Help - Cauta - Membri - Calendar
Versiune intreaga: Diesel Sau Benzina?
Hotnews.ro Forum > Actualitati > Masini, trafic, motoare si parcari
pagini: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Vornic
Diesel, of course!
George
sad.gif

Inca unu' caruia ii pute urma ... iar eu trebuie sa merg cu geamurile inchise si ventilatia pe recirculare sad.gif

Diesel-ul e pentru locomotive, vapoare, tractoare, combine si alte utilaje. Nu-si are locul pe sosea, cel putin nu la noxele pe care le scoate (si aici ma refer la alte noxe, nu la co2 ... ca ala nici nu conteaza raportat la tonele de particole emise in atmosfera de "verzile" masini diesel).

Atat timp cat nu fac nici o economie (la o utilizare "normala" a masinii ... pana in 30-40k km/an) ... de ce sa ma leg la cap fara sa ma doara.

Cand o sa vad motor diesel ASPIRAT la aceleasi performante si aceleasi emisii de particole ca un benzinar ... putem incepem discutia. Daca a avut cineva curiozitatea sa conduca un sdi ... imi va da dreptate laugh.gif .

Pana atunci insa ... cine vrea sa faca "economie" (iluzorie, de fapt la diesel ... in afara situatiei in care are de unde sa "faca rost" de motorina furata ... mai ieftina) ... sa-si puna gaz, macar ramane cu ceva in buzunar, chit ca-i pute urma a aragaz biggrin.gif .

PS Eu am benzina ... si nu o sa-mi pun niciodata nici gaz, nici nu o sa-mi iau motorina biggrin.gif
alpha
cine incearca o data un motor diesel nu-i mai trebuie veci benzina sau alceva.am avut 5 masini pe benzina dar dupa primul diesel nu am mai trecut si nici nu voi mai trece inapoi.iar apropo de consum e la jumate fata de benzina,cuplul si puterea duble.chiar nu e de comentat mare lucru.
GOGU
Citeaza (George @ Sep 9 2008, 12:16 PM) *
sad.gif

Inca unu' caruia ii pute urma ... iar eu trebuie sa merg cu geamurile inchise si ventilatia pe recirculare sad.gif

Diesel-ul e pentru locomotive, vapoare, tractoare, combine si alte utilaje. Nu-si are locul pe sosea, cel putin nu la noxele pe care le scoate (si aici ma refer la alte noxe, nu la co2 ... ca ala nici nu conteaza raportat la tonele de particole emise in atmosfera de "verzile" masini diesel).

Atat timp cat nu fac nici o economie (la o utilizare "normala" a masinii ... pana in 30-40k km/an) ... de ce sa ma leg la cap fara sa ma doara.

Cand o sa vad motor diesel ASPIRAT la aceleasi performante si aceleasi emisii de particole ca un benzinar ... putem incepem discutia. Daca a avut cineva curiozitatea sa conduca un sdi ... imi va da dreptate laugh.gif .

Pana atunci insa ... cine vrea sa faca "economie" (iluzorie, de fapt la diesel ... in afara situatiei in care are de unde sa "faca rost" de motorina furata ... mai ieftina) ... sa-si puna gaz, macar ramane cu ceva in buzunar, chit ca-i pute urma a aragaz biggrin.gif .

PS Eu am benzina ... si nu o sa-mi pun niciodata nici gaz, nici nu o sa-mi iau motorina biggrin.gif

Dieselul care scoate fum este probabil ARO bunicului tau, intre timp tehnica a mai evoluat. Poate nu ai aflat dar exista si filtre de particule mai nou pe autoturisme diesel. Economia diesel nu este iluzorie atat cat nu conduci doar 3.000 km/ an. Cat despre cuplul unui diesel comparativ cu o benzina ce sa mai vorbim... Prefer un diesel unei benzine in primul rand datorita confortului in conducere (repet, cuplu mare, schimbari mai rare de viteze) si a economiei oferite cu carburantul (fac cam 35.000 km/an).
Cat despre motoare aspirate, nu uita ca tendinta este ca motoarele pe benzina sa fie dotate cu suflanta sau compresor mecanic, pentru a putea astfel sa creasca cuplul motor si pentru obtinerea lui la turatii mai joase.
Cine vrea liniute la semafor sa-si indrepte atentai catre o benzina (aviz pustilor teribilisti).
Bogdan
Da cheltuielile de intretinere la ce tip de motor sunt mai mari? Diesel sau benzina?
George
Citeaza (alpha @ Sep 9 2008, 12:35 PM) *
cine incearca o data un motor diesel nu-i mai trebuie veci benzina sau alceva.am avut 5 masini pe benzina dar dupa primul diesel nu am mai trecut si nici nu voi mai trece inapoi.iar apropo de consum e la jumate fata de benzina,cuplul si puterea duble.chiar nu e de comentat mare lucru.

Consum la jumatate, cuplu si putere duble = bancuri proaste cu bula laugh.gif

1,5 DCI (logan, renault) = 85 CP, 4,6l/100 mixt, 200 nm/1900 rpm
1,5 DOHC (cel de pe daewoo espero/cielo executive) = 90 CP, cca. 7,5l/100 mixt, 137 nm/3200 rpm

La aceeasi capacitate cilindrica ... unde vezi tu dublu/jumatate???? ... cred ca visezi. Si tine cont ca am folosit pentru comparatie un motor pe benzina de acu' 15 ani. Daca ma bagam sa compar cu 1.4l 16v de la kia ... 109 CP ... cred ca iti vindeai instant diesel-ul smile.gif)

Da' macar crezi in visele tale biggrin.gif Nu neaga nimeni ca e mai mic consumul ... da' nu e jumatate ... iar motorina e mai scumpa, reviziile idem, pretul de cumparare e mai mare ... ia toate variabilele in calcul cand vrei sa ajungi la concluzia ca e mai ieftin diesel-ul.

Puterea ... in cel mai fericit caz e aceeasi sau putin mai mare ...iar cuplul ... nu e dublu nici macar in reclame.

Citeaza
Dieselul care scoate fum este probabil ARO bunicului tau, intre timp tehnica a mai evoluat. Poate nu ai aflat dar exista si filtre de particule mai nou pe autoturisme diesel.

Ciudat. Acu' vreo 3 ore m-a umplut de fum un Open Astra Clasic 1.7 cdti. Si ala nu e ARO lu' bunicu (daca stau bine sa ma gandesc, bunicu' n-a avut ARO).

Cat despre filtrele de particule ... cauta tu acel filtru pe masina ta, sa-mi spui unde-i. Este obligatoriu doar de 3-4 ani in vest, abia acum incepe sa ajunga la noi pe SH-uri. Masinile noi care se vand in .ro nu au asa ceva ... le-ar creste pretul cu 2-3k euro ... si nu are rost daca nu este obligatoriu.

Citeaza
Economia diesel nu este iluzorie atat cat nu conduci doar 3.000 km/ an.

Corect ... asta am zis si eu ...

Citeaza
Cat despre cuplul unui diesel comparativ cu o benzina ce sa mai vorbim... Prefer un diesel unei benzine in primul rand datorita confortului in conducere (repet, cuplu mare, schimbari mai rare de viteze) si a economiei oferite cu carburantul (fac cam 35.000 km/an).

Am mers cu dieselul de 1,5 85 cp de pe logan ... hmmm ... prefer benzinarul meu (recunosc ... nu "stiu" sa conduc un diesel ... proprietarul incerca sa ma convinga sa apas pe acceleratie altfel dcat eram eu invatat ... si e posibil sa fi avut dreptate). Am mers si cu 3.0 TDI pe un A6 (masina luata noua din .ro, dotare ... nu stiu cat de full, da' a facut vreo 76k euro) cu automata etc. Alta viatza. NU SIMTI CA ESTE DIESEL. Desi, cu pedala la fund tot lasa dara de fum ... si are max. 60k km.

Citeaza
Cat despre motoare aspirate, nu uita ca tendinta este ca motoarele pe benzina sa fie dotate cu suflanta sau compresor mecanic, pentru a putea astfel sa creasca cuplul motor si pentru obtinerea lui la turatii mai joase.

Interesant ... daca pretul nu se modifica substantial ... m-ar incata .. da' sa fie tot in jur de 100 cp ... ca la stilul meu de apasat pe pedala ... raman fara carnet instantaneu.

Citeaza
Cine vrea liniute la semafor sa-si indrepte atentai catre o benzina (aviz pustilor teribilisti).

Cu conditia sa fie unu' care schimba la 2k rpm in ea ... ca altfel ...
La motoare comparabile ... nu prea stau afumatorile in fata mea biggrin.gif Normal ca un 2.0+ ma umple de ... beep ... da' un nene cu 1.9 TDI, pe o octavia 2 ... avea deja 2 lungimi in spate cand am atins 100km/h ... adica cand eu i-am dat a 3-a smile.gif) Si nu am decat 1,6l DOHC, 104 CP/5600 rpm, 135 nm/3400 rpm la 1240 kg ( + 125 kg ... subsemnatu'). Da-i folosesc din plin.
Guest
Citeaza (George @ Sep 9 2008, 12:16 PM) *
sad.gif

Inca unu' caruia ii pute urma ... iar eu trebuie sa merg cu geamurile inchise si ventilatia pe recirculare sad.gif

Diesel-ul e pentru locomotive, vapoare, tractoare, combine si alte utilaje. Nu-si are locul pe sosea, cel putin nu la noxele pe care le scoate (si aici ma refer la alte noxe, nu la co2 ... ca ala nici nu conteaza raportat la tonele de particole emise in atmosfera de "verzile" masini diesel).

Atat timp cat nu fac nici o economie (la o utilizare "normala" a masinii ... pana in 30-40k km/an) ... de ce sa ma leg la cap fara sa ma doara.



PS Eu am benzina ... si nu o sa-mi pun niciodata nici gaz, nici nu o sa-mi iau motorina biggrin.gif

well.. intre timp tehnica a mai evoulat..cele mai multe exista masini diesel care se vand in romania au filtru de particule, motorina contine 1-2% biodiesel, asa ca in nici un caz nu <<iti pute urma>>.. noxele la diesel sunt mai mici decat la una pe benzina..in plus ca motorul este mai fiabil..
nu stiu daca e mai bine sa iti cumperi masina pe benzina sau masina cu motor diesel.. fiecare isi face propriile calcule ( cati km merge pe an, cat de sportiv conduce, cat de "nervoasa" trebuie sa fie masina, etc.)
dar in mod sigur,cele mai multe motoarele diesel ( nu vorbesc aici de producatorii chinezi sau indieni pt ca multi dintre ei nu si-au omologat noxele) sunt mai putin poluante decat cele pe benzina..
Musafir
@george
Diesel DPF
George
Vad ca toata lumea imi spune de faimoasele filtre de particule ... cautati-le voi pe masinile din .ro si spuneti-mi daca le gasiti (mi-a soptit cineva ca la alea de 50+k euro cica s-ar monta si la noi ... mea culpa ... n-am stiut).

Abia le-au facut obligatorii afara. Nu-i apuca brusc ecologismul pe dealerii nostri de masini sa le monteze ... fara sa mareasca pretul, din contra, cu noile preturi la motorina, vanzarile de diesel-uri au cam murit ... si preturile scad biggrin.gif

Asteptam taxa de poluare anuala = procent din valoarea masinii, functie de norma de poluare, capacitate cilindrica si combustibilul folosit ... cum a inceput sa fie in tarile cu apa calda ... Atunci se va linisti de tot goana dupa motoare de camion pe autoturisme ... dizal frate ... Eu o sa trec la hibride ... cica prin anumite locuri taxa e ZERO biggrin.gif
Vizitator YO
nu te vad bine rasturnandu-te cu un benzinar din cauza vreunui dobitoc din trafic... ca sunt destui...
fa si tu un experiment cu gradul de inflamabilitate al benzinei si cel al motorinei...
sa speram ca se va dezvolta industria de biodiesel si la noi in tara
1litru biodiesel=2.5-3lei
P.S. Secret:
daca nu iti iasa noxele la revizie dai cu biodiesel fara sa stie nime...
Vizitator YO
inca ceva:
1. multe diesel-uri scot fum din cauza la filtre infundate din cauza prafului din Ro
Nissan Primera 2002 scotea fum de nu vedeai nimic in spate dupa schimbare filtru nu mai vedeai gram de fum si nici nu mai simteai miros
2. daca si cu biodiesel pur scoate fum atunci e problema cu motorul
mihalex
nu mi-as cumpara diesel niciodata! asa spuneam tuturor acum 10 ani, insa dupa ce am mers cu un diesel anu trecut , imediat mi-am si achizitionat un astra caravan 1.7 dti care din punctul meu de vedere este superior unui benzinar din toate punctele de vedere.
Musafir
Diesel fara discutie...Am avut benzinare,la munca am avut benzinara,acum am diesel(si acasa si THANKS GOD si la munca)...Nu sunt de acord ca e superior unui benzinar din toate punctele de vedere dar la cum urci dealul cu dieselul....benzinarii ar trebui sa ia aminte.Anul acesta am fost la bulgari...Au o zona de dealuri cu niste curbe super cool.Si eu si frate-mi aceleasi masini(eu diesel el benzina,aceiasi cai-mult sub suta)...Cred ca nu mai are rost sa va zic ca de el abia isi tiria basinile pe dealurile alea....La sub suta de cai benzinarele sa mearga pe A1(eventual A2 si DN1)...Sa lase coclaurile pt dieselari...Iar pt cei cu benzina care va dati Schumacher:sa va dati mari pe linga un X5 3.0TDI.Iar ala sa stie ce sa faca cu el....Va luati cea mai mare rusine(vazuta una pe A2 vara asta-FABULOS!!!)...
toolate
ba contribubilule tolomac care te dai pe topogan pe forumashul asta ...te lamuresc yo subito.
ce se vinde mai bine?
masini noi-pe benzina
mai sunt intrebari?
dak da, esti idiot.
George
Citeaza (Musafir @ Sep 9 2008, 06:51 PM) *
Nu sunt de acord ca e superior unui benzinar din toate punctele de vedere dar la cum urci dealul cu dieselul....benzinarii ar trebui sa ia aminte.Anul acesta am fost la bulgari...Au o zona de dealuri cu niste curbe super cool.Si eu si frate-mi aceleasi masini(eu diesel el benzina,aceiasi cai-mult sub suta)...Cred ca nu mai are rost sa va zic ca de el abia isi tiria basinile pe dealurile alea....La sub suta de cai benzinarele sa mearga pe A1(eventual A2 si DN1)...Sa lase coclaurile pt dieselari...

Curios ... benzinara mea a fost bagata prin locuri prin care nici cei cu masini de teren nu s-au incumetat (unii ... e adevarat). Un exemplu: am fost la Muntele Rosu ... langa Cheia, pentru cine nu stie ... si am urcat fara probleme, pe un drum greu de descris ... daca l-as compara cu un drum de carute ... cel de carute ar fi fost autostrada cu 4 benzi pe sens ... Panta cat cuprinde, 4 persoane in masina + putine bagaje, am urcat fara nici o problema, n-am atins nici macar un fir de praf cu burta masinii ... si e joasa rau de tot (e adevarat ca suspensia independenta pe spate a facut toti banii biggrin.gif ). Sa mai spun ca la inceputul drumului erau o caciula de tucsoane, santa-fe-uri, grand cherokee si alte "gipuri" care nu se incumetasera sa urce ?? De ce sa merg doar pe autostrazi si dn-uri ???

Citeaza (Musafir @ Sep 9 2008, 06:51 PM) *
Iar pt cei cu benzina care va dati Schumacher:sa va dati mari pe linga un X5 3.0TDI.Iar ala sa stie ce sa faca cu el....Va luati cea mai mare rusine(vazuta una pe A2 vara asta-FABULOS!!!)...

Bre ... hai sa vorbim de masini comparabile ... ce spui ?? Sa vad ce faci cu X5-ul ala daca-l pun sa faca o liniuta cu un ferrari ... crede-ma ca e la capatul alalalt al autostrazii pana X5-ul tau abia trece de Drajna smile.gif) Aaaa... Ferrari-ul e mai tare ... pai ce facem ... revenim la masini comparabile ???
Ma bag si eu cu un X5 4.6is V8 benzina ... ce spui ... care castiga ??? Am avut curiozitatea sa bag pedala la podea in asa ceva ... cutia in modul sport ... in afara de demaraj ... superb ... m-a incremenit consumul instantaneu ... 70+ l/100. Nu stiu cand am ajuns la 180 ... da' am ridicat piciorul de pe acceleratie cand am vazut cum zboara.

Cred ca, daca caut putin pot sa-ti gasesc si benzinare mai ieftine care sa-l faca muci (modificate, e adevarat). Era la un moment dat un Cielo modificat (motor de calibra, 2l ... da' dopat bine ... dus la 250+) care trimitea M5-uri la fier vechi pe banda rulanta ... la liniute oficiale.
La mine in targ e o dacie 1300 ... dar cu motor Gordini (nu stiu multe detalii ... undeva in jur de 160 CP) ... care a facut posesori de M3 sa-si indoaie portierele de cate suturi au luat masinile alea dupa ce au pierdut la 2 lungimi pe sfertu' de mila. Asa ca ... lasa intrecerile astea disproportionate.
Eu daca o iau de la un Logan 1.6 16v ... nu ma oftic!!! E mai usoara cu 150 kg decat a mea ... si are un calutz in plus. Deci, teoretic, nu am cum sa o bat daca soferul ei stie sa-i dea bice cum stiu eu sa-i dau la a mea. Daca i-o trag eu ... el trebuie sa se oftice, pentru ca socotelile hartiei el dadeau castigator!!! Daca mi-o iau de la una mai slaba ... teapa ... invartitoru' de covrig e mai priceput decat mine.
BARBU LAUTARU'
Citeaza (Musafir @ Sep 9 2008, 06:51 PM) *
Diesel fara discutie...Am avut benzinare,la munca am avut benzinara,acum am diesel(si acasa si THANKS GOD si la munca)...Nu sunt de acord ca e superior unui benzinar din toate punctele de vedere dar la cum urci dealul cu dieselul....benzinarii ar trebui sa ia aminte.Anul acesta am fost la bulgari...Au o zona de dealuri cu niste curbe super cool.Si eu si frate-mi aceleasi masini(eu diesel el benzina,aceiasi cai-mult sub suta)...Cred ca nu mai are rost sa va zic ca de el abia isi tiria basinile pe dealurile alea....La sub suta de cai benzinarele sa mearga pe A1(eventual A2 si DN1)...Sa lase coclaurile pt dieselari...Iar pt cei cu benzina care va dati Schumacher:sa va dati mari pe linga un X5 3.0TDI.Iar ala sa stie ce sa faca cu el....Va luati cea mai mare rusine(vazuta una pe A2 vara asta-FABULOS!!!)...


Salut,

Adu-l putin la mine pe nenea ala cu X5 3.0d si o sa rescriem scena aia de-ai vazut-o pe A2. A mea: de fabrica, neperiata, benzina, 2l turbo, 270CP, 320Nm, 4x4. Nu me cheama Schumacher dar am ceva din alura lui... Astept rusinea aia...
Adi
Daca vorbim de masini normale folosite zi de zi in conditii normale, adica masini de clasa medie si mica cu puteri moderate, un diesel este recomandat pt consumul redus, fiabilitate si confortul la condus. Din calculul "pe hartie" despre rentabilitatea unui motor diesel reiese intradevar ca nu prea merita diferenta de pret daca se fac putini km pe an. Totusi in viata de zi cu zi se observa ca ceea ce e pe hartie nu se regaseste in realitate, nr de km necesari unui diesel sa fie "rentabil" este mult mai mic. Cat despre costurile de intretinere diferenta este nesemificativa.
mikka
motorul pe benzina este pentru masini sport

in rest, sa fim seriosi

1. motorul diesel e mai durabil
2. e muuult mai bun pentru jeep
3. cosuma mai putin => emisii de co2 mai mici intrucat arde mai putin combustibil

exemple:
Touareg cel mai mic motor diesel are consum 12% in oras (R5 tdi)
iar la benzina 18% (V6)
diferenta de cuplu e cam de 50% intre ele.

Cu totii stim ca masinile nu consuma chiar ca in manual. Abaterea la cele pe benzina este mult mai mare decat la diesel-uri.

Nu mi-as lua benzina decat fortat.
Si ma doare fix undeva daca domnii de mai sus cu benzinare ma depasesc cu sapte mii de lungimi de masina pe o distanta de X m pe a1, a2 sau pe u101 (u=ulita).

P.S. daca are vreunul masina pe benzina de 2.5 tone care sa consume 7% la drum lung, eu ma predau.
GOGU
Citeaza (George @ Sep 9 2008, 01:53 PM) *
Consum la jumatate, cuplu si putere duble = bancuri proaste cu bula laugh.gif

1,5 DCI (logan, renault) = 85 CP, 4,6l/100 mixt, 200 nm/1900 rpm
1,5 DOHC (cel de pe daewoo espero/cielo executive) = 90 CP, cca. 7,5l/100 mixt, 137 nm/3200 rpm

La aceeasi capacitate cilindrica ... unde vezi tu dublu/jumatate???? ... cred ca visezi. Si tine cont ca am folosit pentru comparatie un motor pe benzina de acu' 15 ani. Daca ma bagam sa compar cu 1.4l 16v de la kia ... 109 CP ... cred ca iti vindeai instant diesel-ul smile.gif)

Da' macar crezi in visele tale biggrin.gif Nu neaga nimeni ca e mai mic consumul ... da' nu e jumatate ... iar motorina e mai scumpa, reviziile idem, pretul de cumparare e mai mare ... ia toate variabilele in calcul cand vrei sa ajungi la concluzia ca e mai ieftin diesel-ul.

Puterea ... in cel mai fericit caz e aceeasi sau putin mai mare ...iar cuplul ... nu e dublu nici macar in reclame.


Ciudat. Acu' vreo 3 ore m-a umplut de fum un Open Astra Clasic 1.7 cdti. Si ala nu e ARO lu' bunicu (daca stau bine sa ma gandesc, bunicu' n-a avut ARO).

Cat despre filtrele de particule ... cauta tu acel filtru pe masina ta, sa-mi spui unde-i. Este obligatoriu doar de 3-4 ani in vest, abia acum incepe sa ajunga la noi pe SH-uri. Masinile noi care se vand in .ro nu au asa ceva ... le-ar creste pretul cu 2-3k euro ... si nu are rost daca nu este obligatoriu.


Corect ... asta am zis si eu ...


Am mers cu dieselul de 1,5 85 cp de pe logan ... hmmm ... prefer benzinarul meu (recunosc ... nu "stiu" sa conduc un diesel ... proprietarul incerca sa ma convinga sa apas pe acceleratie altfel dcat eram eu invatat ... si e posibil sa fi avut dreptate). Am mers si cu 3.0 TDI pe un A6 (masina luata noua din .ro, dotare ... nu stiu cat de full, da' a facut vreo 76k euro) cu automata etc. Alta viatza. NU SIMTI CA ESTE DIESEL. Desi, cu pedala la fund tot lasa dara de fum ... si are max. 60k km.


Interesant ... daca pretul nu se modifica substantial ... m-ar incata .. da' sa fie tot in jur de 100 cp ... ca la stilul meu de apasat pe pedala ... raman fara carnet instantaneu.


Cu conditia sa fie unu' care schimba la 2k rpm in ea ... ca altfel ...
La motoare comparabile ... nu prea stau afumatorile in fata mea biggrin.gif Normal ca un 2.0+ ma umple de ... beep ... da' un nene cu 1.9 TDI, pe o octavia 2 ... avea deja 2 lungimi in spate cand am atins 100km/h ... adica cand eu i-am dat a 3-a smile.gif) Si nu am decat 1,6l DOHC, 104 CP/5600 rpm, 135 nm/3400 rpm la 1240 kg ( + 125 kg ... subsemnatu'). Da-i folosesc din plin.

Cred ca visai frumos, nu exista O II cu TD[color="#FF0000"][/color]I, nea ala cred ca a lasat un frustrat sa-l depaseasca, el nu avea nevoie sa dea a 3-a. O II 1.9 TDI (fara rosu fiindca nu exista) are fix 105 CP si... 250nm/1.900 rot/min. Am gresit, cuplul nu este de doua ori mai mare ci de doar 1.86 ori (si nu este un diesel de ultima generatie).
Cat despre laudata kia (pana cumperi una), ceed este masina celor care sunt rusinati ca au bani doar de logan dar strang din buculite si mai pun 1.500 euroi sa vada vecinu' ca el are masina straina. Nici nu stii cati posesori de ceed am lasat in urma cu tractorasul meu pe motorina. Incearca cu benzina ta sa faci un diesel condus normal, pe serpentine, in panta, fara sa omori masina sau cum spui tu sa-l folosesti din plin.
Cat despre revizii: O II benzina, prima revizie 520 ron, O II TDI 720 ron, o mare diferenta.
Consum: O II benzina in oras, in functie de stilul de condus 13 - 15 l/100km. O II TDI max 8,5 l/100km (vorbim de Bucuresti la ora 17:30).
Diferenta de pret la achizitie 1.311 euroi, meritati din plin.
O II benzina necesita decuplare AC pentru depasiri in forta, O II TDI nu.
Plecat in Austria, opriri dese pentru realimentare din cauza O II benzina, asteptat mereu prieten dupa depasiri reusite fara efort de tractorul meu (diesel evident).
Ambele auto achizitionate in acelasi timp, prietenul meu vrea diesel acum si o vinde, poate te bagi, este pe benzina.
Poate te interesezi si de diferenta de pret dintre benzina si motorina (OMW sau ROMPETROL), oare este atat de scumpa? Diferenta anulata fara drept de apel, de catre diferenta de consum.
Nu fac reclama la Skoda, dar este singura paralela pe care o pot face in cunostiinta de cauza.
Musafir
Citeaza (George @ Sep 9 2008, 01:53 PM) *
Consum la jumatate, cuplu si putere duble = bancuri proaste cu bula laugh.gif

1,5 DCI (logan, renault) = 85 CP, 4,6l/100 mixt, 200 nm/1900 rpm
1,5 DOHC (cel de pe daewoo espero/cielo executive) = 90 CP, cca. 7,5l/100 mixt, 137 nm/3200 rpm

La aceeasi capacitate cilindrica ... unde vezi tu dublu/jumatate???? ... cred ca visezi. Si tine cont ca am folosit pentru comparatie un motor pe benzina de acu' 15 ani. Daca ma bagam sa compar cu 1.4l 16v de la kia ... 109 CP ... cred ca iti vindeai instant diesel-ul smile.gif)

Da' macar crezi in visele tale biggrin.gif Nu neaga nimeni ca e mai mic consumul ... da' nu e jumatate ... iar motorina e mai scumpa, reviziile idem, pretul de cumparare e mai mare ... ia toate variabilele in calcul cand vrei sa ajungi la concluzia ca e mai ieftin diesel-ul.

Puterea ... in cel mai fericit caz e aceeasi sau putin mai mare ...iar cuplul ... nu e dublu nici macar in reclame.


Ciudat. Acu' vreo 3 ore m-a umplut de fum un Open Astra Clasic 1.7 cdti. Si ala nu e ARO lu' bunicu (daca stau bine sa ma gandesc, bunicu' n-a avut ARO).

Cat despre filtrele de particule ... cauta tu acel filtru pe masina ta, sa-mi spui unde-i. Este obligatoriu doar de 3-4 ani in vest, abia acum incepe sa ajunga la noi pe SH-uri. Masinile noi care se vand in .ro nu au asa ceva ... le-ar creste pretul cu 2-3k euro ... si nu are rost daca nu este obligatoriu.


Corect ... asta am zis si eu ...


Am mers cu dieselul de 1,5 85 cp de pe logan ... hmmm ... prefer benzinarul meu (recunosc ... nu "stiu" sa conduc un diesel ... proprietarul incerca sa ma convinga sa apas pe acceleratie altfel dcat eram eu invatat ... si e posibil sa fi avut dreptate). Am mers si cu 3.0 TDI pe un A6 (masina luata noua din .ro, dotare ... nu stiu cat de full, da' a facut vreo 76k euro) cu automata etc. Alta viatza. NU SIMTI CA ESTE DIESEL. Desi, cu pedala la fund tot lasa dara de fum ... si are max. 60k km.


Interesant ... daca pretul nu se modifica substantial ... m-ar incata .. da' sa fie tot in jur de 100 cp ... ca la stilul meu de apasat pe pedala ... raman fara carnet instantaneu.


Cu conditia sa fie unu' care schimba la 2k rpm in ea ... ca altfel ...
La motoare comparabile ... nu prea stau afumatorile in fata mea biggrin.gif Normal ca un 2.0+ ma umple de ... beep ... da' un nene cu 1.9 TDI, pe o octavia 2 ... avea deja 2 lungimi in spate cand am atins 100km/h ... adica cand eu i-am dat a 3-a smile.gif) Si nu am decat 1,6l DOHC, 104 CP/5600 rpm, 135 nm/3400 rpm la 1240 kg ( + 125 kg ... subsemnatu'). Da-i folosesc din plin.

a dreaq comparatie:

1,5 DCI (logan, renault) = 85 CP, 4,6l/100 mixt, 200 nm/1900 rpm
1,5 DOHC (cel de pe daewoo espero/cielo executive) = 90 CP, cca. 7,5l/100 mixt, 137 nm/3200 rpm

pune si tu un motor nu polizorul de pe golan, uite aici:

1.5 crdi (accent ) = 115 cp, 6,2 mixt si 234 nm @ 3400 rpm, emisii in clasa euro 4 ( motor destul de comun, nu am spus 1.9 sau 3 tdi )

Problema cu fumul ( parca au mai spus si altii ) e datorata utilizarii necorespunzatoare a motorului ... in goana dupa un consum mic se folosesc treptele aiurea si se merge subturat. E o greseala comuna a benzinarului care se urca pe dizal fara sa cunoasca diferentele elementare dintre acestea, efectul fiind invers decat cel scontat.

Dizal = motor de locomotive, vapoare, submarine ... da, foarte corect pt ca acolo s-a pus accentul pe fiabilitate inca din prima zi, pe cand in industria auto s-a intamplat mult mai tarziu.

Si pt savantul cu:
ce se vinde mai bine?
masini noi-pe benzina

S-a iti aduc aminte ca suntem in Romania, ca dizalul costa mult peste benzinar, ca iti recuperezi banii dupa cateva zeci sau sute de mii de km ( desi consumul este mai mic, motorina este totusi mai scumpa ) iar romanul prefera sa aiba woofer in porbagaj cu cuplu sub capota.

Plus ca la dizal nu e recomandat sa pleci cu scart de pe loc, asa ca e foarte naspa frate, cum mai atragi priviri...

incercati un dizal, mergeti pe plata, mergeti la munte, pe drum forestier, pe nisip, puneti masina sa traga si o sa vedeti diferenta ... mergeti numai la vale, luati benzina... si opriti motorul la jumatea pantei sa mai faceti ceva economie
Musafir
Curios ... benzinara mea a fost bagata prin locuri prin care nici cei cu masini de teren nu s-au incumetat (unii ... e adevarat). Un exemplu: am fost la Muntele Rosu ... langa Cheia, pentru cine nu stie ... si am urcat fara probleme, pe un drum greu de descris ... daca l-as compara cu un drum de carute ... cel de carute ar fi fost autostrada cu 4 benzi pe sens ... Panta cat cuprinde, 4 persoane in masina + putine bagaje, am urcat fara nici o problema, n-am atins nici macar un fir de praf cu burta masinii ... si e joasa rau de tot (e adevarat ca suspensia independenta pe spate a facut toti banii biggrin.gif ). Sa mai spun ca la inceputul drumului erau o caciula de tucsoane, santa-fe-uri, grand cherokee si alte "gipuri" care nu se incumetasera sa urce ?? De ce sa merg doar pe autostrazi si dn-uri ???[/quote]

Mai taie ca nu intra in soba...Tu urcai cu..??? Si aia cu "gipuri" nu?? biggrin.gif


Citeaza (George @ Sep 9 2008, 11:56 PM) *
Bre ... hai sa vorbim de masini comparabile ... ce spui ??
Ma bag si eu cu un X5 4.6is V8 benzina ... ce spui ... care castiga ??? Am avut curiozitatea sa bag pedala la podea in asa ceva ... cutia in modul sport ... in afara de demaraj ... superb ... m-a incremenit consumul instantaneu ... 70+ l/100. Nu stiu cand am ajuns la 180 ... da' am ridicat piciorul de pe acceleratie cand am vazut cum zboara.


Si care erau "masinile comparabile"?? X5 4.6is V8 are 347 CP,X5 3.0 TDI V6 are 235 CP...Stai pe sosea,nu o lua pe aratura...E valabil si pt ala cu Ferrari...Masini pe benzina la 200CP sunt gramada pe A2..Iar ala de si-a furat-o asa tot ceva la vreo ~200+ CP avea...
Kawa
Eu aleg benzina. Chiar daca nu are acelasi raportul de compresie, aproape jumatate din cel al motorinei. Eu cu benzinara mea fac orice 'dizelache'. Cum? Simplu. Am o Ninja:d...
io
In cunostinta de cauza pe dracu! Nu mai visa frumos. Bucura-te de tractorasul tau si nu te mai da rotund in fata altora. Mai erau unii care credeau ca 90cp diesel sunt mai multi decat 90cp benzina. Ma faceti sa rad. In scoala elementara te mai intreba invatatoarea daca 1kg de lana este egal cu 1kg de fier. Asa si voi, cu diesel-ul. smile.gif)))))) Apropos, cuplul ala absolut mirific nu este la roata, asa ca e fix pix. Uite-te la ultimele motoare pe benzina. 1.4-1.6L la 170-200cp. Vezi si aspiratele montate pe versiunile sport de la Renault (Clio, Megane), cu mai multi cai putere decat diesel-urile echivalente, lasand la o parte faptul ca au turbina.
George
Se pare ca iese razboi, ca peste tot unde se pune problema benzina vs diesel laugh.gif Asa ca ma retrag, nu am ce demonstra. Certitudinea o am deja: chiar daca as face economia lu' peste prajit la costuri ... desi nu o fac ... tot la benzina raman.

Tot ce am scris sunt experiente personale, nu vise. Nu ma mai obosesc sa le explic chestia asta unora care nu vad mai departe de tremuratul masinii lor.
Musafir
cati luadarosi cu diesel, romanu a ramas de pe vremea anilor 90 cand au intrat in tara masini care consumau putin pt ca nu aveau turbina; dieselul e bun pt cuplu care e mare la viteza mica deci e bun pentru urcat, transport... Nu e bun la demaraj, daca o calci fumega ca o locomotiva pe carbuni (chiar alea nou noutze)... explicatia e foarte simpla, dupa principiul de functionare al unui astfel de motor, aprinderea prin compresie la presiune mare... si daca ii grabesti foarte mult acest proces, face aredere incompleta deci un randament mic. Ca orice turbina cam la 100k pica, e "programata" de producator. Masinile sunt facute sa se mai strice altfel ar da faliment marii producatori, nu iti pica motorul dar chestii care fac cat 2 motoare.
Un motor diesel consuma in oras in medie 8-9, iar un motor pe benzina de 1,6 bun consuma 10 (cel putin la mine si nu zic marca pentru a nu face reclama)... Tendinta pietei este orientare catre motoare pe benzina de capacitate mica. Mai se lauda cineva mai sus ca motoarele pe benzina vor fi tot turbo, turbo e cam ultima solutie pe care trebuie sa o aplici unui motor... exemplu Honda, model s2000 aspirat 240CP, cam 6 secunde ajunge la 100Km/h si culmea e ca in ciuda faptului ca nemtii s-au tot chinuit cu vag-ul sa obina motoare diesel foarte bune si fac asta de-o viata, apare honda cu un diesel care intra in cartea recordurilor (n-am honda), puteti verifica. Eu unul mi-as lua o masina hibrida si apoi una electrica, curand se va termina tot balciul cu dieselul si benzina, mai bine facem greva sa ne dea statul subventii pentru hibride care consuma 4% in oras. Asadar nu va mai luadati cu masinile voastre ca nu sunt perfecte, nu merg perfect si bagati bani frecvent in ele
Adi
Citeaza (io @ Sep 10 2008, 07:44 AM) *
Mai erau unii care credeau ca 90cp diesel sunt mai multi decat 90cp benzina. Ma faceti sa rad. In scoala elementara te mai intreba invatatoarea daca 1kg de lana este egal cu 1kg de fier. Asa si voi, cu diesel-ul. smile.gif))))))


Ai dreptate, 90 de cai sunt 90 de cai, insa ce nu vezi tu e faptul ca acei 90 de cai sunt puterea maxima a motorului la o anumita turatie. Cei despre care vorbesti tu probabil incercau sa explice faptul ca la turatii mai joase motorul diesel dezvolta mai multa putere. Sper ca nu ai impresia ca motorul tau dezvolta 90CP pe toata plaja de rotatii.
Adi
Citeaza (Musafir @ Sep 10 2008, 08:16 AM) *
cati luadarosi cu diesel, romanu a ramas de pe vremea anilor 90 cand au intrat in tara masini care consumau putin pt ca nu aveau turbina;


1.6HDI consum urban 5.5 extra 4.5

Citeaza (Musafir @ Sep 10 2008, 08:16 AM) *
Ca orice turbina cam la 100k pica, e "programata" de producator. Masinile sunt facute sa se mai strice altfel ar da faliment marii producatori, nu iti pica motorul dar chestii care fac cat 2 motoare.


Mituri urbane sau o exploatare gresita a motorului (mers mult subturat)

Citeaza (Musafir @ Sep 10 2008, 08:16 AM) *
culmea e ca in ciuda faptului ca nemtii s-au tot chinuit cu vag-ul sa obina motoare diesel foarte bune si fac asta de-o viata, apare honda cu un diesel care intra in cartea recordurilor (n-am honda), puteti verifica.


motoarele grupului VAG sunt mai "deosebite" in sensul ca foloseau injectoare PD care intradevar sunt mai gurmande si galagioase. Mai nou au inceput sa foloseasca si ei tehnologia Common Rail.
BARBU LAUTARU' sau "ALA
Citeaza (Musafir @ Sep 10 2008, 07:30 AM) *
Curios ... benzinara mea a fost bagata prin locuri prin care nici cei cu masini de teren nu s-au incumetat (unii ... e adevarat). Un exemplu: am fost la Muntele Rosu ... langa Cheia, pentru cine nu stie ... si am urcat fara probleme, pe un drum greu de descris ... daca l-as compara cu un drum de carute ... cel de carute ar fi fost autostrada cu 4 benzi pe sens ... Panta cat cuprinde, 4 persoane in masina + putine bagaje, am urcat fara nici o problema, n-am atins nici macar un fir de praf cu burta masinii ... si e joasa rau de tot (e adevarat ca suspensia independenta pe spate a facut toti banii biggrin.gif ). Sa mai spun ca la inceputul drumului erau o caciula de tucsoane, santa-fe-uri, grand cherokee si alte "gipuri" care nu se incumetasera sa urce ?? De ce sa merg doar pe autostrazi si dn-uri ???

Mai taie ca nu intra in soba...Tu urcai cu..??? Si aia cu "gipuri" nu?? biggrin.gif




Si care erau "masinile comparabile"?? X5 4.6is V8 are 347 CP,X5 3.0 TDI V6 are 235 CP...Stai pe sosea,nu o lua pe aratura...E valabil si pt ala cu Ferrari...Masini pe benzina la 200CP sunt gramada pe A2..Iar ala de si-a furat-o asa tot ceva la vreo ~200+ CP avea...




Cintaru' de la IAS-ul ala de linga aratura pe care mi-am cintarit masina arata 1450 Kg, plus/minus 2000 Kg cit o fi eroarea la un cintar de IAS, n-are a face... Este adevarat ca motoru' meu Otto n-are decit 2l Turbo, 4 cilindri mai mici, un compresor mecanic mai mare si prin urmare, sigur ca da, este incomparabil cu X5 3.0d, si in ceea ce priveste pretul... Si mai este adevarat ca pe A2 sint o gramada de masini pe benzina cu ~200CP, dar din cind in cind mai trec si cite un Logan, Skoda, VW, si altele mai normale ca motorizari, diesel sau benzina, si cite un X5 3.0d fugarit indeaproape, dar fara a putea fi depasit, de cite un Koenigsegg CCX...
Considerind un BMW seria 3 cu motor de 3l, benzina, 6 cilindrii, turbo, fabrica, adica "nepieptanata", ar "tine" comparatia? Ar fi destul de aproape de X5 ala? Pai iti spun eu ce se intimpla: in timp matale cu BMW-ul asta, esti deja pe plaja la Mamaia ala cu X5 3.0d inca mai da prioritate prin Bucuresti...

Hai sa auzim de bine si sa stapinim sanatosi ce avem.
sei
Citeaza (Adi @ Sep 10 2008, 08:38 AM) *
Cei despre care vorbesti tu probabil incercau sa explice faptul ca la turatii mai joase motorul diesel dezvolta mai multa putere.


Foarte corect!
Bogdan
Sa presupunem ca as face cam 25 de miii de km pe an maxim si puterea sa fie intre 140 si 180 CP, ce recomandati...diesel sau benzina?
Musafir
Fratilor multi au uitat ca la inceputuri Wolfang Diesel a creat motorul Diesel ca sa mearga pe ulei de alune. Datorita faptului ca s-a dezvoltat in timp industria comb fosili,s-a trecut pe motorina.Asa ca in momentul cand benzina o sa fie o raritate,eu o sa mai merg vreo 10 ani sau 100 cu ulei de la cartofii prajiti sau ulei de plaja. wink.gif
Musafir
Pai fa un calcul simplu:te intereseaza consumul/economia de bani??Eu la diesel 75cp/1.700 cmc am cam 7 consum in oras...Un 75cp benzina-1.400 cmc la Logan,1.600 cmc Astra G cam 10 consum...Difenta de pret intre motorina si benzina(la acelasi furnizor este de 0,2-0,25 RON la litru-max 0,75RON/3 litri.Diferenta de consum cam 11RON/3 litri(platiti in plus la benzina) per 100km.La 25k km cam 2750 RON/AN economie la motorina...Deja extrapolind la CP de care vorbesti cu siguranta diferenta va fi mai mare(cel putin la trafic urban)....Am vazut un SEAT LEON pe motorina,ceva pe la 170CP cu care sigur nu-ti era rusine sa te dai pe strada....Si la care nu prea simteai ca esti pe motorina....
Dan
Citeaza (Musafir @ Sep 12 2008, 10:38 AM) *
Asa ca in momentul cand benzina o sa fie o raritate,eu o sa mai merg vreo 10 ani sau 100 cu ulei de la cartofii prajiti sau ulei de plaja. wink.gif

Si benzinarii vor merge cu produse de distilerie (alcool etilic) laugh.gif Si vor continua si atunci razboiul care pe care tongue.gif
Gica
Eu as merge pe un motor pe benzina, nu pentru ca dieselul nu ar fi bun ci pentru ca benzina si masinile pe benzina sunt mai ieftine, la fel si intretinerea.
Gabi
Am condus doua FORD Fusion 1,4 benzina (80CP) si 1,4 motorina (75CP). Mi-am ales pe cel pe benzina.

Motive :
- Pretul mai mic atat la cumparare cat si la revizii. Diferenta nu as fi recuperat-o niciodata deoarece merg cu ea in jur de 12000 Km pe an.
- Chiar si insonorizata mai bine, cea pe motorina era mai zgomotoasa.
- Am vazut la prieteni de-ai mei masini vechi comparabile ca vechime (~10 ani) si aceeasi marca (OPEL) pe motorina si pe benzina. Cea pe motorina resimtea mult mai tare trecerea timpului : trepidatii, fum etc. Cei drept cel pe motorina avea vreo 80000 Km in plus dar nu cred ca asta ar fi contat prea mult . Pt. cel care a scris ca motoarele pe motorina tin mai mult ii reamintesc ca masina nu este compusa doar din motor ci dintr-un ansamblu de componente. Si in plus nu am auzit acum cand masinile se schimba mult mai des ca cineva a renuntat la o masina pe benzina fiindca a tinut masina atat de mult incat sa i se strice motorul.

P.S. La un singur punct le dau dreptate celor cu motoare Diesel : in pante ( dar ma refer la cele cu un grad de inclinare mai mare ) cea pe motorina se comporta mai bine, dar asta nu a fost un punct suficient de tare pt. mine incat sa incline balanta in favoarea acestei motorizari (nu stau intr-o zona de munte si nu circul asa de des pe pante foarte inclinate)
Era sa uit : Cand mai veniti cu argumente comparati motorizari de aceeasi capacitate si marca va rog.
nashu_mare
Daca nu ati mai merge cu benzinarele in rampe la 2000-2500 de ture ci la turatiile unde aveti cuplul maxim, nu ati mai spune ca sunt lenese la deal. Si ati consuma si mai putin. Stiu ca pare incredibil da'...
George
Citeaza (nashu_mare @ Sep 12 2008, 08:34 PM) *
Daca nu ati mai merge cu benzinarele in rampe la 2000-2500 de ture ci la turatiile unde aveti cuplul maxim, nu ati mai spune ca sunt lenese la deal. Si ati consuma si mai putin. Stiu ca pare incredibil da'...

Sssshhhh ... nu-i invata cum se conduce o benzinara ... ca mor de tot vanzarile la tractorase laugh.gif

PS ... shit ... am zis ca nu ma mai bag ... da' trebuia sa-l avertizez pe bietul om laugh.gif
Musafir
Citeaza (Bogdan @ Sep 9 2008, 01:29 PM) *
Da cheltuielile de intretinere la ce tip de motor sunt mai mari? Diesel sau benzina?

la cele pe benzina caci un motor Diesel are nevoie de o reparatie capitala cam la 400 mii km iar unul pe benzina cam la 150-200.
Vlad
Citeaza (Musafir @ Sep 13 2008, 05:55 AM) *
la cele pe benzina caci un motor Diesel are nevoie de o reparatie capitala cam la 400 mii km iar unul pe benzina cam la 150-200.


Buna dimineata,

Am o intrebare, va rog: de unde atita exactitate in aprecieri? De ce un motor diesel are nevoie de RK la 400K si nu la 700K sau mai putin? De ce cel cu benzina are nevoie de RK la 150-200K si nu la 400K? Citati cumva statistici? Daca da, unde le gasim?
Personal: Logan Diesel 85CP, Subaru Forester (benzina, Februarie 2003, aprox. 250K). Adevaru' este ca m-am gindit la un moment dat sa-i fac un RK astuia din urma dar cind am vazut pe net ca erau destui care ajunsesera cu ele pe la 400K-500K doar punind bezina in rezervor si ulei in baie m-am simtit cam umilit vizavi de ideea care-mi trecuse prin memeaca...
Vlad
Citeaza (nashu_mare @ Sep 12 2008, 08:34 PM) *
Daca nu ati mai merge cu benzinarele in rampe la 2000-2500 de ture ci la turatiile unde aveti cuplul maxim, nu ati mai spune ca sunt lenese la deal. Si ati consuma si mai putin. Stiu ca pare incredibil da'...


Salut Nashule,

E greu de inteles pentru unii cu benzina situatia de mai sus precum si faptul ca mersul subturat reprezinta un consum de carburant mai mare decit obisnuit, la fel ca si mersul supraturat. Motorul cu benzina se simte bine, exact asta este formularea, la turatii inalte si acolo se ating puterea si cuplul maxim. Si inca un comentariu: datorita naturii constructive, motorul Otto merge cu rapoarte de compresie mult mai mici decit cele diesel. Daca ar rezulta, macar de aici, ca un motor diesel este mai putin "stresat" decit unul Otto eu unul nu mai zic nimic.
alex
Am si eu o intrebare pentru cei care au masini pe diesel: la 150 km/h cat este consumul la un motor de 100CP si cat este la unu pe benzina tot cu 100 CP?
Noi vrem sa facem autostrazi dar tot despre drumurile de mute vorbim.
Faceti comparatie ca ati depasit mai usor cu un diesel, dar asta la viteze mici ca la viteze mari lasa mai usor gluma ca nu tine.
O masina cu motor diesel este pentru oras sau daca ai de carat, dar daca vrei sa te misti mai repede intr-o depasire la viteza mare atunci sigur benzina iti trebuie.
puii_mei
Citeaza (alex @ Sep 21 2008, 09:16 PM) *
Am si eu o intrebare pentru cei care au masini pe diesel: la 150 km/h cat este consumul la un motor de 100CP si cat este la unu pe benzina tot cu 100 CP?
Noi vrem sa facem autostrazi dar tot despre drumurile de mute vorbim.
Faceti comparatie ca ati depasit mai usor cu un diesel, dar asta la viteze mici ca la viteze mari lasa mai usor gluma ca nu tine.
O masina cu motor diesel este pentru oras sau daca ai de carat, dar daca vrei sa te misti mai repede intr-o depasire la viteza mare atunci sigur benzina iti trebuie.



Ma intreb ce varsta aveti si mai ales ce v-a placut in special la scoala.In nici un caz fizica.Dragutilor , amatori de liniute si depsiri, daca asa incercati sa comparati eficienta unor motoare, ar fi cazul sa va potoliti.Si ca sa raspund stimabilului de mai sus , Kia ceed , 1600 CRDI , 1400Kg +incarcat maxim pt concediu, viteza de croaziera constanta 150Km/h , consum mediu distanta Salonic-Atena (540 Km) 5,4l .Logan 1400 Laureat, o singura persoana in masina , distanta Cernavoda -Bucuresti , viteza constanta 140 Km/h, consum 8,2 l/100Km.Si apropos, consumul in oras cu traversare centru ora de varf dimineata si seara, pt Ceed este de 6,2l/100Km.De ce revizia este mai scumpa? Pt ca un motor diesel are in burta cu peste 2l de ulei mai mult(intre 5 si 6 l) in rest totul costa la fel . Iar despre viteze si cuplu ....Pai daca un diesel are cuplu mai mare la o turatie mai mica, la o turatie mai mare cum va fi ?Oare mai mic???
mosu_sontorogu
Eu pe autostrada mers sustinut, 170-180, pe vreo 300 km, motor diesel 116 cp, turbo, 6 trepte , a iesti consum de 6,9 l/100km. Acum sa vedem si benzinarele ... cat dati , cat luati ?
Bogdan
Citeaza (alpha @ Sep 9 2008, 12:35 PM) *
cine incearca o data un motor diesel nu-i mai trebuie veci benzina sau alceva.am avut 5 masini pe benzina dar dupa primul diesel nu am mai trecut si nici nu voi mai trece inapoi.iar apropo de consum e la jumate fata de benzina,cuplul si puterea duble.chiar nu e de comentat mare lucru.



eu...dupa benzina am incercat si diesel si... mi-a ajuns,vreau BENZINA!
Bogdan
Citeaza (puii_mei @ Sep 21 2008, 10:18 PM) *
Ma intreb ce varsta aveti si mai ales ce v-a placut in special la scoala.In nici un caz fizica.Dragutilor , amatori de liniute si depsiri, daca asa incercati sa comparati eficienta unor motoare, ar fi cazul sa va potoliti.Si ca sa raspund stimabilului de mai sus , Kia ceed , 1600 CRDI , 1400Kg +incarcat maxim pt concediu, viteza de croaziera constanta 150Km/h , consum mediu distanta Salonic-Atena (540 Km) 5,4l .Logan 1400 Laureat, o singura persoana in masina , distanta Cernavoda -Bucuresti , viteza constanta 140 Km/h, consum 8,2 l/100Km.Si apropos, consumul in oras cu traversare centru ora de varf dimineata si seara, pt Ceed este de 6,2l/100Km.De ce revizia este mai scumpa? Pt ca un motor diesel are in burta cu peste 2l de ulei mai mult(intre 5 si 6 l) in rest totul costa la fel . Iar despre viteze si cuplu ....Pai daca un diesel are cuplu mai mare la o turatie mai mica, la o turatie mai mare cum va fi ?Oare mai mic???



Omule,problema se pune altfel... cate de costa un diesel fata de o benzina,cat te costa sa intretii un diesel fata de o benzina si cat costa motorina fata de benzina.
Daca te apuci sa faci calculele(pentru masini similare,nu compari un E320 cdi cu Solenza) vei ajunge la concluzia ca daca faci pe an sub 40.000 de km nu prea renteaza sa dai banii pe un diesel. Daca iti place sa pleci tare de la semafor... inca o problema,dieselurile nu sunt facute pentru asa ceva si au tendinta sa manance ulei(mai ales TDI-urile grupului VW,pana la introducerea commonrail.
Depinde foarte mult de utilizatorul masinii,nu se poate spune ca diesel e bine si benzina e rau(sau invers)
antigelu
benzinar 2,2 litri
cit consuma? cit vrea el...9, 10, 11, 12, 20
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

daca va uitati in tabelele de comparatie intre benzinare si diesel la nemti (ADAC)
veti vedea ca benzinarul este mai scump cu citiva centi/km
deci dieselul incepe sa renteze de la citeva zeci de mii de km/an
asta nu inseamna sa nu cunperi diesel daca faci numa 10000/an...
fiecare cu ce-l doare
biggrin.gif
dorinteodor
cred ca discutia este legata de gusturile fiecaruia. am condus si benzine si dizele. daca bagi motorina de calitate, nu ai probleme nici iarna. problema dieselului este legata de turatiile joase unde compresorul nu este eficient (in general sub 2000 de ture pe minut). atunci scoate fum negru. in oras nu este favorzat dieselul deoarece esti fortat sa mergi mult cu turatii joase iar atunci se imbicseste galeria de admisie (asta e problema "clasica" a dieselului la mersul prin oras). la benzine, problema este cuplul; nu se poate face compresie prea mare deoarece benzina se autoaprinde. atunci trebuie capacitate cilindrica mai mare decit la diesel, la acelasi cuplu. asa ca, eu vad problema doar ca o chestie de gust. banii cred ca, per global, sint cam tot aia...in viitor probabil a se va gasi o solutie la diesele pentru turatii joase si la benzine pentru cuplu....
Musafir
Benzina se autoaprinde? Eu stiam ca motorina aia e aia care se autoaprinde datorita compresiei si a temperaturilor ridicate... iar benzina are nevoie de scanteia de la bujie
Musafir
Logan 1.4MPI viteza 150km/h consum = 15%, daca merg cu 100 la ora consumul este de 6%.

Benzina bag cu 3.89lei/ litru.

La costurile actuale nu prea se mai merita motorina, poate pt. motoarele mari peste 2litri ar fi o chestie asta daca masina pe motorina este la acelasi pret cu cea pe benzina.
Daniel
huh.gif Nu inteleg de ce trebuie sa va certati sau sa discutati aprins pe aceasta tema.. Probabil este fala romanului - "ce am eu este cel mai bun".Pana la urma masina este un mijloc de a te deplasa din punctul A in punctul B,iar cei ce cauta ceva in plus de la acest mijloc,are destule optiuni fie de lux,sport,siguranta sau toate combinate in functie de bugetul pe care vrei sau poti sa il aloci.Ca multi dintre noi am condus multe masini cu ambele tipuri de carburant,atat masini personale cat si de servici.
Am avut de la 1,3 la 2.0 pe benzina,de la 1,5 la 3,0 diesel ,cu 8 dar si cu 24 valve ,non euro sau e4,din anii 70 pana astazi,Am cca 1mil si 200k km parcursi dar nu pot spune ca e mai bine diesel sau otto.Cred ca in functie de necesitatea fiecaruia este bun fiecare.Daca mergi zilnic in oras maricel sau (si) faci multi km pe an,merita diesel,dar daca faci sub 15 mii/an si nu mergi zilnic este mai indicat otto.Diesel este mai sprinten si economic la combustibil,dar zgomotos si costisitor la intretinere,va spun pt ca lucrez la o firma mare, distribuitoare de piese schimb de 7 ani si cel mai bine se vand piesel pt diesel,anume: injectoare (clasice dar mai ales electronice)pompe de injectie(si de inalta presiune),turbosublante,chiulase echipate,articulatii(din cauza vibratiilor si a greutatii motorilui diesel)...etc,orice filtru de motorina (bun) este peste un 100ron si trebuie schimbat des ca motorina este nasoala.Dar daca il "muncesti" mult si ai grija de el este foarte bun.Cei care se cred sportivi pe diesel trebuie sa afle ca diesel-ul este proiectat pt. "povara" chiar daca au un "zvac" la plecare de pe loc.Pentru comparatii cred ca trebuie sa aveti acceeasi cilindree,ambele motoare sa aiba sau nu turbo aceeasi greutate-aerodinamicitate caroseria si nu cred ca exista vreun diesel care sa depaseasca benzina la performante in acest mod.Ultimele motoare pe care le-am avut ,au fost 1,9 diesel 130 cai pana acum 2 luni iar acum am 2.0 16 valve 150 cai otto,vreau sa spun ca ambele motoare sunt fiabile,consuma simtitor mai mult(dar firma plateste smile.gif ), cel pe benzina si demareaza mai lent,dar zgomotul in cabina este inexistent iar cand "se intinde" la drum bate multe diesel de acelasi centricubaj.Concluzie personala:pt. Km multi/an (peste 25k) recomand diesel iar pt lux,eleganta si (sau) folosire ocazionala ...Otto. Sper ca nu am deranjat pe nimeni ,Cele bune
Aceasta este versiunea "lo-fi". Pentru a vedea versiunea grafica integrala:click aici.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.