media (plural neutilizat medias) - industria comunicarii in/de masa, jurnalism si divertisment, prin diverse medii (ziare clasice/electronice, reviste, televiziune, radio, cinematograf/filme etc.)

La fel de trista precum tara in care traim, uneori, breasla media e predominant populata de dinozauri. Dinozauri de toate varstele, cel mai adesea fara pregatire "de specialitate" dar increzatori ca "meseria se fura".
Nu se fura. Sau se invata din fuga, dar nu temeinic.

Cand ajungi jurnalist din interes ori pasiune, dupa ce ai absolvit orice facultate agroindustrialocomeriala, nu poti decat sa reproduci tarele dinozaurilor.
Convingerile acelea care sugereaza ca mass-media influenteaza opiniile despre problemele importante pentru publicul larg, ca ar fi factorii de decizie, de modificare a politicii, ca lor li s-ar datora judecatile formate in creierele presupus lipsite de circumvolutii ale receptorului de informatie.

Si gresesc. Desi insista, perseverent, in aceasta credinta.

Ultima eticheta a media, desi nu chiar noua dar general acceptata e aceea de "agenda settings".
Adica media nu are puterea de a ne spune cum sa gandim, ci la ce sa [ne] gandim. OK, jurnalistul ceva mai rasat a auzit de asta dar a inteles-o ca pe o tehnica subtila de manipulare - iti asterne pe tava NU ce te intereseaza ci ceea ce TREBUIE (a se citi VREA EL) sa te intereseze, stabilind astfel importanta subiectelor ce trebuie comentate (stiri despre ex-PUR, actualul PC la Antene, chiar daca stirea practic nu exista, gafele primului-ministru tocmai atunci cand presedintele calca mai abitir in strachini in media filoprezidentiala, cat de comunist este un candidat la primaria Capitalei tocmai pentru a distrage atentia de la trecutul clar fesenist al celuilalt etc.).

Media electronica e intr-o continua expansiune; gazdele noastre au intuit potentialul afacerilor on-line, veniturile mari din publicitatea redirectionata spre calculatoare etc.

Ii felicit.
Trebuie observata, insa, importanta clientilor. Cititorii. Noi.
Doua lucruri care imi vin acum in minte (ma intreb cate si care sunt celelalte):
- clientul (cititorul) nu e un imbecil; reprezinta, ca toti oamenii, suma prejudecatilor, judecatilor, experientelor, educatiei, cunostintelor si convingerilor acumulate pana in clipa in care a tastat adresa ziarului electronic in browser;
- clientul cauta, in principal, informatie; atunci cand informatia pe care o asteapta lipseste sau nu [mai] e satisfacatoare, navigheaza in alta parte. Deci mai putine click-uri, mai putina publicitate, mai putini bani.