Help - Cauta - Membri - Calendar
Versiune intreaga: Bicicleta pliabila
Hotnews.ro Forum > Actualitati > Dezbateri pe termen lung
pagini: 1, 2, 3, 4
pehash
Mi-am petrecut o luna din vara prin Amsterdam. Un mix de teleworking si turism. Suficient timp cat sa-mi schimbe cateva perceptii despre coabitarea in marile aglomeratii urbane. Vecina noastra, olandeza la origini, avea 4 biciclete.. ne-a imprumutat 2 ca eram fara masina si transportul in comun e cam scump la ei. Initial am avut retineri majore: nu prea stiam sa merg pe bicicleta si primisem o bicicleta mica, pliabila, cu roti de 16". Dupa primele 2-3 zile nu mai concepeam sa ies fara bicicleta smile.gif
Asa ca am venit in Bucuresti si mi-am cumparat si eu una (mai exact ne-am cumparat.. doua.. biggrin.gif ). Trebuie sa recunosc, acelasi model din amsterdam e mai scump la noi, ba chiar a venit fara aparatori si portbagaj. Am inceput sa o folosesc treptat.. o zi pe saptamana.. 2 zile.. am ajuns sa merg 3-4 zile pe saptamana cu ea. Mai am de carat dupa mine si laptop&stuff, uneori ma duc la clienti, uneori ma trezesc cu cornu'n perna si am chef sa ma urc la volan.
Diferenta este evident enorma intre Amsterdam si Bucuresti. Cele 2-3 piste de biciclete de la noi pe care parcheaza toti magarii nu se compara cu ce au facut ei, inclusiv piste separate de strada, care taie orasul in lung si'n lat, trec prin pasaje pe sub sosele. La ei nu ai voie pe trotuare, dar ai prioritate in fata masinilor.
Traseul meu se adapteaza la ce am invatat acolo: nu merg pe trotuar decat daca este lat si gol, niciodata nu claxonez un pieton daca se intampla sa ajung totusi in spatele unuia, pe strada cat mai mult posibil, dar la intersectii folosesc trecerile de pietoni, inclusiv cand fac stanga.

Am invatat ca pericolele cele mai mari sunt in ordinea urmatoare:
1. cainii vagabonzi - nasol daca sare unul cand sunt masini pe langa tine
2. masinile care stationeaza smile.gif romanul nu se asigura cand deschide portiera..
3. retardatii care te depasesc si se baga in fata ta sa parcheze.. daca esti mai sportiv si ai un bmx de figuri merita sa te urci pe capota lor, sa le lasi o amintire pentru toata viata
4. taximetristii.. singuri care trec intentionat la cativa centrimeti de tine in viteza

O data ajuns la destinatie, bicicleta pliabila se strange frumos si ii car cele 10kg in birou, departe de bronzatii patriei. Senzatia de euforie ca am 'trisat' traficul, am facut ceva miscare si mai sunt si un mic ecologist ma trezeste mai bine decat cafeaua. Merg lejer ca sa nu ajung transpirat, cred ca scot o medie de 10-15km/h. Nu ma iau la intrecere cu nici o masina, dar avantajul major in traficul nostru este ca scot aceeasi medie cand e strada goala, dar si atunci se merge bara la bara. Am doar vreo 2-3km pana la birou, daca as avea 10 as alege probabil sa fac o parte din ei cu metroul. Am un coleg care vine cu bicicleta din Politehnica (pana la Piata Muncii), deci se poate.
M-am gandit sa va scriu despre experienta mea in speranta ca din 100 care citesc 10 vor fi suficient de curiosi cat sa caute pe site-uri o bicicleta pliabila si 1 sa-si cumpere. Mi-as dori sa fim cat mai multi, o masa suficient de mare cat sa schimbam perceptia autoritatilor asupra acestui mijloc de transport.
Deeeeci, daca v-am convins ca merita studiat subiectul si aveti intrebari va raspund cu placere. Daca nu v-am convins nu e nevoie sa postati nimic, mi-as dori sa fie un topic constructiv, nu unul in care soferi spumega la biciclisti si viceversa.
Musafir_me
si eu tocmai mi-am comandat una (Dahon cu roti de 20 '' ) asta dupa ce cea veche un MTB cu roti de 26'' mi-a fost furata de pe scara blocului (dupa 3 ani de mers la serviciu in Bucuresti)
Bucurestiul nu e Amsterdam .. si asta e bine pentru ca acolo chiar nu ai loc sa iti parchezi bicicleta smile.gif in rest nu se compara.
Bafta la plimbare
Musafir
Citeaza (pehash @ Oct 16 2008, 05:10 PM) *
Mi-am petrecut o luna din vara prin Amsterdam. Un mix de teleworking si turism. Suficient timp cat sa-mi schimbe cateva perceptii despre coabitarea in marile aglomeratii urbane. Vecina noastra, olandeza la origini, avea 4 biciclete.. ne-a imprumutat 2 ca eram fara masina si transportul in comun e cam scump la ei. Initial am avut retineri majore: nu prea stiam sa merg pe bicicleta si primisem o bicicleta mica, pliabila, cu roti de 16". D


O poza, ceva?
fingers
bicicletele pliabile bune sint oribil de scumpe comparativ cu unele normale. Dahonul banuiesc ca sint de calitate, dar daca versiunile medii sint peste 20 mil, iti cam trece. Am vazut si o alta firma, si mai suparata, si mai scumpe - am uitat cum se chema.
Eu mi-am luat o Metropolis, care e probabil e cea mai ok marca dintre chinezisme, dar tot lasa f mult de dorit. Si tot e scumpa prin comparatie cu una normala, e vreo 4,5 milioane. Merge mult mai incet decit o bicicleta mare (as zice ca foaia e prea mica, inadaptata la rotile prea mici, mergind pe role pot sa o depasesc destul de usor), si degeaba are 5 viteze daca pe pinionul cel mai mic mergi ca pe un pinion mare la o bicicleta normala. Scirtiie de peste tot, iar frina pe spate e un sistem absolut hilar cu un manson care se stringe pe butucul rotii, nici macar nu e cu saboti, mansonul ala freaca orice-ai face, vai mama noastra. Dar na, e utilizabila, nu s-a rupt sub mine si, mai ales, incape in portbagaj. E si cam grea - 17 kile cica, as zice mai curind vreo 20 la mina asa.
Din pacate insa nu am descoperit o bicicleta plianta care sa aiba si un pret care sa nu fie nesimtit si sa fie si ok.
Iar ideea cu bicicleta e foarte buna, mi se pare ca sint ff putini cei care chiar folosesc pistele respective, dupa ce s-a facut atita tam-tam ca lipsesc. Bune, proaste, de bine de rau au inceput sa fie.
Frank SF
e interesant ce povestesti, sincer m-as apuca si eu dar mi-este teama de siguranta mea pe sosea.... nu e totusi periculos in traficul dement de la noi?
pehash
Citeaza (Musafir @ Oct 16 2008, 08:50 PM) *
O poza, ceva?


asta e un buzbike cu roti de 16"

Citeaza (fingers @ Oct 16 2008, 10:09 PM) *
Din pacate insa nu am descoperit o bicicleta plianta care sa aiba si un pret care sa nu fie nesimtit si sa fie si ok.

Bicicletele normale variaza ca pret intre 50 si 6-7000 de euro. Cele pliabile intre 150 si 1500. Cati bani dai atata face! Un Brompton e in jur de 1000 de euro, dar are 9kg, se pliaza incredibil de bine, are cateva componente din titaniu, roti cu kevlar etc.. te tine o viata.
Sunt scumpe daca le iei sa te plimbi in parc, dar daca faci ceva util cu ele iti amortizezi lejer costurile. Cat e un abonament ratb? Cat de costa benzina pe luna? Dar masina? smile.gif
bicilistu`
super chestia cu bicla pliabila. amo intrebare: stiti daca se poate lua pe tren fara probleme, fara sa o pui la bagaje? Pe aia normala nu prea ai cum sa o iei decat dezmembrata in bucati, e complicat.
Catalin Dimofte
Citeaza (bicilistu` @ Oct 17 2008, 06:28 AM) *
super chestia cu bicla pliabila. amo intrebare: stiti daca se poate lua pe tren fara probleme, fara sa o pui la bagaje? Pe aia normala nu prea ai cum sa o iei decat dezmembrata in bucati, e complicat.
Catalin D
Ia sa fac eu putin prozelitism...
Pehash si care mai sunteti amatori de bicicleta (si poate plimbari si-n mod cert mesaje atat amuzante, cat si instructive pe teme "biciclistice" -- ultimul mesaj are sugestivul subiect "Bikeul meu Bulls XC Furat de la ASE !"), vedeti ca exista un grup yahoo numit batesaua. www.batesaua.ro, www.velorutia.ro.
Niste oameni pe cinste (ca sa nu existe dubii, eu sunt pe-acolo cam ca a cincea roata la bicicleta...).
pehash
Citeaza (bicilistu` @ Oct 17 2008, 07:28 AM) *
super chestia cu bicla pliabila. amo intrebare: stiti daca se poate lua pe tren fara probleme, fara sa o pui la bagaje? Pe aia normala nu prea ai cum sa o iei decat dezmembrata in bucati, e complicat.


Transportul bicicletelor

Conform prevederilor Reglementarilor Proprii ale CFR Calatori de aplicare a Regulamentului privind transportul pe caile ferate din Romania, se precizeaza ca un călător poate lua gratuit în vagoanele clasă o bicicletă pliabilă sau demontabilă, cu condiţia să nu incomodeze pe ceilalţi călători.


În cazul trenurilor de persoane şi accelerate formate din vagoane cu spaţii interioare mari ( exemplu: vagoanele etajate – seria 2626), respectiv automotoare (exemplu: Sageata Albastra) se admit la transport biciclete nedemontabile, pentru care se va încasa un tarif / kg prezentat in tabelul de mai jos ( o bicicleta obisnuita se considera ca avand 10 kg) :
Zona km. lei/kg.
I 1 -100 0,50
II 101-200 1,00
III 201-300 1,10
IV 301-400 1,40
V >400 1,50

Călătorul va însoţi şi supraveghea bicicleta pe durata transportului, astfel încât să nu fie incomodaţi ceilalţi călători.
Musafir
Citeaza (fingers @ Oct 16 2008, 09:09 PM) *
....
Din pacate insa nu am descoperit o bicicleta plianta care sa aiba si un pret care sa nu fie nesimtit si sa fie si ok. .


Pegas. Ok. Nu rideti, e mare grea, veche si naspa ca design. Dar era avea o varianta pliabila.
John
Baieti,

Haideti sa facem si putina reclama, ca merita: de ce nu incercati bicicleta pliabila Brompton, fabricata in Marea Britanie, distribuita de baietii de la http://www.veloteca.ro/Biciclete-pliabile-Brompton ; e un produs pe cinste, eu o folosesc de mai bine de 2 ani si nu am facut decat sa ii umflu rotile; se pliaza in cel mai mic pachet disponibil pe piata (28cmx58cmx60cm), are in jur de 11kg si isi merita toti banii! Iar Bogdan de la veloteca stie o gramada de lucruri despre ele si va poate recomanda modelul optim - eu folosesc una cu 2 viteze, nu am nevoie de mai multe prin Bucuresti, cu ghidon tip S, fara portbagaj, dar cu lumini (faruri fata si spate); o tin in portbagaj, dar o folosesc si cand merg cu metroul.
Tudor
Salutare

E interesant topicul mai ales datorita faptului ca in Romania nu exista o "cultura" a folosirii bicicletelor. Prin cultura inteleg adoptarea in masa (oarecum) a bicicletei ca mod de transport.

Locuiesc in Bruxelles, si desi nu e un oras puternic orientat catre ciclism dpdv al pistelor (precum orasele flamande sau olandeze), lumea vede bicicleta ca pe un mijloc extrem de practic de deplasare. Desi nu exista ambuteiajele de la noi, lumea prefera sa ia bicicleta in drum spre serviciu pentru a mai economisi bani, a nu pierde totusi timp, si dintr-o pornire usor ecologista (pt cine e cazul). Cum spuneam, nu exista ambuteiaje de amploarea celor din draga noastra capitala, iar transportul in comun e foarte bine pus la punct, si relativ ieftin fata de alte capitale mai mari. Dar, dimineata in drum spre birou vad muuuulti oameni in costum pedaland, lucru care mi s-ar parea bizar prin Bucuresti.

Asa ca am actionat si eu si mi-am cumparat o bicicleta second-hand (poate fi third-forth dupa parerea mea) ca sa mai scurtez timpul dintre punctul A si B. Preturile sunt destul de ridicate, si ceva second-hand, intr-o stare destul de proasta porneste de pe la 60 de euro. Eu am dat cu 20 mai putin, pt un Raleigh de 3 viteze (cu far, pompa si incuietoare incluse), si sunt tare multumit. Un amic si-a luat un Dahon de pe e-bay (trimis cu posta din UK) la vreo 650 si pare o bicicleta tare buna. Se simte diferenta fata de una normala, e usor de manevrat, pliabila (desi putin greuta), si accelerezi tare repede (ceea ce ajuta in trafic). Pe de alta parte pedalezi de 2 ori mai mult pt o viteza echivalenta cu a unei biciclete normale. Pentru mobilitate eu as alege una pliabila - exista si modele cu husa, putand fi carate in spate la nevoie.

Problema furtului bicicletelor exista peste tot, de la Bucuresti la Bruxelles, si trecand prin Amsterdam. Ideea e ca daca ai una mai veche, cu putina rugina si un pic roasa la scaun, nu se risca nimeni sa ti-o fure. Daca insa legi afara o bicicleta Brompton cu titan si alte bratari, va disparea in cateva minute.

Un alt aspect al culturii bicicliste este mentalitatea care ne zice noua Romanilor, ca nu se cade sa iesi seara in oras pe bicicleta. Pentru cei care gandesc pana in punctul asta, le recomand o plimbare seara prin Paris, Bruxelles, Amsterdam, sau orice oras mai mic si mai vestic, si va descoperi domnii in pantofi, si domnisoare in rochii indreptandu-se spre cinemauri si baruri.

In momente ca astea, imi parea rau ca nu am pastrat bicicleta bunicului de la tara, care ar fi fost o solutie extrem de practica.
http://eurocalatorul.blogspot.co
Mda, am lecturat topicul asta si imi pare a fi destul de interesant.
Insa haideti sa spunem lucrurilor pe nume si anume... "cum sa-mi iau eu bicicleta cand am acasa un beemveu de 'jde mii de euro?"
Asta este, din pacate, mentalitatea a multi prea multi dintre romani. Eu personal vad ca fiind extrem de practica aceasta solutie (mersul pe bicicleta), cu atat mai mult pentru un oras precum Bucurestiul. La noi in Sibiu am mai vazut doamne in fuste elegante, de birou, pe bicicleta. Eu cred ca daca as locui in Bucuresti m-as bicicliza, numai de ciuda soferilor care stau in amuteiaje! biggrin.gif
La Amsterdam, pentru ca se vorbea de Amsterdam, este mai mult decat o cultura mersul pe bicileta. La ei s-a dezvoltat de-a lungul ultimei sute de ani acest obicei, care a dus la ceea ce vedem azi. Pe langa asta, Amsterdamul nu e nici jumatate ca intindere, cat Bucurestiul. Toata viata sociala a Amsterdamului se misca in jurul centrului, Leidsplein si a Centraal Station, lucru care face mersul pe bicicleta mult mai usor. Deci ...
Si intorcandu-ma la Romania ... admir mereu oamenii care si-au facut un obicei (sanatos de altfel) de a se deplasa cu tzoacla (vorba de Sibiu tongue.gif) prin oras. Sunt convins ca sunt multe locuri, mai ales in Bucuresti, care se ating muuuuuult mai usor cu bicicleta decat cu masina/metroul. Poate doar motocicleta sa concureze acest mijloc de transport!
Concluzie: admir initiativa deschiderii acestui topic! Sper sa inteleaga cat mai multi romani ce inseamna cu adevarat timpul petrecut in familie, plini de sanatate! Si inteleaga ca un mare plus pentru acest lucru il reprezinta ceea ce acum doua sute de ani se numea velociped!
Salutari de la Sibiu
vizitator_me
In caz ca nu suferiti de problemele de mai jos (i.e snobism) aruncati un ochi pe site-ul asta :
http://foldsoc.co.uk/
Site-ul contine teste si descrieri a mai multor biciclete pliabile (folding).
Eu il citesc de doi-trei ani si asa am ales Dahon (bine ca as fi preferat un Brompton .. dar finantele sunt reduse sad.gif ).
Se pare ca in UK folosirea combinata a bicicletei cu trenul e la ordinea zilei.
Chiar si cei care aveau inainte biciclete normale si sunt nevoiti sa ia trenul recurg la astfel de solutii .. am vazut un Brompton si cateva Dahon in Romania asa ca se poate ...

Citeaza (http://eurocalatorul.blogspot.co @ Oct 17 2008, 03:50 PM) *
Mda, am lecturat topicul asta si imi pare a fi destul de interesant.
Insa haideti sa spunem lucrurilor pe nume si anume... "cum sa-mi iau eu bicicleta cand am acasa un beemveu de 'jde mii de euro?"
Asta este, din pacate, mentalitatea a multi prea multi dintre romani. Eu personal vad ca fiind extrem de practica aceasta solutie (mersul pe bicicleta), cu atat mai mult pentru un oras precum Bucurestiul. La noi in Sibiu am mai vazut doamne in fuste elegante, de birou, pe bicicleta. Eu cred ca daca as locui in Bucuresti m-as bicicliza, numai de ciuda soferilor care stau in amuteiaje! biggrin.gif
La Amsterdam, pentru ca se vorbea de Amsterdam, este mai mult decat o cultura mersul pe bicileta. La ei s-a dezvoltat de-a lungul ultimei sute de ani acest obicei, care a dus la ceea ce vedem azi. Pe langa asta, Amsterdamul nu e nici jumatate ca intindere, cat Bucurestiul. Toata viata sociala a Amsterdamului se misca in jurul centrului, Leidsplein si a Centraal Station, lucru care face mersul pe bicicleta mult mai usor. Deci ...
Si intorcandu-ma la Romania ... admir mereu oamenii care si-au facut un obicei (sanatos de altfel) de a se deplasa cu tzoacla (vorba de Sibiu tongue.gif) prin oras. Sunt convins ca sunt multe locuri, mai ales in Bucuresti, care se ating muuuuuult mai usor cu bicicleta decat cu masina/metroul. Poate doar motocicleta sa concureze acest mijloc de transport!
Concluzie: admir initiativa deschiderii acestui topic! Sper sa inteleaga cat mai multi romani ce inseamna cu adevarat timpul petrecut in familie, plini de sanatate! Si inteleaga ca un mare plus pentru acest lucru il reprezinta ceea ce acum doua sute de ani se numea velociped!
Salutari de la Sibiu
dahon
fiecare dintre noi are niste asteptari de la viata. lipsurile copilariei si educatia slaba ii fac pe multi sa creada ca acumularea de bunuri materiale este un scop in viata. sa ai case si masini, mobila de super firma, plasme de 100".. boxe de 500w rms. sad.gif
sunt cazurile extreme de cocalari cu sau fara bani, dar sunt si oameni care par mai normali, printre cititorii acestui forum, printre colegii mei de la birou. uneori si eu ma surprind gandind ca voi munci mai mult, voi castiga mai mult, imi voi cumpara si eu masina aia.. laptopul ala.. huh.gif

sa faci un pas atat de radical ca achizitia unei biciclete (pliabile) pentru a merge cu ea la munca, la cumparaturi, la intalnirile cu prietenii in oras, nu este ceva usor. de fapt partea grea este sa realizezi ca totusi e posibil sa te fi inselat, ca telurile tale in viata ar trebui sa se schimbe.
sa echilibrezi overtime-ul zilnic cu shopping therapy-ul de weekend este o solutie de moment.. fa un efort si lasa turma, gandeste pentru tine excl.gif
OTee
Sunt foarte incantata sa observ, atat pe forum, cat si pe strada, ca lumea merge din ce in ce mai mult cu bicicleta. Incantarea este si mai mare atunci cand aflu de biciclisti cu pliabile.

Si eu am o bicicleta pliabila. biggrin.gif
Este adevarat ca sunt scumpe, dar nu sunt mai scumpe decat oricare alta bicicleta de calitate. Mi-am dorit foarte mult aceasta bicicleta si, fiind studenta, am fost nevoita sa strang bani pentru a-mi achizitiona-o. A meritat!

Zicea cineva mai sus de vechile biciclete pegas pliabile, ei bine eu am avut una, mostenita de la mama si sunt foarte bune!!! Chiar mergea exceptional. Din pacate mi-a fost furata. Si ca intamplare draguta va povestesc ca in timp ce strangeam cu greu bani pentru actuala mea bicicleta cautam si pegasuri in diferite anunturi pe internet sau in targuri de vechituri. Ajunsesem sa intreb batraneii care mergeau pe strada pe cate una, daca nu o vand. Nici unul nu a vrut s-o vanda, ba chiar un tanar mi-a raspuns ca si el mai cauta inca doua!!!

Dar sa revin la bicicleta pliabila a zilelor noastre. Eu mi-am cumparat un Dahon Speed D7. Are o culoare luminoasa, crem, care o prinde foarte bine si ii accentuaza designul de pliabila. Am cumparat-o din Bucuresti si din pacate nu mi-a fost livrata si cu portbagaj si aparatoare de ploaie, dar le-am comandat separat.
Vreau sa va spun ca toata lumea o admira, iar cand o pliez, oriunde as fi, este show tongue.gif
Partea proasta e ca intr-adevar nu o poti lasa singurica nicaieri, ca imediat se face remarcata...si disparuta.
In rest functioneaza impecabil. Este calculata sa nu obosesti pedaland la ea, chiar daca pedalezi mai mult decat la cele mari. Este f eficienta.
Recomand cu caldura la toata lumea smile.gif

Gata, ca prea mult am laudat-o.

p.s. Aveti grija la frane! Merg prea bine si exista riscul sa se opreasca brusc doar ea si voi sa va continuati drumul...smile.gif) eu am patit-o si m-am ales cu julituri adanci in palme. Deci grija mare cu frana si folositi manusi;)
gurde_com
De cand ma stiu peste tot mergeam pe bicicleta. Mai putin cand ploua, mai bine spus cand turna cu galeata. Am mers pe ploaie, pe soare, pe zapada, pe vant si pe cald. Rau nu mi-a facut.
Merg in fiecare zi la servici cu ea, mai putin cand ploua, atunci ma duc cu masina si pana nu am avut masina mergeam pe jos.

Nu e pliabila. E destul de mare, roti de 26", dar prin trafic pot sa ma strecor foarte usor. Cat despre trafic... in Timisoara este destul de suportabil. Taximetristii, cocalarii si parvenitii din tara veniti aici mai fac necazuri pe drum. Sunt si piste de biciclisti dar prea putine. Si de cand am avut bicicleta nu mi s-a furat nici odata, chiar daca de multe ori o uitam seara legata afara in fata blocului.

Va recomand sa o folositi cat mai des, in special daca toata ziua stati la servici in fata calculatorului. Sala nu este o solutie.

Robert
www.gurde.com
din amsterdam
Am intrebat in Amsterdam o olandeza, biciclista convinsa, ce face iarna cand e foarte frig (ninge rar)? Foarte surprinsa si amuzata de intrebare imi raspunde ca tremura putin de frig, dar isi ia haina groasa si caciula si merge tot cu bicicleta fara probleme. wink.gif
Vlad
Si eu merg cu bicicleta prin Bucuresti, zilnic, fara nici o problema din partea celorlalti participanti la trafic. Cam de 6 luni. Timp in care am primit cam 6 claxoane. Nu am o bicicleta pliabila, ci un mountain-bike cu cauciuri subtiri (slick). As fi vrut sa votez dar nu prea mi se aplica nici o optiune din cele puse la sondajul acesta smile.gif Pentru fata care si-a julit mainile.. poarta manusi! Fac toti banii! Se julesc ele si manutele raman intacte smile.gif
Apropos, si eu am vazut ca parca sunt mai multe persoane pe bicicleta, dar biciclete pliabile nu prea am vazut prin oras.
OTee
Citeaza (Vlad @ Oct 20 2008, 08:41 PM) *
As fi vrut sa votez dar nu prea mi se aplica nici o optiune din cele puse la sondajul acesta smile.gif Pentru fata care si-a julit mainile.. poarta manusi! Fac toti banii! Se julesc ele si manutele raman intacte smile.gif


Doar membrii inscrisi pot vota, din pacate, asa ca daca te inscrii...poti vota wink.gif

Inca nu mi-am cumparat manusi, dar strang bani si promit ca imi cumpar.
Deocamdata mi-am cumparat oglinda retrovizoare si este destul de dificil sa privesti prin ea ca tremura de la trepidatiile bicicletei.
IOANA
Multi dintre noi vorbim de biciclete si spunem ca suntem ecologisti dar de fapt tot masina o folosim in graba ca sa ajungem la birou.

Exista oameni simplii care nu se bat in piept ca nu poleaza aerul ci pur si simplu o fac prin sistemul lor de viata.
Duminica trecuta am intalint in drumul meu cu masina, undeva la munte, la Siriu, aceasta femeie cu spirit de "olandeza" , cu trupul zvelt, care pedala cu viteza fara nici o problema (nici de rang social, nici fizic).

DACA EA POATE, PUTEM SA INCERCAM SI NOI !
ioana de mai sus
Click pentru atasamente

M-am inregistrat special ca sa va arat fotografia cu pricina smile.gif

Ioana
george
Eu stiu de la niste prieteni din germania ca bicicletele pliabile nu sunt atat de solide si eficiente pe cat spuneti voi. Exista riscuri foarte mari ca incheieturile unde se pliaza sa se slabeasca. Tot mai sanatoasa este un mountain bike. Macar stiu sigur ca nu se rupe cu mine!
eli14
Vedeti si asta: www.bike4u.ro
Eu am modelul F20D609V-2, luat de la o pravalie de cartier (fara far si dinam, hm). Destul de grea daca vrei sa mai iei metroul.
alin
Citeaza (george @ Oct 21 2008, 08:53 AM) *
Eu stiu de la niste prieteni din germania ca bicicletele pliabile nu sunt atat de solide si eficiente pe cat spuneti voi. Exista riscuri foarte mari ca incheieturile unde se pliaza sa se slabeasca. Tot mai sanatoasa este un mountain bike. Macar stiu sigur ca nu se rupe cu mine!


Daca iei o bicicleta pliabila de oras si te duci cu ea pe munte e foarte probabil sa ai niste probleme.. la cap.. Cu logica ta un VW EOS nu e deloc solid, ba chiar exista riscuri foarte mari.. comparat cu.. un tractor..
OTee
Citeaza (george @ Oct 21 2008, 08:53 AM) *
Eu stiu de la niste prieteni din germania ca bicicletele pliabile nu sunt atat de solide si eficiente pe cat spuneti voi. Exista riscuri foarte mari ca incheieturile unde se pliaza sa se slabeasca. Tot mai sanatoasa este un mountain bike. Macar stiu sigur ca nu se rupe cu mine!

Eu propun mai bine sa te intalnesti cu unul din noi, sa-ti dam bicicleta s-o pliezi, sa simti si tu incantarea,fascinatia as putea spune, apoi sa te plimbi putin cu ea pe strazi (sa vezi ca nu se rupe cu tine) si abia apoi sa vorbesti din experienta ta, nu din ce spun "niste prieteni din germania" !!!
Hai sa fim seriosi! dry.gif
george
Fratilor, sunteti ca Vlad Tepes, deja imi iese teapa prin gat...ziceam doar ca prietenii mei si-au luat si acum le vand pe ebay.
Eu oricum cred ca nimic nu poate inlocui scaunul meu din piele crem, cu incalzire electrica.
Si apropo, eu chiar am avut EOS VW, si nu il poti compara cu un tractor!!!
Ca sa va ofticati voi zgarie branza cu biciclete!!!

Un barosan cool.gif
Paul
Ne-am luat cate o Mobiky Genius si merg absolut superb.

Se pliaza minimal in 2-3 secunde, complet in vreo 10-15 secunde. Incap doua intr-un portbagaj normal. Pot fi luate prin metrou si sa reiei drumul cand iesi din statie. Nu sunt foarte usoare (12kg) dar in pozitia pliata merg pe rotile proprii.

Transmisia cu doua lanturi compenseaza marimea rotilor iar cele trei viteze sunt bine alese. Singura problema reala e ca rotile de 12" cam simt gropile Bucurestilor...

A, da, si mai e problema ca toata lumea ne intreaba "de unde" si "cat costa" rolleyes.gif
Diana
Ce uituc esti Paulica?
Ai uitat sa spui ca avem si doua bicle normale. Adica eu am o Kona si tu ai un DHS. Si lasa prostiile si hai la un dat cu bicla prin Tineretului.
adi
Citeaza (george @ Oct 21 2008, 01:21 PM) *
Fratilor, sunteti ca Vlad Tepes, deja imi iese teapa prin gat...ziceam doar ca prietenii mei si-au luat si acum le vand pe ebay.
Eu oricum cred ca nimic nu poate inlocui scaunul meu din piele crem, cu incalzire electrica.
Si apropo, eu chiar am avut EOS VW, si nu il poti compara cu un tractor!!!
Ca sa va ofticati voi zgarie branza cu biciclete!!!

Un barosan cool.gif



Sanatate maximala!
Cauta forumul cu masini barosane si da-te acolo tare'n taste.

Dupa cum bine ai observat, se discuta despre biciclete! (apropo, ai grija ca scaunele incalzite provoaca impotenta:)) )


Pe restul va salut cu pofta de biciclist. Am bicicleta, una normala dar buna.
Am auzit de cele pliante si am si vazut.
Vreau un Dahon Matrix MK I dar trebuie sa strang ceva bani.
E cineva care are asa ceva?
turist
Mi se pare o varianta foarte buna calitate/pret bicicleta pliabila bike4u de care zicea eli14!

Cred ca imi cumpar si eu.E accesibila ca pret si pare destul de dotata. E interesant cum o poti plia si o poti ascunde in portbagaj sau in tren ca sa calatoresti.

Drumuri bune si succese depline! smile.gif
mao
Am un Dahon Vitesse D7 cumparat din Belgia. Merge super-ok, este extrem de fashneata si se pliaza rapid (in manual scrie 15 secunde, eu reusesc in 25 de secunde ca sa nu imi belesc degetele). Are schimbator cu 7 viteze, desi in Bucuresti te descurci cu trei viteze super ok.
Vreau insa sa imi cumpar un Brompton. Aia este bicicleta pliabila prin excelenta!
www.brompton.com
miki triki
Sincer sa fiu.. unul din motivele pentru care nu folosesc bicicleta in Bucuresti sunt doua:
1. Sunt paranoic cand vine vorba de trafic. Pare ca fiecare sofer incearca sa vaneze pietoni si biciclisti.
2. Pistele de biciclete numai piste nu sunt (in rest pot fi parcari de masini scumpe, pot fi dispuse aiurea pe trotuar etc.).
3. As fi preferat sa o pot parca afara. Treaba cu pliatul e OK, dar parca nu se potriveste in brou (si nici nu incape in sertiera).

Acum vreo 2 ani si mai bine am achizitionat o bicicleta relativ ieftina (in ideea ca o voi folosi intens), dar care nu prea a vazut cerul liber (a vazut ea ceva, dar prea putin).
Acum cand vad posturile voastre m-as repezi imediat sa-mi iau o pliabila (cam la fel de mult cum am vrut un MacBook Air cand a aparut rolleyes.gif ), dar nu sunt convins ca as folosi-o (nici MacBook nu mi-am luat).

Mentionez ca stiu cum se circula prin occident, dar acolo soferul opreste la trecere de pietoni cu semafor chiar daca el are verde, iar tu rosu... doar pentru faptul ca ploua afara (poate ca exagerez putin, dar mi s-a intamplat odata si am ramas perplex blink.gif ); in Bucuresti ar da peste tine si daca ai avea verde (poate ca generalizez putin, dar am vazut 2 accidente live in conditiile descrise sad.gif ).
Diana
Mikki, ia-ti Mobiky.
Asa am zis si eu ca vreau bicla da' cumva vroiam ca asta sa nu devina o povara pentru mine. Daca ma duc la Mall (asa sunt eu mai comoda) sa pot sa-mi beau cafeaua fara sa-mi stea inima in loc ca-mi ciordeste cineva bicla.
Asa Mobiky o iau cu mine la Mall, la cinema (am fost la Hollywood Multiplex si i-am rugat frumos pe baieti sa ma lase si mi-au pus-o in debara), la carsma. Practic e singura bicla cu care nu am probleme sociale si mai si arata ca o nava spatiala smile.gif
adi
Citeaza (Diana @ Oct 22 2008, 11:42 AM) *
Mikki, ia-ti Mobiky.
Asa am zis si eu ca vreau bicla da' cumva vroiam ca asta sa nu devina o povara pentru mine. Daca ma duc la Mall (asa sunt eu mai comoda) sa pot sa-mi beau cafeaua fara sa-mi stea inima in loc ca-mi ciordeste cineva bicla.
Asa Mobiky o iau cu mine la Mall, la cinema (am fost la Hollywood Multiplex si i-am rugat frumos pe baieti sa ma lase si mi-au pus-o in debara), la carsma. Practic e singura bicla cu care nu am probleme sociale si mai si arata ca o nava spatiala smile.gif



Super!
Nu o stiam. Imi pare cea mai faina bicla pliabila pe care am vazut-o!
Otilia
Citeaza (mao @ Oct 22 2008, 08:19 AM) *
Vreau insa sa imi cumpar un Brompton. Aia este bicicleta pliabila prin excelenta!


Intr-adevar Bromptonul nu se poate compara!
Am vazut cum se pliaza... ohmy.gif ... cum o ridici rapid din spate si roata se intoarce cu susu-n jos si portbagajul care are doua rotite vine dedesubt, pe sol, si astfel poti s-o impingi pe cele doua rotite, si-si injumatateste automat dimensiunea! E fenomen!
Nu stiu cat de coerenta am fost, dar am scris-o dintr-o rasuflare plina de fascinatie! De fiecare data ma fascineaza smile.gif
pehash
bicicletele pliabile au in general rotile mai mici decat cele normale. dahon are modele cu roti de 16", dar in general cu roti de 20", brompton doar de 16", mobiky de 12". Majoritatea au roti de 16" sau 20". Este relevant ce iti propui sa faci cu bicicleta respectiva. Cu roata de 12"-16" nu poti lua borduri si gropi fara emotii majore. Conteaza si distanta pe care vrei sa o parcurgi. Din cate am citit in review-uri cu 12" te plictisesti de pedalat dupa un kilometru. cu 16-20" rezisti vreo 5-10km.
Din cate am vazut mobiky, desi pliata arata foarte bine, nu este foarte practica in comparatie cu brompton sau o bicicleta care se pliaza la fel ca brompton. Ca si spatiu ocupat dupa ce au fost pliate brompton e mult mai compact, chiar daca volumul e ceva mai mare si amandoua pot fi trase pe propriile roti dupa ce au fost pliate.
miki triki
Chiar ca e tare Mobiky asta...
Costa pe masura, dar cred ca merita daca se comporta asa cum spun pe site.
cristi
Citeaza (eli14 @ Oct 21 2008, 10:38 AM) *
Vedeti si asta: www.bike4u.ro
Eu am modelul F20D609V-2, luat de la o pravalie de cartier (fara far si dinam, hm). Destul de grea daca vrei sa mai iei metroul.


Salut,
Par interesante si .. ieftine utilajele de pe bike4u. Nu-mi inspira incredere ca n-au nici o data de contact pe sit alta decat un mail si un telefon. Ne poti impartasi mai multe despre experienta ta cu aceasta bicicleta. Sunt facute in Ro (dat fiind faptul ca pe sit apar inscriptionate cu bike4u.ro). Par foarte ieftine in comparatie cu altele (chiar cu altele mai ieftine decat Dahon si Bromp...). Sunt un biciclist 'zilier' - ca sa zic asa - dar stau la bloc si o pliabila mi-ar prinde bine (avand in vedere ca momentan am un mtb pe care-l car zilnic la un etaj intermediar rolleyes.gif ). Vreau neaparat sa-mi iau asa ceva si eram deja targetat pe un Dahon pana cand am vazut bike4u care sunt f f f ieftine. Si mai am o problema din cauza careia incerc sa aleg ceva f f solid: am aproape 100 de kg unsure.gif .


Multumesc
Tea
Salut,
am un pegas :-S vechi pe care vreau sa-l repar. Ma ajutati cumva?
El e nou, numai ca trebuie schimbate rotile (a stat in beci vreo 15 ani)

Mersi anticipat,
Tea
catalins
Salut!

Sunt si eu unul dintre curajosii care incearca sa ajunga mai repede de la A la B prin Bucuresti cu o bicicleta ceva mai ieftina (DHS-Silver). Am optat pentru aceasta firma pt ca stau la etajul 6 si aveam nevoie de o "bicla" cat mai usoara.

Am cochetat cu cele pliabile dar sunt ceva dezavantaje (in plus fata de pretul care dupa parerea mea nu se justifica).

In plus, mi-am cumparat si suport de biciclete pt masina si in week-end prestez cu baiatul meu la Baneasa in padure.

Acum despre mersul in Bucuresti:
- canii cred eu ca sunt cel mai mare pericol pt bicilistii din Bucuresti
- alt pericol aproape la fel de mare, liniile de tramvai cand trebuie sa mergi de-a lungul lor si trebuie sa ocolesti ceva.
- pt. concitadinii nostri care parcheaza pe trotuar sau pe trecerea de pietoni incerc intotdeauna sa trec cat mai aproape de masina respectiva, si sa las macar o urma de pedala si una de surub de butuc.

Un factor care m-a convins sa merg in continuare pe bicicleta la servciu, a fost ca dupa 2-3 saptamani de mers zi de zi, am observat ca ma simt mult mai bine: nu mai obosesc asa repede, nu mai transpir una doua si cheful meu de viata se pastra si dupa ora 19 cand ajuns acasa trebuia sa mai petrec o ora, doua cu baiatul meu.
facagaua
Citeaza (cristi @ Nov 3 2008, 10:52 AM) *
Salut,
Par interesante si .. ieftine utilajele de pe bike4u. Nu-mi inspira incredere ca n-au nici o data de contact pe sit alta decat un mail si un telefon. Ne poti impartasi mai multe despre experienta ta cu aceasta bicicleta. Sunt facute in Ro (dat fiind faptul ca pe sit apar inscriptionate cu bike4u.ro). Par foarte ieftine in comparatie cu altele (chiar cu altele mai ieftine decat Dahon si Bromp...). Sunt un biciclist 'zilier' - ca sa zic asa - dar stau la bloc si o pliabila mi-ar prinde bine (avand in vedere ca momentan am un mtb pe care-l car zilnic la un etaj intermediar rolleyes.gif ). Vreau neaparat sa-mi iau asa ceva si eram deja targetat pe un Dahon pana cand am vazut bike4u care sunt f f f ieftine. Si mai am o problema din cauza careia incerc sa aleg ceva f f solid: am aproape 100 de kg unsure.gif .


Multumesc
facagaua
salut..mi-am luat o bicicleta de la bike4you.e ok..dar eu nu prea fac miscare si asta e un motiv in plus pt mine sa o iau..asta ca paranteza .nefacind miscare, in prima zi de pedalat m-au trecut toate apele. dar eu zic ca e buna dc ai 100 de kile (fara suparare) ca te poate scapa de ele..avind si 100 de kile poate e mai usor de carat dc sa zicem stai la et 7 si nu mere liftul asta depinde cum stai cu sanatatea...dar o duci in casa, nu ocupa spatiu, incape in portbagajul masinii..eu sint slaba si de aia mi-e mai greu s-o car smile.gif mi-a fost foarte frica de trafic dar cind am calcat intr-insul mi-a crescut adrenalina.cred ca dc bicicleta era mai mare decit este intr-adevar imi spargeam capul precum imi imaginam dar fiind micuta o minuiesti mai bine.asadar ca o concluzie cumpara cu incredere de la ei dar tre sa stii pentru ce o vrei..adica nu poti baga nu stiu ce viteza cu ea ..dar e practica..eu dau un vot..cu bine rolleyes.gif
marcris
Pehash multe felicitari pt ce ai scris dar mai ales pt cum gandesti.Ai aplicat ceea ce ai vazut acolo mai civilizat si mai vansat ca la noi.Pacat ca tinerii ce pleaca dincolo la munca si vin cu un Vw adus,de exemplu,nu respecta biciclistii cum a invatat acolo.
Nu stiu de ce pana acum nu mi am luat bicicleta in Cluj.Poate pt ca sunt f aproape de serviciu.Insa nostalgia dupa libertatea si bucuria ce am avut-o acum 5 ani cu o cursiera Peugeot adaptata de oras(ce am folosit-o undeva afara)m-au invins si m au facut sa cumpar acum o saptamana ceva second,nu pliabila, inca nu sunt asa avansat in ale bicicletelor.Plec pe trotuarele clujului cu incredere,simt ca RESPIR,si am mare drag de ,,Treky,,a mea.
Roxana
Iubesc bicicleta!!! Asta de cand am venit in Olanda unde...NO COMMENT!!! In sensul cel mai bun. Am fost in tara de curand si am ramas surspinsa sa vad oameni pe biciclete. Mi se pare un mare act de curaj sau sa nu zic ...sinucidere smile.gif.
La noi nu o sa fie niciodata ce e pe afara!!!!! Si am vazut exemplul cand la o trecere de pietoni, fiind verde pt. pietoni, un domn cu bicicleta a vrut sa traverseze si un nebun de sofer care vira dreapta pe verdele lui intermitent mai sa dea peste el, dupa care a coborat din masina si mai sa-l bata pe biciclist ca de ce isi permite sa traverseze!!! Repet pe trecere de pietoni si pe verde. Asistand la scena am simtit cum mi se urca tot sangele in cap!!!....
Capsunara
In majoritatea oraselor mari din Europa bicicleta a devenit un mijloc de transport tot mai popular. Asa ca si administratia se conformeaza si creeaza conditii. Locuiesc in Barcelona si acum doi ani s-a introdus sistemul BICING (adica statii cu cite 20 de biciclete la fiecare colt de strada, iti faci abonament pe un an cu 25 € si ridici bicileta pe baza unui card de la statia de linga casa si o lasi la statia de linga birou). Deplasarea cu bicileta este mai rapida decit cea cu masina in oras. Cind s-a lansat bicing a avut un succes foarte mare, autoritatile nu se asteptau la atitia inscrisi si pe zi ce trece se mareste reteaua, tot mai apare o statie sau o pista. Functioneaza foarte bine si e genial!si este atit de bine facut ca la fostul meu serviciu ma duceam 20 de min cu bicileta si intilneam 2 stopuri la care trebuia sa ma opresc si sa las prioritate. Tendinta generala este de a lasa masina acasa si a folosi cit mai mult transportul in comun, bicicleta sau cel mult scooter. Comportamentul europenilor se schimba, cliseul "iau masina si merg la hipermarket, mall sa-mi fac cumparaturile" este tot mai depasit. Acum lumea cauta sa se deplaseze in masina cit mai putin in oras, chiar sa consume mai putin si sa se retraga tot mai des la tara in week-end. Iar bicicleta isi are locul ei in acest scenariu.
Diana
@pehash: Sa stii ca n-ai dreptate. Mobiky are dubla transmisie. Cand a fost marsul biciclistilor am facut gasca, eu si amicul meu cu Mobiky si inca un tip cu Brompton. N-am avut nici un fel de probleme sa merg de la Palatul Copiilor pana in Piata Victoriei. Problema principala a fost ca nu eram eu invatata cu senzatia de a merge pe strada.
In schimb ai mare dreptate in ceea ce priveste bordurile. Am si o Koma normala si e un vis la luat borduri comparativ cu Mobiky. Dar cu Mobiky ma duc din Tei pana la Obor sau pana la Stefan cel Mare pe cand cu Koma merg mai mult.
Partea cool cu Mobiky e daca esti comuter. Dupa ce inveti drumul, ca vorba aia o ai ca sa te duci la job, nu mai ai probleme cu bordurile. Eu am gasit un drum aproape perfect pana la Obor din Tei desi zona aia e in mod normal intesata de masini. La inceput mi-a fost greu dar totul a devenit mult mai simplu odata ce mi-am luat oglinda si vad masinile din spate.
Recunosc ca de cand cu vremea asta, prefer sa ma duc pe jos pana la Stefan cel Mare mai ales ca vreau sa dau ceva kilograme jos.
bazil
Eu am vazut un tip, destul de dolo, care facea cumparaturi prin Carrefour cu cosul de mana montat pe o chestie stranie. Am crezut initial ca e vreo proteza pentru handicapati. Mergea strinsa pe proprile roti - nici nu stiam ca exista 12". L-am urmarit si la casa am vazut ca pe "proteza" scria Mobiky. Afara, a facut o data clac! si a desfacut bicicleta ca pe o umbrea cu buton. M-am uitat ca proasta cum ditamai elefantul a urcat in tromba rampa de la iesirea din parcare si dus a fost. Sa intru Dahonul meu printre rafturile supermarketului nu cred ca pot. Nu pot sigur! O las eu stransa la casa, langa bodyguard, dar imi lungesc gatul sa nu mi-o umfle vreun jmecher.
Poate ca nu poti sa mergi cu plianta la mare cu Mandruta, dar 2-3-5 km pana la piata sau la serviciu e ideala. Am un MTB care zace in balcon de 6 ani. La ce bun va intreb? Voi posesori de roti "normale", dar sincer sa-mi raspundeti, cand ati iesit cu bicla ultima oara? Eu folosesc pliabila zilnic daca nu ploua. Iarna/vara/primavara. Ca timp de plimbare nu mai am, incerc sa imbin placerea pedalatului cu utilul: cumparaturi, miscare, serviciu. Drum uscat, va doresc.
Mihai
Eu folosesc in Brasov in MTB vechi si ponosit... arata rau, asa ca nu e deloc tentant, il pot lasa oriunde legat pe strada, e drept am un lacat cu cablu f gros. E o varianta mai ieftina si mai comoda decat o bicicleta pliabila. O bicicleta pliabila e necesara daca se folosesc si mijloace de transport in comun pe traseu.
In alte tari pe unde am mai umblat, am vazut ca in oras se folosesc f frecvent biciclete cat mai ponosite cu putinta. Multi care fac naveta cu trenul, au doua rable, pe care le lasa in gara...
Din experienta mea, se fura mult mai multe biciclete in vestul Europei ca in Ro.

Rabla mea merge bine. Am dus-o la un atelier de biciclete si pt 50 de lei mi l-au uns curatat, reglat, etc - merge ca una noua. Mie mi-ar fi luat 1/2 de zi si probabil ca nu faceam treaba ata de bine. Am pus recent si un cos in spate. Arata ca naiba, dar e f util. pot sa pun rucsacul acolo, in los sa-mi transpire spatele cu el pe spate.
Pt weekend-uri am un MTB calumea... alt sport prin paduri si peste pajisti...

Evit strazile circulate, mai ales daca e traseu pe unde nu am mai fost. Incerc sa fac itinerarii pe strazi secundare, iar arterele mari le traversez de regula pe la treceri... Tot e cel mai rapid mijoc de locomotie in oras.
Problema e ca in Ro, majoritatea soferilor se poarta de parca biciclistii nici nu ar exista. F multi trec la milimetru fara sa incetineasca catusi de putin. de parca as avea banda de biciclete de 2m... Stiti si voi cum e vanda de bicilete n Ro... guri de canale, bordura, masini parcate, gropi, baltzi...
Evit intunericul, asa ca iarna nu prea circul cu bicicleta. In plus in Brasov sunt multe zile cu zapada si gheata pe strada, caz in care nici nu ma gandesc la bicicleta.

Am o problema insa... cand merg cu bicicleta nu fac destula miscare! Pe jos, cei 8km cat fac in total pe zi pana la si de la birou sunt exact portia de miscare de care am nevoie... pe bicicleta fac doar un f lejer efort 10 min dimineata, dar seara tot drumul e la vale...

Toate bune,
Mihai


Citeaza (pehash @ Oct 16 2008, 05:10 PM) *
Mi-am petrecut o luna din vara prin Amsterdam. Un mix de teleworking si turism. Suficient timp cat sa-mi schimbe cateva perceptii despre coabitarea in marile aglomeratii urbane. Vecina noastra, olandeza la origini, avea 4 biciclete.. ne-a imprumutat 2 ca eram fara masina si transportul in comun e cam scump la ei. Initial am avut retineri majore: nu prea stiam sa merg pe bicicleta si primisem o bicicleta mica, pliabila, cu roti de 16". Dupa primele 2-3 zile nu mai concepeam sa ies fara bicicleta smile.gif
Asa ca am venit in Bucuresti si mi-am cumparat si eu una (mai exact ne-am cumparat.. doua.. biggrin.gif ). Trebuie sa recunosc, acelasi model din amsterdam e mai scump la noi, ba chiar a venit fara aparatori si portbagaj. Am inceput sa o folosesc treptat.. o zi pe saptamana.. 2 zile.. am ajuns sa merg 3-4 zile pe saptamana cu ea. Mai am de carat dupa mine si laptop&stuff, uneori ma duc la clienti, uneori ma trezesc cu cornu'n perna si am chef sa ma urc la volan.
Diferenta este evident enorma intre Amsterdam si Bucuresti. Cele 2-3 piste de biciclete de la noi pe care parcheaza toti magarii nu se compara cu ce au facut ei, inclusiv piste separate de strada, care taie orasul in lung si'n lat, trec prin pasaje pe sub sosele. La ei nu ai voie pe trotuare, dar ai prioritate in fata masinilor.
Traseul meu se adapteaza la ce am invatat acolo: nu merg pe trotuar decat daca este lat si gol, niciodata nu claxonez un pieton daca se intampla sa ajung totusi in spatele unuia, pe strada cat mai mult posibil, dar la intersectii folosesc trecerile de pietoni, inclusiv cand fac stanga.

Am invatat ca pericolele cele mai mari sunt in ordinea urmatoare:
1. cainii vagabonzi - nasol daca sare unul cand sunt masini pe langa tine
2. masinile care stationeaza smile.gif romanul nu se asigura cand deschide portiera..
3. retardatii care te depasesc si se baga in fata ta sa parcheze.. daca esti mai sportiv si ai un bmx de figuri merita sa te urci pe capota lor, sa le lasi o amintire pentru toata viata
4. taximetristii.. singuri care trec intentionat la cativa centrimeti de tine in viteza

O data ajuns la destinatie, bicicleta pliabila se strange frumos si ii car cele 10kg in birou, departe de bronzatii patriei. Senzatia de euforie ca am 'trisat' traficul, am facut ceva miscare si mai sunt si un mic ecologist ma trezeste mai bine decat cafeaua. Merg lejer ca sa nu ajung transpirat, cred ca scot o medie de 10-15km/h. Nu ma iau la intrecere cu nici o masina, dar avantajul major in traficul nostru este ca scot aceeasi medie cand e strada goala, dar si atunci se merge bara la bara. Am doar vreo 2-3km pana la birou, daca as avea 10 as alege probabil sa fac o parte din ei cu metroul. Am un coleg care vine cu bicicleta din Politehnica (pana la Piata Muncii), deci se poate.
M-am gandit sa va scriu despre experienta mea in speranta ca din 100 care citesc 10 vor fi suficient de curiosi cat sa caute pe site-uri o bicicleta pliabila si 1 sa-si cumpere. Mi-as dori sa fim cat mai multi, o masa suficient de mare cat sa schimbam perceptia autoritatilor asupra acestui mijloc de transport.
Deeeeci, daca v-am convins ca merita studiat subiectul si aveti intrebari va raspund cu placere. Daca nu v-am convins nu e nevoie sa postati nimic, mi-as dori sa fie un topic constructiv, nu unul in care soferi spumega la biciclisti si viceversa.
Aceasta este versiunea "lo-fi". Pentru a vedea versiunea grafica integrala:click aici.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.