Cat despre fiabilitate ... iar te "inspiri" din reclame. Daca le compari cu motoarele de pe nave/locomotive ... DA, ai dreptate. Diesel-ul e mai fiabil ... numai ca omiti un mic amanunt ... acele motoare functioneaza in regimuri relativ constante. E cam greu sa tii un motor in regim urban la regim constant ... nu crezi ? D-aia apare "fumu'" ... da' e normal ca tu sa nu-l vezi ... il simte amaratu' din spatele tau care trebuie sa respire "parfumurile" pe care le scoti pe teava sad.gif
Daca tot spui ca benzinarele nu-s fiabile ... cum se poate numi fostul meu Tico, coreean ... cumparat in feb. 1996 ... caruia i-am facut segmentarea la 240k km ... facuti cu pedala la podea. Iar segmentarea am facut-o atunci doar pentru ca intre 230 si 240 k imi "mancase" juma' de litru de ulei ... mecanicii spuneau ca mai pot sa merg pana papa 2l intre 2 schimburi ... dar n-am vrut sa risc ... masina era/este o nevoie nu o fitza. Vedea in mod curent 140 km/h iar 120 era viteza normala de mers. L-am vandut la 350 k km, merge si acum ... a mai vazut o segmentare la cca. 600k km laugh.gif ... iar acum are aproape 700k km.

PS Demonstreaza, daca poti, ca cel putin jumatate din diesel-urile din .ro nu polueaza ... si te cred ... ma las de meserie, vand tot si ma fac tractorist. Dar daca nu poti ... mai ia o rola de staniol si treci la invelit laugh.gif


m-ai convins ca esti tractorist...

din cate vad tu imi vorbesti doar de "carute" diesel,,,
-vw diesel sdi (cel mai slab 1,9 diesel de la vw) are maxim 70 de cai.... ce pretentii sa ai?!!!
-opel 1,7 (cel mai "prost" diesel de la opel) are maxim 80 de cai.... aceiasi problema...

imi dai exemple cu imitatii de masini precum... tico, care te-a "tinut" pe tine 240k... mercedes diesel bate milionul de km... dieselurile de pe sutocamioane la 500 000 abia isi fac "rodajul"


credeam ca vrei sa vb de motoare diesel frate...
spre ex de 3.0l tdi de la audi care scoate 240 de cai... ca sa nu merem si la capacitati mai mari.
ford lanseaza anul asta un 2.2 diesel de 170 de cai cu un consum estimat de numai 6% mediu.
bmw are dieseluri de 2.0 l si 150 de cai inca de acum 6-7 ani.

acum, eu conduc un 2 litri diesel de 130 de cai si 330 Nm cuplu la 1800 rot/min si pot sa spun ca in romanica noastra nu ai nevoie de mai mult pentru family. de fite... mi-as lua un Ford Shelby Mustang GT500 de 5,9 litri benzina in mare parte pentru soundul acestui motor.

iti dau doar 2 exemple:

1. cea mai faimoasa cursa din lume.... "le mans 24h" e castigata de cativa ani de motoare diesel (audi).

2. in WTCC (World Touring Car Championship) Seat (sunt fan bmw) se dovedeste superior la doar al 2-lea an de cand a ales sa concureze cu diesel.

ti-as mai spune si de DAKAR unde vw touareg a dominat mitsubishi (asta acum 2 ani, pentru ca anul asta nu s-a desfasurat) dar din cauza problemelor tehnice, mitsubishi s-a impus in ultimele etape.

cheers!
nashu_mare
Pai George iti prezinta fiabilitatea unei benzinare ultra ieftine (tico) si tu o poti compara doar cu Mercedesuri?

In cursele de masini, castiga cei ce au bani. Daca in viitor Audi va dori sa vanda motor pe baza de ulei de cartofi prajiti, atunci Audi va investi intr-o motorizare in colaborare cu McDonald's si, probabil, datorita bugetelor gigantice de promovare le va iesi in doi-trei ani un motor care sa castige Le Mans-ul. Nu intreaba nimeni care e diferenta de pret intre motorul de pe locul intai si cel de pe locul doi pentru ca este chiar irelevant.

PS: Zicea cineva ca motorul lui diesel va merge si peste 20 de ani atunci cand se va termina petrolul caci va merge cu ulei de alune... Ei bine, motorul lui nu merge nici acum foarte bine cu toate tipurile de motorina de pe piata, motoarele diesel moderne fiind foarte sensibile la calitatea combustibilului folosit.
marmota
Citeaza (nashu_mare @ Sep 23 2008, 07:39 AM) *
Pai George iti prezinta fiabilitatea unei benzinare ultra ieftine (tico) si tu o poti compara doar cu Mercedesuri?


ma scuzi ca eu vorbesc despre MASINI!!! biggrin.gif
Radu
Ahhh mare problema benzina vs diesel... Hai sa-ti povestesc si eu... am avut un Fiat Stilo 1.9 JTD 115 CP, acum am o Skoda Octavia II 1.6 motorul ala mic si amarat de 102 CP dupa unii (sau 106 dupa altii). Fac cam 17k km/an. In primul an cu Stilo (cumparat SH la 85k facuti in Germania) si cred ca primul drum lung cu el - BV - Mamaia... consumul mediu pe computer 3,7%. Am zis ok asta e defect. Dar surpriza la intoarcere, consumul mediu pe computer 3,8%. 1018 km si alimentat 38 litrii de motorina. Si am mers 120-140 unde se putea, cu depasiri foarte lejere chiar si la 120 km/h. Au urmat drumuri in Grecia, Turcia...consum un pic mai mare...deh autostrada. Cred ca la drumul din Turcia am scos consumul mediu de 6,5%. Masina s-a comportat impecabil, motorul foarte "elastic"...deh cuplu de motorina. Dar timpul trece, kilometrii se aduna, apar oportunitati asa ca am luat Skoda. A fost o ocazie (am considerat la momentul respectiv) si am considerat ca am nevooie de o masina mai mare (cel putin la capacitatea portbagajului). Dar sunt tare dezamagit de "performantele" ei. Evident nu e corect sa compar o masina de 1078kg cu 115 CP cu una de 1400 kg cu 102 CP. Dar e neplacut sa fi nevoit sa opresti AC si sa retrogradezi in a treia ca sa poti finaliza o depasire. Iar pe autostrada la greci la 150km/h la 4500 rpm zgomotul motorului e mai mare ca la vechiul diesel care intamplator era undeva pe la 3700 rpm la 165 km/h. Am avut curiozitatea sa filmez si sa revad si filmarea de acum doi ani cu Fiatul. Iar consumul mediu a fost de doar 11,5%. In oras, singur in masina, Skoda se comporta minunat. Problemele apar cand creste numarul pasagerilor, daca ai AC pornit si daca pleci la drum lung cu bagaje multe. Totul e sa ai rabdare si sa conduci in ritmul impus de masina. Concluzia o tragi tu singur. Acum nu sariti pe mine...stiu ca am facut o comparatie intre "mere" si "pere" dar la pret pe kg apropiat! Si sa nu uit... Skoda e mai comoda la drum lung. Cam atat de bine de ea. Fiatul a fost de 5 ori mai "masina" din orice punct de vedere (dotari interioare, placerea condusului etc). Pacat ca "imbatranise".
Musafir
Citeaza (alex @ Sep 21 2008, 09:16 PM) *
Am si eu o intrebare pentru cei care au masini pe diesel: la 150 km/h cat este consumul la un motor de 100CP si cat este la unu pe benzina tot cu 100 CP?


ASTRA 2.0 DTI Caravan 101 CP: Bucuresti - Frankfurt, 4 persoane, bagaje pana sus in portbagaj, opriri pt pipi si alimentare (o data la 700 km) consum 6.5l/100km. De la Budapesta incolo sunt numai autostrazi unde viteza era de 150km/h. O fi bine? o fi rau? Si sa tinem cont ca este o generatie mai veche de diesel, tdi si nu cdti! Vitezele la acest diesel se schimba la 3000 de ture fara nici o problema.
Singura chestie pe care o fac, pentru ca merg mult in oras, este sa-i schimb filtru de aer la 5000 km, nu costa decat 20 de lei, pt ca altfel se buleste regulatorul de aer si dupa care ti se duce si turbina. In rest papica buna pt motor si ulei la 10.000 si sa traiasca....
SauerKraut
Citeaza (George @ Sep 22 2008, 10:20 PM) *
Convinge-ma ca dardaitorile alea numite masini cu motor diesel au filtru de particule si, in cazul ipotetic in care au avut odata, ca proprietarii l-au schimbat la timp si o sa-ti dau dreptate ca diesel-urile sunt mai putin poluante.


Filtrul de particule (DPF) nu se schimba. El aduna acolo cumintel particule nearse de motoarele diesel si cand senzorul spune ca e cazul sa se faca curatenie, "toarna" 700 grade C peste ele si le arde complet (aproape complet). Ceea ce "curata" filtrul si reduce nivelul de emisii de particule al motorului.

Marea problema a dieselului este tremuriciul, poate si zgomotul motorului. Pe mine nu ma deranjeaza in mod deosebit, masina mea fiind destul de bine izolata fonic. Oricum, dupa vo 5 ani pe benzinara, si mai putin de un an pe diesel, parca nu as mai reveni la benzinara, dacat daca ma suna astia de la loto si-mi iau alt fel de masina, tot rosie smile.gif.
ibsp
1,6 litri benzina, 102 cai (golf, octavia)... 7-8 %
2 litri diesel, 101 cai (opel)... 5-6 %

diferentele mari vin atunci cand aceste motoare "au parte" de un nene cu "bocanci" in picioare biggrin.gif
benzinarul de 1,6 poate depasi 10% in momentul in care "scoti sufletul" din el mai ales daca e pus pe o octavia care e destul de grea.
dieselul de pe opel spre ex.... nu sare de 7% indiferent cat de greu e "bocancul" de pe acceleratie.
diferente exista si atunci cand vine vb de traficul infernal din bucuresti si din celelalte orase mari.

un alt avantaj la 2.0 DTI de la opel e faptul ca acest motor nu e pretentios la motorina. Cdti la opel, cdi la mercedes, tdci la ford, tdi-urile dupa 2003 de la vw, audi si skoda au probleme cu injectoarele daca nu le place motorina.
aceiasi marmota
Citeaza (George @ Sep 22 2008, 10:20 PM) *
PS Demonstreaza, daca poti, ca cel putin jumatate din diesel-urile din .ro nu polueaza ... si te cred ... ma las de meserie, vand tot si ma fac tractorist. Dar daca nu poti ... mai ia o rola de staniol si treci la invelit laugh.gif


din nou mi-ai demonstrat ca esti tractorist... biggrin.gif
imi scapase P.S.-ul tau. SauerKraut m-a facut sa-l observ.
ca o completare la ceea ce a spus SauerKraut, DPF = Diesel Particulate Filters.... ti-am zis... mai citeste!!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter

http://www.theaa.com/motoring_advice/fuels...te-filters.html
Musafir_Ursul
Tot ce e sub 30k / an, benzina. Peste 30k /an, Diesel. Calcul de eficienta pe 10 ani: TCO (total cost of ownership). Acum nu faceti si voi farmacie... la 30k /an iei ce vrea muschii tai, ca tot pe-acolo iesi...
slash
Citeaza (Musafir_Ursul @ Sep 23 2008, 10:22 AM) *
Tot ce e sub 30k / an, benzina. Peste 30k /an, Diesel. Calcul de eficienta pe 10 ani: TCO (total cost of ownership). Acum nu faceti si voi farmacie... la 30k /an iei ce vrea muschii tai, ca tot pe-acolo iesi...


daca vorbim de clasa compacta.... dap, ne putem gandi la un benzinar de 1,6, undeva la 100 de cai, consum undeva la 8%. daca vreau o masina din clasa medie... imi trebuie cel putin 1,8 daca nu 2 litri benzina (desi skoda are octavia de 1,6 otto dar fara pretentii) si atunci ce fac?!!!
imi iau 2 litri benzina sau optez pentru un diesel de 1900-2200 cc (100-150 CP), care "duce" destul de bine cele 1400-1600 kg ale unui mondeo, passat, octavia, A4, C5....

daca facem un TCO (total cost of ownership) pentru cele 2 variante... parerea mea e ca dieselul "iese" mult mai bine. smile.gif
Assisis1
nu prea inteleg cine si de ce a propus acest Topic..dar daca tot a fost aprobat va recomand sa nu va mai certati intre voi..

incercati sa treceti "pe hartie" avantajele si dezavantajele fiecarui tip de motor..in felul acesta il veti ajuta pe cel care se afla in prezent intr-o mare dilema smile.gif

prietene, inainte sa te decizi intre diesel si benzina gandeste-te la modul in care vei exploata masina.
daca iti iei masina noua si optezi pt un diesel, diferenta de pret intre cele 2 motoare este mare..bine, mai nou dealerii astia smecherasi au sesizat scaderea vanzarilor de motoare diesle dat pretului mare al carburantului..si le-au mai ieftinit.
totusi inainte vreme dieselul costa cu 2000-3000 eur mai mult ca benzinarul..daca nu parcurgi mai mult de 20.000 km pe an nu merita sa dai banii pe un diesel..totusi, depinde si pt ce iti trebuie masina.
daca parcurgi zilnic drumuri dificile, pante, serpentine, drumuri lungi etc..iti recomand un diesel.

ambele motoare au avantajele lor...tu trebuie sa ne spui cum iti vei exploata masina..ce vrei s afaci cu ea.

personal am fost si sunt adeptul benzinarului..dar asta nu inseamna ca am ceva cu dieselul (am masina de firma si e Diesel,un 1.5 CDI.
daca as avea de parcurs zilnic cate 200 de km mi-as lua un diesel..are un consum bun si este mult mai fiabil decat benzinarul.
cu toate acestea fiabilitatea se plateste..nu-ti imagina ca un motor se dovedeste a fi fiabil daca nu il exploatezi in parametrii normali si nu ii faci la timp schimburile...ciuciu fiabilitate...iar costurile de intretinere la un diesel sunt mai mari decat la un benzinar.

mai depinde si producatorul masinii...hehe..sunt multe..mult prea multe de luat in clalcul..

iti recomand un benzinar jappo...sau un diesel german. smile.gif
succes
Ursul
Citeaza (slash @ Sep 23 2008, 10:51 AM) *
daca vorbim de clasa compacta.... dap, ne putem gandi la un benzinar de 1,6, undeva la 100 de cai, consum undeva la 8%. daca vreau o masina din clasa medie... imi trebuie cel putin 1,8 daca nu 2 litri benzina (desi skoda are octavia de 1,6 otto dar fara pretentii) si atunci ce fac?!!!
imi iau 2 litri benzina sau optez pentru un diesel de 1900-2200 cc (100-150 CP), care "duce" destul de bine cele 1400-1600 kg ale unui mondeo, passat, octavia, A4, C5....

daca facem un TCO (total cost of ownership) pentru cele 2 variante... parerea mea e ca dieselul "iese" mult mai bine. smile.gif


Calculele se fac numai ptr clasa medie (ptr postarea de mai sus am avut si ajutorul unor specialisti de la APIA). In rest este numai subiectivism.... Desi, la romani, primele intrebari care le primesti dupa ce ti-ai luat o masina noua sunt: a) cit consuma, cool.gif benzina sau motorina si c) cit a costat...
oarecare
Am doua masini: una pe benzina si alta pe diesel.

Cea pe diesel e Skoda Superb, o am doar de 7 zile. 1.9l , 115CP. Dupa ce am luat-o de la reprezentanta am mers direct la statie si am facut plinul, 62 litri. Computerul de bord mi-a zis ca pot face 740km cu acel plin. Am facut un drum de 150 km sa o testez, sa vad cum merge. 120km/h ca e in rodaj smile.gif. Consum raportat 7,2%. Drum ramas cu ce mai era in rezervor 790 KM ???. Ma mir ... eu consum din rezervor si imi creste distanta pe care o pot parcurge in loc sa scada dar zic ca sunt eu fraier si nu am retinut corect.

A doua zi fac 150km in Cheile Bicazului (drum de munte, panta mare, serpentine). Consumul scade la 6.6%.

A treia zi plec spre Slanic Moldova. Pe la jumatatea drumului mi se raporteaza ( comp. ) ca mai pot face cu ce mai e in rezervor 1.106 km !?!?. Nervos ca e o defectiune la computer intru la statie si fac iarasi plinul. Surpriza a fost ca am pus inapoi exact cat mi-a raportat computerul ca am consumat.

Iar la intoarcerea spre casa consumul scazuse la 5.9%. Si mai scade. Ori m-am obisnuit eu cu masina, ori ea cu mine smile.gif nu stiu dar consumul imi tot scade.

Tot atunci am facut un test de fuga (ma sacaia unul cu farurile sa ma dau deoparte si am piscat pedala). Am ajuns in 10 sec cred de la 80 la 175 de nu am mai vazut pe nimeni in spate. Nu garantez timpul ca nu am cronometrat doar am aproximat.

Cat despre vibratii nu am asa ceva pe ea (desi inainte sa o aduc acasa o botezasem Tractorasul, deee.. idei preconcepute ....). In relanti, pe loc, se aude usor, f usor zgomotul de diesel dar dispare imediat cum ma pun in miscare. Dar nici un tremurat sau cum s-a mai scris pe forum.

Liniute nu pot face cu ea ca are ASR si nu ma lasa. Pot sa dezactivez ASR-ul dar sunt constient ca e diesel si nu pot pleca de pe loc ca si cu cea pe benzina. Dar la depasiri prefer sa fiu cu cea pe diesel. Am siguranta si reactie de raspuns mai mare.

Masina pe benzina (Solentza din 2004, 25k reali la bord, stare impecabila) e putin mai zgomotoasa decat cea diesel. Sunt f multumit si de ea. Consuma 5%, fuge de rupe. Demaraj bunisor. Nu e stabila in schimb la viteze mari in curbe. In rest o pastrez ca e a mea smile.gif

O sa merg pe distante scurte si prin oras cu cea pe benzina, iar pt drum lung si pt fitze o sa merg cu cealalta. Prefer pt oras masina pe benzina doar pt ca e mai mica si ma strecor mai bine in trafic sau la parcari gasesc loc mai usor.

Asa ca celor ce zic la diesele tratoare, vibratoare, tremurici .. va recomand sa va luati masini peste 20-25k euro. Eu nu am nici o trepidatie pe masina.

P.S. Am dat o cautare pe net pt amuzament:
http://www.youtube.com/watch?v=oJHLAzi_-CA

Am numarat cam 20 de sec de cand accelereaza de la 150 la 245. E mult e putin nu stiu, nu sunt expert.

Pt cei ce vor comenta postul meu, nu am cunostinte de mecanica. Doar un sofer cu 2 masini cu motorizari diferite si 16 ani de sofat care va spune ce a constatat el smile.gif Si pana acum 7 zile unul care jura ca va avea doar masini pe benzina ( sunt la a 4-a masina ).

Concluzia: voi avea de acum incolo mereu 2 masini, un diesel si un otto smile.gif
zuzulica
Citeaza (oarecare @ Sep 23 2008, 12:34 PM) *
Am numarat cam 20 de sec de cand accelereaza de la 150 la 245. E mult e putin nu stiu, nu sunt expert.

Concluzia: voi avea de acum incolo mereu 2 masini, un diesel si un otto smile.gif


245 cu 1.9 TDI 115 CP smile.gif)
Man....
Cred ca si solenta mere cam cu 300 ca e benzina, mai usoara cu 1 tona ... smile.gif
oarecare
Citeaza (zuzulica @ Sep 23 2008, 01:10 PM) *
245 cu 1.9 TDI 115 CP smile.gif)
Man....
Cred ca si solenta mere cam cu 300 ca e benzina, mai usoara cu 1 tona ... smile.gif


Am si solentza si daca tu mergi cu ea cu 300km/h chiar si pe autostrada esti mare. eu cu a mea zbor de pe drum la 160 smile.gif
oarecare
Citeaza (zuzulica @ Sep 23 2008, 01:10 PM) *
245 cu 1.9 TDI 115 CP smile.gif)
Man....
Cred ca si solenta mere cam cu 300 ca e benzina, mai usoara cu 1 tona ... smile.gif



Filmul e de pe youtube nu am mers eu cu masina aia. Dar dupa bord iti pot spune ca e 100% skoda superb. Si daca dai o cautare sunt cateva zeci de filme cu skode si vitezomani. Eu am mers cu max 175km/h si nu dadea semne de oboseala sau supraturatie. era aceeasi senzatie ca soletza la 70 km/h smile.gif
boooom
Citeaza (oarecare @ Sep 23 2008, 01:20 PM) *
Am si solentza si daca tu mergi cu ea cu 300km/h chiar si pe autostrada esti mare. eu cu a mea zbor de pe drum la 160 smile.gif

cred ca omul glumea... daca nu..... e grav!!! laugh.gif
je
Citeaza (Musafir @ Sep 9 2008, 06:51 PM) *
Diesel fara discutie...Am avut benzinare,la munca am avut benzinara,acum am diesel(si acasa si THANKS GOD si la munca)...Nu sunt de acord ca e superior unui benzinar din toate punctele de vedere dar la cum urci dealul cu dieselul....benzinarii ar trebui sa ia aminte.Anul acesta am fost la bulgari...Au o zona de dealuri cu niste curbe super cool.Si eu si frate-mi aceleasi masini(eu diesel el benzina,aceiasi cai-mult sub suta)...Cred ca nu mai are rost sa va zic ca de el abia isi tiria basinile pe dealurile alea....La sub suta de cai benzinarele sa mearga pe A1(eventual A2 si DN1)...Sa lase coclaurile pt dieselari...Iar pt cei cu benzina care va dati Schumacher:sa va dati mari pe linga un X5 3.0TDI.Iar ala sa stie ce sa faca cu el....Va luati cea mai mare rusine(vazuta una pe A2 vara asta-FABULOS!!!)...


Preitenul meu, daca e sa compari un 3.0 TDI, compara-l cu un 3.0 benzina. Atunci o sa iti dai seama ca ala cu dieselul sta si inchite praful lasat de benzinar. Daca tot va dati mari cu dieselul puneti-va si intrebarea de ce la TOP GEAR pe pista nu intra niciun diesel?? Raspuns: se va face de rusine. Si asta pentru ca acolo se testeaza adevaratele benzinare cu moatare peste 2.0, care iti pun in ... orice diesel.

P.S. Singurul diesel care a intrat pe circuitul de la TOP GEAR a fost un BMW. Si asta datorira faptului ca cei de la BMW au mai pus o turbina mica pe lamga cea mare k sa il ajute sa demareze mai lin si mai repede.
Christian
Salut,

Nu exista nici o diferenta intre cele doua tipuri de motoare.

Dar in thread-ul asta am vazut sustinute niste imbecilitati mai mari decit casa.
Si multi comenteaza fara sase informat in mod serios despre asta.

Facto:

- Motoarele diesel din greneratia actuala nu polueaza mai mult decit cele pe benzina (comparati asta pe net).
Nu comparam Raba sau tractorul cu un motor de BMW, VW sau Peugeot... absurd...

- Motoarele diesel nu sunt mai performate decit cele pe benzina (Otto). Pentru performante similare motoarele diesel sunt de obicei ajutate de compresor volumetric sau turbocompresor unde obtin performante mai bune in accelerare decit un motor Otto aspirat. Vezi motorul BMW biturbo de 286CP.
Motoarele diesel au un cuplu motor mai mare la turatii joase si asta convine la un anumit stil de condus (dar de obicei acolo si consumul de carburant este mai mare) iar pentru performante similare se construiesc motoare pe benzina cu capacitate cilindrica marita.
Si cine a condus un motor pe benzina de 4000 cmc stie ca nu vorbesc prostii. Apropo - Ford Mustang (Baby Mustang-ul... ) consuma in oras 12.7l/100km... ceea ce nu emult deloc si asta demonstreaza ca si motoarele pe benzina s-au dezvoltat si nu mai sunt ceea ce erau pe vremea bunicii...

- Fiind mai complicate decit un motor pe benzina datoriat pompelor, compresorului... piesele sunt mai scumpe.
Intre motoarele Otto pe benzina si cele Diesel din ultimele generatii - NU MAI EXISTA DIFERENTA DE FIABILITATE SAU DURATA DE EXPLOATARE.
Diferenta asta era valabila la autoturismele de acum 20 de ani.
Cautati pe net studii adevarate, recente, nu ce sustine vecinul, fost mecanic,... care stie el bine ce a reparat la viata lui, ca intre timp, din pacate lumea a mai evoluat...

- Motoarele diesel sau dezvoltat puternic in ultimii ani datorita diferentei de cost dintre motorina si benzina. Azi puteti sa va asteptati la cu totul altceva. Motoarele pe benzina vor fi in viitorul apropiat la moda. Instalate in conjunctie cu motare electrice pe asa zisi "hibrizi". Asta in special datorita unor calitati ale motorului Otto total neglijate pana in ziua de azi... ca de exemplu pornirea si oprirea lui, care la Prius se realizeaza din mers, la comanda computerului de bord. Imaginati-va cum s-ar scutura in mers o masina hibrid daca ar trebui sa porneasca un motor diesel. Mai exista si problema vibratiilor... etc...

Oricum, tanda pe manda. NU EXISTA DIFERENTE.
Doar in capul unora. A mea e mai tare ca a ta...
...

-
Musafir
Citeaza (je @ Sep 23 2008, 04:01 PM) *
Preitenul meu, daca e sa compari un 3.0 TDI, compara-l cu un 3.0 benzina. Atunci o sa iti dai seama ca ala cu dieselul sta si inchite praful lasat de benzinar. Daca tot va dati mari cu dieselul puneti-va si intrebarea de ce la TOP GEAR pe pista nu intra niciun diesel?? Raspuns: se va face de rusine. Si asta pentru ca acolo se testeaza adevaratele benzinare cu moatare peste 2.0, care iti pun in ... orice diesel.

P.S. Singurul diesel care a intrat pe circuitul de la TOP GEAR a fost un BMW. Si asta datorira faptului ca cei de la BMW au mai pus o turbina mica pe lamga cea mare k sa il ajute sa demareze mai lin si mai repede.


De ce 3.0TDI cu 3.0 benzina si nu cu 4.0 5.0 1000.0??Mere cu pere..Citi CP are un 3.0 benzina??Un 4.6 am vazut ca are cu vreo 100 de CP mai mult...La CP egali,un diesel,datorita cuplului raspunde altfel,sa zicem intr-o depasire,este "mai sprintena"...Iar daca imi zici ca la o benzinara la 4-5k rot/min nu se aude nimic in masina imi iau bicicleta...Caci pe acolo trebuie sa duci o benzinara sa aibe acelasi cuplu(sau ala maxim,care o fi el,deobicei mai mic la acelasi nr de CP)..Stii ca ma lasa rece TOP GEAR??Ti-a dat cineva mai sus exeplul cu AUDI si Le Mans...Cred ca e mai elocvent...
Vlad
Citeaza (Musafir @ Sep 23 2008, 05:00 PM) *
De ce 3.0TDI cu 3.0 benzina si nu cu 4.0 5.0 1000.0??Mere cu pere..Citi CP are un 3.0 benzina??Un 4.6 am vazut ca are cu vreo 100 de CP mai mult...La CP egali,un diesel,datorita cuplului raspunde altfel,sa zicem intr-o depasire,este "mai sprintena"...Iar daca imi zici ca la o benzinara la 4-5k rot/min nu se aude nimic in masina imi iau bicicleta...Caci pe acolo trebuie sa duci o benzinara sa aibe acelasi cuplu(sau ala maxim,care o fi el,deobicei mai mic la acelasi nr de CP)..Stii ca ma lasa rece TOP GEAR??Ti-a dat cineva mai sus exeplul cu AUDI si Le Mans...Cred ca e mai elocvent...


Buna seara,

De ce 3.0TDI cu 3.0 benzina? Pai din cauza ca au aceeasi cilindree, cred... Nu?
Exemplu 3.0l Otto Turbo: 330CP, 410Nm. Cum o fi la un 3.0l TDI, fie si cu intercooler? Si care o fi diferenta de greutate?
In rest, de acord, in special treaba cu TOP GEAR, cu precizarea ca in a mea, benzina, pe la 4000 de ture incep sa ma prind ca am motorul pornit... Cealalta, diesel, este si ea o poezie desi are 85CP... Nu va luati bicicleta...
diesel SI benzina
Citeaza (Christian @ Sep 23 2008, 04:25 PM) *
Si cine a condus un motor pe benzina de 4000 cmc stie ca nu vorbesc prostii. Apropo - Ford Mustang (Baby Mustang-ul... ) consuma in oras 12.7l/100km... ceea ce nu emult deloc si asta demonstreaza ca si motoarele pe benzina s-au dezvoltat si nu mai sunt ceea ce erau pe vremea bunicii...


perfect de acord cu ce spui tu, insa.... daca ai un mustang sub popou (fie si cel cu motorul de 3,8 la care cred ca te referi)..... poti rezista sa mergi "finut" pentru a scoate 13%?!!!! eu unul n-as reusi sa scot sub 15-17%% pentru ca.... E UN MUSTANG (fie el si cu cea mai slaba motorizare) biggrin.gif

Citeaza (Vlad @ Sep 23 2008, 06:21 PM) *
Buna seara,

De ce 3.0TDI cu 3.0 benzina? Pai din cauza ca au aceeasi cilindree, cred... Nu?
Exemplu 3.0l Otto Turbo: 330CP, 410Nm. Cum o fi la un 3.0l TDI, fie si cu intercooler? Si care o fi diferenta de greutate?
In rest, de acord, in special treaba cu TOP GEAR, cu precizarea ca in a mea, benzina, pe la 4000 de ture incep sa ma prind ca am motorul pornit... Cealalta, diesel, este si ea o poezie desi are 85CP... Nu va luati bicicleta...


cu siguranta n-am citit tot, deci, se poate sa fi inteles gresit, dar, din ce spui tu mai sus un 3.0 tdi scoate 85 de cai?!!! daca luam tdi-ul de la audi.... n-are decat vreo 240 de cai si 550 Nm disponibili de pe la 2000 rot/min incolo. hai sa fim seriosi!!! smile.gif


concluzie generala:

DIESEL daca vrei fiabilitate, consum redus de combustibil, emisii ceva mai reduse decat la benzinar de aceiasi capacitate!

OTTO daca vrei putere mare, sound extraordinar, si cel mai important.... fun biggrin.gif

eu accept ambele variante
Bikerider
Eu as dori sa compare cineva variantele de la Citroen C4: 1.6 HDI 110 cai si 1.6 pe benzina, tot 110 cai. La consum e destul de mare diferenta intre ele. Voi ce ziceti de motoarele astea? Eu il prefer diesel, e foarte mare diferenta la consum.
diesel SI benzina
Citeaza (Bikerider @ Sep 23 2008, 07:51 PM) *
Eu as dori sa compare cineva variantele de la Citroen C4: 1.6 HDI 110 cai si 1.6 pe benzina, tot 110 cai. La consum e destul de mare diferenta intre ele. Voi ce ziceti de motoarele astea? Eu il prefer diesel, e foarte mare diferenta la consum.


pai diferenta de consum dintre cele 2 motoare e de 2-4 litri

pe pagina precedenta vorbea cineva de un motor "fiabil" de tico. prin anii 2000 am condus tico la o firma de distributie. am facut un test, plinul rezervorului... condus aprox. 100 km cu maxim 100 km/h.... refacut plinul. consumul a fost de 4,5 litri la suta... de ce am facut testul..... pentru ca citisem consumurile precizate de producator si m-am luat cu mainile de.... urechi. daca mergeam "la podea" cu masina aia imi consuma peste 9%. DUBLUUUUUUU si e adevarat!!! biggrin.gif
asta e unul dintre dezavantajele motoarelor pe benzina, consumul poate creste foarte mult daca conduci sportiv. smile.gif
pamfletaru
Daca motorul diesel e asa "super bengos" de ce nu e pe masinile de formula 1?
marmota
Citeaza (pamfletaru @ Sep 23 2008, 08:38 PM) *
Daca motorul diesel e asa "super bengos" de ce nu e pe masinile de formula 1?


http://www.auto-motor-si-sport.ro/article/10162

"Le Mans Prototype, cu o putere maxima de peste 650 CP si mai mult de 1100 Newton metri cuplu"

"Motorizarea V12 TDI a prototipului R10, ce este echipata cu doua filtre de particule, este foarte greu de recunoscut ca fiind un diesel datorita functionarii foarte rafinate. Inginerii Audi au dus caracteristicile motorizarilor TDI ale masinilor de strada la un nivel foarte ridicat. Presiunea de injectie depaseste cu usurinta valoarea maxima de 1,600 bari cunoscuta de la masinile de serie. Banda de putere a motorului este limitata intre 3000 si 5000 rpm, o valoare de turatie foarte scazuta pentru o masina de competitie. Astfel, pilotul unui R10 va schimba treptele de viteza mult mai rar decat intr-un R8, datorita caracteristicii de cuplu foarte generoasa a unui motor diesel.

Cuplul imens de 1,100 Nm exercita cereri extreme pentru transmisia lui R10. Chiar si cea mai noua generatie de dynamometre din atelierele Audi Sport a trebuit sa fie re-echipata cu cutii de viteze speciale care sa faca fata solicitarilor neobisnuite."

http://www.audifan.ro/article/Primul-diese...R10-TDI/49.html

Toate legendele motorsportului s-au nascut la "le Mans"... Ford GT40, Porsche 936, Jaguar D Type...

Formula 1 nu a ramas decat o afacere a lui Bernie Ecclestone, in care interesele "este" unul singur.... SA FACEM BANI!!!
Vlad
Citeaza (diesel SI benzina @ Sep 23 2008, 07:40 PM) *
perfect de acord cu ce spui tu, insa.... daca ai un mustang sub popou (fie si cel cu motorul de 3,8 la care cred ca te referi)..... poti rezista sa mergi "finut" pentru a scoate 13%?!!!! eu unul n-as reusi sa scot sub 15-17%% pentru ca.... E UN MUSTANG (fie el si cu cea mai slaba motorizare) biggrin.gif



cu siguranta n-am citit tot, deci, se poate sa fi inteles gresit, dar, din ce spui tu mai sus un 3.0 tdi scoate 85 de cai?!!! daca luam tdi-ul de la audi.... n-are decat vreo 240 de cai si 550 Nm disponibili de pe la 2000 rot/min incolo. hai sa fim seriosi!!! smile.gif


concluzie generala:

DIESEL daca vrei fiabilitate, consum redus de combustibil, emisii ceva mai reduse decat la benzinar de aceiasi capacitate!

OTTO daca vrei putere mare, sound extraordinar, si cel mai important.... fun biggrin.gif

eu accept ambele variante



Salut,

Cred ca m-ai inteles gresit. Spuneam ca am una cu benzina si una cu motorina. Aia Diesel are 85CP...
Cit despre Baby Mustang vreau sa-ti spun ca esti modest in aprecieri. Referindu-ma strict la mizeria asta de oras care este Bucurestiul eu unul cred ca as scoate cu susnumitul Mustang 13% la ralanti... Altfel, fara numar...
pamfletaru
Zicea cineva mai devreme ca exista tendinta sa se compare motoarele aspirate pe benzina si cele turbo diesel. Ceea ce nu e prea corect, zic eu....

Un 1.4TSI 140CP DSG prinde suta in 8.8s si un 2.0TDI 140CP DSG prinde suta in 9.3s.
(informatiile astea nu le-am scos din burta... sunt de la www.volkswagen.de)

Ce motor e mai bun? 2.0TDI sau 2.0TFSI? Aceeasi capacitate, amandoua turbo... Mi se pare o comparatie destul de corecta, voua nu?
GOGU
Citeaza (pamfletaru @ Sep 23 2008, 08:38 PM) *
Daca motorul diesel e asa "super bengos" de ce nu e pe masinile de formula 1?

Verifica cine a ocupat anul acesta primele 4 locuri la Le Mans si ce motoare foloseau
GOGU
Citeaza (pamfletaru @ Sep 24 2008, 07:37 AM) *
Zicea cineva mai devreme ca exista tendinta sa se compare motoarele aspirate pe benzina si cele turbo diesel. Ceea ce nu e prea corect, zic eu....

Un 1.4TSI 140CP DSG prinde suta in 8.8s si un 2.0TDI 140CP DSG prinde suta in 9.3s.
(informatiile astea nu le-am scos din burta... sunt de la www.volkswagen.de)

Ce motor e mai bun? 2.0TDI sau 2.0TFSI? Aceeasi capacitate, amandoua turbo... Mi se pare o comparatie destul de corecta, voua nu?

2.0 TDI - 23.203 euro DDP, 140 CP, 320 nm/ 1.750 - 2.500 rot/min, masa proprie 1.497 kg, 0-100 km/h 10 s, consum 5.9 l/100 km, CO2 - 156
2.0 TSI - 25.834 DDP, 200 CP, 280nm/1.800 rot/min, masa proprie 1.500 kg, 0-100 km/h 7.7 s, consum 8 l/100 km, CO2 - 204
Concluzie: pentru liniute platesti mult mai mult si pentru achizitie si pentru intretinere, pentru confort si costuri reduse alegi 2.0 TDI (cu toate ca reprizele din cate stiu sunt mai bune la TDI).
Data viitoare vom compara 2.0TDI de 170 CP cu 350 nm/1.750 - 2.500 rot/min
MNU
Citeaza (GOGU @ Sep 24 2008, 08:03 AM) *
2.0 TDI - 23.203 euro DDP, 140 CP, 320 nm/ 1.750 - 2.500 rot/min, masa proprie 1.497 kg, 0-100 km/h 10 s, consum 5.9 l/100 km, CO2 - 156
2.0 TSI - 25.834 DDP, 200 CP, 280nm/1.800 rot/min, masa proprie 1.500 kg, 0-100 km/h 7.7 s, consum 8 l/100 km, CO2 - 204
Concluzie: pentru liniute platesti mult mai mult si pentru achizitie si pentru intretinere, pentru confort si costuri reduse alegi 2.0 TDI (cu toate ca reprizele din cate stiu sunt mai bune la TDI).
Data viitoare vom compara 2.0TDI de 170 CP cu 350 nm/1.750 - 2.500 rot/min


De ce nu specifici ca la motorul de 2.0 TSI cuplul are valoarea maxima DE LA 1800 PANA LA 5000 rpm.

Referitor la discutia cu masinile TDI care castiga la la Le Mans, este normal... ESTE O CURSA DE ANDURANTA. F1 este o cursa de viteza pe o anumita distanta intr-un timp cat mai scurt (sprint).

De ce nu gasesti maratonisti de statura lui Carl Lewis??
Aceasta este versiunea "lo-fi". Pentru a vedea versiunea grafica integrala:click aici.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.