Help - Cauta - Membri - Calendar
Versiune intreaga: 10 motive pentru care trebuie sa renunti la masina personala in oras
Hotnews.ro Forum > Actualitati > Viata din orasul meu frumos
pagini: 1, 2
Teo
1. Banii. Cu banii dati pe un plin de benzina mergi un an cu metroul sau jumatate de an cu RATB
2. Traficul. "Creat de tine, pentru tine" ar putea fi un slogan de pus pe toate masinile care circula prin oras.
3. Sanatatea. La cati nervi iti faci in trafic, mai dai bani in plus si pe medicamente sau, in cel mai rau caz, la doctor. Ca sa nu mai vorbim de poluarea pe care o produci, poluare care te afecteaza si pe tine si pe copilul tau
4. Reparatiile. Totul costa, si costa scump. Si probleme pot aparea oricand, dar de cele mai multe ori cand nu ai bani.
5. Timpul. "Timpul trece, leafa merge, noi cu drag ne facem ca muncim". Frumos spus dar...seful tau ce zice? In plus, s-ar putea sa iti ramana timp si pentru tine si familia ta.
6. Socializezi. Mersul cu masina te priveaza de multe lucruri, printre care si a cunoaste noi oameni, a afla lucruri noi si, cine stie, sa cunosti pe "cineva"?
7. Cultura/educatie. Lipsa sofatului te ajuta sa te apuci in sfarsit de cartea pe care vroiai s-o citesti si nu aveai cand.
8. Siguranta. Orice s-ar spune, esti mai sigur intr-un autobuz, metrou sau tramvai. Si daca masina ta e una veche, cred ca si ceilalti participanti la trafic ar spune la fel.
9. Observi. De cate ori ai trecut pe langa ceva si ai exclamat "asta cand a mai aparut aici?". Nu aveai cum sa-l vezi, erai prea concentrat sa treci pe linia de tramvai sau sa-l claxonezi pe adormitul din fata ta.
10. Parcarea. O adevarata tragedie atat pentru tine cat si pentru pietoni. Pana gasesti un loc (daca il gasesti, daca nu, te sui pe trotuar, oamenii devin nervosi etc), pana iesi cand pleci ca se parcheaza pe doua benzi..distractiv nu?
nashu_mare
1. Nu cred ca exista cineva dintre cei la care banul sa fie o problema care sa nu isi fi pus problema asta
2. "inghesuiala din RATB, creata de tine, pentru tine" e un slogan mai bun?
3. Mersul cu autobuzul este o placere pentru simturi, o relaxare totala.
4. Vezi punctul 1.
5. Adica tu ajungi mai repede cu RATB-ul decat cu masina personala?
6. Socializarea in autobuz e buna, mai dai peste un nene care se freaca de tine, mai faci schimb de niste mirosuri, mai un shutz...
7. Doar daca te sui de la capat, sa prinzi loc.
8. Si portofelul tau spune acelasi lucru?
9. De parca statul la semafor nu te ajuta in sensul asta.
10. Felicitari, ai gasit un motiv care sa nu fie pueril si idealist. Si, totusi, nu e necesar sa parchezi chiar in fata intrarii.
Musafir
2. Inghesuiala in RATB este datorata traficului facut de masinile personale, nu lipsei de masini din parcul RATB, crede-ma. Problema este ca pana ajunge o masina in statie in traficul infernal din Bucuresti, se strange o mare de oameni.
3. Da, mirosul din autobuz e o problema (mai ales in autobuzele care nu au aer conditionat), dar cu siguranta mirosul de gaze nearse e mai placut simturilor
5. Da, ajung mai repede, mult mai relaxat si cu mai multi bani in buzunar
6. Vezi punctul 2 din acest raspuns smile.gif
7. Vezi punctul 2 din acest raspuns smile.gif
8. Eu merg de ani de zile cu autobuzul si niciodata n-am avut problema asta. Daca tot vorbim de situatii extreme, ce zici de spartul geamului ca sa-ti ia geanta, atunci cand astepti la semafor?
9. Ai dreptate, ajuta. Vezi insa punctul 5 din primul mesaj
10. Vezi raspunsurile tale mature si realiste smile.gif. Da, ai dreptate, nu e necesar.
daniel
Are dreptate in cateva aspecte.
Eu n-o sa pot intelege un lucru:
- cum draq sa stai in Militari, de exemplu, sa lociesti langa metrou la Pacii sa lucrezi in centru si sa te duci CU MASINA LA MUNCA? cat de comod sau altfel trebuie sa fii???
Am fost nevoit sa ma duc pana in Carrefour militari, in luna august (cand se stie, traficul este lejer), intr-o vineri seara si de la Apaca pana la metrou Pacii am facut 50 min!!! nu sunt mai mult de 4 km.
Ma intreb: nu-i mai bine cu metroul 15 min decat peste 60-70 min cu masina?
nashu_mare
Citeaza (Musafir @ Sep 12 2008, 10:33 AM) *
2. Inghesuiala in RATB este datorata traficului facut de masinile personale, nu lipsei de masini din parcul RATB, crede-ma. Problema este ca pana ajunge o masina in statie in traficul infernal din Bucuresti, se strange o mare de oameni.
3. Da, mirosul din autobuz e o problema (mai ales in autobuzele care nu au aer conditionat), dar cu siguranta mirosul de gaze nearse e mai placut simturilor
5. Da, ajung mai repede, mult mai relaxat si cu mai multi bani in buzunar
8. Eu merg de ani de zile cu autobuzul si niciodata n-am avut problema asta. Daca tot vorbim de situatii extreme, ce zici de spartul geamului ca sa-ti ia geanta, atunci cand astepti la semafor?


Inghesuiala in RATB e de pe timpul ITB si daca si atunci erau multe masini pe strada care blocau circulatia...

In masinile actuale mirosul de gaze il simti mult mai putin decat pe jos sau in RATB, ai filtre pe aerisire si, la o adica, poti opri de tot intrarea aerului de afara si sa treci pe "recirculare".

Daca s-ar ajunge mai repede si mai relaxat, imagineaza-ti ca nu ar fi atati oameni in masini in Bucuresti.

Furturile din buzunare, in autobuz, sunt mult mai frecvente decat spargerea geamului pentru o poseta. As zice chiar ca sunt la ordinea zilei.

@daniel: ai dreptate, e mai bine cu metroul 15 min decat 60 cu masina. Din pacate nu se intampla de fiecare data. De exemplu, la mine in Colentina nu se intampla niciodata dintr-un motiv foarte obiectiv, nu am metrou.
xyz
Fara indoiala, e mai ieftin cu autobuzul insa mai confortabil in masina personala. Ca bani. Deoarece ca timp tot pe-acolo iesi. Eu as lua autobuzul, dar daca inca jumatate din soferi ar face la fel, traficul in Bucuresti s-ar elibera si atunci as trece iar la masina. Pai ce, eu sunt mai fraier? tongue.gif

Serios vorbind, nu RATBul este solutia, ci refacerea infrastructurii. De exemplu, de curand se repara in spatele Pietei Delfinului o straduta ocolitoare. Plecand din patelimon (XXL) pana in Floreasca (via acea straduta si Colentina - Tei) fac 25 minute pana la serviciu, ceea ce e ok. Daca s-ar reface/construi si alte stradute de acest gen, s-ar rezolva partial (eventual aceasta ar putea fi o masura dintr-un pachet mai mare, care sa contina si finalizarea "rapida" a refacerii strazilor principale, care pare sa dureze de-o vesnicie si sa continue tot atat).

In rest - respect in trafic! Da! Se poate!
trapped
Citeaza (nashu_mare @ Sep 12 2008, 12:06 PM) *
@daniel: ai dreptate, e mai bine cu metroul 15 min decat 60 cu masina. Din pacate nu se intampla de fiecare data. De exemplu, la mine in Colentina nu se intampla niciodata dintr-un motiv foarte obiectiv, nu am metrou.


Oamenii de genul tau, indiferent unde ar locui, nu stiu cum se face dar nu au niciodata metrou. Ce te opreste sa mergi cu masina pana la cea mai apropiata statie de metrou, sa o parchezi prin apropiere (nu-mi spune ca nu ai unde sa parchezi ca nu te cred!!!) si de acolo sa iei metroul?
Treaba asta e la ordinea zilei in Londra si nu se simte nimeni coborat in lantul trofic din cauza asta.
Btw, reply-ul asta il ai de la un tip care are masina luata de noua, cu banii jos si care a inteles de cativa ani ca nu este nicio rusine sa mai mearga si pe jos sau cu transportul in comun.
catalin
Nu va inteleg,de o luna nu mai merg cu masina ca mi-au luat astia permisul,oameni buni e groaznic,oameni put,nu ai aer nu poti sat jos decat daca il iei de la capat (logic),si inca ceva eu stau in zona titan,troleu 79 vine unu la 30-40 de minute daca ai ghinion si tocmai a trecut te asezi frumos pe bordurile astea frumoase montate de baietii destepti si citesti cartea de care acum ai timp(vezi mai sus) noroc ca luni ma duc sa imi iau permisul inapoi, a fost o experinta groaznica pentru mine,si din pacate nu stiam dar asta e realitatea oameni sunt rai prosti si put. Traiasca RATB-ul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nashu_mare
Citeaza (trapped @ Sep 12 2008, 01:12 PM) *
Oamenii de genul tau, indiferent unde ar locui, nu stiu cum se face dar nu au niciodata metrou.
Treaba asta e la ordinea zilei in Londra si nu se simte nimeni coborat in lantul trofic din cauza asta.
Btw, reply-ul asta il ai de la un tip care are masina luata de noua, cu banii jos si care a inteles de cativa ani ca nu este nicio rusine sa mai mearga si pe jos sau cu transportul in comun.

Da, nu stiu cum se face ca oamenii care se plang ca nu stau langa metrou, nu au niciodata metrou. huh.gif

Te-ai plimbat vreodata cu metroul in Londra? Eu l-am folosit si nu mi-a cazut rangul insa daca ajungi sa il compari pe unul cu celalalt inseamna ca pe cel din Londra l-ai vazut doar in poze. Nu neaparat e de dat exemplu ca si curatenie sau respect fata de utilizator dar pentru cat e el de practic, cate statii are, cate ramificatii...

Hai sa vorbim despre situatia mea. Dimineata ca sa ajung la munca fac 20 de minute cu masina si merg de pe langa Spitalul Fundeni pana langa Spitalul Militar. Cea mai apropiata statie de metrou in sensul meu de mers este Bucur Obor. Sa gasesc parcare langa Bucur Obor nu e chiar usor, preconizez ca as pierde vreo 5-10 minute cautand si mergand de la locul unde am gasit parcare pana la statia de metrou (ca doar nu parchez in intersectie). Mai pierd inca 10 minute asteptand metroul, si mai pierd 5-10 minute mergand de la Gara pana pe Plevnei si deja nu mai e afacere dpdv al timpului . Mult mai profitabil este sa ma trezesc cu 20 de minute mai devreme (ceea ce si fac ca altfel nu as scoate timpul ala) si sa ajung la serviciu pe la 7 si 20 (in cazul cel mai putin favorabil - atunci cand sunt blocate cateva stradute de masina de gunoi), vajaind prin oras si ocolind intersectiile pe stradute. La ora aia oricum autobuzele sunt destul de pline. In schimb beneficiez de comfortul si intimitatea masinii personale: muzica mea, pasagerii mei, scaunul meu... Nu beneficiez de covrigarie in drum.


PS: Dragul meu, ce e atat de nemaipomenit ca ti-ai luat masina noua cu banul jos? Puteam si eu dar... de ce?
Musafir
eu stau la pacii si lucrez la grivita dar tot mai bine e cu masina
trapped
Citeaza (nashu_mare @ Sep 12 2008, 05:11 PM) *
Da, nu stiu cum se face ca oamenii care se plang ca nu stau langa metrou, nu au niciodata metrou. huh.gif

Te-ai plimbat vreodata cu metroul in Londra? Eu l-am folosit si nu mi-a cazut rangul insa daca ajungi sa il compari pe unul cu celalalt inseamna ca pe cel din Londra l-ai vazut doar in poze. Nu neaparat e de dat exemplu ca si curatenie sau respect fata de utilizator dar pentru cat e el de practic, cate statii are, cate ramificatii...



PS: Dragul meu, ce e atat de nemaipomenit ca ti-ai luat masina noua cu banul jos? Puteam si eu dar... de ce?


Mda, m-am plimbat cu metroul ala de cateva ori. Am dat exemplul cu metroul din Londra ca imi era mai la indemana dar uite ca si in Germania lumea isi lasa masina la intrarea in oras sau langa gara si de acolo se duce la serviciu cu transportul public si crede-ma ca mi-au cazut plombele cand am vazut treaba asta la cativa posesori de SLK-uri si alte exotice de genul asta. Vorbesc de orase din alte tari pentru ca acolo se intampla chestiile astea pentru ca daca s-ar fi intamplat in Bucuresti, nu ar mai fi avut rost topic-ul. Oricum, nu ca sa arat ce baiat "umblat" sunt eu ca doar sunt tot felul de scursori sociale care cunosc orasele alea mai bine si ca cei care traiesc acolo (doar au nevoie sa le cunoasca daca vor sa ciordeasca eficient).
Pana acum 2 ani, faceam cam acelasi traseu ca tine cu diferenta ca parcam pe Barbu Vacarescu si de acolo luam metroul de la Stefan cel Mare pana la Gara de Nord dar, pana la urma, face fiecare dupa posibilitati, conditie fizica, chef si vointa.
Sunt convins ca ai inteles ce am vrut sa spun referitor la masina noua dar hai sa fiu mai explicit: mi-am luat masina noua, am platit-o integral si la cat m-a scuturat financiar, as fi avut toate motivele sa nu-mi dau jos c.....l din ea (banii mei, masina mea, muzica mea, aerul meu conditionat, etc.) deci daca pana si unul ca mine a renuntat la confortul din masina personala... evident, vorbesc doar din punctul meu de vedere.
Si ca sa inchei: traficul este asa cum il stim cu totii, eu personal nu cred in infrastructuri-minune sau intr-o politie rutiera perfecta iar de calitatea soferilor chiar nu are rost sa mai spun ceva. Ba mai mult, pe zi ce trece sunt din ce in ce mai convins de un lucru: calitatea traficului din Bucuresti este direct proportionala cu calitatea comunitatii din Bucuresti.
nashu_mare
Pai inseamna ca noi stam bine la capitolul "comunitate". Desi sunt mai putine masini, traficul din Constanta si Galati mi se pare de o mie de ori mai nasol ca si toleranta in trafic, dar si ca disciplina. Ca sa nu zic cat pot sa rad de un coleg timisorean care la el in oras devine irascibil cand sta de doua ori la acelasi semafor (in Bucuresti vine doar cu trenul biggrin.gif ). Soferii bucuresteni sunt mult mai blazati, cel putin in marea lor majoritate. Mai sunt insa cei care ies doar atunci cand ploua sau cei care isi folosesc masina foarte rar si aia care cu cateva luni inainte dadeau manele la tot autobuzul dar mie nu mi se pare ca ar constitui marea masa.


Accesul catre Stefan cel Mare, pe Barbu Vacarescu mi se pare o solutie mult prea complicata mai ales din cauza de Lacul Tei care are doar o banda pe sens, Colentina fiind mult deschisa.


PS: Spre deosebite de celelalte capitale pe care le-ai pomeni, in Bucuresti metroul nu ajunge la marginea orasului. Slava Domnului, Bucur Obor nu e nici pe departe acolo.
Musafir
Pentru mine, lucrurile au fost mai simple: desi am masina, sa merg din Titan in Aviatorilor zi de zi a fost un cosmar din nenumarate motive. Am renuntat acum ceva timp cand am descoperit ca ajung mult mai repede cu metroul. Da, si metroul are partile lui proaste: pe langa mirosul de melci cum spunea cineva, manipulantii uita sa dea drumul la aerul conditionat, unii nu se spala..stiu ce inseamna. DAR: in loc de o ora si 10, o ora si 15 min cu masina in zilele bune (nu stiu "sa ma bag" pe linia de tramvai si inapoi pe banda la refugiu cum nu stiu nici stradutele asa bine) reusesc sa ajung in 45 de minute iesind pe usa casei pana intru in birou. Asta pentru ca am de mers 10-15 min pana la metrou, si merg pe jos.

Ca tot vorbiti de RATB: luna trecuta si luna asta merg cu 335, ca variatie sau cum spunea Teo, sa "observ". Da, ma sui de la capat, avantaj ca stau jos si pot sa citesc (sic). In luna august cand multi oameni erau plecat in concediu am facut in multe zile circa 35 minute pana la munca. Totul cu 400 mii/luna Acum fac mai mult, e adevarat, cam o ora, o ora si 10 min, adica cat faceam cu masina proprie inainte. Dar, tot am niste avantaje: banii, lipsa stresului si a nervilor, cartea citita...

Pana la urma, conteaza ce apreciezi: confortul in dauna timpului, stresul in dauna linistii, banii in buzunarul tau sau altuia etc
LM
Citeaza (Teo @ Sep 12 2008, 08:04 AM) *
1. Banii. Cu banii dati pe un plin de benzina mergi un an cu metroul sau jumatate de an cu RATB
2. Traficul. "Creat de tine, pentru tine" ar putea fi un slogan de pus pe toate masinile care circula prin oras.
3. Sanatatea. La cati nervi iti faci in trafic, mai dai bani in plus si pe medicamente sau, in cel mai rau caz, la doctor. Ca sa nu mai vorbim de poluarea pe care o produci, poluare care te afecteaza si pe tine si pe copilul tau
4. Reparatiile. Totul costa, si costa scump. Si probleme pot aparea oricand, dar de cele mai multe ori cand nu ai bani.
5. Timpul. "Timpul trece, leafa merge, noi cu drag ne facem ca muncim". Frumos spus dar...seful tau ce zice? In plus, s-ar putea sa iti ramana timp si pentru tine si familia ta.
6. Socializezi. Mersul cu masina te priveaza de multe lucruri, printre care si a cunoaste noi oameni, a afla lucruri noi si, cine stie, sa cunosti pe "cineva"?
7. Cultura/educatie. Lipsa sofatului te ajuta sa te apuci in sfarsit de cartea pe care vroiai s-o citesti si nu aveai cand.
8. Siguranta. Orice s-ar spune, esti mai sigur intr-un autobuz, metrou sau tramvai. Si daca masina ta e una veche, cred ca si ceilalti participanti la trafic ar spune la fel.
9. Observi. De cate ori ai trecut pe langa ceva si ai exclamat "asta cand a mai aparut aici?". Nu aveai cum sa-l vezi, erai prea concentrat sa treci pe linia de tramvai sau sa-l claxonezi pe adormitul din fata ta.
10. Parcarea. O adevarata tragedie atat pentru tine cat si pentru pietoni. Pana gasesti un loc (daca il gasesti, daca nu, te sui pe trotuar, oamenii devin nervosi etc), pana iesi cand pleci ca se parcheaza pe doua benzi..distractiv nu?


Astea sint motive pentru tine, mie nu mi se potrivesc.
1. Nu reprezinta o problema.
2. E acelasi si in autobuz.
3. Nervi imi fac si in statie, si in autobuz cu toti nebunii care vorbesc singuri despre securisti, uneltiri politice si gigi becali. Poluarea, sa fim seriosi. Nu merg nici cu tractorul nici cu vreun junghi din 1972.
4. Nu prea e cazul. Si cand e, vezi pct 1.
5. aici te contrazici, tocmai ca timpul e pretios nu il pot irosi prin ratb.
6. chiar nu simt nevoia de socializare (vezi 3).
7. aici poate ai dreptate, cu conditia sa mergi intr-un tramvai gol la o ora la care ar trebui poate sa fii demult la munca. ma multumesc sa ascult muzica mea, nu manelele de pe mobilul vreunui retardat sau mai rau, chiar de la sofer.
8. orice ai zice ma simt mai in siguranta in masina mea, fara ciorditori.
10. parcarea nu e o tragedie, e doar o problema. nu ma deranjeaza sa o las intr-o parcare platita mai departe de locul in care trebuie sa ajung.

Si mai am niste motive pro: am de dus un copil la scoala, unul la gradinita, pe mine la serviciu si de recuperat copiii seara. De ce as face asta cu ratb? In plus, nu toti trecem prin pipera, razoare sau iuliu maniu ca sa ne plangem de trafic.
Pentru mine masina e o necesitate si o placere.
Chiar cred cu sinceritate ca cei care merg cu masina o fac pentru ca nu au incotro. Fiecare a cantarit bine motivele pro si contra si a ales ce i s-a potrivit lui. Nu noi sintem de vina pentru trafic ci proasta organizare din oras, lipsa unui plan de urbanism, constructii noi amplasate aiurea (nicaieri n-am vazut hypermarketuri in mijlocul orasului), semafoare care nu functioneaza, lipsa ori obturarea semnelor de circulatie, zeci de santiere, lipsa educatiei, analfabetismul multor soferi, etc.
silva
as vrea sa pot renunta la a ma plimba cu masina

intr-o tara unde masina e o necesitate nu un lux....eu am reusit sa-mi gasesc de munca aproape de casa sa pot merge pe jos. Ma refer la SUA.
Regret ca aici transportul in comun nu e asa dezvoltat ca acasa. Imi lipseste mersul cu autobuzul.....in primul rand pentru faptul ca nu am carnet de sofer si refuz cu incapatanare sa-mi iau

daca ar fi dupa mine toata lumea ar merge le jos.....smile.gif
Musafir
Solutii la probleme de genul asta s-au gasit la altii de multi ani, nu trebuie sa reinventam roata. Desigur ca fiecare tara are specificul sau, dar problema in mare este aceeasi. Este insa necesar ca cineva sa se "miste", sa vrea sa faca cu adevart ceva: primariile si guvernul sa faca strazi si parcari ca soferii sa le poata folosi si astfel transportul in comun sa circule normal iar politia sa dea amenzi celor care nu respecta regulile, amenzi care se vor duce la bugetul de stat pentru crearea de noi strazi si parcari. Da, este o investitie initiala mare, dar a baga capul in pamant ca strutul (ma refer la cei care ar trebui sa faca ceva) nu este cu siguranta o solutie. Partea proasta este ca noi, cei care platim oalele sparte prin taxe, impozite etc. le luam exemplu si ne facem ca nu vedem cat timp nu ne afecteaza in mod direct.

Cineva imi spunea sa fac un mic exercitiu: am numarat 50 de masini care au trecut pe langa autobuzul in care eram. Din acele 50 de masini, doar 7 din ele aveau mai mult de un calator (soferul) in masina. Un autobuz Mercedes poate lua 100 de oameni maxim. Teoretic, toti cei din acele masini ar fi putut folosi nu un autobuz ci doua ca sa mearga lejer si atunci ar fi ramas o groaza de loc liber pe sosea. Da, numai ca aceste 50 de masini ar trebui sa aiba unde sa fie parcate..si uite asa ne intoarcem la cercul nostru.

Noi degeaba ne sfadim aici, rezolvarile nu se fac online, nu citeste nimeni ce scriem noi. Ne certam ca disperatii in loc sa ne luam de piept cu cei care sunt cu adevarat de vina: primariile, guvernul si politia. Sa vedem cati dintre noi vor merge la vot, atunci se va vedea cat de mult ne intereseaza soarta noastra.
solutia
investitii in ratb.

mai multe tramvaie, autobuze, trolee etc. care sa circule pe benzi dedicate.

si bineinteles, sa sapam la metrou precum cartitzele, fara oprire, pana se elibereaza traficul.

si daca intalnim oameni care circula in masina fara sa aiba nevoie sa ii oprim, sa ii coboram din masini si sa le tragem suturi in c*r pana le vine mintea la cap.


P.S. Gipanele is pentru mers pe ulita la tara. daca ai unul esti tzaran (redneck, hillbilly) fara comentarii suplimentare inutile.
Mircea
Daca ne gandim ca un sofer face in medie pe zi circa 2 ore in trafic cu masina, asta inseamna ca intr-un an ajunge sa stea o luna de zile numai in masina. O luna de zile, deci aproape 5 ani din viata (la o medie de varsta de 70 ani) pierduti in trafic, in masina, in gazele celui din fata, in poluare, in stres si nervi.

Daca pe langa timpul pierdut mai punem si problema banilor, a sanatatii lui si a celor din jur avem exemplul clar al unei "afaceri" proaste: masina personala te face in oras sa pierzi mult mai mult decat castigi.

Multi spun ca pot folosi masina cat timp fac asta pe banii si pe timpul lor. Problema este mai complexa insa: banii pe care ei ii dau la stat nu ma ajuta pe mine, pietonul (investiile in ecologie/mediu sunt aproape inexistente in Romania chiar daca sunt taxe "special" gandite pentru asta) iar timpul petrecut de ei in masini in traficul din oras ma blocheaza si pe mine, cel care folosesc transportul in comun de suprafata, sa ajung acolo unde am nevoie.

Eu as propune ca atunci cand se cumpara masinile sa existe afise: Condusul in oras cauzeaza dependenta, stres, nervi, provoca boli grave si pierderi majore de timp tie si celor din jurul tau

Deci, stimati soferi, nu va mai cumparati masini noi (ca nu aveti unde sa le parcati - trotuarul NU este locul vostru de parcare, ar fi cazul sa incepeti sa intelegeti asta) sau vechi (nu mai aduceti toate harburile de afara), renuntati la masinile existente cat mai mult si incepeti sa va traiti viata in societate alaturi de familie si prieteni, nu inchisi in masinile voastre, nu mai dati banii pe combustibil (vedeti si voi ce bataie de joc e cu pretul benzinei azi care numai la noi nu se ieftineste desi pretul barilului a scazut cu 57%) sau pe impozite la stat, impozite care acopera gaurile din economie nu pe cele din asfalt
ginel
@nashu_mare: Hai sa-ti spun eu unde gasesti parcare la Obor la metrou. In pasaj.
Of course ca nu ai da niciodata banii, ca n-ai motive cata vreme poti sa gasesti si moca.
Asa ca am ajus sa-l apreciez pe Ontanu' care din cand in cand va ridica masinile.
Vizitator_dan.
Doamne da metrou si in Dr Taberei, cartier sinistrat, unde dimineata iti ia 40 min sa jungi pana la razoare. avem un singur drum care duce pana acolo.
Andrei
Citeaza (silva @ Sep 16 2008, 03:14 PM) *
...nu am carnet de sofer si refuz cu incapatanare sa-mi iau

daca ar fi dupa mine toata lumea ar merge le jos.....smile.gif

Asa si eu, si tot in SUA!

Vreau sa amintesc aici cum incepe romanul Vitelul de aur de Ilf si Petrov (1931). Regret ca nu am la indemana decat traducerea in engleza.

Pedestrians should be loved.
Pedestrians make up the greater part of mankind. Not only that, the finer part. Pedestrians created the world. It was they who built towns, put up skyscrapers, installed drainage and plumbing, paved the streets, and lit them with electric lights. It was they who spread culture all over the world, invented printing, thought up the gunpowder, built bridges across rivers, deciphered the Egyptian hyerogliphics, introduced the safety razor, abolished slavery, and discovered that a hundred and fourteen tasty, wholesome dishes could be made from beans.
And then, when everything was ready, when our planet had acquired a comparatively well-planned appearance, the motorists appeared.
It should be noted that the motor car was also invented by pedestrians. But for some reasons the motorists soon forgot about that. They began to run over the meek and mild, clever pedestrians. The streets built by the pedestrians passed into the hands of the motorists. The roads were doubled in width and the sidewalks were narrowed down to the size of a tobacco wrapper. The pedestrian began to huddle against the walls of buildings in alarm.
In a large city, pedestrians lead the life of martyrs, just as though they were in a traffic-run ghetto. They are allowed to cross the street only at crossings - that is to say, at points where the traffic is heaviest and where the thread by which a pedestrian's life usually hangs may most easily snap.
In our enormous country the ordinary motor car, which the pedestrians intended to be used for peaceful purposes, has taken on the menacing aspect of a fratricidal missile. It can knock out of action whole ranks of trade-union members and their families. If, on occasion, a pedestrian just manages to skip out of the way of the silvery hood of a car, he is fined by a policeman for breaking the rules of the highway code.
Taken all around, the authority of the pedestians has been greatly shaken. The people who gave the world such famous figures as Horace, Boyle, Mariotte, Lobachevsky, Gutenberg, and Anatole France have been forced to put on airs in the cheapest way just to call attention to their existence. What a pretty pass things have come to for the pedestrian!
Zack
De cand sunt in State merg numai cu masina.Nu visam in viata mea sa-mi iau carnet,chiar nu vroiam,dar aici am fost obligat.Avantaje:ascult o muzica,radio,pot sa fumez,pot sa beau o Cola si chiar sa mananc un sandwich.Dezavantaje:plictisitor (mai ales daca dai de trafic greu),benzina,parcarea.De cate ori ajung inapoi in Europa plimbarea cu metroul mi se pare o minune.Mai vezi lume,mai auzi ceva,nu esti stresat de condus.Poate e ceva mai greu in Bucuresti desi am mers si acolo ani de zile si nu mi s-a parut chiar insuportabil,dar in Viena,Barcelona,Londra,e o placere.Asa cred eu.Dupa ani de zile cu metroul poate ti se pare un calvar.La fel cum mi se pare mie 600 km de condus masina/saptamana.
Dupa mine:mi-ar conveni sa folosesc masina numai cand vreau (cumparaturi multe,excursii).
Elly
Am incercat sa merg la serviciu si cu masina personala si cu RATB + metrou.
Este incomparabil muuult mai bine cu masina. Si nici nu e mult mai scump. Un plin la masina ma consta cam 130 RON, iar abonamentul lunar RATB si metrou e la vreo 70 RON.

Si pana ajung in statia RATB, pana vine autobuzul, pana ma inghesui in el (nu mai spun cat de insuportabil e inauntru), pana cobor la metrou, pana vine (mai astept unul, ca nu incap in primul), pana mai merg 10-15 min. pe jos pana la birou .... ajungeam si cu masina.

Si spuneti voi ce vreti, dar mie nu-mi place sa ma inghesui, sa miroasa urat in jurul meu, sa simt ca n-am aer, sa ma pipaie unii, sa inghet in statii si altele asemenea.
pehash
bicicletaaaa! biggrin.gif

Cred ca motivele expuse de teo se aplica in mod diferit. Depinde cati bani ai, cat rezisti la traficul nostru sublim, unii nu sunt incantati sa socializeze, altii au impresia ca au urcat pe scara sociala daca merg cu masina. Fiecare are motivele lui, mai mult sau mai putin ancorate in realitate. Suntem liber sa facem ce vrem, dar n-avem destula experienta inca sa ne dam seama ce e bine pentru noi.

Sa renunti la masina in oras e mult spus, dar oricine poate sa-si propuna sa o lase acasa 1-2 zile/saptamana. Alternativa nu este neaparat ratb-ul sau bicicleta. Cel mai practic este sa combini mersul pe jos cu metroul, eventual cu tramvaiul acolo unde poti. De ce? Pentru ca iti irosesti viata! Te plateste cineva pentru timpul pierdut in trafic? Poti sa faci altceva util cand 'conduci' cu 5km/h prin Bucuresti? Te plateste cineva pentru stresul din trafic? Esti constient ce efect are asupra ta stresul? Esti constient ca oricate filtre ar avea masina ta sunt zeci de studii care spun ca aerul din masina este semnificativ mai toxic decat cel de pe trotuarul de langa, cu atat mai mult in blocaj?
Din pacate platim foarte mult pentru acest aparent confort, dar platim indirect, incet si sigur. Mai mult de atat, platesc si cei din jurul nostru care nu au nici o vina.

Pentru toti cei care comenteaza inghesuiala RATB le propun un exercitiu de imaginatie: banda dedicata pentru RATB. Evident o banda pe care va inghesuiati ziua si parcati noaptea.
Totusi daca vi se pare ca va coborati prea mult incercati alt exercitiu: car pool. Am scris in engleza pentru ca nu avem in romana o expresie comparabila, probabil multi nici nu stiu ce inseamna.

Eu merg cu masina in Bucuresti, dar rar, o data la 2 saptamani, cand am neaparat nevoie. Mi-am promis ca intotdeauna voi avea un job la 2-3 km de casa. Asta nu inseamna neaparat sa ratez oportunitati pentru ca nu sunt adeptul cutiei de beton proprietate privata, prefer una inchiriata.

O zi buna!.. in trafic blink.gif
Elly
Cum adica ti-ai promis ca vei avea un job la 2-3 km de casa?? unsure.gif

Daca firma la care lucrezi isi muta sediul ce faci? Asta ca sa nu zic ca e posibil sa faca disponibilizari si sa trebuiasca sa te duci la alt loc de munca?
Poate o sa zici ca te muti cu chirie aproape de serviciu. Adica ai sta cu chirie in zona Arcul de Triumf ? Sau Piata Unirii?

Plus ca inteleg ca esti singur pe lume. Caci daca ai o familie nu pot fi toti simultan la 2 km de locul unde invata/muncesc.

Sau ma insel? Sunt eu ghinionista? angry.gif
sofer casnic de Bucuresti
Cazuri in care folosesc masina:
1. Trebuie sa ajung in zone in care metroul nu are acoperire (peste 15-20 de minute de mers pe jos pana la statia de metrou). Imi pare rau, dar transportul de suprafata (cu exceptia a doua tramvaie cu circulatie speciala) este foarte rau: aglomerat si chiar mai lent decat mersul cu masina
2. Trebuie sa duc mai multe persoane in masina (am copii mici) sau am de carat bagaje (de ex. imi fac cumparaturile saptamanale)

Cazuri in care NU folosesc masina:
- oricand pot ajunge cu metroul in zona respectiva din Bucuresti (accept si 15 minute de mers pe jos) si nu am decat o geanta cu mine

Concluzia mea: o retea adevarata de metrou (care sa acoopere tot orasul si sa aiba o densitate sub 1 km pe statie) ar rezolva in mare parte acest trafic groaznic
ildiko
Citeaza (trapped @ Sep 12 2008, 01:12 PM) *
Oamenii de genul tau, indiferent unde ar locui, nu stiu cum se face dar nu au niciodata metrou. Ce te opreste sa mergi cu masina pana la cea mai apropiata statie de metrou, sa o parchezi prin apropiere (nu-mi spune ca nu ai unde sa parchezi ca nu te cred!!!) si de acolo sa iei metroul?
Treaba asta e la ordinea zilei in Londra si nu se simte nimeni coborat in lantul trofic din cauza asta.
Btw, reply-ul asta il ai de la un tip care are masina luata de noua, cu banii jos si care a inteles de cativa ani ca nu este nicio rusine sa mai mearga si pe jos sau cu transportul in comun.


se vade ca n-ai fost vreodata la Londra si nici prin alte capitale europene...e vorba de imensa si extrem de bine gandita retea de transport in comun...ca sa nu mai vorbim degeaba...deh, dar ce buni suntem noi romanii la politica si la comentarii inutile...
Alex Abece
Metrou, fie, dar nu in Bucuresti. Nu stiu cum se poate la altii, vezi Barcelona, Viena sau Munchen, sa circule trenurile la 2-3 minute. La noi circula la 7 minute, inclusiv la orele de varf. Pe site-ul Metrorex apare o singura garnitura de rezerva! Reteaua de statii e ramasa in urma, numarul de trenuri e insuficient. Am sunat, nu o data, la numarul 9264 si am intrebat civilizat ce se intampla, mi s-a raspuns la fel de civilizat, dar persoana de la celalalt capat al firului nu avea nici o putere, decat cel mult sa inregistreze doleanta mea. Am pest 15 ani de Bucuresti, l-am strabatut si pe jos si cu RATB de la un cap la altul pe toate directiile. Asa am acum avantajul ca stiu stradutele si prefer sa merg cu masina. Am asteptat nu o data, al doilea metrou, al doilea autobuz sau tramvai, ca sa ma inghesui, sa ascult ineptiile vocalilor inculti, sa miros desfundatorii de canale care uita sa se spele... cu lunile. Nu mai vreau, multumesc, vorba cuiva, de ce sa ma chinui, mai ales cu bagaje, sau copii dupa mine, cand am de mers in mai multe directii? Daca reducem la jumatate traficul, si tot ar fi insuficiente locuri de parcare, fie ele si platite. Asa, ascult stiri, muzica, ma gandesc la ale mele, mai injur cate un smecher, imi mai pierd uneori rabdarea, dar cel putin am un spatiu al meu in care pot sa refulez, nu ma cert cu precupeata de alaturi. Si recunosc, uneori o iau si pe linia de tramvai, cand in fata mea unul isi ia ziarul, alta se fardeaza, al treilea nu gaseste viteza intai in cutie si al patrulea imi taie calea....
Elly
Se intampla sa vina si in bucuresti la 2 min metroul, dar tot degeaba. Tot plin ochi este.
gigel de luxembourg
Daca am de mers undeva in centru merg cu masina pana la metrou. Muuult mai repede ajung cu metroul.

Prefer transportul in comun ori de cate ori nu imi este peste mana (daca trebuie sa schimb vreo 2 autobuze si-un metrou si sa mai si merg vreo 15 minute pe jos nu renunt la masina, chit ca fac o ora dar macar ascult muzica ce-mi place).
sile
Concret, cea mai apropiata statie de omul de mai sus e Obor. Mergeti dumneavoastra la orele de varf si parcati acolo.

La Londra treaba e facuta cu cap: liniile de metrou ies mult in afara orasului, unde sunt cu adevarat parcari mari. Oamenii s-au retras incet incet afara din oras. Asa ca merg IN AFARA ORASULUI pana la cea mai apropiata statie de metru (aflata tot in afara orasului), parcheaza masina si iau metroul. Frumos.

Chiar nu vrea nimeni sa inteleaga ca metroul in Bucuresti e solutia, cu conditia sa fie extins masiv..

Si mai toata lumea spune de timp si de trafic. Exemplu: eu plec din Fundeni ca sa ajung la un client in Rahovei. Fa un calcul ce si cat trebuie sa schimb ca sa ajung acolo. Ideal al fi sa urc in metrou in Fundeni si sa schimb metroul la Universitate si tot asa. Vise taica...

Pur si simplu nu imi permit timpul de a schimba 2 sau 3 tramvaie/autobuze si doua linii de metrou ca sa ajung acolo. Dureaza chiar mult mai mult decat dureaza cu masina, nu mai vorbesc ca ajung nadusit complet la client.

Repet: nu imi cade niciun galon daca merg cu metroul, dar sa exista acel metroul. Cu vise eu nu pot sa calatoresc.

Altfel folosesc metroul ori de cate ori ma duce unde am treaba. Imi pare rau, dar autobuzele sunt inghesuite si merg foarte incet. Nu am timpul ala sa vizionez turistic capitala


Citeaza (trapped @ Sep 12 2008, 01:12 PM) *
Oamenii de genul tau, indiferent unde ar locui, nu stiu cum se face dar nu au niciodata metrou. Ce te opreste sa mergi cu masina pana la cea mai apropiata statie de metrou, sa o parchezi prin apropiere (nu-mi spune ca nu ai unde sa parchezi ca nu te cred!!!) si de acolo sa iei metroul?
Treaba asta e la ordinea zilei in Londra si nu se simte nimeni coborat in lantul trofic din cauza asta.
Btw, reply-ul asta il ai de la un tip care are masina luata de noua, cu banii jos si care a inteles de cativa ani ca nu este nicio rusine sa mai mearga si pe jos sau cu transportul in comun.
Mircea
Problema in Bucuresti cu masinile nu este doar legata de trafic, ci si de poluare, de sanatatea oamenilor, de ocuparea trotuarelor , faptul ca multe dintre masini sunt adevarate bombe pe roti (la care se adauga multe dintre masinile la mana a doua aduse de afara) si multe alte probleme adiacente

Este evident ca fiecare are modul lui de a raspunde la aceste probleme, dar ceva trebuie facut, altfel ne distrugem singuri. Ce anume..nu stiu inca. In ritmul in care se inmatriculeaza masini in Bucuresti numarul acestora va depasi cetatenii orasului, deja este o masina la 2 locuitori. In aceste conditii nu e de mirare ca traficul din Bucuresti este o "parcare" continua si urat mirositoare.

Pana la urma, autoritatile trebuie sa faca ceva a.i sa limiteze acest trafic. Subscriu la idea unei singure primarii cu viceprimari in Bucuresti, la idea vignetelor, la crearea de parcari supraetajate in toate colturile capitalei (pe locul actualelor parcari, daca se poate ), la limitarea accesului jeepanelor prin oras, interzicerea accesului masinilor care nu au cel putin euro 3 s.a.m.d. Nu sunt ideile mele, tot apar in aceste discutii din acest forum, ar fi bine daca vreun primar si-ar scoate capul din birou si ar citi ce vor oamenii. Insa, schimbarea incepe cu noi, numai noi suntem cei care putem face ceva a.i copiii nostri sa nu traiasca intr-o groapa de gunoi. Totul e sa vrem cu adevarat si mai ales, si sa dam cu pumnul in masa primarilor, nu doar sa discutam online
pehash
Citeaza (Elly @ Nov 17 2008, 09:47 AM) *
Cum adica ti-ai promis ca vei avea un job la 2-3 km de casa?? unsure.gif
...
Sau ma insel? Sunt eu ghinionista? angry.gif

Ghinionista nu esti, doar ca ai alte prioritati. Probabil tu spui ca ai alte nevoi, atata timp cat esti libera sa alegi se numesc prioritati. La 2-3 km de arcul de triumf sau piata unirii gasesti zone rezidentiale la preturi rezonabile... Daca sunteti 2, daca mai ai si copii, ar fi cu atat mai important sa nu va irositi timpul in trafic.. banii in plus nu vor recupera niciodata timpul pe care nu l-ati petrecut impreuna.
Elly
Citeaza (pehash @ Nov 17 2008, 04:51 PM) *
Ghinionista nu esti, doar ca ai alte prioritati. Probabil tu spui ca ai alte nevoi, atata timp cat esti libera sa alegi se numesc prioritati. La 2-3 km de arcul de triumf sau piata unirii gasesti zone rezidentiale la preturi rezonabile... Daca sunteti 2, daca mai ai si copii, ar fi cu atat mai important sa nu va irositi timpul in trafic.. banii in plus nu vor recupera niciodata timpul pe care nu l-ati petrecut impreuna.


E foarte corect ce ai raspuns si foarte "de dorit".
Dar zau nu inteleg ce as putea face. Eu n-am zis nimic de bani in plus. Dar nu ma pot muta cu locuinta daca se muta serviciul sau daca imi schimb serviciul. Si nici nu pot alege serviciul dupa proximitatea fata de locuinta, ca doar nu lucrez la magazinul de paine. Si chiar daca as face una din astea, ce fac cu ceilalti membri ai familiei? Se muta toata lumea, cu servicii si scoli ?
Plus ca totusi am un apartament undeva in oras, doar n-oi sta cu chirie acum numai pentru a fi aproape de birou?

Sa nu ma intelegi gresit, urasc ca pierd 2 x 45 min zilnic in trafic. mad.gif
alina
Astazi la ora 8 nu am reusit sa ma urc in 2 metrouri, la Politehnica. Da, ati citit bine, m-am urcat abia in al treilea, si asta pentru ca a venit la 4 minute, nu la 10 ca celelalte. La Erolilor, o mica "situatie" tehnica a facut sa mai stau 10 minute in metrou inainte de intrarea in statie. In concluzie, pentru 3 statii de metrou (Politehnica - Piata Unirii) am pierdut aproape 45 minute. Nu cred ca am sa repet experienta smile.gif
Musafir
Nu se va rezolva niciodata problema traficului fara reglementari restrictive . La ore de varf prefer sa merg atarnat de o bara decat sa trag de volan . Dar daca traficul s-ar reduce (dublam toate strazile , locuri de parcare etc ) ghici cine ar reveni pe sosea? . Sigur ca in afara de mine sunt mii de aline care deocamdata sunt intimidate de trafic dar ar da buzna pe sosele cu masina imediat ce acesta le-ar permite-o.
Iar upgrade-urile astea vor fi facute in principal din contributiile pietonilor si RATB-istilor care in mod sigur nu ar aprecia faptul ca ei cotizeaza pentru a inbunatati viata celor ce au creat problema in primul rand . In orase ar trebui sa existe doar transport in comun bine pus la punct si taxi-uri .Astept sa-i vad pe aia din afara ce fac.
Alex
Citeaza (alina @ Nov 18 2008, 08:09 AM) *
Astazi la ora 8 nu am reusit sa ma urc in 2 metrouri, la Politehnica. Da, ati citit bine, m-am urcat abia in al treilea, si asta pentru ca a venit la 4 minute, nu la 10 ca celelalte. La Erolilor, o mica "situatie" tehnica a facut sa mai stau 10 minute in metrou inainte de intrarea in statie. In concluzie, pentru 3 statii de metrou (Politehnica - Piata Unirii) am pierdut aproape 45 minute. Nu cred ca am sa repet experienta smile.gif


Probabil ca nu te-ai putut urca fiindca ai stat fie la primul vagon, fie la ultimul. Daca ai fi stat pe la mijloc (mai ales ca tu ai fi coborat la Pta. Unirii), iti garantez ca ai fi urcat in primul tren.
Si mie mi se pare o porcarie ce ce intampla la Eroilor, cand exista o linie pe sensul spre Politehnica/ Grozavesti, care este nefolosita (este chiar in spatele foliilor de tabla din spatele scaunelor de pe peron). E adevarat ca ar fi necesara o mica inginerie acolo, fiindca datorita Dambovitei care se invecineaza cu tunelul, acesta nu poate fi extins (cu costuri rezonabile pt saracia asta de Metrorex) cu 100-200 m mai in spate astfel incat trenurile sa intre pe acea linie de la jumatatea traseului, iar liniile din mijloc (2 si 3 daca nu ma insel) sa fie folosite de metrourile dinspre Industriilor.
Solutii exista, dar din pacate nu exista oameni care sa gandeasca.
iulia
cred ca sunt exagerate inversunarile: pro masina sau pro mers pe jos/metrou/ratb.
daca am putea sa imbinam ne-ar avantaja pe toti....refuz sa cred ca toti stau la 60 min de metrou/tramvai si nu=i inteleg nici pe cei care au munca de birou si au metroul aproape, dar in acelasi timp se duc regulat la sala si masaj ca au facut burtica.
dar nici ideea ca putem sa ne descurcam doar cu mijloacele de transport in comun nu mi se pare ok...ma intreb ce fac acele familii cu 1/2 copii ? ma intreb unde ii ''imping'' in autobuz? ca de dus la gradinita cineva tot trebuie sa-i duca! sau in acele cazuri in care ai apartament si titan si lucrezi in drumul taberei....pot fi cazuri nefericite.....sincer, ar fi absurd sa-i spui omului ca e mai sanatos sa schimbi 2 metrouri , cateva autobuze si sa mai mergi si 15 min pe jos.
cred ca daca fiecare ar face efortul de a mai sacrifica confortul propriu in anumite momente, ar fi un pic mai lejer......nu am sa inteleg niciodata acele persoane ce se urca in masina si cand au de cumparat o paine dar repet, se duc la sala!:))

o seara placuta,
iulia
gigel de luxembourg
Citeaza (iulia @ Nov 18 2008, 04:57 PM) *
nu am sa inteleg niciodata acele persoane ce se urca in masina si cand au de cumparat o paine dar repet, se duc la sala!:))


pai se duc la sala ca la sala face omu abdomen, biceps, triceps, mai agata o gagica, mai infloreste din aventurile lui amoroase cu amicu care, din aceleasi motive, vine si el la sala. am extras din categoria 'big mac and diet coke'
Rares
Eu as vrea dar nu am cum. Ar fi usor de renuntat la masina personala daca ar exista infrastructura necesara. Locuiesc la Razoare la capatul strazii Sebastian si dimineata am de dus un copil la gradinita la Apaca dupa care sa fug la serviciu in zona Piata Presei Libere si trebuie sa ajung pana in ora 8 ca altfel ma penalizeaza. Deci, daca ar fi sa merg cu RATB-ul ar trebui sa merg pe jos pana dincolo de Ho-Si-Min sa iau orice o statie pana la Apaca, de acolo sa iau orice o statie pana la gradinita care e langa centrul medical Doris, apoi dupa ce las copilul acolo sa ma intorc o statie inapoi la Apaca sa iau autobuzul 105 cu care dupa ce am reusit sa ma urc in el as face cam 45-60 de minute pana la munca. Intrebarea este: la ce ora ar trebui sa scol copilul (in conditiile in care e musai sa ajung la ora 8 la munca) ca sa apuce sa si manance o felie de paine inainte de a pleca de acasa?
Va zic eu ca in cel mai optimist calcul ora iese undeva in jur de 5:30. Mi se pare aberant. Intr-adevar folosesc masina din comoditate. Ca daca ma mai suna si unul dintre clientii mei ca vrea sa ajung la o depanare on-site tocmai in Berceni apai de la munca pana in Berceni si apoi noaptea la Razoare ... nu mi-ar ajunge cele 24 ore ale zilei. Deci? E comoditate?
Daca ar exista infrastructura as face o incercare sa ma mai ajut cu RATB-ul, dar asa ... no way!
Ca sa nu mai vorbim de gradul de civilizatie. Ne place sa zicem de vestici ca sunt civilizati si ca vrem si noi "sa avem ca ei" insa nu facem nici cel mai mic efort ca sa mergem in directia respectiva. Mi s-a intamplat sa fiu claxonat si injurat in trafic pentru ca am dat dovada de bun simt si am lasat un partener de trafic sa intre in fata mea de pe o strada laterala.
Suntem departe, jos in mocirla, si pana nu se vor face schimbari de mentalitate nu se va intampla nimic. Pot sa pompeze astia sute de miliarde de euro in infrastructura ca tot nu se va produce o schimbare radicala. Atata vreme cat ne conduc tot "fostii" degeaba! Nu fac politica si chiar sunt dezgustat de ceea ce vad pe actuala scena politica, dar la vot tot ma duc.
Uff! Ma opresc aici ca deja 30% din mesaj e off-topic.
iulia
Citeaza (gigel de luxembourg @ Nov 18 2008, 07:16 PM) *
pai se duc la sala ca la sala face omu abdomen, biceps, triceps, mai agata o gagica, mai infloreste din aventurile lui amoroase cu amicu care, din aceleasi motive, vine si el la sala. am extras din categoria 'big mac and diet coke'


eu nu vorbesc de cei care exceleaza in ale exemplificarii bicepsului, tricepsului....sunt putzini aceia....eu vorbesc de persoanele exagerat de comode ce nu concep sa se miste fara masina. si sunt multi cei care injura traficul din bucuresti dar care ar avea solutia mijloacelor de transport in comun.....asa cum a zis si rares - gradul de civilizatie.
si daca vrei sa agati o gagica si sa-ti povestesti experientele ''haiducesti'':)prietenului, eu cred ca intr-un bar , la o bere sunt sanse mai mari.....si te si relaxezi, nu stai sa te chinui sa tragi de fiare:)
Elly
Ziceti "solutia mijloacelor de transport in comun" ca si cum autobuzele nu ar fi super pline si nu ar circula prin acelasi trafic ca si automobilele. unsure.gif

Ati stat strans la usa, intr-un autobuz care circula bara la bara pe mihai bravu? sau drumul taberei? sau b-dul unirii? sau b-dul dacia? ... si or mai fi si altele. E asta solutia?
iulia
Citeaza (Elly @ Nov 19 2008, 08:16 AM) *
Ziceti "solutia mijloacelor de transport in comun" ca si cum autobuzele nu ar fi super pline si nu ar circula prin acelasi trafic ca si automobilele. unsure.gif

Ati stat strans la usa, intr-un autobuz care circula bara la bara pe mihai bravu? sau drumul taberei? sau b-dul unirii? sau b-dul dacia? ... si or mai fi si altele. E asta solutia?


eu nu am exclus masina. as fi ipocrita, ca si eu o folosesc foarte mult.
dar sa-ti dau un exemplu: vineri am avut treaba in CDG si p-ta victoriei. locul meu de munca este la max. 10 min de metrou universitate....am ales solutia metrou!si s-a facut misto de mine...ca ma duc cu metroul. era ora 13!...super ok dpdv al aglomeratiei de la metrou. sunt 100% sigura ca am ajuns muuult mai repede si nici nu mi-am facut griji unde parchez. daca fiecare ar alege metroul, atunci cand poate ar fi mai usor pentru acele persoane ce sunt nevoite sa mearga nonstop cu masina.
eu nu fac o regula din asta...pe ploaie , pe vant, mergi de nebun in conditii groaznice....ci doar ca este o alternativa.
si sunt multe exemple de genul asta.....stai in dristor dar te duci la mall vitan cu masina. sunt fix 3 statii de tramvai ..si injuri ca nu gasesti loc de parcare.
nu sustin ca maine traficul va fi mai lejer daca noi vom alege varianta autobuz, dar mentalitatea se schimba...incet incet, poate si altii se vor deprinde cu astfel de ''indeletniciri'' comune....
Elly
Citeaza (iulia @ Nov 19 2008, 10:17 AM) *
dar sa-ti dau un exemplu: vineri am avut treaba in CDG si p-ta victoriei. locul meu de munca este la max. 10 min de metrou universitate....am ales solutia metrou!si s-a facut misto de mine...ca ma duc cu metroul. era ora 13!...super ok dpdv al aglomeratiei de la metrou. sunt 100% sigura ca am ajuns muuult mai repede si nici nu mi-am facut griji unde parchez. daca fiecare ar alege metroul, atunci cand poate ar fi mai usor pentru acele persoane ce sunt nevoite sa mearga nonstop cu masina.


In cazuri din astea, asa fac si eu.
pehash
Citeaza (Elly @ Nov 19 2008, 09:16 AM) *
Ziceti "solutia mijloacelor de transport in comun" ca si cum autobuzele nu ar fi super pline si nu ar circula prin acelasi trafic ca si automobilele. unsure.gif

Ati stat strans la usa, intr-un autobuz care circula bara la bara pe mihai bravu? sau drumul taberei? sau b-dul unirii? sau b-dul dacia? ... si or mai fi si altele. E asta solutia?


Prefer sa merg pe jos decat sa ma urc in ele. Suna urat, dar... e o alegere care tine de cat respect ai pentru propria persoana smile.gif
Stiu, uneori distanta e prea mare, e frig afara, ploua, ninge, esti bolnav, ai un copil in brate.. degeaba.. tot nu m-as urca. Nu sta nimeni cu pistolul sa ma oblige sa ma urc. Am alternative. Mihai Bravu are statii de metrou la distanta de 1km una de alta.. ma aflu la mijloc? fac 10 min pana la metrou. Drumul taberei are tramvai.. pe langa 41 care e aglomerat mai sunt si alea care merg pe bd timisoara.. goale.. cale de rulare cu iarba.. fara masini. Dacia? De la eminescu la romana 15-20 de minute. Am facut ASE-ul si am batut drumul ala 5 ani.. pe jos..
Teo
Azi mai aveam putin si-l luam pe unul la bataie. Unul cu o Skoda era parcat pe trecerea de pietoni a.i eu si restul oamenilor a trebuit sa trecem printr-o baltoaca sub forma unui lac de acumulare smile.gif Individul vorbea cu nonsalanta la telefon si ranjea fasolea la mine. I-am facut semn ca e bulangiu pt ce face, ca se putea duce cativa metri mai incolo. Idiotul s-a ofuscat si a deschis geamul la mine sa ma intrebe "Care'i problema, ba?"

Ei, la auzul expresiei mi s-a ridicat parul in cap, drept urmare i-am f..t un picior in usa de i-am indoit tabla. Se pare ca baiatul si-a dat seama ca oricat ar fi iesit din masina n-ar fi avut sanse impotriva mea (pb pt ca sunt cat malul smile.gif ) sau poate ca s-a speriat sau (cea ce m-ar mira) a inteles ca e parcat pe o trecere de pietoni, cert este ca a tacut malc, a inchis telefonul si a zbughit-o.

Nu vreau sa ma laud cu aceasta intamplare, va spun doar ca fapt ca s-a ajuns la niste situatii de camera ascunsa. Politisti care inchid ochii la o groaza de nereguli (cineva spunea ca daca li s-ar da de facut norma, ar fi suficient sa stea o ora intr-un colt al strazii si ar face norma pe o luna, atatea nereguli sunt), oameni care in loc sa foloseasca handsfree-uri (care probabil costa o avere??) prefera sa vb tinand o mana pe telefon, neantenti la ce e in jurul lor, masini care printr-o "minune" au trecut ITP, mers pe banda de tramvai in dreptul refugiului, parcat aiurea oriunde vrea fiecare, cozi infernale in trafic, mirosuri de gaze nearse etc

Eu nu ma astept ca toata lumea sa renunte peste noapte la masini. Am deschis acest topic in ideea ca oamenii vor intelege ca fiecare problema are cel putin doua solutii, ca este de datoria fiecaruia sa faca nu doar ce este bine pentru el ci si ce este bine pentru ceilalti, ca trebuie sa fim constienti ca fiecare dintre noi va fi la un moment dat de o parte sau cealalta a "baricadei": pieton sau sofer. Insa, daca vrem sa convietuim linistiti, trebuie sa invatam sa ne respectam reciproc. Si aceasta discutie este un pas inainte, inca nu ne-am balacarit ca la usa cortului biggrin.gif
horia_m
despre trafic si relatia lui cu ecologia:

vezi post-ul de pe ghilotina: http://www.ghilotina.org/?p=29
cu cateva raspunsuri din New Scientist, la intrebari de genul:

* What’s the most fuel-efficient way to drive?

* Is it better to buy an eco-friendly car, with all the energy that is needed to produce it, or just run my old one into the ground?

etc.
john_the_ripper
Toata lumea vorbeste de solutii, dar nimeni pe cea mai evidenta si anume - scuterul/moto.
Am aproape 4 ani de cand merg la serviciu cu motocicleta si ma consider printre cei mai fericiti. Dimineata de la Moghioros pana la Piata Victoriei maxim 25 de minute, in timp ce cu masina fac cel putin o ora.

Da, am auzit tot felul de motive, "trebuie sa fiu la costum", "ma duc la client" bla bla bla. Am haine de schimb in rucsac, sau tin la serviciu schimburi. Merg si pe ploaie si pe caldura. Am costum, nu ma prafuiesc.

Problema este lenea si comoditatea, iar o mare vina este a multinationalelor care ofera masini "de serviciu" exploatate in sensul "duc copiii la scoala", "ma duc la cumparaturi", "ma duc in concediu" etc. Asta platind doar bezina, si normal ca atunci le convine sa plateasca.

Sper ca in 2009 multinationalele sa taie aceste bonusuri cu ocazia crizei. Si sper sa loveasca tare de tot criza, pentru ca masina este ultimul lucru la care ar renunta bucuresteanu, ar fi in stare sa nu mai manance numai sa mearga cu masina la serviciu.

Normal ca daca ar renunta aceste capete de creta la masini, ar putea si RATB sa mareasca parcul de autobuze/troleibuze, pe cand asa cand faci 20 de minute pe statie, ce rost are, oricum merg aproape goale. Mai repede mergi pe jos.
Tot aceste capete de creta nu realizeaza timpul pierdut din viata la volan pentru doar a merge de la punctul A la B:
a) Daca ziua are 24h si se pierd 2h/zi, inseamna 8.3% din viata aruncata pe mersul la serviciu.
cool.gif Daca din 24h se scade somnul(8h), atunci raman 16h/zi. Inseamna ca se pierde 12.5% din timpul activ.
Asta sa inteleaga capetele e creta care pretind ca nu au timp sa citeasca o carte sau sa faca orice munca in folosul familiei/comunitatii/etc.
William Jefferson Clinton
11. Pentru ca un anume dobitoc de primar are grija sa tina pe loc toate proiectele de infrastructura: pasajul Basarab, liniile de metrou care "sunt in constructie" de 20 de ani, pasajul Baneasa etc
12. Pentru ca acelasi dobitoc de primar incearca prin metode specifice partidului politic din care face parte sa impiedice constructia de parcari si amenajarea de locuri de parcare
13. Pentru ca niste alegatori la fel de inteligenti ca si el ii aplauda orice tampenie laugh.gif
Alin I.
Eu vad situatia asa :
Mers cu masina - Trafic aglomerat dar stai lejer, asculti muzica , fumezi .. sau whatever.
Mers cu metroul - Eviti traficul , daca mergi la ore de varf e foarte, foarte aglomerat , mirosuri de toate felurile , hoti (mai putini parca in ultima vreme)
Mers cu RATB - Trafic aglomerat si stai si inghesuit - tot ce e negativ mai sus se adauga aici.

Eu de acasa pana la munca fac 15-20 de min , si cu metroul si cu masina .. si sincer merg mai mult cu masina.
Traficul se poate decongestiona , daca chiar s-ar lucra la asta .. semafoare programate , aprovizionari facute doar seara si dimineata .. intre anumite ore .. 22-1 4-7 cum sunt in multe alte capitale. Cat despre parcari .. nici nu mai vorbesc , cladirile de birouri , mall-urile sunt mai profitabile.
Aceasta este versiunea "lo-fi". Pentru a vedea versiunea grafica integrala:click aici.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.